E30 история
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
E30 история
Малко от любопитните факти, свързани с този невероятен за мен (и любим) автомобил.
E30 3-та серия била представена в края на 1982 година и излязла на пазара през 1983 година. Моделите били 316 (М10B18), 318i (М10B18), 320i (М20B20) и 323i (M20B23). 320i и 323i били 6 цилиндрови и имали чек контрол. В края на 83-та излязло и 4-врато купе. През 85-та 3-та серия била подложена на промени. Първо – 320i получило нов мотор, който вече имал 129 конски сили. Тогава бил представен и моделът 324d (M21D24) – първата дизелова 3-ка. Моторът бил 6 цилиндров с мощност 86 конски сили. Също така нови били 325i, 325е, 325iX и 325i Convertible (кабриолет). 325i (M20B25) заменило 323i и вече под капака се таели 170 конски сили. 325iX – с четири задвижващи колела, а 325i Convertible бил първият кабриолет, направен от BMW. Всички модели били леко изменени на външен вид – бил сменен предният спойлер. През 1987 бил представен и моделът 324td (М21D24) – 6 цилиндров дизелов мотор с турбо – 115 конски сили. През тази година 3-та серия пак била изменена на външен вид. Черни пластмасови брони заменили хромираните и стоповете били оголемени. 318i получил новият (М40B18) 4-цилиндров двигател. 316 получил старият двигател от 318i и вече имал 102 конски сили. През 1988 за 316i бил разработен нов мотор (M40B16) със 100 конски сили. Вече имало и Touring (комби) версия на 3-та серия – 320i, 325i, 325iX и 324td. През 1989 на пазара излязъл и 318iS (M42B18) и 318i станал възможен като опция Touring. 318iS имал 16 клапанов двигател с мощност 136 конски сили. През 1991 година 316i Touring излязъл на пазара. През тази година Convertible получил същите външни изменения, като седана през 1987 година. Бил представен и кабриолетът 318i. Новата трета серия вече била представена и се произвеждала от края на 1990 година, а старата била спряна от пройзводство, освен кабриолетът (спрян през 1993 година) и 4 цилиндровите комбита (спрени през 1994 година).
Първото произведено през 1986 BMW E30 M3 било труд на производствените усилия за участие в германските Touring Car състезания. Главният опонент бил Мерцедес 190. Двете компании забелязали големия интерес в състезанията и възможните ефекти в продажбите. Но за да участва в Европейския Touring Car шампионат BMW били трябвало да направят минимум 500 бройки годишно. Състезателният автомобил трябвало да има същия базов мотор, входяща въздушна система (intake) и аеродинамика като цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. За разлика от другите Е30 модели, Е30 М3 е лесно различимо заради неговите по-раздути калници, в които могат да се поберат 10 инчови състезателни джанти.
Източникът на енергия е високопроизводителният 4 цилиндров директно произлизащ от М10 F-1 агрегат. Този мотор (S14B23) има 4 цилиндрова глава, 2.3 литра и 195 конски сили с катализатор, или 200 – без.
Оригиналното Е30 М3 било последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Е30 М3 Кабриолет версията била произвеждана от 1988 до 1991 година. Всичките М3 Кабриолети били ръчно направени от BMW Motorsport в Мюнхен, а те са едва 786. От 1987 до 1990 година само М3 със мощност 195 конски сили (с катализатор) било изнасяно за САЩ.
За да докаже мощността на М3 на пистата, BMW изкарали нови версии на базовия модел. Те били 13 различни. Част от тях били произвеждани в ограничени количества и повечето били модели за Европа, които никога не били изнасяни за САЩ.
edited by simple_man
E30 3-та серия била представена в края на 1982 година и излязла на пазара през 1983 година. Моделите били 316 (М10B18), 318i (М10B18), 320i (М20B20) и 323i (M20B23). 320i и 323i били 6 цилиндрови и имали чек контрол. В края на 83-та излязло и 4-врато купе. През 85-та 3-та серия била подложена на промени. Първо – 320i получило нов мотор, който вече имал 129 конски сили. Тогава бил представен и моделът 324d (M21D24) – първата дизелова 3-ка. Моторът бил 6 цилиндров с мощност 86 конски сили. Също така нови били 325i, 325е, 325iX и 325i Convertible (кабриолет). 325i (M20B25) заменило 323i и вече под капака се таели 170 конски сили. 325iX – с четири задвижващи колела, а 325i Convertible бил първият кабриолет, направен от BMW. Всички модели били леко изменени на външен вид – бил сменен предният спойлер. През 1987 бил представен и моделът 324td (М21D24) – 6 цилиндров дизелов мотор с турбо – 115 конски сили. През тази година 3-та серия пак била изменена на външен вид. Черни пластмасови брони заменили хромираните и стоповете били оголемени. 318i получил новият (М40B18) 4-цилиндров двигател. 316 получил старият двигател от 318i и вече имал 102 конски сили. През 1988 за 316i бил разработен нов мотор (M40B16) със 100 конски сили. Вече имало и Touring (комби) версия на 3-та серия – 320i, 325i, 325iX и 324td. През 1989 на пазара излязъл и 318iS (M42B18) и 318i станал възможен като опция Touring. 318iS имал 16 клапанов двигател с мощност 136 конски сили. През 1991 година 316i Touring излязъл на пазара. През тази година Convertible получил същите външни изменения, като седана през 1987 година. Бил представен и кабриолетът 318i. Новата трета серия вече била представена и се произвеждала от края на 1990 година, а старата била спряна от пройзводство, освен кабриолетът (спрян през 1993 година) и 4 цилиндровите комбита (спрени през 1994 година).
Първото произведено през 1986 BMW E30 M3 било труд на производствените усилия за участие в германските Touring Car състезания. Главният опонент бил Мерцедес 190. Двете компании забелязали големия интерес в състезанията и възможните ефекти в продажбите. Но за да участва в Европейския Touring Car шампионат BMW били трябвало да направят минимум 500 бройки годишно. Състезателният автомобил трябвало да има същия базов мотор, входяща въздушна система (intake) и аеродинамика като цивилната версия. Окачването трябвало да е серийно, гумите и джантите можели да бъдат по-големи, но до толкова, че да се поберат в стандартните калници. За разлика от другите Е30 модели, Е30 М3 е лесно различимо заради неговите по-раздути калници, в които могат да се поберат 10 инчови състезателни джанти.
Източникът на енергия е високопроизводителният 4 цилиндров директно произлизащ от М10 F-1 агрегат. Този мотор (S14B23) има 4 цилиндрова глава, 2.3 литра и 195 конски сили с катализатор, или 200 – без.
Оригиналното Е30 М3 било последвано от няколко Evoliution модела и няколко специални екземпляра. Най-мощното Е30 М3 било Evolution III, произвеждано през 1990 година със 2.5 литров мотор (S14B25) и 238 конски сили.
Е30 М3 Кабриолет версията била произвеждана от 1988 до 1991 година. Всичките М3 Кабриолети били ръчно направени от BMW Motorsport в Мюнхен, а те са едва 786. От 1987 до 1990 година само М3 със мощност 195 конски сили (с катализатор) било изнасяно за САЩ.
За да докаже мощността на М3 на пистата, BMW изкарали нови версии на базовия модел. Те били 13 различни. Част от тях били произвеждани в ограничени количества и повечето били модели за Европа, които никога не били изнасяни за САЩ.
edited by simple_man
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8333
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
кой каза, че ъкъл на високо не вирее...
БРАВО Грешка!
БРАВО Грешка!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- BMWALPINA
- и аз незнам
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 1.11.2003
- Местоположение: София/Люлин
- Кара: E36 325i
- македонец
- младши ентусиаст
- Мнения: 467
- Регистриран на: 26.06.2005
- Местоположение: Скопйе, Македония
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- SlipKnoT
- devildriver
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Брао, Грешка!
Само 1-2 уточнения..
б25 отначало е 171 коня.
долкото знам б20 с 129коня е чак 87ма когато започват да правят "троиния стоп".
преди 325 Кабрио имааа мноого БМВ Кабриолети.. ама ти явно имаш предвид за 3ка..?
Само 1-2 уточнения..
б25 отначало е 171 коня.
долкото знам б20 с 129коня е чак 87ма когато започват да правят "троиния стоп".
преди 325 Кабрио имааа мноого БМВ Кабриолети.. ама ти явно имаш предвид за 3ка..?
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Това за 171-коньовите го знам, но просто никъде не беше споменато, а не бях сигурен от кои години е, благодаря за уточнението. Въпреки, че според http://www.bmwinfo.com 171-коньови 25-ци няма... А за кабриолетите - нинам защо съм го писал това, при положение, че е21 също има Baur кабрио. Моя грешка...
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
евала за темата ся като е допълним останалите може да се получи една истинска и точна (надявам се) история на Е30 и да я запратите в "тхе бест оф"
за 323и - има две версии едната за която говориш 139 коня, а другата подобрена 150 коня (сички които съм питал твърдят че разликата е само в инжекцията) и се произвеждани до 86/87-а някъде, чак след това идва 325и като м20б25 е слагано само на тройния стоп (май)
някъде беше писал че по-новата тройка (демек тройния стоп) наследил двигателя на старата 318и, а още по-горе, че 316 и 318и са с еднакъв двигател т.е. не че 316и е наследил м10б18 - то си му е по дефаулт, просто са сменили карбуратора с инжекция оттам от 90 станало на 102 коня
325е е единствената за която не си споменал с какъв двигател е (по подразбиране м20б25) ама тя е с м20б27 силно дефорсиран и само 122 коня, с доста въртящ момент обаче
за е30 320ис нищо не си споменал ("италианската М3" )
както и за 325ис (която май има само едно по-различно окачване де.. но все пак си я има като модификация )
и си писал че са произвеждани до 1993-а година... а май са произвеждани до 1994-а (не съм много сигурен ама все пак е добре да се провери инфото )
за 323и - има две версии едната за която говориш 139 коня, а другата подобрена 150 коня (сички които съм питал твърдят че разликата е само в инжекцията) и се произвеждани до 86/87-а някъде, чак след това идва 325и като м20б25 е слагано само на тройния стоп (май)
някъде беше писал че по-новата тройка (демек тройния стоп) наследил двигателя на старата 318и, а още по-горе, че 316 и 318и са с еднакъв двигател т.е. не че 316и е наследил м10б18 - то си му е по дефаулт, просто са сменили карбуратора с инжекция оттам от 90 станало на 102 коня
325е е единствената за която не си споменал с какъв двигател е (по подразбиране м20б25) ама тя е с м20б27 силно дефорсиран и само 122 коня, с доста въртящ момент обаче
за е30 320ис нищо не си споменал ("италианската М3" )
както и за 325ис (която май има само едно по-различно окачване де.. но все пак си я има като модификация )
и си писал че са произвеждани до 1993-а година... а май са произвеждани до 1994-а (не съм много сигурен ама все пак е добре да се провери инфото )
- Mr Charger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 240
- Регистриран на: 3.06.2004
- Местоположение: ДС
- Пол: Мъж
- Кара: метро
- Мечтае да кара: M Power Electrified
Брошури Е30 САЩ
Брошури на Е30. US version
http://dave.maisenhelder.com/bmw/318i_brochure1.htm
http://dave.maisenhelder.com/bmw/color_&_upholstery.htm
http://dave.maisenhelder.com/bmw/318i_brochure1.htm
http://dave.maisenhelder.com/bmw/color_&_upholstery.htm
Непобедимите - 2002, Е3, Е9, Е12, Е21, Е23, Е24, Е28...
- SlipKnoT
- devildriver
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
MISFIT написа:Имам един въпрос (простете некомпетентноста ми) значи предлагат ми две E30ки и двете са 325 една е 171к.с. другата е 121к.с мисля или 122 се тая защо има такава разлика и двете са бензинови? По-слабата беше по-нова.
Едната най вероятно е 325е (економик).. което значи 2.7 по малко коне за по добър в.момент в ниските което я прави доста по икономична по икономична.
- Дилян Пенчев
- E30 Fanatic!
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Допълнение: М20Б25 мотор със инжекцион Бош Мотроник версия 1.1 използвана в двойния стоп е 171 коня!
М20Б25 със инжекцион Бош Мотроник 1.3 е вече 170 коня!
М20Б20 със инжекцион Бош Мотроник 1.1 няма... има с 1.3 и е 129 коня!
По-старите който са 125 коня са със Л-Жетроник инжецион
М20Б25 със инжекцион Бош Мотроник 1.3 е вече 170 коня!
М20Б20 със инжекцион Бош Мотроник 1.1 няма... има с 1.3 и е 129 коня!
По-старите който са 125 коня са със Л-Жетроник инжецион
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече ))
- Дилян Пенчев
- E30 Fanatic!
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Има някакви малки конструктивни особенности м/у старите и новите... но не мога да ти кажа с точност какви са
Знам че главите на старите мотори са по яки
Знам че главите на старите мотори са по яки
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече ))
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани