катастрофа с пешеходец - как е закона?
Модератор: Общи модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Колегата BLACKGOD доста подробно е описал ситуацията, за което съм му благодарен, защото сега виждам ситуацията и от тази и страна.
От другата страна е, че в ТВУ-София ( не е правописна грешка ) учих и ТЕПТП като предмет: техническа експертиза на пътно транспортни произшествия. Във всяка такава ситуация, ролята на дошлите експерти е да преценят дали и доколко е била физическата възможност на водача на мпс да реагира.
На първо място е въпросът с видимостта. Ако на магистрала целнете някого, пък бил той и в черни дрехи в 2 през нощта, ако не е имало други коли, тогава нямате шанс. Но, ако пешеходецът излиза иззад обект: спрял камион, сграда, дърво, каквото и да е, на помощ идва старата физика и сметките. Приетите норми са:
- време за мозъка да актуализира ситуацията: 0,4 сек
- време за импулса от мозъка да стигне и да се превърне в движение на крака върху педала на спирачката: 0,4 сек
- време за сработване на спирачната система на автомобила: 0,2 сек ( времето за пълно сработване на 100% е 0,4 сек, но при 0,2 сек колата вече спира )
За тази 1 сек, при движение с 50 км/ч мпс-то изминава приблизително 15 метра. Измерва се спирачният път на автомобила и се правят малко сметки при определеното сцепление с каква скорост се е движил автомобилът и къде се е намирал, когато пешеходецът е влязъл в полезрението на водача.
Оттам насетне вече се вади заключение и, ако техническото лице не е подкупно или смотаняк, се доказва невинността на водача на мпс-то.
Благодарен съм, че един от най-добрите в България ми води тези лекции. Разказал ни е и ни е показал документите по много реално провели се дела. В някои от тях е доказана вина на водача, в някои е доказана невинността му. Не всичко е предрешено. Важното е самите вие реално да сте невинни, това може да се докаже.
От другата страна е, че в ТВУ-София ( не е правописна грешка ) учих и ТЕПТП като предмет: техническа експертиза на пътно транспортни произшествия. Във всяка такава ситуация, ролята на дошлите експерти е да преценят дали и доколко е била физическата възможност на водача на мпс да реагира.
На първо място е въпросът с видимостта. Ако на магистрала целнете някого, пък бил той и в черни дрехи в 2 през нощта, ако не е имало други коли, тогава нямате шанс. Но, ако пешеходецът излиза иззад обект: спрял камион, сграда, дърво, каквото и да е, на помощ идва старата физика и сметките. Приетите норми са:
- време за мозъка да актуализира ситуацията: 0,4 сек
- време за импулса от мозъка да стигне и да се превърне в движение на крака върху педала на спирачката: 0,4 сек
- време за сработване на спирачната система на автомобила: 0,2 сек ( времето за пълно сработване на 100% е 0,4 сек, но при 0,2 сек колата вече спира )
За тази 1 сек, при движение с 50 км/ч мпс-то изминава приблизително 15 метра. Измерва се спирачният път на автомобила и се правят малко сметки при определеното сцепление с каква скорост се е движил автомобилът и къде се е намирал, когато пешеходецът е влязъл в полезрението на водача.
Оттам насетне вече се вади заключение и, ако техническото лице не е подкупно или смотаняк, се доказва невинността на водача на мпс-то.
Благодарен съм, че един от най-добрите в България ми води тези лекции. Разказал ни е и ни е показал документите по много реално провели се дела. В някои от тях е доказана вина на водача, в някои е доказана невинността му. Не всичко е предрешено. Важното е самите вие реално да сте невинни, това може да се докаже.
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
По темата.Виновен си винаги като водач на МПС-то по дефолт. Или те съди държавата или пострадалия извън застраховката която имаш като водач .Разказват ти играта отвсякъде без значение кой прав кой крив.Ако тоя пешеходец примерно е решил да сложи край на живота си и сам се бута под колата ? Или тръгва да пресича вечер на неосветено място без да погледне идва ли кола?Има доста такива идиоти .И го отнасяш ти като водач..да не си сядал зад волана.
А за другите пък дето говорят по телефона и се разхождат се едно са на село у двора..или със слушалките в ушите слуша музика и не го интересува нищо друго и ходи като трамвай ..
За много произшествия водачите имат вина но и пешеходците не падат по долу.
То ясно че водача може да е причинил вреда неумишлено и като участник в движението да е спазил правилника но пострадалия има право на граждански иск така че завежда дело и те осъжда ако има нанесена вреда.Недай си боже да има пък смъртен случай или да е с дете произшествието.
А за другите пък дето говорят по телефона и се разхождат се едно са на село у двора..или със слушалките в ушите слуша музика и не го интересува нищо друго и ходи като трамвай ..
За много произшествия водачите имат вина но и пешеходците не падат по долу.
То ясно че водача може да е причинил вреда неумишлено и като участник в движението да е спазил правилника но пострадалия има право на граждански иск така че завежда дело и те осъжда ако има нанесена вреда.Недай си боже да има пък смъртен случай или да е с дете произшествието.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
BigMUZZY написа:Колегата BLACKGOD доста подробно е описал ситуацията, за което съм му благодарен, защото сега виждам ситуацията и от тази и страна.
От другата страна е, че в ТВУ-София ( не е правописна грешка ) учих и ТЕПТП като предмет: техническа експертиза на пътно транспортни произшествия. Във всяка такава ситуация, ролята на дошлите експерти е да преценят дали и доколко е била физическата възможност на водача на мпс да реагира.
На първо място е въпросът с видимостта. Ако на магистрала целнете някого, пък бил той и в черни дрехи в 2 през нощта, ако не е имало други коли, тогава нямате шанс. Но, ако пешеходецът излиза иззад обект: спрял камион, сграда, дърво, каквото и да е, на помощ идва старата физика и сметките. Приетите норми са:
- време за мозъка да актуализира ситуацията: 0,4 сек
- време за импулса от мозъка да стигне и да се превърне в движение на крака върху педала на спирачката: 0,4 сек
- време за сработване на спирачната система на автомобила: 0,2 сек ( времето за пълно сработване на 100% е 0,4 сек, но при 0,2 сек колата вече спира )
За тази 1 сек, при движение с 50 км/ч мпс-то изминава приблизително 15 метра. Измерва се спирачният път на автомобила и се правят малко сметки при определеното сцепление с каква скорост се е движил автомобилът и къде се е намирал, когато пешеходецът е влязъл в полезрението на водача.
Оттам насетне вече се вади заключение и, ако техническото лице не е подкупно или смотаняк, се доказва невинността на водача на мпс-то.
Благодарен съм, че един от най-добрите в България ми води тези лекции. Разказал ни е и ни е показал документите по много реално провели се дела. В някои от тях е доказана вина на водача, в някои е доказана невинността му. Не всичко е предрешено. Важното е самите вие реално да сте невинни, това може да се докаже.
Много хубаво си го описал,само че има още доста фактори за определяне не ситуацията - да вярно,че експерта може да докаже (донякъде) дали сте виновен или невинен...но всичките проблеми са заради не добре написания ни ЗДВП . Там пропуските са безумно много а обективизма липсва като например определението :
"Несъобразена скорост" - това понятие е повече от недомислено - как може някой да определи съборазена и не такава скорост на пътя - съгласен след експертиза но реално - за един 30 км/ч е в много за друг 40км/ч само един прост фактор гуми прави огромна разлика и т.н...едно порше и една шкода (нека не се хващаме за марките и модели) ще спрат сигурно с разлика над 30% по-бързо в полза на поршето ,имайките предвид спирачните апарати поне..
Хубаво с формули до колегата ,който е учил това ( то и аз като него но съм позабравил) - можеш ли да споделиш ,дали се взима фактор устройство на спирачна система

И по темата - аз съм За изменение на закона и ясното му и прозрачно тълкуване ,особено частта за пешеходци - там е мъгла ,не може един закон да се тълкува по 10 различни начина, за нещо толкова сериозно - защото както казаха колегите не може един пияница,самоубиец да предреши живота ти, защото той не хае за неговия - а съм убеден,че всяка подобна ситуация дори и да се размине без съприкосновение с пешеходец остава кофти спомен..
Дано не се случва на никого - но е факт,че трябва малко да намалим скоростта поне в града

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Този момент със закона как е написан е съвсем умишлено- има го във ссяка държава. Закона се пише така неясно за да може да дава свобода за взимане под внимание на разнообразни и не винаги ясно дефинируеми факти. "несъобразена скорост" е точно такова понятие- универсално. Целта е законовия текст да бъде прост и да налага определен дух на "справедливост" в един голям диапазон на случаи.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
alx написа:Този момент със закона как е написан е съвсем умишлено- има го във ссяка държава. Закона се пише така неясно за да може да дава свобода за взимане под внимание на разнообразни и не винаги ясно дефинируеми факти. "несъобразена скорост" е точно такова понятие- универсално. Целта е законовия текст да бъде прост и да налага определен дух на "справедливост" в един голям диапазон на случаи.
Че е умишлено умишлено,но има някакъв двоен стандарт спраямо водачи на мпс и пешеходци (поне в БГ не съм запознат с чуждите закони и предприемани мерки)

Добре ами тези по околовръстното - дето притичват,да кажем си караш с 70 (ограничение 80) минваш ляво -дясно или там както дойде,и оп ти изкача някъв тип - е какво правим - как не се намери един да ги снима по новини и медии но виж шофьорите са лоши - аз лично негодувам спрямо това...натрупва се някаква малоумна омраза на едните спрямо другите...

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Аз съм виждал няколко пъти да се пише акт за неправилно пресичане - скоро в Бургас и преди година във Варна.
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Тва с неправилното пресичане на улица ми беше първото нарушение
Случи се преди 5-6г. в Русе на голямо кръстовище (не че беше уживено де, напротив) пресичах с няколко приятеля и още някви random-и
Интересното е, че човечетата на светофара бяха скрити от знак(за момент си помислих, че нарочно е сложен така, но ест. разума надделя и извода беше че е сложен така от малоумие
)Та на всички ни избичиха по десятка фиш, не че някой си е помислил да го плаща де, само една бабка беше в траур 
А по темата шофьора винаги е виновен, тежко му, ако няма стабилни връзки и пари.




А по темата шофьора винаги е виновен, тежко му, ако няма стабилни връзки и пари.
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Ако блъснеш човек и умре и никои не те види копай го и тва е, иначе и твоя живот ще отиде по дяволите.
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Аз затова в предното си мнение писах, че експертното лице освен неподкупен, трябва и да не е смотан. Т.е., да знае откъде и как да намери справки с данните на конкретния вид и модел мпс. Както и много други фактори. В момента съм на десетина бирички, а когато си писах предното мнение бях на много повече. Няма шанс да се сетя и да изброя всички варианти и условности в една експертиза, доколкото си ги спомням или съм запознат с тях. Просто показвам метода и началните фактори за провеждането на една експертиза на ПТП и твърдя, че дори и при нашето мъгляво законодателство, може да се отсъди справедливо и да се докаже невинност.
Колкото до колегата N.Mihaylovski, в грешка си, колега. Да не дава Господ да се случи, но ако е така, просто бягай и демонтирай частите. Всяка допълнителна намеса с копане дава допълнителна възможност за улики срещу теб. Колкото и грозно да звучи. И дано никому не се случват такива ситуации!
Колкото до колегата N.Mihaylovski, в грешка си, колега. Да не дава Господ да се случи, но ако е така, просто бягай и демонтирай частите. Всяка допълнителна намеса с копане дава допълнителна възможност за улики срещу теб. Колкото и грозно да звучи. И дано никому не се случват такива ситуации!
...Тез` две бири `що ги каза ...?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
BigMUZZY написа:Аз затова в предното си мнение писах, че експертното лице освен неподкупен, трябва и да не е смотан. Т.е., да знае откъде и как да намери справки с данните на конкретния вид и модел мпс. Както и много други фактори. В момента съм на десетина бирички, а когато си писах предното мнение бях на много повече. Няма шанс да се сетя и да изброя всички варианти и условности в една експертиза, доколкото си ги спомням или съм запознат с тях. Просто показвам метода и началните фактори за провеждането на една експертиза на ПТП и твърдя, че дори и при нашето мъгляво законодателство, може да се отсъди справедливо и да се докаже невинност.
Колкото до колегата N.Mihaylovski, в грешка си, колега. Да не дава Господ да се случи, но ако е така, просто бягай и демонтирай частите. Всяка допълнителна намеса с копане дава допълнителна възможност за улики срещу теб. Колкото и грозно да звучи. И дано никому не се случват такива ситуации!
Аз запомних само едно при защитата на дипломната - най-трудно да не кажем ,почти нулев шанс е единствено изчисляване на ПТП след преобръщане през таван,че там фактори се удвояват...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- А.Марчев
- ентусиаст
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Kroki написа:Чакам момента в който, някой ще промени закона..... Че ми писна от неправилно пресичащи хора
Хайде сега и ние повечето пъти пресичаме неправилно, като се замислим.



Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
zazomazo написа:ако не е на пешеходна пътека
В цивилизованите страни, в това число и Англия, се води за опит за самоубийство на пешеходеца и плаща всички щети, от колата и боята, и включително психотерапевта, за извеждане от шока и цялото здравно обслужване около това.
У нас... все шофьорите сме виновни, щото и с 20 да караме, все сме с несъобразена скорост спрямо пресичащите наоколо, без да са на пешеходна пътека.
Да караш Peugeot е страст!
- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
uCnaHeTcA написа:Гледам ако не винаги, то почти винаги да давам път на пешеходна, ноооо изскочи ли ми някой от храстите, го редим до 9то коляно![]()
![]()
А най-тъпото е, когато това е майка с дете/количка, лелееее, откачам
O да доста често ми се случва, да тръгва с количката без да погледне , а аз спирам на магия.... На всичкото отгоре ми се кара

Тя да е сама как да е ами с детето си тръгва пред колата като кон с капаци.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
Смеха беше миналата година когато под въздействие на медиите тръгна кампания вдигни ръка и премини спри джигита и или както там се казва тая простотия. Резултата е че пенсионери с вдигнати ръце пресичаха където им падне из София.Ето едно клипче как се процедира при неправилно пресичане.
http://www.motoforum.bg/index.php?topic=68585.0
http://www.motoforum.bg/index.php?topic=68585.0
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: катастрофа с пешеходец - как е закона?
днеска група деца минаха на червено и бяха към 6-7 точно пред мене. добре че имаше кола отдясно до мене спряла щото иначе можеше да се окаже неблагоприятно за тях.
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани