преди да се блъснеш...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
преди да се блъснеш...
нямам идея от къде ми хрумна, нито имам намерение да тренирам , но какво се прави в моментите преди да се блъснеш ако знаеш, че се блъскаш... държиш ли волана? пазиш си лицето ли ? краката къде си ги слагаш... ? ами ако си на седалката до шофьора или пък отзад ? има ли значение дали очакваш еърбега да те изплющи или ако няма такъв ?
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: преди да се блъснеш...
Спореде мен, зраво стиснат волана и изпънати , но не напълно крака. Така че при удара да се свият.. Така ги виждам нещата аз. Ако си отзад с едната ръката се фащаш за дръжката, с другата за седалката пред теб и това е
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- t060
- ентусиаст
- Мнения: 1390
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: Кауфланд Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Без книжка.
- Мечтае да кара: Тунинг Голф 2-ка с PK номер.
- Детайли за колата: Ускорител на елементарни частици.
Re: преди да се блъснеш...
На теория, най-добре е до момента на сблъсъка да намаляш скоростта на колата по всички възможни начини и да си държиш ръцете на волана, за да не ти ги счупи еърбег-а, ако/когато се разпъне.
Специално за всички, които искат да заемат разни пози в последния момент: Това ще ви отнеме най-малко секунда, през която няма да намаляте скоростта.
Tr - Време за реакция на водача
Тs - Време за сработване на спирачната уредба
Tn - Време за нарастване на спирачното закъснение от нула до максималната си стойност
Tbl - Време за блокиране - Времето при което МПС се движи с максимално спирачно закъснение.
Вярно ли ще се лишите от 1 секунда (в най-добрия случай) спиране с максимално усилие, само за да се треснете в "по-удобна" според вас поза, но с бая по-висока скорост?
Специално за всички, които искат да заемат разни пози в последния момент: Това ще ви отнеме най-малко секунда, през която няма да намаляте скоростта.
Tr - Време за реакция на водача
Тs - Време за сработване на спирачната уредба
Tn - Време за нарастване на спирачното закъснение от нула до максималната си стойност
Tbl - Време за блокиране - Времето при което МПС се движи с максимално спирачно закъснение.
Вярно ли ще се лишите от 1 секунда (в най-добрия случай) спиране с максимално усилие, само за да се треснете в "по-удобна" според вас поза, но с бая по-висока скорост?
От тогава русото не е на мода.
- s_kolev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София/Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: e36 318ti
- Мечтае да кара: всичко
- Детайли за колата: М42б18 '94
Re: преди да се блъснеш...
Дори и да е сигурно, до последно правиш всичко възможно да избегнеш удара или да го смекчиш. После точно тази секунда в която си осъзнал, че ще се блъснеш и момента на удара се помнят цял живот. Поне при мен е така.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: преди да се блъснеш...
Абе гледаш до последно да излезеш от ситуацията. Няма момент на приготвяне за сблъсък, последни мисли и тем подобни. Държиш волана, работиш с педалите и гледаш как можеш да избегнеш поразията.
- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: преди да се блъснеш...
При свършен факт най-безопасен за водача и пътниците е челният сблъсък с изключение на частните случаи при умишлено забавяне на скорост или избягване на удар. До 90км/ч има шанс за оцеляване при ПТП, над 90 шансовете са минимални в графа ''късметлии''. Всички пасивни и активни системи за безопасност в автомобилите, конструктивни материали, деформации, абсорбиране на енергия при удар се тестват при скорости до около 90-100 км/ч и главно челно. Има случаи, в които след ПТП при закопчани колани и малки външни наранявания, хората си заминават заради вътрешните кръвоизливи. Времето за реакция е толкова малко, камо ли да се осмисли приготвяне за удар. Желателно е да се придобие навик за правилно държане на волана с 2 ръце и да се настройва колана да минава върху ключицата а не под рамото. Много водачи, мислейки че са печени такива в стресова ситуация правят ''левашки'' номера. Тренировка на полигон е полезна с оглед опознаване на автомобила, поведение при поднасяне, контролирането му в подобни моменти и др. На мен това ми помогна при ПТП колкото да не се забия в спрелите отстрани автомобили, което не е малко.
- bmw318is4
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 18.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12
Re: преди да се блъснеш...
По-добре да използваш всяка секунда за да опиташ да избегнеш катастрофата отколкото да се наместваш за да се предпазиш
Иначе от личен опит , като видиш че няма какво да се направи и се носиш към дувара стискаш здраво волана задължително с двете ръце и това е ( в моя случай еърбега ми направи едно синио петно за един месец на гърдите ) и гледаш как приятелят ти си е забравил да си сложи колана и чупи джама с тиква
Иначе от личен опит , като видиш че няма какво да се направи и се носиш към дувара стискаш здраво волана задължително с двете ръце и това е ( в моя случай еърбега ми направи едно синио петно за един месец на гърдите ) и гледаш как приятелят ти си е забравил да си сложи колана и чупи джама с тиква
Re: преди да се блъснеш...
имам 2-3 сериозни катастрофи, такива дето само седиш зад волана и виждаш как идва мантинелата, после канавката и така
в такъв случай натискаш съединителя и спирачката, кръстосваш ръцете и чакаш, не слагай ръце на лицето, защото еърбега може да те пребие
всичко друго освен че не помага и пречи
по време на самата катастрофа може да се направи малко
според мен е по-добре да поговорим след катастрофата какво се прави
аз никога не съм бил пострадал и не е имало пострадали в моята кола, но съм си мислел за това
често съм спирал да помагам на други, които са катастрофирали, не зная дали не греша
в такъв случай натискаш съединителя и спирачката, кръстосваш ръцете и чакаш, не слагай ръце на лицето, защото еърбега може да те пребие
всичко друго освен че не помага и пречи
по време на самата катастрофа може да се направи малко
според мен е по-добре да поговорим след катастрофата какво се прави
аз никога не съм бил пострадал и не е имало пострадали в моята кола, но съм си мислел за това
често съм спирал да помагам на други, които са катастрофирали, не зная дали не греша
No bling at the Ring
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: преди да се блъснеш...
Между другото инстинктивното (по-скоро придобит рефлекс) "скачане" на спирачката не винаги е най-добрия възможен вариант.
На мен преди няколко години ми се случи да се изпраскам със старото си БМВ и след това се замислих, че вместо да натискам спирачката (нямаше никакъв шанс да спра от 80 за по-малко от 15м), можеше просто да си додам газ и да заобиколя дивака, в който се блъснах...
Доказано е, че при куплиран мотор и предаващи колела + спирачка до долу (демек ненатиснат съединител на някоя предавка) автомобилът спира по-бързо, от колкото при натиснат съединител (освободена от скорост) и спирачка до долу. Това е още един грешно заучен навик, който сме научили благодарение на инструкторите в часовете по кормуване.
На мен преди няколко години ми се случи да се изпраскам със старото си БМВ и след това се замислих, че вместо да натискам спирачката (нямаше никакъв шанс да спра от 80 за по-малко от 15м), можеше просто да си додам газ и да заобиколя дивака, в който се блъснах...
BadAngel написа:... в такъв случай натискаш съединителя и спирачката...
Доказано е, че при куплиран мотор и предаващи колела + спирачка до долу (демек ненатиснат съединител на някоя предавка) автомобилът спира по-бързо, от колкото при натиснат съединител (освободена от скорост) и спирачка до долу. Това е още един грешно заучен навик, който сме научили благодарение на инструкторите в часовете по кормуване.
Re: преди да се блъснеш...
err0r написа:BadAngel написа:... в такъв случай натискаш съединителя и спирачката...
Доказано е, че при куплиран мотор и предаващи колела + спирачка до долу (демек ненатиснат съединител на някоя предавка) автомобилът спира по-бързо, от колкото при натиснат съединител (освободена от скорост) и спирачка до долу. Това е още един грешно заучен навик, който ни е преподаван от инструкторите в часовете по кормуване.
колега, говорим за секундите преди да се удариш в стената / стълба / мантинелата
когато е трябвало да има спирачки очевидно момента е проспан, аз съм неутрален участник и седя и гледам
съединителя и спирачката ги натискам, за да имам упора, изобщо не се надявам да спирам с тях
No bling at the Ring
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: преди да се блъснеш...
Ами като натиснеш съединителя до долу и почти изпънеш крака си, а ако си заел неправилна позиция на седалката изпънеш изцяло левия си крайник, гарантирано, че ще го счупиш при сблъсъка. И все пак не подкрепям теорията за "чакам, да се блъсна и се приготвям, подпирам, заемам опори" и т.н.
Re: преди да се блъснеш...
err0r написа:Ами като натиснеш съединителя до долу и почти изпънеш крака си, а ако си заел неправилна позиция на седалката изпънеш изцяло левия си крайник, гарантирано, че ще го счупиш при сблъсъка. И все пак не подкрепям теорията за "чакам, да се блъсна и се приготвям, подпирам, заемам опори" и т.н.
ами, да, така е, като цяло когато сядам си нагласям седалката така,
че при изпъване нито колената, нито лактите да са ми в позиция за трошене
също внимавам и при слагането на колана къде точно ми застава, не обичам коли без регулировка на Б-колонката
имал съм неприятни рани от колан, трябва да се обърне внимание и на това
No bling at the Ring
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: преди да се блъснеш...
Мисля, че няма да се случи нищо на гръдния кош, ако не се подпираш с крака... Раните по гушата от колана са наистина неприятни...
Re: преди да се блъснеш...
err0r написа:Раните по гушата от колана са наистина неприятни...
не толкова неприятни, колкото тези, причинени от неукрепен багаж
No bling at the Ring
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: преди да се блъснеш...
друго, което се замислих... кво става ако носиш очила и еърбега ти се надуе в лицето.
сигурно има видове лещи, които могат да ти се пръснат в очите и не са подходящи.
сигурно има видове лещи, които могат да ти се пръснат в очите и не са подходящи.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани