Проблем стартер след ремонт, решено , обяснение
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем стартер след ремонт, решено , обяснение
От близо два месеца си показва рогцата като най-вече го правеше на топъл мотор или не изхвърля бендикса или ( най-често ) зацепва , върти и изпуска . Миналата седмица се хванах и свалих , почистих го хубаво че с времето грестта беше се вкаменила , смених четки и затворих . Пробвах го 20-на пъти на сухо , бачка си . Бендикса нямаше износване по зъбите ( лесно се сравнява , една част от него въобще не зацепва ) , движи се свободно , а и втулката голямата и игления лагер смених . Та след процедурата стартера като нов върти та се къса обаче всяко чудо за три дни
. Почна леко полеко да се обажда пак със старите фасони и така докато днеска вече ме ядоса свръх , отново сваляне , нов четкодържател с четки , нов включвател наново грес и затваряне. Качвам и пак греда , веднага се почна с проблемите . Та има ли вариант да съм объркал два от кабелите и да прави мизерии макар че ги вързах като предния път , а объркването да съм го направил още тогава , но пък защо нямаше три дена проблеми ако съм направил грешка още първото сваляне. Когато завъртя контактния ключ на стартер изхвърля бендикса , зацепва и го изпуска , единия опит задържах контактния ключ и ротора продължи да се върти , което малко ме учуди. Не би ли трябвало включвателя да изпълнява функцията на избутвач ( така да се каже ) на бендикса ( чрез лостов механизъм ) и чак след като го е избутал да направи вътре контакт и да подаде напрежение на ротора да завърти чак тогава , естествено процеса протича доста бързо и не се усеща, поне аз така си обяснявам действието му, ако е так защо като задържа контактния ключ продължава да се върти ротора след като включвателя е изпуснал и би трябвало да е прекъснал захранването към ротора . Има общо 4 извода на включвателя , единия е за кабела от четките връзва се на по-късата шпилка 8мм , след това е по-дългата шпилка на нея се връзва кабела от стартера и кабела от акумулатора ( мисля ) все яки , остават две доста по-тънки кабелчета е в тях мисля че може да ми е грешката , не знам откъде идват и отиват щото не си го поставих за цел . Та очаквам някакви добри идеи "що така бе Миме" . не знам вече почвам в маховика да се съмнявам изронени зъби ли кво ли ама пък понякога въобще не иска да изхвърли бендикса новия включвател , като че ли тази вечер след втория по-пълен ремонт стана по-зле работата. Благодаря.

Последна промяна vladobate на 11 Мар 2012, 0:46, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Проблем стартер след ремонт
Както казват американците - "seriously ?! "
До колкото разбрах два пъти сваляш стартера , но бендикса не си сменил ... ?!
Мани какво ти се вижда , че на външен вид е добре ... Смени го !
Преди време отварях стартера на ауди , на един приятел .... Бендикса беше като нов ( то всичко вътре беше като ново ) , но въпреки това не закачаше от всеки път ... Отидохме в Косер , купихме чаркалаците (включая бендикс) , смених го и всичко заспа ! Ако не си сменил самия бендикс - смени го , там ти е проблема ...
До колкото разбрах два пъти сваляш стартера , но бендикса не си сменил ... ?!
Мани какво ти се вижда , че на външен вид е добре ... Смени го !
Преди време отварях стартера на ауди , на един приятел .... Бендикса беше като нов ( то всичко вътре беше като ново ) , но въпреки това не закачаше от всеки път ... Отидохме в Косер , купихме чаркалаците (включая бендикс) , смених го и всичко заспа ! Ако не си сменил самия бендикс - смени го , там ти е проблема ...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Проблем стартер след ремонт
неразбирам от стартери, моя не съм го отварял (въпреки че понякога ми върти без да зацепва на маховика, ма го чакам да развее бяло флагче), обаче знам че трябва да се прекъсва след като си завъртял в ON. знам, че ако не прекъсва така се прецакват 

Re: Проблем стартер след ремонт
metodi80 написа:Както казват американците - "seriously ?! "
До колкото разбрах два пъти сваляш стартера , но бендикса не си сменил ... ?!
Мани какво ти се вижда , че на външен вид е добре ... Смени го !
Преди време отварях стартера на ауди , на един приятел .... Бендикса беше като нов ( то всичко вътре беше като ново ) , но въпреки това не закачаше от всеки път ... Отидохме в Косер , купихме чаркалаците (включая бендикс) , смених го и всичко заспа ! Ако не си сменил самия бендикс - смени го , там ти е проблема ...
И какво е обяснението че се откачва ако е бендикс. То той си е едно зъбно колело изпълняващо правопостъпателно и едновременно въртеливо движение какво зависи от него да се върне обратно като тъй или иначе на включвателя е подадено напрежение и той прави магнитно поле което го изтласква , е какво прави тогава това зъбно колело та се връща . Не се заяждам , а искам да си обясня каква е причината реална защото наистина няма видимо износване на зъбите ( поне е пренебрежимо малко ) то ако има ще хърка по зъбния венец .
Re: Проблем стартер след ремонт
Колега,смени бендикса и няма да имаш проблеми.Виждаш зъбите,които се зацепват с маховика,но проблема ти е в шлиците на бендикса по които се движи по ротора.Успех 

BMW FOREVER
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Проблем стартер след ремонт
До колкото разбрах си сменил котвата.Е щом всичко е ревизирано четки втулки и т.н. ,значи стартера ти е добре.
Сега причинините за отлепяне са 2 бендикс и котва .В твоя случаи остава бендикс .
Сега причинините за отлепяне са 2 бендикс и котва .В твоя случаи остава бендикс .
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- bavreca_94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 13.04.2010
- Местоположение: девин
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i compact
- Мечтае да кара: BMW F-03
- Детайли за колата: всичко възможно
Re: Проблем стартер след ремонт
лагерите на ротора се смазват но втулкта(буталото) което се намира във самия автомат не се смазва защото след време греста запича а и там луфта на втулката е минимален и се получава вакум изчисти автомата без да го смазваш и ти си човека... 

Re: Проблем стартер след ремонт
Стартера вчера беше ремонтиран успешно с нов бендикс , по съвета на много колеги изказали се в темата , за което много благодаря. Пускам по-подробно обяснение със снимки на почти целия процес по профилактика и ремонт на стартера , за да има смисъл цялата олелия
. Още веднъж благодаря. Късно видях че има тема във полезни на колегата Мишо с разглобен основно стартер откъдето могат да се допълнят снимки който има желание, че мойте са малко. Основно проблемите на стартера са 1. Въобще не иска да издаде звук , 2. Цъка ( чука ) , но не завърта електромотора , 3. Цъка ( чука ) и завърта електромотора , но не завърта венеца на маховика( не развърта мотора ) , 4. Зацепва да развърти двигателя( електромотора на стартера върти ) и изпуска придружено със скърцащо-стържещи звуци понякога . По точка 1 - възможни хлабави връзки в акумулатор или някоя маса , слаб ( отишъл си акумулатор ) , проблем в клемореда на контактната ключалка ( не прави добър контакт или никакъв ) , изгоряла бубина на включвателя. По точка 2 - това (незавъртането на електромотора ) може да се провери като задържите контактния ключ на "палене" и не чуете звука от въртенето му - евентуален проблем във включвателя ( електромагнита задейства и изхвърля бендикса от това е чукането , но медната пластина вътре в него не прави контакт между постоянния плюс и пъпката за четките ) ,износени четки , при което не правят добър контакт с колектора на ротора . По точка 3 - проблем в бендикс , възможно изронване на зъбния венец на маховика . По точка 4 - проблем в бендикс , възможно изронване на венеца на маховика и един частен случай зацепва и изпуска , но електромотора на стартера също прекъсва да върти - евентуален проблем във включвателя и по-точно бубинката му . В случай номер 1 се преглеждат всички изброени връзки и други възможни за хлабавост , да се попочистят , ако не помогне подаване директно на стартера ток да се види тръгва ли въобще включвателя и ако не смяната му с нов . В случай номер 2 сваляне на стартера и проверка прави ли връзка пластината на включвателя , ако не смяната му с нов , ако да смяна на четки ( препоръчвам направо целия четкодържател с четките цена около 20-на лв щото са с точкова заварка връзките направени , а със запяване само е малко рисковано и до-о-ста трудно, ) по принцип свали ли се стартер преглед и на четките и се преценя за смяната им превантивно. В случай номер 3 и 4 ( често симптомите се редуват между двата варианта на авария , най-вече обвинявате бендикса и се сменя със нов ( няма значение как изглежда , при мен беше точно този случай и се подлъгах от привидно доброто му състояние
) , ако това не помогне преглед обстоен по цялата окръжност на зъбния венец на маховика и ако има изронване знаете отговора , а решението всеки сам дали нов или втора ръка. И частния случай на номер 4 решението е смяна на включвателя . Ако имам пропуски моля препатили и компетентни да се намесят за да има полза разяснението както и ако има грешки в описанието . Благодаря.


Re: Проблем стартер след ремонт
Добавка към горния пост , всяка манипулация след като сте свалили стартера нека е съпроводена с основното му почистване на всичко вътре , добавяне след това на грес по зъбни колела и машинно масло по втулки и оси . Не описах , но е желателно да се сменят и втулката голямата ( на остта на ротора откъм четките ) и игления лагер в предния корпус към оста на бендикса , никви пари са 2-3лева и не е философия .
Сега и малко снимки щото обещах , ще бъдат отзад напред щото го разколачих за нула време и забравих да снимам разглобяването , но в полезни има тема с по-подробни снимки.
Стар и нов бендикс заедно
Сглобения бендикс към предната ос и редуктора , свалянето е откъм стопора който се вижда на оста горе , под него има канал в оста и стоманена законтрящ пръстен, избих стопора с подходяща по размер втулка ( използвах камък от гедоре ) , извадих законтрящия пръстен,стопора , стария бендикс след това по обратния ред сглобяване и се получава това на снимката, не споменах вилицата( пластмасова е ) ама тя е лесна
.
Следва монтаж на горното към роторната ос и корпуса на статора , няма начин да сбъркате има едно чопче отвътре на корпуса което трябва да мине по улей във пластмасовия корпус на редуктора .
Сега и малко снимки щото обещах , ще бъдат отзад напред щото го разколачих за нула време и забравих да снимам разглобяването , но в полезни има тема с по-подробни снимки.
Стар и нов бендикс заедно
Сглобения бендикс към предната ос и редуктора , свалянето е откъм стопора който се вижда на оста горе , под него има канал в оста и стоманена законтрящ пръстен, избих стопора с подходяща по размер втулка ( използвах камък от гедоре ) , извадих законтрящия пръстен,стопора , стария бендикс след това по обратния ред сглобяване и се получава това на снимката, не споменах вилицата( пластмасова е ) ама тя е лесна

Следва монтаж на горното към роторната ос и корпуса на статора , няма начин да сбъркате има едно чопче отвътре на корпуса което трябва да мине по улей във пластмасовия корпус на редуктора .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем стартер след ремонт
Закача се куката на котвата на включвателя към вилицата , присъединява се предния корпус на стартера и се закрепва с дългите болтове откъм задната страна на статорния корпус( откъм четкодържателя ) .
Закрепване на включвателя към корпуса чрез три винта с метрична резба , желателно е да им се сложи осигуровка от развиване ( така бяха оригинално ) .
Закрепване на включвателя към корпуса чрез три винта с метрична резба , желателно е да им се сложи осигуровка от развиване ( така бяха оригинално ) .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем стартер след ремонт
Монтиране на подложната шайба и осигурителната шайба на оста на ротора .
Монтаж на капачката.
Монтаж на кабела от четкодържателя към късата шпилка ( обрнете внимания по-късата е за този кабел , и е насочена надолу към корпуса на ротора така да се ориентира включвателя при монтажа му , остава като горна по-дългата тя е за постоянния плюс от акумулатора и стартера ) .
Дерзайте и успех.
ПС: Примерни цени на частите за настоящия момент за ориентация - бендикс ( 36-42лв) , включвател (46лв) , четкодържател с четки комплект ( 21лв) , четки само ( 12лв) , втулка голяма(1лв), малката е някоя стотинка надолу ама е мъчна за смяна , иглен лагер ( 2.20лв).
Монтаж на капачката.
Монтаж на кабела от четкодържателя към късата шпилка ( обрнете внимания по-късата е за този кабел , и е насочена надолу към корпуса на ротора така да се ориентира включвателя при монтажа му , остава като горна по-дългата тя е за постоянния плюс от акумулатора и стартера ) .
Дерзайте и успех.

ПС: Примерни цени на частите за настоящия момент за ориентация - бендикс ( 36-42лв) , включвател (46лв) , четкодържател с четки комплект ( 21лв) , четки само ( 12лв) , втулка голяма(1лв), малката е някоя стотинка надолу ама е мъчна за смяна , иглен лагер ( 2.20лв).
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани