"КЗК Няма картел на горивата"...
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Leon написа:© написа:е аз това решение можех да ви го кажа още като започваха проверката![]()
някой да се е съмнявал, че ще е друго?!
не ги гледайте румънците ... http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2 ... na_goriva/
п.с. точно пък при ББ е изключено да има изненада
Те румънците и министър-председател вкараха в затвора, та не можем да ги стигнем... Тука колкото повече безобразия са правили, толкова по-голям авторитет имат. А разследването за картел си беше театрална постановка от самото начало, едва ли някой здравомислещ човек е очаквал различен резултат.
Румънците публично си утрепаха комунистическият ръководител началото на 90-те...В България,единственият политик, утрепан последните 20 години е Луканов, и то не от обществото публично, а от престъпна групировка(тоест си е чисто криминално престъпление,свързано с бизнес интереси).
Ако ли там вкарват министри в затвора-тука ги уволняват неправомерно,и после самите те съдят държавата и печелят дела за неправомерно уволнение с хиляди евро обезщетения...
Най-странното в решението на КЗК е, че обвинените фирми са се покаяли пред КЗК с мотива,че в бъдеще ще гледат да избягват подобни публични дела по съответният начин.Или по-точно казано,са признали обвиненията, с което е един вид са направили самопризнания, и съдът ги е умилостивил

- Maxmadness
- ентусиаст
-
- Мнения: 1151
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320Cd. `04 Kawasaki z1000 `11
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Каква жалка история ..
"The Lion does not need the whole world to fear him, only those nearest where he roams"
A.J DARKHOLME
A.J DARKHOLME
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Не бъркайте картел с мафия. Един основните признаци за картел е по- висока от пазарната цена на определена стока за която картела "отговаря".
В случая аз картел не виждам защото цената на горивата не е по- висока от тази в съседните държави които нямат добив на петрол (демек са на същия пазар).
Картели в бг има. Но горивата не са един тях за момента. Знам, че не сте съгласни, но...
В случая аз картел не виждам защото цената на горивата не е по- висока от тази в съседните държави които нямат добив на петрол (демек са на същия пазар).
Картели в бг има. Но горивата не са един тях за момента. Знам, че не сте съгласни, но...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ
- Потребител
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 1.10.2011
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
alx написа:Един основните признаци за картел е по- висока от пазарната цена на определена стока за която картела "отговаря"Нали за това говорим...Пазарната цена на горивата е по-евтина в 5 страни в ЕС, които имат по-високи данъци, по-високи заплати, по-високи норми на качество....alx написа:В случая аз картел не виждам защото цената на горивата не е по- висока от тази в съседните държави които нямат добив на петрол (демек са на същия пазар).
Същия пазар за България е ЕВРОПА, не можеш да сравняваш цените в БГ с тези в Турция или Гърция, защото там акцизите са в пъти по-високи....alx написа:Картели в бг има. Но горивата не са един тях за момента. Знам, че не сте съгласни, но...
Картел има...И то знаеш ли защо - Защото, евтини или скъпи, горивата са на ЕДНАКВИ цени, при положение, че търговците са няколко...т.е. тук не говорим за формиране на цени на пазарен принцип...

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
alx написа:Не бъркайте картел с мафия. Един основните признаци за картел е по- висока от пазарната цена на определена стока за която картела "отговаря".
В случая аз картел не виждам защото цената на горивата не е по- висока от тази в съседните държави които нямат добив на петрол (демек са на същия пазар).
Картели в бг има. Но горивата не са един тях за момента. Знам, че не сте съгласни, но...
Алх, прав си, много точно написано. Обаче и колегата с непреписваемия ник след теб е прав, защото в България на 500 бензиностанции, държани от 5-6 големи и десетки малки фирми цената наистина е една и съща. +-1ст. А това е адски съмнително за така наречената ни пазарна икономика. В съседните страни, за които пишеш, не съм видял две фирми с еднаква цена, като има разлики по 10 цента (в Гърция, Турция, Сърбия) на литър. Да не говорим, че между бензиностанциите на една и съща фирма има разлики в цените според местоположението и конкуренцията наоколо.
Ако приемем, че цената на лукойл на едро е константа и всички зареждат от там, няма сила, която да ме убеди, че останалите разходи, формиращи цената на дребно на всички фирми на пазара, са еднакви. Нататък може всеки да си го довърши...
Never mistake motion for action...
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
alx написа:Не бъркайте картел с мафия. Един основните признаци за картел е по- висока от пазарната цена на определена стока за която картела "отговаря".
В случая аз картел не виждам защото цената на горивата не е по- висока от тази в съседните държави които нямат добив на петрол (демек са на същия пазар).
Картели в бг има. Но горивата не са един тях за момента. Знам, че не сте съгласни, но...
Картел или държавна помощ при монопола,все тая как ще му кажеш,но има.
Поради това че държавата казва къде да се складират горивата в митнически складове,а всичките са на лукойл и те определят таксите за съхранение и това че цените са еднакви,говори за уговорка,защото гориво ,вкарано от гърция,австрия и тн е на по-ниска цена на едро,от тази дето произвежда и продава лукойл,но се споразумяват бензиностанциите ,говорим за едрите вериги,на какви цени да продават,малките само минават и четат табелите на другите,та това си е пак картел.
п/п
Извинявам се,очевидно съм написал същото като колегите по-горе,значи че съм стигнал до същите изводи,което говори че съм прав
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Няма картел,да така е.Просто защото един дирижира всички останали.За мен монопола е по-лош от картела,защото при картелното споразумение все едни може да го разцепи,а монополиста е непоклатим.
Много хора забелязвам тук които са симпатизанти на сегашните михлюзи които ни управляват са русофоби.Но,малко разочарование.В усилията си да сме приятели и с американци ,и с руснаци,и с араби и евреи ние сме подай гъз на всички фронтове.Та,руснаците по линията Федин-Валентин Златев са преки диригенти на основни промишлени отрасли в БГ.90 процента от горивото за БДЖ е от Лукойл--говорим за договори за над 100 милиона.Летищата ,граждански и военни също са зависими от Лукойл.Градския транспорт в София също монополно се зарежда само от Лукойл.Министерския съвет също под формата на картите за безналични плащания е пряко зависим само от Лукойл.Данъчните складове са Лукойлски.Ще си позволя външен цитат: ''Рафинерията и пристанище “Росенец”, което наскоро бе дадено на концесия за 35 години на ЛУКойл, са охранявани от “Агенция Луком-А” АД. Седалището и адресът на управление и на тази компания е производствената площадка на Нефтохим, а част от управителите и представляващите са руски граждани. Същата е ситуацията и с “ЛУКойл Енергия и газ България” – лицензиран производител на топлинна и електрическа енергия с управител Аркадий Чуркин. “ЛУКойл България бункер”, търгуваща с петролни продукти за морски и речни транспортни средства е собственост на “ЛУКойл Бункер” Руска федерация. Така на практика рафинерията, търговските и обслужващите я фирми (строителство, ремонти и охрана) оформят нещо като “малка Русия” на българска територия.''
Смешни са цифрите калкулиращи печалбата на Лукчетата:

Лукойл се намеси и в сферата на възобновяемите и вторични енергийни източници.
Валентин Златев личностно участваше в преговорите за АЕЦ Белене,а заради нехаресването му на Трайчо,последния беше свален от министърския си пост.
И още един цитат: ''Според Танов една от основните причини за високите цени е липсата на реална конкуренция на пазара на горива. Като пример той даде почти пълното господство на "ЛУКойл България" като доставчик на държавни институции и общини. Според него делът на един доставчик по тези поръчки следва да е до 33%. '' !!!!!!!!!!!!!
Абе не случайно на Лукойл му викаме ''Малката Русия'' в БГ.
Много хора забелязвам тук които са симпатизанти на сегашните михлюзи които ни управляват са русофоби.Но,малко разочарование.В усилията си да сме приятели и с американци ,и с руснаци,и с араби и евреи ние сме подай гъз на всички фронтове.Та,руснаците по линията Федин-Валентин Златев са преки диригенти на основни промишлени отрасли в БГ.90 процента от горивото за БДЖ е от Лукойл--говорим за договори за над 100 милиона.Летищата ,граждански и военни също са зависими от Лукойл.Градския транспорт в София също монополно се зарежда само от Лукойл.Министерския съвет също под формата на картите за безналични плащания е пряко зависим само от Лукойл.Данъчните складове са Лукойлски.Ще си позволя външен цитат: ''Рафинерията и пристанище “Росенец”, което наскоро бе дадено на концесия за 35 години на ЛУКойл, са охранявани от “Агенция Луком-А” АД. Седалището и адресът на управление и на тази компания е производствената площадка на Нефтохим, а част от управителите и представляващите са руски граждани. Същата е ситуацията и с “ЛУКойл Енергия и газ България” – лицензиран производител на топлинна и електрическа енергия с управител Аркадий Чуркин. “ЛУКойл България бункер”, търгуваща с петролни продукти за морски и речни транспортни средства е собственост на “ЛУКойл Бункер” Руска федерация. Така на практика рафинерията, търговските и обслужващите я фирми (строителство, ремонти и охрана) оформят нещо като “малка Русия” на българска територия.''
Смешни са цифрите калкулиращи печалбата на Лукчетата:

Лукойл се намеси и в сферата на възобновяемите и вторични енергийни източници.
Валентин Златев личностно участваше в преговорите за АЕЦ Белене,а заради нехаресването му на Трайчо,последния беше свален от министърския си пост.
И още един цитат: ''Според Танов една от основните причини за високите цени е липсата на реална конкуренция на пазара на горива. Като пример той даде почти пълното господство на "ЛУКойл България" като доставчик на държавни институции и общини. Според него делът на един доставчик по тези поръчки следва да е до 33%. '' !!!!!!!!!!!!!
Абе не случайно на Лукойл му викаме ''Малката Русия'' в БГ.
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Изобщо не са единствените данъчни складове на Лукойл, на Петрол даже са повече, и като обем, и като бази в страната, плюс терминали на пристанищата,а и не са само петрол...
Всяка една компания може да си държи горива където иска в ЕС и няма нужда да ги държи в БГ преди продажба, т.е. няма нужда да ги вкарва от румънски, гръцки или австрийски склад в склад на Лукойл или който и да е в БГ, тъй като са минали вече през склад от ЕС (като там е отчетена физическата им наличност)...отложено плащане на акциз..(сега ако им излиза по евтино да ги прекарат през БГ склад е друго, но отхвърля горното, че е задължително, а то не е).....
Ясно е, че има договорка между фирмите, но за мен проблема е, че Лукойл е с по-добра цена от тяхната, на едро, и те са принудени да купуват от тях, тъй като им излиза по-евтино, иначе е абсурд ОМВ или Ромпетрол да продават на тая цена, тъй като имат затворен процес в Румъния.
Всяка една компания може да си държи горива където иска в ЕС и няма нужда да ги държи в БГ преди продажба, т.е. няма нужда да ги вкарва от румънски, гръцки или австрийски склад в склад на Лукойл или който и да е в БГ, тъй като са минали вече през склад от ЕС (като там е отчетена физическата им наличност)...отложено плащане на акциз..(сега ако им излиза по евтино да ги прекарат през БГ склад е друго, но отхвърля горното, че е задължително, а то не е).....
Ясно е, че има договорка между фирмите, но за мен проблема е, че Лукойл е с по-добра цена от тяхната, на едро, и те са принудени да купуват от тях, тъй като им излиза по-евтино, иначе е абсурд ОМВ или Ромпетрол да продават на тая цена, тъй като имат затворен процес в Румъния.
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Мен пък ми е чудно как Петрол с над 500 бензиностанции в цялата страна залезе за броени години пред ЛукОйл дето имат най-много 200 и нещо.Приватизацията на Нефтохима беше толкова съмнителна.После Луковете взеха и илиянската петролна база,после няколко десетки бензиностанции на Петрол станаха техни........Ха,кво ме топли колко и какви още данъчни складове имало,като правилата се дирижират от някой,от който си зависим откъм суровината която единствено можеш да преработваш .,а ЛукОйл е само машата с която се разрушква жаравата.ЛукОйл е само паравана на зависимостта ни от руските петролни че и газови икономически интереси.Вместо с една далновидна политика да имахме най-ниските цени на горива в този сектор на Европа,ние пак си продаваме дупетата за благото на единици бройки.Преди време,в едно друго политическо статукво,когато държавата се занимаваше с твърда ръка с горивата,нещата не стояха така.Защото да си енергийно и горивно обезпечен беше равнозначно на цялостна държавна стабилност,а сега правим всичко за пари.Ако не за пари,за много пари.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
На мен пък ми е интересно,какво стана с "Плама" Плевен и преди известно време имаше една статия че мангасари са откраднали некакви метални работи от стара сонда,която не е работила и в следствие на това се е изляло голямо количество нефт...Та тоя нефт що никой не го преработва?
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Картел може и да няма, но монопол има и то очевиден.
http://novanews.bg/news/view/2012/08/01/33898/трайков-трябва-да-имаме-най-евтиния-бензин/
http://novanews.bg/news/view/2012/08/01/33898/трайков-трябва-да-имаме-най-евтиния-бензин/
По неговите думи България е една от трите страни е Европейския съюз, които не са разрешили горивата, които се доставят по бензиностанциите, да могат да бъдат държани в данъчни складове, извън територията на страната. В страната преобладаващата част от такива складове са собственост именно на „доминиращия играч”, заяви Трайков.
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: "КЗК Няма картел на горивата"...
Плама, мина под овергаз, бачка, но няма лиценз за производство на бензин и дизел, както и българска рафинерия също. Но става въпрос за много нищожно количество нефт (спрямо консумацията на държавата), като за фирма от 600 човека е ОК.
Просто е трудно с такова количество да поддържаш ЕС стандартза качество на горива, тъй като се променя всяка година и си принуден да вкарваш нова или да доусъвършенстваш инсталацииите за да покриваш стандрата....Но дори и да успееш да се пребориш със стандарта, произведените количества биха били прекалено малки, че да повлияят на цената...
Добива в БГ е около 3000брл на ден, а консумацията е 150 хил/на ден...
Ако ще името да не е Лукойл ми Ексон се тая цената пак ще е тая или по-висока....зависими сме и тва е....единствения регулатор е държавата и то с акциза....по друг начин не виждам как ще се пребори с цената, конкуренция няма.....
Просто е трудно с такова количество да поддържаш ЕС стандартза качество на горива, тъй като се променя всяка година и си принуден да вкарваш нова или да доусъвършенстваш инсталацииите за да покриваш стандрата....Но дори и да успееш да се пребориш със стандарта, произведените количества биха били прекалено малки, че да повлияят на цената...
Добива в БГ е около 3000брл на ден, а консумацията е 150 хил/на ден...
Ако ще името да не е Лукойл ми Ексон се тая цената пак ще е тая или по-висока....зависими сме и тва е....единствения регулатор е държавата и то с акциза....по друг начин не виждам как ще се пребори с цената, конкуренция няма.....
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани