термостат BMW E60 525d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Emooo » 22 Яну 2012, 9:50

Евала, ама трябваше да го напишеш това в отделна тема, че тука трудно ще го намерят хората.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от RuM6n » 22 Яну 2012, 10:42

Колега много добре си се справил. Процедурата въобще не е сложна и не мога да разбера как в сервизи,които се занимават с ремонти всекидневно, не могат да сменят термостатите както трябва и да окипазят двигателите, па дори и оторизираните се осират някога.
Само една пробка за обезвъздушаване ли има?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от batzlati » 22 Яну 2012, 17:26

RuM6n написа:Колега много добре си се справил. Процедурата въобще не е сложна и не мога да разбера как в сервизи,които се занимават с ремонти всекидневно, не могат да сменят термостатите както трябва и да окипазят двигателите, па дори и оторизираните се осират някога.
Само една пробка за обезвъздушаване ли има?

Аз за това се хванах да направя някоя снимка и да опиша процедурата :yes: Първоначално , като погледнеш двигателя си казваш - къде ли са го натикали този термостат ...? А тука четох , че някой "разглобил половината предница" :shock:
Исках да покажа за какво става въпрос и тези на които не им се дават пари по майстори - да действат сами. Можеше още някоя снимка да направя , ама като за непрофесионалист - толкова :mhihi:
Относно пробката за обезвъздушаване - аз само за тази на малкия термостат знам. И всичко е наред.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 27.01.2012
Пол: Мъж

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от kameron86 » 27 Яну 2012, 20:58

Здравейте колеги :)
От скоро (в големите студове) забелязах, че моето парно не работи добре :( затова използвам темата.
Първо да кажа какви са симптомите - колата загрява бавно, след което при спускане или каране без газ парното почти изчезва.
Проврих темп. на водата от серв. меню и се оказа, че държи много ниски темп. - към 60град. Реших че е заминал големия термостат и го смених (в сервиз) с оригинална част БМВ - Резултата - минимално подобрение :( - по комп. температурата е малко по-висока затова искам да попитам - възможно ли е да е заминал малкия термостат - и ако е така трудно ли се сменя - мисля сам да се сборя с него като поодпусне времето. Ако някои има идея колко струва да каже. За голчмия платих 105лв и старият е в мен - изглежда си съвсем наред, но ... Искам да знам дали си струва усилието да се занимавам и колко време отнема :) - на другата количка вс сам правя, и не мисля че има нещо което да не мога да пипам ... освен ел. :)
П.С. Още едно допълнение - водата изстива мн бързо когато пусна парното на топло. Колата е 525д - 2004год. за номер на двигателя утре :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от batzlati » 27 Яну 2012, 23:41

Възможно е и малкия термостат да се е скапал.
Можеш да си го смениш и сам. Намира се в предната част на двигателя , върху охладителя на ЕГРа. Като се махне капака на двигателя се вижда.
Струва около 45лв. Задължително смени и О-пръстена /уплътнението/ , защото ако ползваш стария , вероятността да протече е мн. голяма. Обикновено термостата се продава с уплътнението , но понякога го няма в комплекта.
Термостата представлява ето това:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 27.01.2012
Пол: Мъж

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от kameron86 » 30 Яну 2012, 19:46

Да се похваля - вече съм с нов термостат И на охладителя на ЕГР-а и имам чувството,че съм в друга кола :)
Парното вече не се губи при спускане :) - температурата на водата пада пак но до 80 град. след което при натоварване на двигателя бързо я вдига до 88 :) Наистина се оказа "малкия" термостат - той дори си стои отворен и след свалянето му :) Имам чувството че и динамиката се подобри, а разхода падна осезаемо - преди смесен 11 и малко - сега за 70км - 9,3 без пестене на оловото в десния крак :) много доволно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 30 Яну 2012, 22:37

kameron86 написа:...имам чувството,че съм в друга кола :)
...Имам чувството че и динамиката се подобри, а разхода падна осезаемо - преди смесен 11 и малко - сега за 70км - 9,3 без пестене на оловото в десния крак :)...

браво колега, само дето в действителност си в същата кола, но с работещо парно.
а ако беше прочел първият ми пост, щеше да смениш и двата термостата още първия път.
на практика разходът няма от какво да падне осезаемо.
същият ти е като преди. 9.3 за 70 км е 12 за 100.
поздрави :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от toni » 30 Яну 2012, 22:43

Съсвем нормално да ти падне разхода като си работи на оптималната температура. Поне при мен е така, докато не загрее двигателя е малко по-муден. При студен, средно загрял, и загрял двигател, при натиснат педал за моментен разход 10литра, колата върви съвсем различно. И още нещо като си загрее двигателя е много тих, а докато загрее е малко чук.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Cinder » 30 Яну 2012, 22:44

@ndro написа:същият ти е като преди. 9.3 за 70 км е 12 за 100.


Тая математика от къде я изкара? :mhihi: При 100км пробег средния разхода може да си е съшия като при 70км, може и по-нисък да е. Не говорим за литри изгорено горивро :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 30 Яну 2012, 22:49

toni написа:Съсвем нормално да ти падне разхода като си работи на оптималната температура. Поне при мен е така, докато не загрее двигателя е малко по-муден. При студен, средно загрял, и загрял двигател, при натиснат педал за моментен разход 10литра, колата върви съвсем различно. И още нещо като си загрее двигателя е много тих, а докато загрее е малко чук.

теоретично си прав, на практика е по-различно и затова съм написал "разходът няма от какво да падне осезаемо", тъй като преди смяната на термостата, двигателят е работил на 60-80 градуса, което не е "студен" двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bordo_77 » 30 Яну 2012, 22:53

@ndro написа:
kameron86 написа:...имам чувството,че съм в друга кола :)
...Имам чувството че и динамиката се подобри, а разхода падна осезаемо - преди смесен 11 и малко - сега за 70км - 9,3 без пестене на оловото в десния крак :)...

браво колега, само дето в действителност си в същата кола, но с работещо парно.
а ако беше прочел първият ми пост, щеше да смениш и двата термостата още първия път.
на практика разходът няма от какво да падне осезаемо.
същият ти е като преди. 9.3 за 70 км е 12 за 100.
поздрави :wave:

Предполагам е искал е да каже че след като е минал 73км., на борда му показва 9.3/100l, при нормално шофиране е постижимо според мен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 30 Яну 2012, 22:59

Cinder написа:
@ndro написа:същият ти е като преди. 9.3 за 70 км е 12 за 100.


Тая математика от къде я изкара? :mhihi: При 100км пробег средния разхода може да си е съшия като при 70км, може и по-нисък да е. Не говорим за литри изгорено горивро :)


аз разбрах че е изгорил 9.3 за 70 км пробег :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 27.01.2012
Пол: Мъж

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от kameron86 » 31 Яну 2012, 0:00

Колеги, явно не съм се изразил правилно :) за изминати 70+ километра на БК ми показва среден разход 9.3 :) надявам се сега съм по-ясен :) Естествено за толкова малък пробег не може средният разход да е точен - просто споделям първи впечатления - все пак е хубаво да има някакъв feedback :) Благодаря все пак за полезната информация :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от RuM6n » 01 Фев 2012, 10:04

Колега само малкия ли термостат смени?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 18.02.2012

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от penki 71 » 19 Фев 2012, 10:58

da6ip написа:
zdravko_boqdjieff написа:Колеги благодаря за инфото, ама що не казахте,че термостат се сменя много трудно!Разглобихме половината предница :driving: :)


е ако беше попитал :lol: щяхме даже и DIY упътване да ти дадем, където всичко си е обяснено и става за 1.5 часа :mhihi: иначе примерно 100 лв за майстор и отиваш и си вършиш твоята си работа. :yes:

Колега би ли пояснил наистина къде се намират двата термостата и евентуално снимки или схема за смяна ,решил съм да ги сменям сам.Благодаря.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook