Полезни съвети за зимата...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Полезни съвети за зимата...
DrivinGGoD написа:Sw!zz3r0 написа:Но това си го обяснявам и по друг начин, че след толкова въртене гумите се загряват и почват да топят леда и има по-голямо сцепление
Разтопяването на повърхностния слой лед води до най-ниско сцепление... Сух лед би имал чудесно сцепление с хубава мека зимна гума... Чувал съм дори, че нагоре много студените зимни руски степи поливали пътищата с вода, която на -30-40-50 градуса става много сух лед и има достатъчно сцепление...
това съм го чувал и аз, но обяснението е във физичните свойства на леда
когато е много студено той остава грапав и не се пързаля толкова
No bling at the Ring
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
И лепкав... направете си експеримент като извадите леда от фризера как лепне... докато не е разтопена повърхността има очудващо сцепление...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Sw!zz3r0
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 10.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd; 2.7biturbo quattro;
Re: Полезни съвети за зимата...
Това се беше случило след като цял ден валя дъжд замръзна обърна го на сняг и върху леда имаше слой сняг. Гумите са зимни 205/55/16 Continental нови. Иначе окопаеш ли се на едно място си го правиш пързалка, и след това като се побутне напред колата към "девствения лед/сняг" позахапва и излиза.
Друг трик за който се сетих тогава е да подложа стелките пред гумите и да издрапа така, определено става номера, но още съм с летните от плат и не ми се искаше да ги жертвам.
Друг трик за който се сетих тогава е да подложа стелките пред гумите и да издрапа така, определено става номера, но още съм с летните от плат и не ми се искаше да ги жертвам.
На кола с турбо ако не и даваш газ е все едно да си имаш хубава жена и да не я е.еш!
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Sw!zz3r0 написа:Това се беше случило след като цял ден валя дъжд замръзна обърна го на сняг и върху леда имаше слой сняг. Гумите са зимни 205/55/16 Continental нови. Иначе окопаеш ли се на едно място си го правиш пързалка, и след това като се побутне напред колата към "девствения лед/сняг" позахапва и излиза.
Друг трик за който се сетих тогава е да подложа стелките пред гумите и да издрапа така, определено става номера, но още съм с летните от плат и не ми се искаше да ги жертвам.
Най-гадно е като върху леда има вода или сняг... тогава спасението е само нещо под колелото или вериги...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Полезни съвети за зимата...
Абе вериги в/у лед не е най-добрата оферта си мисля аз
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Ако си с хубави зимни гуми само на лед ще ти се наложи да използваш вериги
Иначе, да, гадно е защото при по-продължителна употреба на твърдата настилка може да навредят на гумите, но ако това е единствения начин за придвижване се налага...
Иначе, да, гадно е защото при по-продължителна употреба на твърдата настилка може да навредят на гумите, но ако това е единствения начин за придвижване се налага...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Полезни съвети за зимата...
Все си мисля, че метала ще се плъзга по леда..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- jbankov
- ентусиаст
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
Re: Полезни съвети за зимата...
Kroki написа:Все си мисля, че метала ще се плъзга по леда..
по-скоро ще задълбава
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Малката площ на сегментите на веригата оказва много голямо повърхностно напрежение и натиснати от гумата дълбаят в леда и прави зъбчета в него, които захапва и осигурява сцепление
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Полезни съвети за зимата...
Благодаря!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Полезни съвети за зимата...
Преди малко даваха по бТВ Новините някакъв инструктур по Оффроуд, който даваше съвети за зимата, как да излизаме от коловози и т.н., но ми направи тъпото впечатление, че правеше точно обратното на това, което говореше (Говоря конкретно за коловозите, че са ми болна тема...)
Мъчих се да намеря линк към новината, но без успех.
Ако някой също го е гледал, нека сподели ?
Ето линк към обедната емисия - http://www.btv.bg/videos/emisii/video/1 ... 012_g.html , започват да говорят за това на 7ма минута
Мъчих се да намеря линк към новината, но без успех.
Ако някой също го е гледал, нека сподели ?
Ето линк към обедната емисия - http://www.btv.bg/videos/emisii/video/1 ... 012_g.html , започват да говорят за това на 7ма минута
Real.Eyes.Realize.Real.Lies
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
BMW части - оригинални, тунинг и афтърмаркет
BMW аксесоари
Втулки за джанти
Болтове за джанти
Re: Полезни съвети за зимата...
Хехе, ето я темата от форума: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=139635
Ето и конкретната част: http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/673335063-Zimni_shofyorski_nedeli.html
Като цяло са снимали повечко минути ма'трял и после про монтажа следва каша . Лашкането е ясно, но ако искате мога пак да го обясня. Коловозите се вадят без газ, леко и с не пълен волан, макар и да зависи от гумите, аз излизам по-лесно с повече навит волан от плитък коловоз, но дълбоките няма как. Идеята е, е не се опитваш да смениш драстично треакторията на движение. Другото е да не буксува по ръба на коловоза, а да го прескочи от инерцията, газта след това. Всяко буксуване се избягва най-лесно на по-висока предевка, най-високата, на която тръгва колата. Естествено трябва и усет да се вкара в цялата работа, на думи е много сухо. В общи линии газта се връща веднага, когато се усети, е превърта, така работят и "умните" системи в новите коли. Буксуването води до окопаване или заглаждане на основата и пречи на движението. Също е добре да се сменя захода, където не става се търси алтернатива, по-ниско място, по-ръбато и прочее. Също така подобно на управлението на дълго МПС, ако завиваш на ляво, добре е да заходиш максимално на дясно преди това. С рошавите гуми на джипа качването хлъзгав на бордюр на задна при малък градус ми е невъзможно, та и с коловозите е така, понякога се налага да се гони по-голям градус м/у гумата и ръба, но не и с много навит волан.
ПП За коловозите е полезно и да имаш максимално високи, но не много широки гуми. Като цяло за зимното каране . Височината спомага преодоляването на препятствията, лоста е по-голям и оказва по-голямо усилие, а тясното не се пързаля толкова, потъва надолу. Също така налягането в гумите е добре да е максимално ниско, а при сериозни проблеми спадането дори до 1, дори 0.5 атмосфера прави чудеса!
Ето и конкретната част: http://www.btv.bg/shows/tazi-sutrin/videos/video/673335063-Zimni_shofyorski_nedeli.html
Като цяло са снимали повечко минути ма'трял и после про монтажа следва каша . Лашкането е ясно, но ако искате мога пак да го обясня. Коловозите се вадят без газ, леко и с не пълен волан, макар и да зависи от гумите, аз излизам по-лесно с повече навит волан от плитък коловоз, но дълбоките няма как. Идеята е, е не се опитваш да смениш драстично треакторията на движение. Другото е да не буксува по ръба на коловоза, а да го прескочи от инерцията, газта след това. Всяко буксуване се избягва най-лесно на по-висока предевка, най-високата, на която тръгва колата. Естествено трябва и усет да се вкара в цялата работа, на думи е много сухо. В общи линии газта се връща веднага, когато се усети, е превърта, така работят и "умните" системи в новите коли. Буксуването води до окопаване или заглаждане на основата и пречи на движението. Също е добре да се сменя захода, където не става се търси алтернатива, по-ниско място, по-ръбато и прочее. Също така подобно на управлението на дълго МПС, ако завиваш на ляво, добре е да заходиш максимално на дясно преди това. С рошавите гуми на джипа качването хлъзгав на бордюр на задна при малък градус ми е невъзможно, та и с коловозите е така, понякога се налага да се гони по-голям градус м/у гумата и ръба, но не и с много навит волан.
ПП За коловозите е полезно и да имаш максимално високи, но не много широки гуми. Като цяло за зимното каране . Височината спомага преодоляването на препятствията, лоста е по-голям и оказва по-голямо усилие, а тясното не се пързаля толкова, потъва надолу. Също така налягането в гумите е добре да е максимално ниско, а при сериозни проблеми спадането дори до 1, дори 0.5 атмосфера прави чудеса!
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Някой неща са така, други - не точно. Още повече, че тук става въпрос (както е показано и на видеото) основно за коли с предно предаване, където завиването е зависимо и от товара от мотора към гумите и обратното. Същото се отнася и за коловозите. Ако практиката, познанията и съветите ти колега са основно свързани с джиповете, то трябва много да бъдат променени/адаптирани към леки коли и такива със задно предаване, за каквито е и форума ни.
Нещата във всяко едно отношение са много много относителни. Всеки коловоз е различен от другия, всяка покривка върху асфалта е различна от другата. На много настилки с почти нулево сцепление единствената "оправия" е буксуване с висока честота на въртене на колелата, т.е. ако на ниските предавки в момента, в който пуснете съединителя дори и без газ колелата започват да приплъзват и така или иначе нямате и минимално сцепление, за да се заклатите или да поддържате някакъв контакт, за да изкачите баира. В единия случай така може да си изчистят снега/леда/кишата и достигат до по-твърда основа, което успява да ви даде някаква възможност да се заклатите. Във втория случай ако вече се движите и катерите баира, но сцеплението не е достатъчно да преодолее съпротивлението на наклона и ще спрете в един момент буксувайки, слагате още по-висока предавка (примерно 3та или 4та) и продължавайте буксувайки, като така гумите много по-бързо изчистват под себе си и ви дават необходимата връзка с твърдото. Ако вече сцеплението въобще го няма нищо не става.
Та накрая всичко е въпрос на усет. Многото газ не помага когато имате поне малко сцепление и можете да се заклатите, но пък помага в други случаи. Универсални правила няма, всичко е опит и усет.
Нещата във всяко едно отношение са много много относителни. Всеки коловоз е различен от другия, всяка покривка върху асфалта е различна от другата. На много настилки с почти нулево сцепление единствената "оправия" е буксуване с висока честота на въртене на колелата, т.е. ако на ниските предавки в момента, в който пуснете съединителя дори и без газ колелата започват да приплъзват и така или иначе нямате и минимално сцепление, за да се заклатите или да поддържате някакъв контакт, за да изкачите баира. В единия случай така може да си изчистят снега/леда/кишата и достигат до по-твърда основа, което успява да ви даде някаква възможност да се заклатите. Във втория случай ако вече се движите и катерите баира, но сцеплението не е достатъчно да преодолее съпротивлението на наклона и ще спрете в един момент буксувайки, слагате още по-висока предавка (примерно 3та или 4та) и продължавайте буксувайки, като така гумите много по-бързо изчистват под себе си и ви дават необходимата връзка с твърдото. Ако вече сцеплението въобще го няма нищо не става.
Та накрая всичко е въпрос на усет. Многото газ не помага когато имате поне малко сцепление и можете да се заклатите, но пък помага в други случаи. Универсални правила няма, всичко е опит и усет.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Полезни съвети за зимата...
Да, съгласен съм. Съветите ми обче не са свързани само с 4х4 автомобили. До преди година карах Тойота мр2, която е със задно. Основното и преимущество пред повечето други автомобили със задно е това, че е със задно /по-скоро в средата, но не под предния капак/ разположен двигател. Това и даваше доста повече сцепление. В това отношение може да се постигнат добри резултати с чувал пясък в багажника, който тежи и спомага значително да се повиши сцеплението на задните гуми с настилката. Също е незаменимо да сипеш от пясъка на някое наистина проблематично място. Малко е тип направи си сам, но оказва съществено влияние на леката задница. Предвид, че колата не беше много тежка, а имаше достатъчно мощност, окопаването при наклон беше лесно за постигане. За това и пиша за високите предавки, но за да е ефективно, трябва да има скорост. Карах я цяла зима в кв. Княжево и то на много стръмна и заледена улица. Гумите ми бяха нови и добри зимни, но не достатъчно високи смятам, та малко повече сняг и не можеше да се качва върху него. Сега я кара приятел, с малко по-голям размер гуми и е коренно различно, буксува по-малко, позволява по-ниски предавки на същите места и преодолява по-дълбок сняг. Излизането от коловоз със задно е по-лесно за мен поне, именно защото не буксуват предните гуми и можеш да го правиш с газ, за разлика от предното. Като цяло ако нямаш усет, никакви техники и четене не помагат . При разкопаването газта си трябва, но е важно да се съчетае с движението напред и назад, а не на едно място. Повечето ми ситуации свързани с буксуване на сняг не водят до разкриване на здрава основа, /освен ако отдолу не е кал, което пак е повече насочено към 4х4/ а до появата на лед или заглаждане на снега до нещо като лед, асфалта или паважа се заглаждат, в дупките им остава сняг, изпъкналите части спират да са изпъкнали и така. За мен основното е да се търси здрава основа преди проблемните места, а там да се атакува с вече натрупана скорост. Пускането на газта да става, само при нужда, но много високите обороти са проблем, там са конете, а при каране на сняг /не говоря за спорт, врц и прочее/ се търси въртящ момент, който е в по-ниските обороти. Комбинацията от максимална натрупана инерция и въртящ момент значително улеснява управлението. Разбира се не става дума за взимане на завои с висока скорост, покрити с лед и сняг, а за градските проблеми от типа, коловози, стръмни наклони и прочее. Само държа да отбележа, че при спускане най-ниската предавка трябва да е съобразена със скоростта, която колата би развила без предавка, защото ако много се свали скоростта има риск от завъртане. Също така спирачките трябва да се ползват за кратко и внимателно при спускане, пак е възможно завъртане. Не искам да се приема като съвет, но при добри умения, усет и контрол над машината, да се дава газ надолу /особено при голям наклон/ е по-безопасно от опитите колата да се спира, било то на скорост или със спирачната система. Всичко се свежда до това, че има много различни ситуации и трябва да се преценява адекватно кое би било най-подходящото решение.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Полезни съвети за зимата...
Насов написа:Да, съгласен съм. Съветите ми обче не са свързани само с 4х4 автомобили. До преди година карах Тойота мр2, която е със задно. Основното и преимущество пред повечето други автомобили със задно е това, че е със задно /по-скоро в средата, но не под предния капак/ разположен двигател. Това и даваше доста повече сцепление. В това отношение може да се постигнат добри резултати с чувал пясък в багажника, който тежи и спомага значително да се повиши сцеплението на задните гуми с настилката. Също е незаменимо да сипеш от пясъка на някое наистина проблематично място. Малко е тип направи си сам, но оказва съществено влияние на леката задница. Предвид, че колата не беше много тежка, а имаше достатъчно мощност, окопаването при наклон беше лесно за постигане. За това и пиша за високите предавки, но за да е ефективно, трябва да има скорост. Карах я цяла зима в кв. Княжево и то на много стръмна и заледена улица. Гумите ми бяха нови и добри зимни, но не достатъчно високи смятам, та малко повече сняг и не можеше да се качва върху него. Сега я кара приятел, с малко по-голям размер гуми и е коренно различно, буксува по-малко, позволява по-ниски предавки на същите места и преодолява по-дълбок сняг. Излизането от коловоз със задно е по-лесно за мен поне, именно защото не буксуват предните гуми и можеш да го правиш с газ, за разлика от предното. Като цяло ако нямаш усет, никакви техники и четене не помагат . При разкопаването газта си трябва, но е важно да се съчетае с движението напред и назад, а не на едно място. Повечето ми ситуации свързани с буксуване на сняг не водят до разкриване на здрава основа, /освен ако отдолу не е кал, което пак е повече насочено към 4х4/ а до появата на лед или заглаждане на снега до нещо като лед, асфалта или паважа се заглаждат, в дупките им остава сняг, изпъкналите части спират да са изпъкнали и така. За мен основното е да се търси здрава основа преди проблемните места, а там да се атакува с вече натрупана скорост. Пускането на газта да става, само при нужда, но много високите обороти са проблем, там са конете, а при каране на сняг /не говоря за спорт, врц и прочее/ се търси въртящ момент, който е в по-ниските обороти. Комбинацията от максимална натрупана инерция и въртящ момент значително улеснява управлението. Разбира се не става дума за взимане на завои с висока скорост, покрити с лед и сняг, а за градските проблеми от типа, коловози, стръмни наклони и прочее. Само държа да отбележа, че при спускане най-ниската предавка трябва да е съобразена със скоростта, която колата би развила без предавка, защото ако много се свали скоростта има риск от завъртане. Също така спирачките трябва да се ползват за кратко и внимателно при спускане, пак е възможно завъртане. Не искам да се приема като съвет, но при добри умения, усет и контрол над машината, да се дава газ надолу /особено при голям наклон/ е по-безопасно от опитите колата да се спира, било то на скорост или със спирачната система. Всичко се свежда до това, че има много различни ситуации и трябва да се преценява адекватно кое би било най-подходящото решение.
Склонен съм да се съглася с така написаните неща, с изключение на леката задница, но имайки предвид, че е всеобщо разпространена заблуда, то вече не му обръщаме внимание
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани