Да "ритнеш съединителя" ??
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Dirty M5 driveR написа:По принцип ритане на съединителя се ползва, когато си вече във "дрифта" и някъде по завоя не ти стигне мощността.
.....
Това само може да доведе до разбалансиране на дрифта, нищо повече... Ако някъде по завоя не ти стига мощността, значи ъгъла ти е кофти.
Аз лично съединител ползвам, но много рядко. Не го препоръчвам.
п.п. Това в подписа ми е със съединител, но точна причина/обяснение защо е така - нямам, така ми е дошло просто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Gh0s7 написа:Dirty M5 driveR написа:По принцип ритане на съединителя се ползва, когато си вече във "дрифта" и някъде по завоя не ти стигне мощността.
.....
Това само може да доведе до разбалансиране на дрифта, нищо повече... Ако някъде по завоя не ти стига мощността, значи ъгъла ти е кофти.
Написал съм голяма глупост . Друго имах предвид, ама докато писах това съвсем съм се заблудил. Напълно прав си, че ще доведе до дисбаланс, и е меко казано тъпо да се прави. Ритане в професионалния дрифтинг даже не знам дали се ползва, почти съм сигурен, че не. Успешния дрифт е съвкупност от много други неща, които няма да коментирам, че се отдалечаваме от идеята на темата. Иначе ритане ползвам рядко, и то още преди завоя. И пак тая техника, ако може така да се нарече нещо не ме кефи. На практика като си във дрифта, липса на мощност се компенсира със ръчна, или със слагане на следващата предавка, но много зависи от самия завой и ъгъла на поднасяне.
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
И според мен ритането е пълна глупост... излишно "товарене" на помпите на съединителя... и то толкова РЯЗКО !! Всичко е въпрос на усет... щом с 318 тдс става и без съединител, то какво говорим за по-нагоре... при качване на 2.5тдс от 1.7тдс разликата е огромна. Просто усещаш как имаш контрол върху колата
- Bavarec88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 68
- Регистриран на: 29.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
- Мечтае да кара: 330i--> e39 M5/e46 M3 -->e60 M5/e92 M3 --> F10 M5
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
(bubsa) написа:Подкарай колата на някой по-широк завой на 2-ра с 4500-5000 оборота и чукни съединителя без да пускаш газта и ще ти се изясни
Само е много важно да си избереш широко място
Човече то няма да остане въртящ момент , за да тръгне колата настрани
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Леле колко глупости се изписаха тука
Всъщност се прави не, за да достигнете някакви пикови стойности на мощността или въртящия момент, а за да създадете рязко натоварване на двигателните колела, водещо до загуба на сцеплението отново Веднъж загубила сцепление задната ос, силата необходима на двигателя да поддържа това състояние е много по-малка от тази, която се е изисквала преди това при плавното натоварване...
Независимо с каква кола пързаляте, ако не се получава или скоростта ви е ниска или ъгъла е малък. Ако пък тези неща са на линия и пак не става значи или колата не става за това (т.е. не е подготвена достатъчно добре) или вие не ставате
Ритането на съединителя е адски вредно за колата ви, води до неприятно дебалансиране на моментното състояние по време на движението и често води до напълна неконтролируемост на колата.
Може да се прави и да ви помага ако знаете как, но ако карате правилно няма да ви се налага
Всъщност се прави не, за да достигнете някакви пикови стойности на мощността или въртящия момент, а за да създадете рязко натоварване на двигателните колела, водещо до загуба на сцеплението отново Веднъж загубила сцепление задната ос, силата необходима на двигателя да поддържа това състояние е много по-малка от тази, която се е изисквала преди това при плавното натоварване...
Независимо с каква кола пързаляте, ако не се получава или скоростта ви е ниска или ъгъла е малък. Ако пък тези неща са на линия и пак не става значи или колата не става за това (т.е. не е подготвена достатъчно добре) или вие не ставате
Ритането на съединителя е адски вредно за колата ви, води до неприятно дебалансиране на моментното състояние по време на движението и често води до напълна неконтролируемост на колата.
Може да се прави и да ви помага ако знаете как, но ако карате правилно няма да ви се налага
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Еми аз да споделя малко опит защо го права. Онази вечер като падна снега и излязох с колата да покарам малко по малките часове. Има там едно място, едно голямо Т-образно кръстовище с голяма видимост и доста широко( говоря за ЕКО-то за тези от Плевен, или изхода към Ловеч или към Плевен) и засилвам се на втора и с фейнт карам задницата да поднесе, обаче по средата на завоя, двигателя влиза много в оборот и ме е страх, все пак е лада на газ и прекъсвам дрифта. Затова пробвах на трета, пак фейнт и точно когато задницата се измести, двигателя няма палър да превърти, едно бързо ритане на съединителя и колата си тръгва стабилно и изкарвам целия завой.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
С Ладата на газ е така... като върнеш й върнеш газта за повече време и и паднат оборотите, трябва да го играеш шивач в краката... То и като цяло е голяма борба на стокова Лада с негърския волан и на газ...
П.С. Съвет (понеже от време на време съм в същата позиция ) Не й връщай газта, давай смело, да не те притеснява че отива на 7000, няма какво да й стане...
П.С. Съвет (понеже от време на време съм в същата позиция ) Не й връщай газта, давай смело, да не те притеснява че отива на 7000, няма какво да й стане...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Добре де, а какъв е проблема вместо ритане на съединителя на по-висока предавка да я държиш с умерена газ на долната предавка? Така е точно в тези обороти, в които има достатъчно сила Винаги съм се чудел по разните дрифт изпълнения на много хора, когато държат колата в прекъсвач... не е толкова трудно да поддържате с педала на газта обороти каквито са достатъчни за конкретната ситуация - пример за нещо такова е "Кроасана" на Калояново - 90% от хората го карат на прекъсвач, а аз почти никога не съм го пипал там с М3ката - държа съвсем спокойно около 7000об/мин, но без да стига критични обороти и да бие по регулатора
Същото е и с тези които искат да ритат съединителя - ако колата няма сила да се пързаля на по-горната предавка я оставете на по-ниската където има сила. Е... ако искате да пързаляте на асфалт завой с голям радиус и да правите ъгъл и скорост няма да се получи ако колата ви е слаба, но това, не означава, че трябва да издевателствате върху съединителя - просто колата ви не става за такива неща
Същото е и с тези които искат да ритат съединителя - ако колата няма сила да се пързаля на по-горната предавка я оставете на по-ниската където има сила. Е... ако искате да пързаляте на асфалт завой с голям радиус и да правите ъгъл и скорост няма да се получи ако колата ви е слаба, но това, не означава, че трябва да издевателствате върху съединителя - просто колата ви не става за такива неща
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
DrivinGGoD написа: Винаги съм се чудел по разните дрифт изпълнения на много хора, когато държат колата в прекъсвач... не е толкова трудно да поддържате с педала на газта обороти каквито са достатъчни за конкретната ситуация
Според мен доста хора предпочитат да го правят, когато примерно завоя е такъв, че се пързаля оптимално под определен ъгъл с определена скорост, но един вид нямаш точната предавка - 2ра иде къса, но пък не е и точно за 3та. Моите наблюдения са, че на по-горна предавка колата се заиграва повече (което за един професионалист не би било такъв проблем, даже хич, но при едно средно ниво на умения може и да се окаже проблем), а също така скоростта се повишава, тъй като въпреки че са извън сцеплението задните гуми бутат колата. Естетсвено това покачване на скоростта може да е минимално, но се нарушава "определената скорост", с която най-добре става маневрата. Такова държане на прекъсвач съм гледал от Бижуто например, когато очевидно има място за горна предавка. Това е моето виждане и не ангажирам никого с него. Интересно ми е да видя и други мнения по въпроса.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Конкретно на мен втора ми идва много къса, а трета с припомпване ми е екстра. За да карам само на втора трябва да се движа с 20км/ч и колата няма сила да върви напред..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Проблем да се държи колата в нормални обороти няма, когато има мотор... С Мката не е проблем да си пързаляш както искаш, ама с Ладата на газ всичко друго освен газ до ламарината спира поднасянето, а си го мръднал от пода, а е умряла колата (на сняг г/д става, но при скорост > 30 нема как...), за това риташ съединителя.
Иначе не съм стигал да карам на врати кола над 300 коня на мотора за да знам как е, но прекъсвач задължително трябва да има, за да може да й даваш газ до долу за да продължава дрифта (ако стигнеш близо до редлайна със слаба кола, нито можеш да й бодеш по-висока предавка, нито може да задържи повече дрифта, нито можеш да влезеш в завоя на по-високата предавка, а с по-ниската просто няма достатъчно скорост и от там следва газ в прекъсвач, понеже нямаш друг избор)... Миналата зима поради съображенията от по-горе карах предимно и само на 2ра между 6000-7000 по Витоша (там съм запомнил...), на 3та нямаше сила, па и беше дълга самата предавка и като дойде по-дълъг завой в прекъсвач... Тая година карам само на 3та с изключение на най-бавните завои, като дори не минавам отметката от 6500 много често, а прекъсвача ми е на 7500 и не съм изпитвал нужда от държане на колата в прекъсвач, но така е лесно, свършва ти 2ра, биеш 3та и продължаваш, ма като няма сила чакаш на прекъсвач... Иначе и аз предпочитам да карам на по-ниска предавка с по-високи обороти, от колкото на по-висока предавка, понеже колата не е толкова рязка на по-ниската предавка, както и много по-чувствителна с десния педал
Иначе не съм стигал да карам на врати кола над 300 коня на мотора за да знам как е, но прекъсвач задължително трябва да има, за да може да й даваш газ до долу за да продължава дрифта (ако стигнеш близо до редлайна със слаба кола, нито можеш да й бодеш по-висока предавка, нито може да задържи повече дрифта, нито можеш да влезеш в завоя на по-високата предавка, а с по-ниската просто няма достатъчно скорост и от там следва газ в прекъсвач, понеже нямаш друг избор)... Миналата зима поради съображенията от по-горе карах предимно и само на 2ра между 6000-7000 по Витоша (там съм запомнил...), на 3та нямаше сила, па и беше дълга самата предавка и като дойде по-дълъг завой в прекъсвач... Тая година карам само на 3та с изключение на най-бавните завои, като дори не минавам отметката от 6500 много често, а прекъсвача ми е на 7500 и не съм изпитвал нужда от държане на колата в прекъсвач, но така е лесно, свършва ти 2ра, биеш 3та и продължаваш, ма като няма сила чакаш на прекъсвач... Иначе и аз предпочитам да карам на по-ниска предавка с по-високи обороти, от колкото на по-висока предавка, понеже колата не е толкова рязка на по-ниската предавка, както и много по-чувствителна с десния педал
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Такааа... говорим си ние, че ритането на съединител е простотия, но аз колкото повече клипове гледам все повече се убеждавам, че доста често се ползва както от аматьори, така и от професионални дрифтъри:
http://www.youtube.com/watch?v=2yFLrXRz ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Yc_B142mE4o 1:09
http://www.youtube.com/watch?v=Q8LnqCHLxYQ 10:17, 10:33, 10:39
Явно е до стил на каране и възприемане на автомобила. За мен лично ритането позволява по-прецизно начало на дрифта при определени обстоятелства.
http://www.youtube.com/watch?v=2yFLrXRz ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Yc_B142mE4o 1:09
http://www.youtube.com/watch?v=Q8LnqCHLxYQ 10:17, 10:33, 10:39
Явно е до стил на каране и възприемане на автомобила. За мен лично ритането позволява по-прецизно начало на дрифта при определени обстоятелства.
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Е кои са тия обстоятелства? Съединител съм ритал единствено на старата ми кола няколко пъти и влизането е далеч от прецизното
Tux0 Ca !
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
SpUd3r написа:Е кои са тия обстоятелства? Съединител съм ритал единствено на старата ми кола няколко пъти и влизането е далеч от прецизното
Като няма мотор е това обстоятелство ми се струва на мен
Не съм ритал от месеци, отказах го и си ми е бомба
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Да "ритнеш съединителя" ??
Айде по-прецизно не... може би не е точния епитет това. Но да кажем по-точно начало на пързалянето - колата тръгва в момента на ритане на съед., точно тогава когато искаш. Пределно ясно е, че си има обособени и категоризирани дрифт техники и това ритане не присъства сред тях, но... виждате - факт е, че дори японците го правят.
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани