Спешен въпрос за прависти...
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Спешен въпрос за прависти...
По закон какъв е срокът, в който закупена техника(телефон) може да се върне, но не за поправка в сервиз, а направо да си получиш обратно парите?
Става дума за един проблемен телефон на 2-3 седмици. Не искам да се отваря в сервиз да го поправят, искам направо да го върна, защото подозирам, че първоначално ми дадоха употребяван телефон.
Много моля само хора наясно със закона да отговарят. Няма нужда от "мисля, че..", "според мен..." и т.н.
Става дума за един проблемен телефон на 2-3 седмици. Не искам да се отваря в сервиз да го поправят, искам направо да го върна, защото подозирам, че първоначално ми дадоха употребяван телефон.
Много моля само хора наясно със закона да отговарят. Няма нужда от "мисля, че..", "според мен..." и т.н.

- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Спешен въпрос за прависти...
Не съм правист, но съм сигурен, че срокът е 30 дни. Не си длъжен да даваш каквото и да е било обяснение защо го връщаш. Единствено могат да се заядат ако стоката е в нетърговски вид(тогава могат и да не го приемат, дано не си я закупил така, защото има и такива случаи). Принципно могат да ти кажат, че ще ти заменят стоката и си длъжен да приемеш, но това не е така.
Преди 2 седмици върнах така един шкаф. Естествено в началото не искаха да го приемат, искаха да го сменят, после един 5 минутен разговор с управителя на обекта се проведе и нямаше никакви проблеми. Като беше минала една седмица от закупуването. Ако ти се дърпат хубаво е да вкараш КЗП в някое от изреченията
Опа, трябва да пазиш и касова бележка, за да си го сторнират.
Другото ... казваш, че е телефон? С договор ли си го взел и от къде, дай малко инфо?
Преди 2 седмици върнах така един шкаф. Естествено в началото не искаха да го приемат, искаха да го сменят, после един 5 минутен разговор с управителя на обекта се проведе и нямаше никакви проблеми. Като беше минала една седмица от закупуването. Ако ти се дърпат хубаво е да вкараш КЗП в някое от изреченията

Другото ... казваш, че е телефон? С договор ли си го взел и от къде, дай малко инфо?
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Спешен въпрос за прависти...
не бъди сигурен че е 30 дена
Закон за защита на потребителя четеш и там си го пише до 3 работни дена дена от датата на покупката в добър търговски вид с опаковката. Енд ъф стори.
0700 111 22 телефона на Комисията за защита на Потребителя звъниш и питаш за да си на 1000% сигурен, но отговора ще е като моят.

Закон за защита на потребителя четеш и там си го пише до 3 работни дена дена от датата на покупката в добър търговски вид с опаковката. Енд ъф стори.
0700 111 22 телефона на Комисията за защита на Потребителя звъниш и питаш за да си на 1000% сигурен, но отговора ще е като моят.
- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Спешен въпрос за прависти...
Би ли го цитирал, защото скоро даваха и по телевизията, че масата хора не си знаят правата и натъртиха на това, че срока е 30 дни. А и ако е така, защо са ми приели стоката обратно след 3-тия работен ден?
- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Спешен въпрос за прависти...
Сега звъннах в КЗП ... и двамата се оказва, че не сме прави. Има срок единствено, ако стоката е закупена от интернет. Оказва се, че ако фирмата няма някакви установени правила може да се върне стоката и след 5 месеца
Но всичко зависи каква е политиката на фирмата. От КЗП ми казаха само това.

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Спешен въпрос за прависти...
защото са били в добро настроение примерно.
сега ако искаш да ти намеря точния член и алинея няма да стане, който е на зор да си го търси
питай чичко гугъл и ще ти отговори
по ЗЗП потребителя може да поиска примерно връщане на парите закупена стока
ако си го купил от магазин 3 дена без условия ако е от онлайн магазин 7 дена. При пускане на гаранционна заявка може да изиска връщане на парите но търговеца има право да не удовлетвори молбата му
сега ако искаш да ти намеря точния член и алинея няма да стане, който е на зор да си го търси

питай чичко гугъл и ще ти отговори

по ЗЗП потребителя може да поиска примерно връщане на парите закупена стока

Re: Спешен въпрос за прависти...
ако е поръчан по интернет е 7 дневен срока, иначе е 3. Това за 30те е някаква абсолютна глупост 

- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Спешен въпрос за прависти...
Често задавани въпроси - Категория "Некачествени продукти"
· Потребителят е закупил скъпа музикална уредба, която след месец се разваля. Възможно ли е потребителят да изисква гарантирания ремонт или може да изиска нова качествена музикална уредба?
Рекламация при скрити дефекти на стоката се предявява при откриване то им, но не по-късно от срока на гаранция, ако такава е предоставена. При предявяването на рекламация потребителят има право да иска:
• Възстановяване на заплатената сума
• Замяна на стоката с нова
• Отбив от цената
• Безплатен ремонт
Транспортирането на уредбата за ремонт или за замяна, както и връщането й на потребителя, се извършва за сметка на търговеца. Срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
· Потребителят е закупил скъпа музикална уредба, която след месец се разваля. Възможно ли е потребителят да изисква гарантирания ремонт или може да изиска нова качествена музикална уредба?
Рекламация при скрити дефекти на стоката се предявява при откриване то им, но не по-късно от срока на гаранция, ако такава е предоставена. При предявяването на рекламация потребителят има право да иска:
• Възстановяване на заплатената сума
• Замяна на стоката с нова
• Отбив от цената
• Безплатен ремонт
Транспортирането на уредбата за ремонт или за замяна, както и връщането й на потребителя, се извършва за сметка на търговеца. Срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
- Ronka
- русата мафия!
-
- Мнения: 874
- Регистриран на: 12.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: E34
- Мечтае да кара: E34
Re: Спешен въпрос за прависти...
xpl0d написа:Мда, 7 дена било и аз сега звъннах
Виж си условията в гаранционната карта, най-често срока за поправка е 30 дни, ако не успеят дотогава или няма с какво да подменят стоката,тогава връщат пари, тея 7 дни са за онлайн поръчки,а 3 дена за директна продажба.
Но 30 дни е,ако ти заведат сервизна поръчка...
И пак ти казвам, чети гаранционните условия.
Не трябва да си правист да можеш да четеш договори,мисля аз



