Пролетно пътуване със зимни гуми

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328i
Мечтае да кара: F22 M240i

Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от vortex29 » 21 Мар 2012, 14:20

Здравейте :)
На 31 Март тръгвам от Англия за България но съм си със зимните гуми и въпроса ми е какви съвети може да ми дадете за пътуването тъй като в най-добрия случай ще бъде 10 градуса. Какво според вас е най-доброто налягане при 3ма души и средно количество багаж. По книжка мисля че е 2,5 отпред и 2,8 отзад при 5 човека и багаж и 2,3 2,5 при 4 човека. Притеснявам се защото миналата година карах на 20 градуса със зимните то1но преди да ги сменя и бяха много зле и колата се държеше странно, а и съм чувал че се износват много по бързо а това са 3000 км а гумите ми са чисто нови бриджстоун близак лм30. Благодаря предварително! :P
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Coulthard » 21 Мар 2012, 14:28

ами.... дълги нощни преходи с почивка през деня
Изображение

РазБОЙниКА
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: го на тройки
Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
Детайли за колата: Черна

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Apassionata » 21 Мар 2012, 15:56

Човек, аз цяло едно лято карах със зимни гуми 36-цата, ти си се притеснил за някви 10 градуса :mhihi: По-меки са, свирят яко при спиране и в завои, спират и малко по-зле, колата е по-неусточива, карай по-внимателно и бавно и тва е... Чак пък тема за налягане и пр... Да не говорим, че с тия същите гуми колата се кара още 2 зими и лета/ не от мен де :lol: / Така че, споко, нито ще ти прегорят, нито ще се износят толкова, че да не стават за следващата зима... Ако чак пък толкова искаш да си ги пазиш и се притесняваш... знаеш - взимаш някви летни и тва е ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328i
Мечтае да кара: F22 M240i

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от vortex29 » 21 Мар 2012, 21:42

lm32 са гумите, съжалявам. Температурата най-вероятно ще е около 15-18, 10 е в най-добрия случай. Въпроса ми за налягането в гумите беше по-скоро дали е по-добре да са пренапомпани или по-спуснати. Пътуването е задължително, половината е през тъмната част на деня. В Германия вероятно няма да превишавам 150. Някой ако има съвети или опит да казва.
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от frizzante » 22 Мар 2012, 17:55

Не се филмирай, напомпай ги както е по книжка, пълни си резервоара и тръгвай по пътя си. Нищо няма да им стане на гумите чак да се притесняваш за това! Не си пълни главата с глупости.
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от vanko242 » 22 Мар 2012, 18:31

vortex29 написа:Здравейте :)
На 31 Март тръгвам от Англия за България но съм си със зимните гуми и въпроса ми е какви съвети може да ми дадете за пътуването тъй като в най-добрия случай ще бъде 10 градуса. Какво според вас е най-доброто налягане при 3ма души и средно количество багаж. По книжка мисля че е 2,5 отпред и 2,8 отзад при 5 човека и багаж и 2,3 2,5 при 4 човека. Притеснявам се защото миналата година карах на 20 градуса със зимните то1но преди да ги сменя и бяха много зле и колата се държеше странно, а и съм чувал че се износват много по бързо а това са 3000 км а гумите ми са чисто нови бриджстоун близак лм30. Благодаря предварително! :P


колега, сложи си летни гуми....тия ще ги хвърлиш като се прибереш тук с тях, пък нали са нови! правил съм такива преходи и от опит знам това. поздрави, и сложи един коментар като пристигнеш.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от deyan-enchev » 22 Мар 2012, 18:53

^ от Англия до тука и то при 150км/ч както ще караш и аз мисля като колегата горе, че ще си за смяна на гуми в БГ.
Това, че може и да има останал грайфер в тях не значи, че няма да си ги поизпелкъл.
Аз лично съм виждал при висока скорост лятото какво става с зимна гума а била тя и чисто нова ... беше цялата в шупли.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

Олдскул фен
Аватар
Мнения: 1142
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: Техеран
Пол: Мъж
Кара: Строявайки пешеходците по тротоарит
Мечтае да кара: E34 + s62 ]:)

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от justboy » 22 Мар 2012, 19:54

Спести си грижите, 100% съм сигурен, че ще намериш някакви летни гуми там на прилична цена.

Тези ги остави на съхранение или ги продай там ако няма да се връщаш.

Но 3000 км със скорост 100-120-150 при такива температури, наистина не мисля, че ще стават тия гуми тук. Грайфер ще имат, но ще са станали пластмасови.

Да не говорим, че неможеш да разчиташ на сигурност в завой и висока скорост с такива гуми.

Тук от седмица вече е 15-20 градуса, 3-4 дни карах със зимните гуми докато се наканя днес да си сложа летните и беше ужас, по-силно влизане в завой и почва недозавиването...
Изображение
E34, E38

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e36 m43 318i e39 528i
Мечтае да кара: m3 e36/e38 760

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от stefkata1990 » 22 Мар 2012, 20:36

Смени си гумите ако тези са ти на сърце че от тези до тук няма да останало много.а и нали сте 3-ма човека.все ще ги съберете на задната седалка като 4-ти.Поздрави и лек път :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328i
Мечтае да кара: F22 M240i

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от vortex29 » 22 Мар 2012, 23:32

Колеги, много Ви благодаря за отговорите, но първо определено не сте единодушни , второ взех да се притеснявам вече доста повече и трето тук летни гуми 4ка не ми мърдат 800 лева за ниско до средно качество марки ... връщам колата точно защото са й нужни летни гуми а в България си имам. Наистина не мислих че ще е чак толкова лошо връщането въпреки че си е вече началото на април. Накратко нямам много избор, трябва да пътувам с тези гуми и попитах дали има нещо което мога да направя поне малко да намаля опасностите и износването :(
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Gqbriel » 23 Мар 2012, 10:56

vortex29 написа:Колеги, много Ви благодаря за отговорите, но първо определено не сте единодушни , второ взех да се притеснявам вече доста повече и трето тук летни гуми 4ка не ми мърдат 800 лева за ниско до средно качество марки ... връщам колата точно защото са й нужни летни гуми а в България си имам. Наистина не мислих че ще е чак толкова лошо връщането въпреки че си е вече началото на април. Накратко нямам много избор, трябва да пътувам с тези гуми и попитах дали има нещо което мога да направя поне малко да намаля опасностите и износването :(


Ако гумите ти са чисто нови,нямаш грижи да се прибереш до Бг спокойно - няма да им стане нищо на тези гуми..много зависи с какви гуми си като цяло,аз сега съм с континентал - адски меки гуми - и днес ги сменям ,че може и да смъкна малко грайфер..но за 3000км чак да отидат и ако са нови - силно се съмнявам..да препоръчително е да се кара под 10-а градуса на асфалт - и все пак,това че са зимни гуми не означава,че производителя е решил - абе нека са добри на сняг ,пък да ги хвърлят на по-топло време :mhihi:
Избягвай резките спирания и високи скорости по завои,избягвай скорости от над 160 и ще си запазиш гумите....според мен...(само обаче ако са нови)
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от vld » 23 Мар 2012, 11:18

Колеги що го стресирате излишно?
Все още температурата на асвалта е около 10 градуса, особенно през ноща :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Coulthard » 23 Мар 2012, 11:22

втори път ще ти го напиша, белким се усетиш - нощни преходи - шофиране от 07pm до 10am, помпиш ги на нормално налягане, а ако искаш да се презастраховаш ги помпиш с азот - по-малко температурно разширение и тнт.... тук вече задържа високи температури и асфалта определено се напича за 3000км шофиране с над 100км/ч през деня ще опечеш гумите и ще станат пластмасови, тия версии със умният завод производител и тнт ги остави на теоритиците в този форум ги има много.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Gqbriel » 23 Мар 2012, 13:27

Coulthard написа:втори път ще ти го напиша, белким се усетиш - нощни преходи - шофиране от 07pm до 10am, помпиш ги на нормално налягане, а ако искаш да се презастраховаш ги помпиш с азот - по-малко температурно разширение и тнт.... тук вече задържа високи температури и асфалта определено се напича за 3000км шофиране с над 100км/ч през деня ще опечеш гумите и ще станат пластмасови, тия версии със умният завод производител и тнт ги остави на теоритиците в този форум ги има много.


Теоретици много а професори с лопата да ринеш - ако кара галоши може и да литне с гумите...ама за това има гуми и гуми ,както и да е :banghead:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 691
Регистриран на: 1.01.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше 325tds
Мечтае да кара: e46 330xd

Re: Пролетно пътуване със зимни гуми

Мнение от Coulthard » 23 Мар 2012, 13:54

Виж пич тва че нямаш кой знае какъв опит със зимни гуми на топло си е твой проблем хората са го описали на толкова много места че ако дори малко знаеш английски и се досетиш да ползваш гугъл ще откриеш топлата вода. При над +10 градуса дневна температура и слънце нали се сещаш колко става температурата на асфалта, при въртенето на гумата с тези малки блокчета гума които са зимният протектор има много повече търкане между гума и асфалт ->(следователно) гумата загрява търкане=загряване та в един красив момент минаваш работната граница и гумата ти започва да се топи, сега е момента да кажем че ако трябва да скочиш на спирачките в такъв момент нема да ти хареса спирачният път, но тук не е това проблема гумата започва да става с пореста структура при висока температура появяват се шупли, сега и допълнението колегата пише че кара с Бриджстоун Близак който така или иначе има малки въздушни балончета във самият състав на гумата - технология на бриджстоун, йоко и тнт..... при загряване въздуха се разширява (тва трябва в час по физика да са ти го обяснявали) започва необратим процес в който гумата и по-точно каучука в нея променя своята структура и спира да бъде толкова еластичен, на следващата зима се оказва че колата има доста по-малко сцепление именно поради тази причина.

В заключение излез от вас със зимните си гуми ако са нови и неопечени вдигни 100+ км/ч и покарай 30мин след което спри и си пипни веднага гумата ще забележиш че най-горният и слой е неприятно горещ и мек .....

П.С. Към автора в България битува мнението и се ползва практиката лятото на водещите колела 2 летни и зимните 2 на другите... втора употреба гуми с дот преди балканската и тнт щом са премиум клас всичко е перфе, нали се сещаш такива хора какви Уникални мнения ще ти дадат.
П.С2 в Централна и Югоизточна Европа през деня отдавна не е по +10 градуса
Изображение

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana

Последни теми
Facebook