Свързване фурна за вграждане
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Свързване фурна за вграждане
ново ли е жилището? има ли дефектотокова? ако има в никакъв случай, ако няма може, но не е препоръчително....

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Свързване фурна за вграждане
Старо е и няма дефектотокова ! Мислех си да сложа предпазител само на печката 25 ампера е преди него (20 ампера да сложа на печката)
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Свързване фурна за вграждане
ми бушон нали има..
иначе аз не бих сложил земята на нулата..
иначе аз не бих сложил земята на нулата..

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Свързване фурна за вграждане
Ами защото бушона е на цялата стая, а аз мисля да сложа отделен само за печката
Щом казваш, че не е добре да се свързват така и ще направя! Ще си вържа масата на 1,2,3, а нулата на 4,5 и готово
Мерси колеги за помоща





- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Свързване фурна за вграждане
не пречи да сложиш бушон, само гледай да е подходящо подбран...
Ако правиш твърда връзка, без клема оголи кабелите поне по 3 см и ги усукай хубаво един в друг
фазата на едната страна, нулата на другата..


Ако правиш твърда връзка, без клема оголи кабелите поне по 3 см и ги усукай хубаво един в друг
фазата на едната страна, нулата на другата..


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Свързване фурна за вграждане
На старите апартаменти са двупроводни инсталациите т.е фаза нула. До таблото няма заземление заземление има само в "абонатната" там където влиза кабела за блока от трафопоста. Зануляване при липса на заземителен проводник се прави посредством нулата. При липса на подходящ контакт най-добрия вариант е твърда връзка и задължително подходящ кабел (4mm^2) 
ПП много бързо пишете
един начин за връзка за такива лами - зачистваш кабелите поне 3см както каза колегата, усукваш двата кабела и така получения го сгъваш на две и пак усукваш пък и ако се запои няма мърдане 

ПП много бързо пишете


- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Свързване фурна за вграждане
gentata написа:На старите апартаменти са двупроводни инсталациите т.е фаза нула. До таблото няма заземление заземление има само в "абонатната" там където влиза кабела за блока от трафопоста. Зануляване при липса на заземителен проводник се прави посредством нулата.
аз в такова табло съм виждал да тлее мястото, където е свързан кабела на земята към шината дето отива надолу...
това е от свързване на нула и земя. в определи случай се получава затваряне на веригата през земята, вместо през нулата... та като го видиш това на живо и знаеш, че си отворил ти металната вратичка на това табло почваш да ставаш леко скептичен към такива връзвания ..


отделно има възможност да бие ток от фурната..ма то я има и когато не е вързано нищо на земята така че...

"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Свързване фурна за вграждане
Convertible написа:.....
Виждал съм как гърми мека връзка на бойлер като преди това се запали маркуча при -25 навън една зима. На комшията му изгоряха пералня, телевизор, хладилник и незнам какво още щото пролетта си смени водопроводната инсталация с PVC тръби. Причината беше че е изгорял кабел на нулата който идва до етажаното табло. Бях почнал да пиша за последствията от това зануляване ама то много локуми

- Panzer_i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: Пернишко село :)
- Детайли за колата: Peugeot 307 SW
Re: Свързване фурна за вграждане
Някои май бърка какво е зануляване и заземяване. Колегата с печката задължително си вържи нулевия проводник на клема 6. Помисли си какво ще стане ако ти се офази корпуса на печката и нямаш защитен проводник.

- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Свързване фурна за вграждане
При старите инсталации нула и земя е едно и също 

I'm slowly drifting


- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Свързване фурна за вграждане
Panzer_i написа:Някои май бърка какво е зануляване и заземяване.
я разясни малко за да не бъркаме..


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Свързване фурна за вграждане
Convertible написа:gentata написа:На старите апартаменти са двупроводни инсталациите т.е фаза нула. До таблото няма заземление заземление има само в "абонатната" там където влиза кабела за блока от трафопоста. Зануляване при липса на заземителен проводник се прави посредством нулата.
аз в такова табло съм виждал да тлее мястото, където е свързан кабела на земята към шината дето отива надолу...
това е от свързване на нула и земя. в определи случай се получава затваряне на веригата през земята, вместо през нулата... та като го видиш това на живо и знаеш, че си отворил ти металната вратичка на това табло почваш да ставаш леко скептичен към такива връзвания ..![]()
![]()
отделно има възможност да бие ток от фурната..ма то я има и когато не е вързано нищо на земята така че...
Споко , няма как да има фаза на вратичката на таблото

I'm slowly drifting


- Panzer_i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: Пернишко село :)
- Детайли за колата: Peugeot 307 SW
Re: Свързване фурна за вграждане
Първи вариант на зануляване : имаме двупроводна инсталация и корпуса на уреда е занулен чрез неутралния проводник . При офазяване на корпуса тока на късо е много голям и предпазителя изключва. Проблема идва, ако отпадне нулевия проводник, тогава реално нямаме защита на уреда и при офазяеане няма как да изключи препазителя. Затова се ползва трети проводник .
при варианта с трети защитен проводник, които е обединен някъде с неутралата имаме по голяма защита тъй като проводника Pe реално не се натоварва и неговото прекъсване е по-малко вероятно. В този случай може да се използва Дефектно токова защита, която следи разликата м/у фазовия и нулевия проводник и при стойност над 30мА изключва.
Има и трети вариянт при които защитния проводник се заземява със заземителен контур - Система ТТ. В този случай е задължително използването на ДТЗ, тъй като тока на късо е със стойността на земното съпротивление и предпазителя не може да изключи.
при варианта с трети защитен проводник, които е обединен някъде с неутралата имаме по голяма защита тъй като проводника Pe реално не се натоварва и неговото прекъсване е по-малко вероятно. В този случай може да се използва Дефектно токова защита, която следи разликата м/у фазовия и нулевия проводник и при стойност над 30мА изключва.
Има и трети вариянт при които защитния проводник се заземява със заземителен контур - Система ТТ. В този случай е задължително използването на ДТЗ, тъй като тока на късо е със стойността на земното съпротивление и предпазителя не може да изключи.

- didite_bg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 12.10.2010
- Местоположение: Сопот
- Пол: Мъж
- Кара: e39 520 I 1998г
- Мечтае да кара: ///M5 2003 г
Re: Свързване фурна за вграждане
Ок, значи си правя мост на 4,5 и 6 и си свиркам
То реално 6 си е на късо с корпуса

То реално 6 си е на късо с корпуса
- Panzer_i
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: Пернишко село :)
- Детайли за колата: Peugeot 307 SW
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana