Едно начало...
Модератори: mitaka7, Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- bbbmmmwww
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 1.05.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW M5 G -Power Hurricane(730 Коня)
Едно начало...
Извинявам се ако темата не е за този раздел и моля да бъде преместена!
Нека си спомним откаде идва този начин на живот... наречен БМВ
Всички хубави неща са три: "баварските самолетни заводи" (BFW), регистрирани на 7 март 1916г. в Мюнхенския търговски център, преобразуването на "Моторни заводи Рап" ООД и един мъж на име Франц-Йозеф Поп. Дипломираният инженер Поп (императорско-кралски старши лейтенант от запаса на австро-унгарския флот и експерт по летателни апарати) се опитва да намери подходящи двигатели за двойната монархия на Дунава. Накрая започва войната и „Аустро-Даймлер” трябва да възложи поръчка за лицензно производство на 224 самолетни двигателя. За тази задача бива избран Рап, но при условие че дейностите че се контролират от Поп. С Макс Фриц (преместил се при Паул Даймлер в Щутгарт, защото са отказали да му повишат заплатата с 50 райхсмарки) във фирмата постъпва един превъзходен моторен инженер. Поп до такава степен го покровителства, че Карл Рап започва да се опасява да не загуби влиянието си заради това дуо. Той на бърза ръка напуска и се оттегля в имението си. Поп поема търговската дейност и през октомври 1917г. регистрира в Имперската патентна служба в Мюнхен марката БМВ, която е запазена до днес, но с леко променен начин на изписване. Емблемата е стилистично изображение на въртяща се самолетна перка, като четирите очертани сектора са в цветовете на баварското знаме. Смисълът на самолетната перка се състои в това, че плануваният асортимент от продукти трябва да включва не само наземни, селскостопански и плавателни превозни средства и всякакъв вид двигатели, но в перспектива и самолетостроене. За много кратко време Фриц разработва един 6-цилиндров самолетен двигател с 220 к.с., който благодарение на един гениален височинен карбуратор дори и в бедната на кислород среда на 6000 м губи само половината от мощността си. Това подходящо за военно време нововъведение е възнаградено с поръчка за 600 двигателя. Сега Баварските моторни заводи от своя страна трябва да дадат лицензи за производство, тъй като цеховете им на Шлайсхаймер щрасе заплашват да пръснат по шевовете. За да се гарантира финансирането, дружеството е преобразувано в акционерно, а Поп става генерален директор. Поръчките са в такъв обем, че Фриц дори отлага производството на един подобен двигател, който на 3000 метра височина е с около 250 к.с. по мощен. След края на войната станалите междувременно 35 000 служители в БМВ губят работата си, тъй като Версайският договор забранява производството на самолетни двигатели и уреди. С една поръчка на „Кнор-Бремзе” АГ (Берлин) за производство на спирачки за баварските железници БМВ се спасяват от фалит. Поп и Фриц не се обезсърчават и продължават развойната си дейност без много шум. Така че излишен става въпросът, с какъв двигател на 19 юни 1919 г. за 87 мин е достигната новата рекордна височина от 9760 м на мюнхенското летище „Обервизенфелд”. През 1922 г. виенският банкер и търговски съветник Камило Кастильони (който Поп привлича при Рап) включва в БМВ „Баварските самолетни заводи”. Скоро след това се появява така нареченият „баварски мотор” – един оригинален 8-литров двигател с 4 цилиндъра, идеален за товарни автомобили, трактори и други селскостопански машини, но и за моторници. Наред с този „бик” оборът на БМВ е обогатен и с едно „теленце”, наречено „малък баварски мотор”. Този двуцилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане и с 494 см³ е подходящ най-вече за мотоциклети – един динамично развиващ се следвоенен вид превозни средства. През 1923 г. БМВ представя R23 – първият мотоциклет собствено производство. Така се поставя началото на една история на успеха при двуколесните превозни средства, която продължава и до ден днешен.....
Следва продължение.
Нека си спомним откаде идва този начин на живот... наречен БМВ
Всички хубави неща са три: "баварските самолетни заводи" (BFW), регистрирани на 7 март 1916г. в Мюнхенския търговски център, преобразуването на "Моторни заводи Рап" ООД и един мъж на име Франц-Йозеф Поп. Дипломираният инженер Поп (императорско-кралски старши лейтенант от запаса на австро-унгарския флот и експерт по летателни апарати) се опитва да намери подходящи двигатели за двойната монархия на Дунава. Накрая започва войната и „Аустро-Даймлер” трябва да възложи поръчка за лицензно производство на 224 самолетни двигателя. За тази задача бива избран Рап, но при условие че дейностите че се контролират от Поп. С Макс Фриц (преместил се при Паул Даймлер в Щутгарт, защото са отказали да му повишат заплатата с 50 райхсмарки) във фирмата постъпва един превъзходен моторен инженер. Поп до такава степен го покровителства, че Карл Рап започва да се опасява да не загуби влиянието си заради това дуо. Той на бърза ръка напуска и се оттегля в имението си. Поп поема търговската дейност и през октомври 1917г. регистрира в Имперската патентна служба в Мюнхен марката БМВ, която е запазена до днес, но с леко променен начин на изписване. Емблемата е стилистично изображение на въртяща се самолетна перка, като четирите очертани сектора са в цветовете на баварското знаме. Смисълът на самолетната перка се състои в това, че плануваният асортимент от продукти трябва да включва не само наземни, селскостопански и плавателни превозни средства и всякакъв вид двигатели, но в перспектива и самолетостроене. За много кратко време Фриц разработва един 6-цилиндров самолетен двигател с 220 к.с., който благодарение на един гениален височинен карбуратор дори и в бедната на кислород среда на 6000 м губи само половината от мощността си. Това подходящо за военно време нововъведение е възнаградено с поръчка за 600 двигателя. Сега Баварските моторни заводи от своя страна трябва да дадат лицензи за производство, тъй като цеховете им на Шлайсхаймер щрасе заплашват да пръснат по шевовете. За да се гарантира финансирането, дружеството е преобразувано в акционерно, а Поп става генерален директор. Поръчките са в такъв обем, че Фриц дори отлага производството на един подобен двигател, който на 3000 метра височина е с около 250 к.с. по мощен. След края на войната станалите междувременно 35 000 служители в БМВ губят работата си, тъй като Версайският договор забранява производството на самолетни двигатели и уреди. С една поръчка на „Кнор-Бремзе” АГ (Берлин) за производство на спирачки за баварските железници БМВ се спасяват от фалит. Поп и Фриц не се обезсърчават и продължават развойната си дейност без много шум. Така че излишен става въпросът, с какъв двигател на 19 юни 1919 г. за 87 мин е достигната новата рекордна височина от 9760 м на мюнхенското летище „Обервизенфелд”. През 1922 г. виенският банкер и търговски съветник Камило Кастильони (който Поп привлича при Рап) включва в БМВ „Баварските самолетни заводи”. Скоро след това се появява така нареченият „баварски мотор” – един оригинален 8-литров двигател с 4 цилиндъра, идеален за товарни автомобили, трактори и други селскостопански машини, но и за моторници. Наред с този „бик” оборът на БМВ е обогатен и с едно „теленце”, наречено „малък баварски мотор”. Този двуцилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане и с 494 см³ е подходящ най-вече за мотоциклети – един динамично развиващ се следвоенен вид превозни средства. През 1923 г. БМВ представя R23 – първият мотоциклет собствено производство. Така се поставя началото на една история на успеха при двуколесните превозни средства, която продължава и до ден днешен.....
Следва продължение.
Максималната скорост с която можеш да излезеш от завой,е много близка до тази с която не можеш...
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Едно начало...
И ако е писано от теб, а не копирано .. просто евала
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- bbbmmmwww
- Потребител
- Мнения: 14
- Регистриран на: 1.05.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW M5 G -Power Hurricane(730 Коня)
Re: Едно начало...
Аз го писах... но го чета от книга... не са лични знания!
Максималната скорост с която можеш да излезеш от завой,е много близка до тази с която не можеш...
Re: Едно начало...
Браво за ентусиазма, ама... - http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =29&t=6926
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани