американска чалга?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: американска чалга?

Мнение от plradev » 24 Ное 2011, 15:38

Неслучайно в края на цитираното от теб мнение ,съм написал ,че нещата изглеждат така погледнати от мен лично. Аз ни най-малко съм тръгнал да защитавам цялата чалга прослойка от обществото във всичките и измерения.Пиша от позицията на ползвател на такава музика и това аз лично как ги разбирам нещата. Какъвто и пример да дам ,той няма как да е универсален за всичко нито в защита на чалгата като явление ,нито в ощърб на останалите стилове музика.

Мърша има навсякъде без изключение ,та колкото моите виждания са "правилни" ,толкова и отсрещните (когато наистина са добре обосновани де) ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: американска чалга?

Мнение от acho.rs » 24 Ное 2011, 15:45

Benedetto написа:
plradev написа:...
Това е същото като все едно някой почитател на сериозно или европейско кино ,да обругае Х на брой хора,които си позволяват да гледат американски колежански комедии или безсмислени екшъни. И давам пример точно с киното и филмите ,защото и то е изкуство за сетивата. По същия начин не мога да разбера това ,че някой филмов критик ще ме сочи с пръст ,докато излизам от киносалона след прожекция на "Американски пай". А каква е идеята на подобен малоумен филм. Разпускаш,хилиш се час и половина и след 20мин. си го забравил. Потъваш си в ежедневието и когато си в насторение за нещо сериозно и ти се гледа изкуство ,отиваш на "Кръсника" ,примерно ... Замисляш се над нещата от живота ,правиш си изводите и отново си потъваш в ежедневието. До следващата прожекция ,която ти е по вкуса ...

....

Примерът ти не е напълно коректен.
По скоро, представи си група младежи, които не гледат никакви други филми освен посочените от теб американски бози и се държат и обличат напълно идентично с героите от филмите. Тогава, околните, които не одобряват такъв вид държане, ще се дразнят от тях и от тези филми.

Защото в България много хора не слушат никаква друга музика, освен поп-фолк. И понятия като толерантност, възприемане на чужда гледна точка започват да губят смисъл. Защото този вид музика пропагандира точно това - никакъв морал, никакви принципи и никакво съобразяване с околните. Важното е да имаш пари, независимо по какъв начин си ги спечелил - и оттам цялото идолизиране на мутри и евтини (и не толкова евтини :mhihi: ) к**ва.
И да, това поведение не е започнало от поп-фолка, но този вид музика активно го поддържа и одобрява.
Затуй му се дразним - щото искаме да живеем в цивилозавана страна, а не в джунгла.

Само дето ние гледаме и комедии и трилъри и драми и слушаме и чалга и поп и комерс и метъл . За обличането - по- добре малка черна рокля от колкото скъсани парцали , увиснали дънки до коленете и тн ;)
Дразни те поп-фолка щот не моеш да приемеш че някои се веселят до край и купона им е в душата . Неразбирайки това нещо ти го заклеймяваш , безсилно търсейки кусури и самопределяйки се като нещо много различно от тия тъпанари дет ядът и пият до сутринта по механите :winky:

Същото е и с тия дет не пият алкохол - ако ги питаш за "норманите хора" те са пропаднали , алкохолици , които не намират смисъл от живота в друго освен чашката , не са потентни щот пият 5 ракии през 2 седмици , няма да си имат деца , ше си бия жената , досущ са като манагалите от маалата и тн и тн . Глупостта и комплексарщината нямат край ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: американска чалга?

Мнение от Feanor » 24 Ное 2011, 16:00

acho.rs написа:Само дето ние гледаме и комедии и трилъри и драми и слушаме и чалга и поп и комерс и метъл.

Я кажи какъв метъл слушаш толкова, че ми стана любопитно.

acho.rs написа:За обличането - по- добре малка черна рокля от колкото скъсани парцали , увиснали дънки до коленете и тн ;)

Сега и ти ползваш стереотипи. Начинът на обличане не е задължително свързан с музиката, макар че влияние често има. В това отношение обаче, като оставим настрана прекаляването в коя да е посока, чисто естетически предпочитам метъл "модата". Не че нещо, но готик стила дава по-голямо и разнообразно поле за изява. И когато е направено като хората, резултатите са впечатляващи. Е, когато не е... са ужасяващи... ама това е друга тема. :mhihi:

acho.rs написа:Дразни те поп-фолка щот не моеш да приемеш че някои се веселят до край и купона им е в душата . Неразбирайки това нещо ти го заклеймяваш , безсилно търсейки кусури и самопределяйки се като нещо много различно от тия тъпанари дет ядът и пият до сутринта по механите :winky:

Дразни те критиката към поп-фолка, щот не моеш да приемеш, че някой има различно мнение от твоето. Неразбирайки това нещо, ти го заклеймяваш... Звучи ли ти познато? :mhihi: Прекаляваш с допусканията ми е мисълта. ;)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: американска чалга?

Мнение от acho.rs » 24 Ное 2011, 16:06

Дразни ме когато някой изсипва крайни комплексраски мнения и глупости на кило. Не ме дразнят хора тип - не ми допада чалгата , тези които и се кефят да си слушат .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 505
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Audi 20VTQ
Мечтае да кара: SSME

Re: американска чалга?

Мнение от smg » 24 Ное 2011, 16:10

Вероятно забързани във всекидневието на битовистично оцеляване, хората подценяват смисъла на формирането на музикален вкус у децата като съществена част от общото им личностно развитие. Голяма рядкост е някое дете, попаднало в попфолк среда, да прояви потребности, свързани с класическа музика или джаз например. Семейните и училищните среди се оказват мощни инструменти за тотално чалгализиране.

Някак си ми е тъжно да знам, че Бах е бързал за отреденото му житие да напише над хиляда гениални творби, които човечеството за хилядолетия напред няма да може да осмисли в дълбочината им, а тук при нас най-много младите да приемат името му като втория съдружник в компанията “Майбах”.

Попфолк моделът въплъщава съпротивата на определени групи в българското общество срещу налагането на европейските норми. Тези хора разбират ползите от европейското ни членство единствено като възможност за усвояване на европейските фондове чрез “балкански мурафети” и обикновено шмекерство, но не приемат европейските правила. Затова се присъединих към виртуалния засега протест през “Фейсбук”.

Попфолк културата много отдавна излезе от рамките на музиката и се превърна в опасен обществен вирус. Налагането на този културен модел през чалга инструментариума превръща децата ни в сериозно дезинтегрирани и неконкурентоспособни персони в условията на свободния европейски и световен пазар на труда. Това неминуемо води до тяхната екзистенциална зависимост от шепа локални разбойници, рекетиращи обществото ни вече 2 десетилетия.

Наскоро една популярна и скандална радиоводеща с ирония ме попита дали не смятам, че "ДС е създала попфолк културата, за да промиват мозъците на хората". От мен се очакваше да споделям тази конспиративна теория.

Истината е, че поп-фолк културата е създадена от родната ни организирана престъпност. Първите две компании, които издаваха в началото на 90-те години предвестниците на съвременната мутренска култура, бяха собственост на групировки.

Всичко тръгна като един бизнес модел с цел печалба - поне на пръв поглед. Постепенно обществото бе "разработвано" от различни "социални инженери", било то популярни тв шоумени или обикновени социалистически инженери отпреди 10 ноември. Те държаха да ни разясняват, че българското население има естествени потребности към ориенталските ритми. Но избягваха цитирането на изследвания като това на германската славистка Катерина Гел, публикувано в "Франкфуртер алгемайне цайтунг":

"Фактът, че 85% от българското население са "привърженици" на този стил, е резултат от систематичното му разпространение от местните медии. Зад това стоят властовите елити, компрометирани в голяма степен заради корупционни скандали. По този начин тези елити преследват не само икономически интереси, но и една ясна политическа цел: стимулирането на инициирана "отдолу" култура, която да ги легитимира сред широките маси."

Все по-видна става основната цел на усилието тази "ориенталска" култура да бъде превърната в национална културна ценност. Аз лично бих я формулирал така - чалга културата легитимира мутренския модел на икономика и намалява силно обществената нетърпимост към него. По този начин организираната престъпност получава своето алиби в съзнанието на хората и борбата с нея особено на местно ниво е силно затруднена.

От позицията на времето вече все по-отчетливо може да се види системата на скачените съдове между възхода на организираната престъпност и масовото разпространение на попфолк културата. В началото на 90-те години имахме само спорадични симптоми на зараждаща се "нова вълна" в ценностните възприятия на отделни групички сред населението. Тогава все още се зараждаше самата организирана престъпност и нямаше достатъчно натрупан капитал, който да е необходимо да бъде легализиран. По-късно, в годините между 1997 г. и 2001 г., тази вече понабрала инерция организирана престъпност беше силно ограничена в действията си от тогавашното реформаторско управление. По това време така се бяха изпокрили, че дори не смееха да се самоизбиват, за да преразпределят "пазарното" си влияние. Затова пък след идването на "царското" управление започна големият възход на организираната престъпност у нас.

Гангстерските убийства надминаха числото 150 само за първите 3 г., паралелно с това се появи още по-модерен и ефективен престъпен модел в лицето на все по-набиращата мощ олигархия. Този исторически момент се оказа перфектната хранителна среда за всепоглъщащата масовия вкус попфолк култура. Това беше моментът, в който настъпи пълната симбиоза.

Културата на вулгарността успя да превърне вулгарността в култура. Това, което обаче остана скрито за широката публика, постепенно започва да прозира в наши дни. Попфолк индустрията се беше превърнала в една от машините за пране на пари от данъчни престъпления, източване на ДДС, контрабанда на цигари и алкохол, проституция и търговия с оръжие и наркотици. Обикновено това става чрез инвестиране в скъпи и лъскави видеоклипове.

Добрата новина е, че чалга индустрията като следствие на теорията за скачените съдове започва да дава видими симптоми на спад особено след като в последните месеци се проведоха мащабни полицейски и прокурорски акции срещу големи организирани престъпни групи.

Това ме навежда на мисълта, че е много вероятно колкото повече "Октопода" бива вкарван в клетки, толкова повече масовото очалгаряване и опростачване да губи финансовите си инжекции и трибуната си. Тогава почтените и достойни начини за себереализация на личността ще си проправят своя естествен път към съзнанието на хората.

Сега вече мога да отговоря на въпроса на журналистката: Не мога да твърдя, че ДС са създали попфолк културата. За мен корените й са в организираната престъпност, с която от години са като скачени съдове. А що се отнася до това кой създаде организираната престъпност - предполагам, че малко хора вече вярват, че репресивният апарат на бившата тоталитарна комунистическа власт не е положил основите на мафиотския червен "капитализъм".

Стоян Михалев

Певецът Стоян Михалев е създател на групата "Киора". Негови са хитовете "Вярвам в теб", "Откакто ти", "Малка и жестока". Радио и тв водещ, съучредител на ДСБ. Завършил е "Международни отношения".

от тук :arrow: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=569523

ЧАЛГАТА И НАЦИОНАЛНАТА МУЗИКА НА БЪЛГАРИТЕ

Иван Танев Иванов



От 15-тина години у нас се роди един нов музикален жанр, наречен доста точно “чалга”. Основата на този жанр е музиката на българските цигани, макар че в него има и други ориенталски елементи, турски, арабски. Напоследък в него навлязоха и гръцки и сръбски мелодии. Както се казва – циганска видрица! Що за музика обаче е т.н. циганска музика, на чиято основа е създадена чалгата?

Циганите, които сами наричат себе си “роми”, което значи “хора, мъже, съпрузи”, идват от Северна Индия. Днес те живеят в много държави и техният език, религия и музика са силно повлияни от културата на местното население. В българските земи циганите се появяват през XV-ти век, когато османо-турските завоеватели ги довеждат от Египет. Поради присъщата си музикалност и неодобрение на физическия труд, в следващите четири века циганите изземват ролята на главните музиканти, певци и танцьори, развличащи османските паши, бейове, спахии, кадии и всякакви други турски властели. За разлика от днешните български новобогаташи, турските властели са били патриоти, което води до това, че дошлите цигани усвояват изцяло тяхната музика и танци. Днешните български цигани в мнозинството си помнят тази музика и я представят и считат като своя. За мнозинството от днешните българи, тази музика е просто циганска – в действителност нейните основни елементи водят началото си от османо-турската музика от началото на Османската империя. Самото понятие "циганска музика" е много относително, защото музиката на унгарските цигани е вариант на унгарската народна музика, на испанските цигани е вариант на испанската народна музика, на руските цигани е вариант на руската народна музика. В България, макар че в близкото минало много добри народни музиканти бяха цигани, типичната циганска музика е османо-турска.

Почитателите на чалгата като правило са от средите на най-ниско образованите българи. Те предпочитат да наричат чалгата с модерна английска терминология – попфолк. С това те показват ниска степен на компетентност, защото попфолк (popfolk) е съкращение от английския израз Popular folk music и се отнася до фолклорната (народна) музика на съответния народ. За българския случай това би трябвало да значи “народна музика на българите” или "българска народна музика" или "българска форклорна музика". В действителност, между чалгата и българската фолклорна музика (българския попфолк) има огромна разлика. Тази привидна некомпетентност и безкритичност на някои музикални издатели и дейци, свързани с този жанр, всъщност представлява опит да се представя и утвърждава тази музика като “българска национална музика”, “музика, характеризираща българската нация пред света”.

Това на пръв поглед "безобидно" (в действително дълбоко антибългарско) начинание обаче не може, все още, за щастие, да добие популярност. В действителност, националната музика, наред с езика, химна, знамето и герба са национални символи. Във всяка цивилизована страна има закони, защищавали химна, герба и знамето на нацията от поругаване. В повечето стари държави с древна култура, освен национален език, има и музикален жанр, който без съмнение се е утвърдил като национален. Всеки средно образован човек може да различи националната музика на индийците, китайците, гърците, руснаците, испанците, англичаните, арабите. Много народи обаче нямат национален език и национална музика, защо исторически те са сформирани чрез отделяне от някакъв друг народ.

Българите са древен народ, който е образуван не чрез отделяне от друг народ, а напротив, чрез поглъщане на други етноси и племена. Поради тази причина, българската национална, т.е. народна музика е изключително оригинална, многообразна и богата. Например по брой записани текстове и мелодии тя превъзхожда около 10 пъти френската национална музика. Да не говорим за богатството от ритъм, ладови тоналности, мелодии и мотиви. Срещу такта 2/4, типичен за западно-европейската музика, ние имаме десетки неравноделни тактове. За разлика от простата минорно-мажорна ладова система, единствена за западна Европа, ние имаме поне още 7 други. Като се добавят и безмензурните мелодии (субати), тези своебразни “оперни арии” на старите българи, музикалното богатство на българския фолклор става уникално. Даже околните балкански народи нямат неравноделни тактове и субати, освен ако не са “откраднали” нещичко. Познава ли се това богатство, използва ли се, извлича ли се някаква полза от него? Нито едното, нито другото, но това е отделен въпрос. Някой губи от това и никак не е лесно да се отгатне кой губи.

Наскоро беше излъчено една музикална композиция от телевизионния канал BTV (каналът на Рупърт Мърдок), представена като “послание на България до Европа”. Разбира се, в една демократична държава всеки може да си композира и избира заглавия на своите творби, но и всеки, който желае, може да коментира тези творби. Тази “музикална творба” представлява несъмнен и нескрит образец на “чалга”. Само по себе си, това “послание” е подигравка с националните символи и би трябвало да попадне по ударите на закона за тяхната защита. Но не е само това. По време на поредното ежегодно състезание “Мис България”, участничките, облечени с бански костюми и завити с българския трибагреник, са “марширували” под звуците на тази циганизирана музикална композиция. Идеята за този особен вид “демонстрация” е била да се изрази несъгласие със затварянето на 3 и 4 блок на АЕЦ “Козлодуй”, още повече, че победителката в състезанието е била от град Козлодуй. Когато сцената с полуголите българки, завити с националното знаме, маршируващи под музиката на чалга пред очите на европейците беше коментирана пред водещите на предаването “Коритаров лайф” на канал Нова телевизия, водещата искрено се очуди, че в това имало нещо нередно! Най-големият “почитател” на чалгата и нейното издигане като “национално-определяща” музика за българите и "музикален символ на нацията пред света" обаче беше и си остава Слави Трифонов, водеща фигура в телевизионния канал на Мърдок.

Разбира се, няма нищо лошо в това, някой да харесва циганска музика. Аз лично много харесвам чиста циганска музика, а също индийска, турска, иранска, гръцка, арабска, руска, ирландска, африканска и т.н. Особено "космическо" звучене има етиопската музика. Националната музика на отделните народи е може би най-голямото културно богатство на света. Лошото е, когато някой, било от простотия или защото усеща за какво го търпят, се опитва да натрапва чужда музика и с това спомага за унищожаването на един културен модел.

Това състояние е ярка характеристика на 15-годишния преход и състоянието до което ни доведе. В Русия този преход беше наречен много сполучливо “великата криминална революция” още преди 10 години. Днес там живеят най-много милиардери и най-много бедни хора от цяла Източна Европа. За прехода в България все още няма определение. Както изглежда, най-вярното определение за него ще бъде “чалга”, което вече се предлага от много автори.

Защо чалгата беше създадена и зае значимо място в демократична България? Без да имаме претенции за пълнота, по-долу представяме няколко причини за това.

1. На първо място това е мощното дезорганизиращо влияние на Турция върху съвременните българи, особено в първите години на демокрацията. Ежегодно, милиони българи ходеха в Капалъ чаршъ и само няколко хиляди в Македония. Най-силно е това влияние върху българските цигани, които днес практически не слушат друго освен съвременна музика от Турция. Българите, все пак като патриоти, слушат чалга. Макар да няма преки данни, но все пак самата Турция е силно заинтересувана от това, да се забрави и отстрани българския фолклор и се замени с чалга. За Турция е много по-полезно под ритъма на гьобек да се пее “целувам ти устните”, отколкото да се свири хорото “Даваш ли даваш, балканджи Йово”.

2. Втората причина за избуяване на бурена на чалгата е състоянието на разюздан национален нихилизъм, характерен за българина от последните петдесет години. Както и македонизмът, българският национален нихилизъм има доста далечни корени още от времето на Османската империя и господството на гръцката патриаршия. По времето на социализма обаче той беше отгледан, наторен и поливан по най-ефективни начини чрез механизмите на държавните комунистически органи. За целта, историческата представа за миналото на българите беше изкривено и миниатюризирано. За да бъдат послушни, на българите им се внушаваше, че са малка, освободена и спасена нацийка без минало и че трябва да станат безродни синове на новия комунистически свят, обединен около Кремъл. Няма никакво значение, че “кремъл” на български означава “кремък, кремъл, твърд камък”, а московския Кремъл е построен по подобие на крепостите - кремъли във Волжска България. За един българин, който не знае важния факт, че неговата държава е била империя, оказала огромно влияние върху Източна Европа едва ли ще знае незначителната подробност, че чалгата, която му пускат е османо-турски мотив от XVI-ти век.

3. Стигаме до антиисторизма, който е биологичен баща на националния нихилизъм. Чалгата като музикално явление не може да се развие в страни като Гърция и Турция, където населението има съвсем правилна, даже доста пресилена представа за миналото на своята страна, за ролята на своите национални символи. В България обаче може. Ако прочетете историческата част на уеб-страниците на повечето български градове ще откриете, че там се отделя място на новокаменната епоха, бронза, тракийския период, елинския период, римския период и османския период. В някои случаи се отделят няколко редчета и за т.н. средновековие, което всъщност представлява “българския период”. В някои случаи се споменава, че градът е включен в пределите на българската държава, но в повечето случаи това се "подразбира". Ако човек влезе в повечето български музеи ще открие главно експонати от времето на неолита, траките и римляните. Ако това е чужденец и то малко разсеян, може и да остане с впечатление, че музеят е римски. А за прабългарите, главното население на ранна България да не говорим – те са стопени до няколко хиляди и превърнати в ниски, кривокраки монголоиди. Няма никакво значение, че днес от техните гробове се изваждат двуметрови европеиди, че по едно и също време са създали империи на Дунав и Волга и са съставлявали половината от населението и управленческия елит на Хазария. Само т.н. “черни (покорени) българи” в Западна Хазария са били между 1 и 1.5 милиона. Резултатът от такава “антиистория” е чалгата в България и македонизма в БЮРМ. Не е възможно да градиш държава и нация и да тровиш нейните исторически корени. Каква полза, че си създал "две Българии", когато и двете Българии днес са буренясали, а децата им търсят препитание в чужбина. Крайният резултат на "двете Българии без корен" е катастрофално намаляващото население, разбягване на младите хора по света, застаряване на нацията, промяна на етническата картина, мощна тенденция към смяна на културния модел, спад в образователното и професионалното равнище. С една дума – чалга !

21 март 2007 г.

от тук :arrow: http://imadrugpat.org/chalga.htm
Последна промяна smg на 24 Ное 2011, 16:13, променена общо 1 път
Business ownership is a risk and it`s not for the faint of heart.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: американска чалга?

Мнение от acho.rs » 24 Ное 2011, 16:11

Feanor написа:
acho.rs написа:Само дето ние гледаме и комедии и трилъри и драми и слушаме и чалга и поп и комерс и метъл.

Я кажи какъв метъл слушаш толкова, че ми стана любопитно.


http://www.youtube.com/watch?v=P2q5kidXHuo жив и здрав :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: американска чалга?

Мнение от Feanor » 24 Ное 2011, 16:17

acho.rs написа:Дразни ме когато някой изсипва крайни комплексраски мнения и глупости на кило. Не ме дразнят хора тип - не ми допада чалгата , тези които и се кефят да си слушат .

Не ме разбирай погрешно - не ми е все тая дали "тези които и се кефят ще си слушат". Бих бил щастлив ако чалгата изчезне напълно. Просто смятам, че носи определени вреди в обществен план.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: американска чалга?

Мнение от acho.rs » 24 Ное 2011, 16:19

За щастие балканскта съвремнна музика (сигурно тва разбираш под чалга) никога няма да изчезне .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 7.06.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E36 compact

Re: американска чалга?

Мнение от Benedetto » 24 Ное 2011, 16:33

acho.rs написа:....
Дразни те поп-фолка щот не моеш да приемеш че някои се веселят до край и купона им е в душата . Неразбирайки това нещо ти го заклеймяваш , безсилно търсейки кусури и самопределяйки се като нещо много различно от тия тъпанари дет ядът и пият до сутринта по механите :winky:
..;)

Цитираните от теб хора слушат чалга... и аз много ги уважавам :mhihi: Дразни ме мрънкането на поп-фолк дивите и оплакването че все някой друг ни е виновен за кочината дето живеем :twisted: :twisted:
Общо взето, текстовете на Пайнер ме дразнят.
Тези и тези много ме радват. :bowdown:

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: американска чалга?

Мнение от K_Ilkov » 24 Ное 2011, 16:56

чудех се дали да пиша, но пък си казах най-много да ми изтрият мнението :mhihi:
та искам да помоля ако някой ми трие мненията да ме уведоми за причината.

Ачо,

Самото допускане, че само на чалга може да се пие и яде е меко казано глупаво
чалгата не е най голямото зло, но пошлата и част проповядва нисък морал и кофти ценности
да ако човек е читав само ще си пие и яде ама ако е прост става лошо ...

А това с яденето и пиенето до зори е много хубаво и мен ме кефи
ама замисли се за страните, в които го няма и кои са с по-добър стандарт
с ядене и пиене не става ... за съжаление

и да ще се съглася със съжаление, че чалгата едва ли ще изчезне :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: американска чалга?

Мнение от Feanor » 24 Ное 2011, 17:04

Между другото, по въпроса с хейта към чалгата... има много добро обяснение в текста на една песен:

Society failed to tolerate me
And I have failed to tolerate society
Still I can't find what you adore
Inside I hear the echoes of an inner war
Nothing can take the horror from me
Your sick world the loss of all morality
My hate has grown as strong as my confusion
My only hope my only solution

10 точки за който познае песента... без Гугъл! :mhihi:
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 385
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: американска чалга?

Мнение от pampo » 24 Ное 2011, 17:14

Пичове, пускам едни снимки, за да разведря обстановката. Коментарите оставям на вас.
НЕ кликай ако държиш на изискаността и стила/чалга лайфстайл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Re: американска чалга?

Мнение от plradev » 24 Ное 2011, 17:14

Feanor написа:Между другото, по въпроса с хейта към чалгата... има много добро обяснение в текста на една песен:

Society failed to tolerate me
And I have failed to tolerate society
Still I can't find what you adore
Inside I hear the echoes of an inner war
Nothing can take the horror from me
Your sick world the loss of all morality
My hate has grown as strong as my confusion
My only hope my only solution

10 точки за който познае песента... без Гугъл! :mhihi:


http://www.youtube.com/watch?v=csBuQWH9HyI

Дай сега 5 точки заради гугъла :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Re: американска чалга?

Мнение от ivan1590 » 24 Ное 2011, 17:36

Доста псевдонаучни обяснения изчетох по горе в темата, за мутри за цигани и пр.
Една култура или субкултура се развива и вирее там където има условия за това.
Няма да изпадам и аз в научни напъни да обяснявам или отхвърлям чалгата, но още от древния Рим хората искат зрелища и забавления.
Какво ми пука дали музиката е турска или циганска , дали се пее за мутри или за световен мир.
Музиката е инструмент за забавление, а всеки има право да се забавлява както му харесва и както може.
Аз не мога да разбера тези , които слушат Графа или Веселин Маринов, но и през ум не минава да ги упреквам или да обвинявам Георги Христов за педерастенията сред подрастващите.
Музиката си е просто музика, ако някой я прави начин на живот проблема си и изцяло негов.
аз нямам нищо против кубинките, но да носиш кубинки през лятото е мазохизъм и хората , които си го причиняват са ми странни, както и чалгаджииската визия на някои колежки.Трябва да си много прост, да бъркаш ежедневно облекло със сценичен костюм.
Чалгата или , която и да е музика не са виновни , че част от хората са прости.
Како и Лукас не е виновен, ако някой лумпен се разхожда облечен като Дарт Вейдър по улицата.
Това , че играя казачок , гюбек ,сиртаки не ме прави по малко патриот.
Дайте да нахлузваме потурите и цървулите и да слушаме само български фолклор, защото сме патриоти.
21 век е все пак и е редно да бъдем малко по толерантни и отворени към света и да признаем правота на хората да се забавляват както им харесва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: американска чалга?

Мнение от steeN » 24 Ное 2011, 17:44

acho.rs написа:
Feanor написа:
acho.rs написа:Само дето ние гледаме и комедии и трилъри и драми и слушаме и чалга и поп и комерс и метъл.

Я кажи какъв метъл слушаш толкова, че ми стана любопитно.


http://www.youtube.com/watch?v=P2q5kidXHuo жив и здрав :yes:


тия са най-големите позьори и самохвалковци в метъла. не че едно време нямах и техни касетки де ;)
имаше някво интервю с joey de mayo по зирок ли къде беше преди години като имаше концерт в бг и
направо трябваше да отбия докато карам, защото ми стана прекалено смешно.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: gromovich, zAcK

Последни теми
Facebook