Много като тебе вече плакаха ...
Re: Спешен въпрос за прависти...
все пак би ли споделил нещо, как така ще ти дадат използван телефон, да не е бил някаква мостра ?
От някаква верига магазини ли го взе или единичен търговец...

- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Спешен въпрос за прависти...
kiro_320 написа:все пак би ли споделил нещо, как така ще ти дадат използван телефон, да не е бил някаква мостра ?От някаква верига магазини ли го взе или единичен търговец...
Ми през mobilebulgaria.com, самия магазин е MARS(Марсилия 2001 ЕООД). Нокиа двусимка. Отначало не ме чуваха добре, а аз чувах продълговато, все едно някой забавя говора, като на скреч. И днес върха на сладоледа - не мога да проведа две минутен разговор. Връзката се разпада и ми изписва няма мрежа. Тва на глобул в бизнес парка отвън. Lifetimer-a показва 100+ часа, което е абсурд, понеже е на 2-3 седмици телефона. 10 часа ако са пак добре, но няма и толкова. Естествено от магазина казаха да го пратя или занеса в сервиза, директната замяна или връщане на пари беше отказана на секундата. И понеже не искам да се отваря телефона съм с апарат пред полуразпад и не ми остава нищо друго освен да пия една студена вода и да търся други варианти да оправя телефона.
Ако някой знае как се флашва Х1-01 без USB кабел да каже, че си нямам на идея как става номера на този телефон. Тва остава, като краен вариант и ако не сработи - в кофата и нов

Welcome to абсурдистан


- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Спешен въпрос за прависти...
абе и аз миналия месец взех нокия с 2 сим карти само че винаги като взимам нокия ги карам да ми я включат и пиша е това *#92702689# и излиза лайф таймера(доколкото знам той не може да се нулира, докато тези в менюто могат). И сега като избацам пак тая "парола" ми показва, че телефона е на 1520 часа разговори, което няма как да стане за 1 месец. Не говоря чак толкова много, а и другите 2 телефона, които ползвам 2-3 години са на по 500-550 часа разговори.
Добре, не можеш да го върнеш, а защо не ползваш гаранцията?
Добре, не можеш да го върнеш, а защо не ползваш гаранцията?
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Спешен въпрос за прависти...
jordanov написа:абе и аз миналия месец взех нокия с 2 сим карти само че винаги като взимам нокия ги карам да ми я включат и пиша е това *#92702689# и излиза лайф таймера(доколкото знам той не може да се нулира, докато тези в менюто могат). И сега като избацам пак тая "парола" ми показва, че телефона е на 1520 часа разговори, което няма как да стане за 1 месец. Не говоря чак толкова много, а и другите 2 телефона, които ползвам 2-3 години са на по 500-550 часа разговори.
Добре, не можеш да го върнеш, а защо не ползваш гаранцията?
Е именно и аз по този начин гледам лайф таймера, който междувпрочем може да се нулира. Трудоемко и супер завъртяно е, рисковано, че можеш да счупиш тотално телефона, но може.
Не съм правил гимнастиката с лайфтаймера в магазина пред мен първо, защото не бях в магазина, а ми го докараха и второ, все пак купувах ново нещо, не съм очаквал да ми пробутат употребяван апарат. Но изглежда в шибаната ни държава всичко трябва да се прави, щото както е видно нищо не може да се направи, всичко е на страната на "бизнеса". Тва ако беше в някоя друга държава щяха да ми върнат парите не, ми и отатък щяха да минат даже.
А в сервиз не искам, щото както казах ще го отворят и после още по-лошо. Не се знае покрай "оправянето" на едно нещо още колко ще счупи.

- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Спешен въпрос за прависти...
и сега едно съветче от мен
търсиш приятел/приятелка с елекрошок от ония олд фешъните с двата голи електрода и волтова дъга. Махаш батерията и му играеш 5-6 импулса на клемите на батерията, след което го пращаш към сервиза
- ще ти го сменят с нов. Когато на мен ми дойдат с някой РС компонент с по завъртян проблем и знам че при вносителя има все някой сервизен дето смята че разбира много тва е процедурата - действа безотказно особено на видеокарти за по 700-1000лв дето винаги при тях работят нормално а при мен дават артефакти и прегряват

търсиш приятел/приятелка с елекрошок от ония олд фешъните с двата голи електрода и волтова дъга. Махаш батерията и му играеш 5-6 импулса на клемите на батерията, след което го пращаш към сервиза

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани