Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъмпер?
Модератор: Общи модератори
- zonian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 23.08.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 1.8i
- Мечтае да кара: z4/850i
- Детайли за колата: коли без тавани, мани
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
О колко съм прост.Пуснах подобна тема в тунинг/електроника.
Заслужавам бан за един месец поне
Та на темата. Ами ако не си карам колата 6 месеца к'во да правя, че да ми е ОК акумулатора. Аз мислех да му пусна 50мА постоянно там да го галят и така 6 месеца. То ясно че няма да го презаредя,
ама да не го сасипя ? За сега просто съм го прибрал на топло, ама за толкова време това не е решение.


Та на темата. Ами ако не си карам колата 6 месеца к'во да правя, че да ми е ОК акумулатора. Аз мислех да му пусна 50мА постоянно там да го галят и така 6 месеца. То ясно че няма да го презаредя,

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Колега 50ма е прекалено малък ток за консервация.Взема се в предвид капацитета на акумулатора и саморазреждането в проценти.Сложен на зарядно с консервиращ заряден ток е най добрия начин за съхранение повече от 3-4 месеца.За по малко време е достатъчно добре зареден и прибран.При слагане пак на зарядното.Саморазреждането е по голямо през лятото и може да достигне 30% на месец та затова до 3-4 месеца може да не го оставяш на зарядно.Нормално за един 60а акумулатор свален в гаража и сложен на зарядно тока на консервация е около 0.5А.zonian написа:О колко съм прост.Пуснах подобна тема в тунинг/електроника.Заслужавам бан за един месец поне
![]()
Та на темата. Ами ако не си карам колата 6 месеца к'во да правя, че да ми е ОК акумулатора. Аз мислех да му пусна 50мА постоянно там да го галят и така 6 месеца. То ясно че няма да го презаредя,ама да не го сасипя ? За сега просто съм го прибрал на топло, ама за толкова време това не е решение.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- zonian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 23.08.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 1.8i
- Мечтае да кара: z4/850i
- Детайли за колата: коли без тавани, мани
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Да разбрах за какво говориш, но аз мисля да не му развивам тапите и 500мА ми се виждат много. Акумулатора е 62Ah. Все пак какво разбираш под зарядно е най-важният ми въпрос. Такова дето само вкарва ток или такова което следи и до колко волта се е заредил ? Защото аз тези 50мА ги казвам при положение че не следя до колко волта се е заредил. Ако имаш предвид със следене на напрежението кажи, че трябва платки да почвам да правя. Ако е така нещо от сората на->0.5А докато стане 14.4V. после спира. после когато падне до 11.5V пак и т.н.<- трябва да свърши работа. Или ?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Идеята е че всеки акумулатор има спад на капацитета с времето и този спад е различен през зимата и лятото и състоянието на акумулатора.Примерно най висок е през горещите летни месеци.Идеята на консервиращия ток е да подържа акумулатора зареден на 100% от капацитета като компенсира вътрешния разряд.Така че можеш да ползваш различен вид зарядно и методика.
1 Обикновено зарядно без отчитане на края на зареждането- регулираш големината на консервиращия ток след края на зареждането
2 Зарядно което се изключва след края на зареждането и пуска само консервиращия ток-нищо не пипаш оставяш го на зарядното
3 Импулсно зарядно -регулираш големината на зарядния ток след края на зареждане
4 Импулсно зарядно с автоматично минаване в консервиращ режим след достигане на крайното напрежение- Най добрия вариант.
1 Обикновено зарядно без отчитане на края на зареждането- регулираш големината на консервиращия ток след края на зареждането
2 Зарядно което се изключва след края на зареждането и пуска само консервиращия ток-нищо не пипаш оставяш го на зарядното
3 Импулсно зарядно -регулираш големината на зарядния ток след края на зареждане
4 Импулсно зарядно с автоматично минаване в консервиращ режим след достигане на крайното напрежение- Най добрия вариант.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Някой да ползвал соларно зарядно? Да ампеража му е нищожен, но за компенсирене на загуби от престой и аларма, мисля че е достатъчно.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
За това ли става дума?
http://www.amazon.com/dp/B004QDAPOI/ref ... nkCode=asn
http://www.amazon.com/dp/B004QDAPOI/ref ... nkCode=asn
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Да това става, има и по достъпни варианти http://www.dealextreme.com/p/12v-85ma-s ... panel-8506
Отвън например в момента е напекло, но например днес примерно няма да карам, а aлармата си цъка, затова се замислих за тоя вариант.
Отвън например в момента е напекло, но например днес примерно няма да карам, а aлармата си цъка, затова се замислих за тоя вариант.
Последна промяна Le Transporteur на 19 Фев 2012, 18:29, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- zonian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 23.08.2011
- Местоположение: Варна
- Кара: е36 1.8i
- Мечтае да кара: z4/850i
- Детайли за колата: коли без тавани, мани
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Ясно. Избирам 1. Хакам 300мА и забравям за случая. Ако още има живот в акумулатора де, защтото вече 4 месеца не съм ходил.Ако се е скапал
, това само по себе си е решение. Ще имам 2 коли с един акумулатор.
Благодарности на Jordana
Това соларно зарядно в диила изглежда много добре. Все пак 85мА е поне 3 пъти повече от утечката (ако аз съм правил електрониката значи е колкото утечката). Ще върши работа страхотна. Дадохте ми нова идея какво да къпя за рождения на баща ми


Това соларно зарядно в диила изглежда много добре. Все пак 85мА е поне 3 пъти повече от утечката (ако аз съм правил електрониката значи е колкото утечката). Ще върши работа страхотна. Дадохте ми нова идея какво да къпя за рождения на баща ми

- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Le Transporteur, златен си, страхотна идея ми даде!!!!
Скоро мисля да свалям задната кора и това може да се вгради страхотно, само да намеря човек за окабеляването до акумолатора! Идеална екстричка се очертава за мойта реликва!

Скоро мисля да свалям задната кора и това може да се вгради страхотно, само да намеря човек за окабеляването до акумолатора! Идеална екстричка се очертава за мойта реликва!

Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Тва соларното зарядно може и да свърши работа.Неудобството е че колата не трябва да е в гараж а на открито .Мисля че имаше и по ефтини варианти .Идеята
е добра.




Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
от e-bay-а има ги за по $25 от ЧАЙНА и го бутам отзад на кората да седи и без тва немам щора 

Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Българският шофьор няма идея, какво представлява зимата. Моята кола стои навън и пали при -30С без никаквин ядове. Карам около 40-60 км дневно, спред зависи къде ще бачкам. Имам дистанционно запалване и тя бачка десетина минути на място, преди да се кача. Имам DRL, който си бачка, искаш не искаш. Зимата покрай празниците не я бях карал близо седмица и пак запали, с макар и малко по-тромаво въртене на стартера. Карам с 5W30 пълна синтетика. Акумулатора го купих с колата и не е от най-добрите марки. Миналата есен този на жената взе да се ослушва и при теста се оказа, че май си заминава. Купих и друг, на който пише:
4-year free replacement, 10-year total limited warranty
Колеги, 10-20 лева икономия не си заслужават. На тези с дизеловите машини бих препоръчал винаги да слагат добавки за зимата. Между 1991 и 2007 съм карал дизел и винаги съм слагал добавки. Не сложих само веднъж и нафтата замръзна при -14С (Шел). Не се подлъгвайте от имена като "алпин-дизел" и т.н. Слагайте добавки и ще карате по-спокойно.
4-year free replacement, 10-year total limited warranty
Колеги, 10-20 лева икономия не си заслужават. На тези с дизеловите машини бих препоръчал винаги да слагат добавки за зимата. Между 1991 и 2007 съм карал дизел и винаги съм слагал добавки. Не сложих само веднъж и нафтата замръзна при -14С (Шел). Не се подлъгвайте от имена като "алпин-дизел" и т.н. Слагайте добавки и ще карате по-спокойно.
Re: Как да опазим акумулатора в студовете и по принцип? Джъм
Да споделиш марката на акумулатора...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани