Синя зона
Модератор: Общи модератори
Re: Синя зона
Аз съм за новите промени за синя зона. Единствено смятам, че трябва цената за първа кола да е малко по-ниска, а тази за втора много по-висока. Защото някои хора в центъра си мислят, че може да си паркират безплатно 3-те трошляка на улицата пред блока
Е, не може!

Занимавам се професионално с оптимизация на бизнес сайтове за лесно откриване в Google.
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Синя зона
За идващите всеки ден в центъра:
Тошев мотивира новите правила за паркиране в столицата с целта да се възпрепятства влизането на частни автомобили, да остане центърът за пешеходците, да стане по-чисто и да има ред и дисциплина.
„Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили. Нека хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Радослав Тошев.
такива рестрикции има навсякъде по света и го знаете защото сте го обиколили. Когато става дума за нашата мръвка обаче....
За живеещите в центъра:
Един месец гратисен период до първи октомври пък ще имат
живеещите в синя и зелена зона, които трябва да купуват винетни стикери. Те ще струват 150 лв. годишно за идеалния център на София и 100 лв. годишно за зелена зона.
източник: днес.бг
във форума поне половината си държат колите по паркинги и плащат 5 пъти повече годишно,а не са в центъра. Аз пък бих се радвал че толкова евтино дават такава годишна винетка.
Тошев мотивира новите правила за паркиране в столицата с целта да се възпрепятства влизането на частни автомобили, да остане центърът за пешеходците, да стане по-чисто и да има ред и дисциплина.
„Многократно съм казвал, че това не е услуга. Това не е паркинг зона. Това е рестрикция за ползване на частни автомобили. Нека хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Радослав Тошев.
такива рестрикции има навсякъде по света и го знаете защото сте го обиколили. Когато става дума за нашата мръвка обаче....

За живеещите в центъра:
Един месец гратисен период до първи октомври пък ще имат
живеещите в синя и зелена зона, които трябва да купуват винетни стикери. Те ще струват 150 лв. годишно за идеалния център на София и 100 лв. годишно за зелена зона.
източник: днес.бг
във форума поне половината си държат колите по паркинги и плащат 5 пъти повече годишно,а не са в центъра. Аз пък бих се радвал че толкова евтино дават такава годишна винетка.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Синя зона
ineedmoney написа:хората да свикнат с идеята да не ползват частните автомобили в идеалния център на София, а да се движат пеша или с велосипед, или да ползват обществения транспорт“, каза Радослав Тошев.
Той добре казал ама за да ползваме транспорта нали трябва да го има и да е добре уреден, а не возенето в него да "уронва престижа и достойнството на гражданите" (както и здравето).
Бих се радвал ако тоя Радо Тошев ми покаже и добре уредените велосипедни алеи в центъра по които мога да си карам волно без да се оглеждам като луд.
Не бих отказал и нормален, чист тротоар за да не се съобразявам кои обувки си обувам с оглед на това дали отивам някъде пеша или с колата. Също не бих имал против да позакърпят и плочките тъй, че като завали дъжд да няма повече локви, отколкото сухи места. Или на единственото сухо място на което стъпя да се окаже откъртена плочка под която има вода и се сещате кво става- левия крак натиска плочката тя изхвърля водата и всичко се обира с десния

- smg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 505
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Audi 20VTQ
- Мечтае да кара: SSME
Re: Синя зона
За тази промяна съм.
Надявам се скоро да стане и цяла София така.
Пълно е кошници, бусове и камиони, които не се движат, а само пречат на движинието. Колкото повече боклуци се махнат от улиците, толкова по-добре ще е за всички, които си ползват колите.
Надявам се скоро да стане и цяла София така.
Пълно е кошници, бусове и камиони, които не се движат, а само пречат на движинието. Колкото повече боклуци се махнат от улиците, толкова по-добре ще е за всички, които си ползват колите.
Business ownership is a risk and it`s not for the faint of heart.
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Синя зона
bum_bum написа:
наистина не е много да си караш безпроблемно колелото от света неделя до НДК но чак да се оглеждаш като луд. А и сега с тая вело алея От ломско до лъвов мост ще си направя експеримент ама съм убеден че ще стигна по-бързо с колелото отколкото с кола без да спринтирам. Като свържат и алеята от лъвов до света неделя и алеята по Борис до съдебната палата - пътя до центъра за колело е готов.
Иначе като цяло си прав още не е готова инфраструктурата за тези промени. Можеха да я отложат с година примерно, докато направят всички велоалеи в центъра
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Синя зона
Според мен центърът ще се очисти, ако законът остане в стария си вид и право да заплащат годишен абонамент за "Синя Зона" имат само собствениците на имоти в центъра. Нямам нищо против хората от провинцията, но не може 70% от наемателите, на които дори адресната регистрация им е в провинцията, да стачкуват и да искат да паркират безплатно, защото са наели апартамент в центъра!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Синя зона
Само дето всяка нова наредба няма толкова за цел да "изчисти" центъра, а да обогати определен кръг фирми и хора около тях.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Синя зона
хубаво или лошо не знам, но е неизбежно под една или друга форма. няма друг начин как да се контролира ограничен ресурс 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Синя зона
В Скандинавско,дори и в много малки градчета имаш право на 1 час макс безплатен престой в центъра (на предното стъкло на колата си лепиш часовник,който настройваш кога си спрял)
Повече от час не може.
Глобите ако прескочиш са около 130 лв
Повече от час не може.
Глобите ако прескочиш са около 130 лв
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Синя зона
bum_bum написа:Само дето всяка нова наредба няма толкова за цел да "изчисти" центъра, а да обогати определен кръг фирми и хора около тях.
Да, колега, прав си, че трябва да има алтернатива. Защото в момента, искаш - не искаш трябва да паркираш в синя зона, което отнема доста време и нерви.
Но какво мислите ще се случи, ако всеки, който живее в центъра има запазено място?...центъра пак ще е пълен и то със запазени места, като тогава няма да може да се спре, дори и да имаш желание да платиш.
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- hyena
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 20.05.2005
- Местоположение: София
- Кара: e90 320d
Re: Синя зона
Много ме е яд като ги слушам хората, които живеят в центъра за какъв егоизъм става дума, чак и протестират. Да си плащат годишната такса и да не знаят много, не стига че им искат само 150лв. За това, че се разваля рахата на шепа хора, трябва да страда цяла София и не само. Като искаш гарантирано място, си купуваш/наемаш гараж, аз имам същото това право да спирам в центъра на общинска земя, колкото и живущите там.
"Защо карам бързо...защото улиците са опасно място и не обичам да се задържам дълго на тях..."
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: Синя зона
Искам да попитам какво се прави в следната ситуация: паркирам на синята или зелена зона, но съм на работа и колата трябва да седи на едно място целия ден. Какво става след като изтече времето от 2 или 4 часа за което ми е разрешено да си плащам? Например ако плащам с SMS ще спрат ли да ми приемат SMS-ите или ако ползвам фишове ще спрат ли да ми ги продават? Много тъпо ми се струва това с ограниченото време за паркиране. Искат да плащаме, ние си плащаме чинно и накрая да ти вдигнат колата... 

- smg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 505
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Audi 20VTQ
- Мечтае да кара: SSME
Re: Синя зона
По принцип нямаш право. Синята зона е за временно паркиране. На теб ти трябва служебен абонамент. Не че ако си плащаш ще стане нещо.
И все пак каква е идеята?
Каква е тази златна работа, която си струва да плащаш по 10лв само за паркинг? Като сложиш горивото ще стана 20лв транспорт.Това в месеца са 440лв. Някои хора плащат такива ипотеки.
За колко пари се работи, че да е оправдано да се плаща такава цена, за да се ходи на работа с кола.
И все пак каква е идеята?
Каква е тази златна работа, която си струва да плащаш по 10лв само за паркинг? Като сложиш горивото ще стана 20лв транспорт.Това в месеца са 440лв. Някои хора плащат такива ипотеки.

Business ownership is a risk and it`s not for the faint of heart.
синя ,зелена и жълта зони
Колеги,сигурно сте прочели за въвеждането на синя и зелена зони,които ще функционират от есента на 2012 година. През 2013 година/ако маите не познаят, а това е по- скоро сигурно/, ще се въведе жълта зона до Околовръстен път. Малцина ще бъдат подминати от допълнителната такса. Но всички , които навлязат и спрат колите си в тези зони ще трябва да плащат.
Моля изразете своето мнение дали живеещите трябва да плащат затова, че спират колите си в близост до домовете си.
Верно е, че Законът за местните данъци и такси позволява на общината да въвежда такси за ползване на тротоарни площи и улично платно,които се явяват публична общинска собственост, но тротоарите и уличното платно, колкото са общински, толкова са на гражданите и не се ползват за търговска цел, а за лично ползване. Освен това приобретателят на МПС е длъжен да го регистрира в КАТ по местоживеене съгласно Законът за движение по пътищата, както и да декларира, че го е придобил и да плаща данък за МПС по местоживеене съгласно Законът за местните данъци и такси, така че няма избор къде да държи своето МПС. Освен това задължение на собствениците е да упражняват контрол и надзор върху своите МПС. МПС има физическо измерение и отговаря на физичните закони, затова не може да стои във въздуха или да се придвижва по въздуха. Естественото състояние на МПС в покой е на едно място на земята. Моля изразете какво мислите за протестите срещу феодалната политика на общините в България? Справедливи ли са протестите?
Моля изразете своето мнение дали живеещите трябва да плащат затова, че спират колите си в близост до домовете си.
Верно е, че Законът за местните данъци и такси позволява на общината да въвежда такси за ползване на тротоарни площи и улично платно,които се явяват публична общинска собственост, но тротоарите и уличното платно, колкото са общински, толкова са на гражданите и не се ползват за търговска цел, а за лично ползване. Освен това приобретателят на МПС е длъжен да го регистрира в КАТ по местоживеене съгласно Законът за движение по пътищата, както и да декларира, че го е придобил и да плаща данък за МПС по местоживеене съгласно Законът за местните данъци и такси, така че няма избор къде да държи своето МПС. Освен това задължение на собствениците е да упражняват контрол и надзор върху своите МПС. МПС има физическо измерение и отговаря на физичните закони, затова не може да стои във въздуха или да се придвижва по въздуха. Естественото състояние на МПС в покой е на едно място на земята. Моля изразете какво мислите за протестите срещу феодалната политика на общините в България? Справедливи ли са протестите?
Re: Синя зона
Колеги,
извинявайте, че пуснах моя тема с въпроси, защото не бях прочел,че вече има тема. Ето и моите съображения.
Трафикът в един град се ръководи и контролира от ДАИ и КАТ. Дълги години КАТ и ДАИ не организиаха престоя и паркирането на МПС по тротоари и улици. Те оставяха да се трупат коли и да задръстват трафика. Днес кметицата на София говори за цветя и пеперуди, но зад нея стоят интересите на търговски субекти,които ползват привилегии и се обогатяват безотчетно. Обяснението, че се постига чистота и спокойствие, постига други ефекти. Обезлюдяват се цели квартали и търговията там намалява, хората обедняват и остава да чакат помощи от общината,която е прецакала бизнеса. Погледнете как се появяват черни найлони по рекламните надиписи по някои магазини и питайте откъде на къде трябва да се узаконява с архитектурен проект една реклама. Така е и с платеното паркиране.
Според ЗМДТ зоните за почасово паркиране по тротоари и пътно платно може да се таксуват. Улиците и тротоарите са публична общинска собственост- те са на всички граждани, а не частна общинска собственост,която е на общината. следователно гражданите трябва да плащат на самите себе си за нещо което няма да получат, а една такса се плаща срещу конкретно предоставена услуга за конкретно нещо. При условие, че се заплаща, а не се получава конкретно парко място не следва хората да плащат. Хората, които живеят на територията на общината и плащат данък мпс, задължени да го регистрират в КАТ по местоживеене и в общината по местоживеене не получават услуга като за такса. Обяснението, че така се прави в ЕС не е истина,защото пропорцията на плащане в Испания съотнесена с доходите представлява такса жълти стотинки, а в Белгия такава такса няма. Тогава измамата, че така се прави в ЕС остава без достатъчно факти. Наред с подреждането на улиците на града се пренебрегва факта,къде отиват кинтите за паркиране и дали се отчита всяка такса в НАП и дали тези апаратчета са вързани с НАП ,дали телефонните СМС също се отчитат в НАП като такса... По правна природа дружество Център за градска мобилност е търговско дружество, което плаща на служител на КАТ, на който КАТ повторно плаща възнаграждение- два пъти е добре, но неговата заплата е от частен субект на търговското право и от държавата... с Наредбата се определя привилегията на всички общински дружества ДА НЕ ПЛАЩАТ ЗА ПРЕСТОЯ СИ В КОЯТО И ДА Е ЗОНА, ВЪПРЕКИ ЧЕ СА СУБЕКТИ НА ТЪРГОВСКОТО ПРАВО,ЗАЕМАТ МЯСТО И ТРЯБВА ДА СА РАВНОПОСТАВЕНИ С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ФИЗИЧЕСКИ И ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА. ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ТЪРПИ ПОДОБНА ПРИВИЛЕГИЯ НА ФОНА НА ДИСКРИМИНАЦИЯТА НА ХОРАТА,КОИТО ЖИВЕЯТ И ОСТАВЯТ КОЛИТЕ СИ В БЛИЗОСТ ДО ДОМА СИ?
На каква база е уместно да приемем зонирането и заплащането за престой и паркиране? следва ли да се търпи привилегията за едни на фона на дискриминацията за хората,които живеят на същото място и няма къде да отидат? съгласно ЗДвП собствениците на МПС са длъжни да упражняват надзор над своите мпс, а с въведените камери се налага наказание на собственик на мпс,което е извършило нарушение на закона. Как тогава един собственик би доказал, че е невинен и не е извършил нищо ако с колата му е извършено птпот друго лице ,при условие, че снимките и глобите са необжалваеми?
Има и нещо друго. Съгласно ЗМДТ/Закон за местните данъци и такси / общината определя такса за престой върху пътно платно или тротоарна площ, но след като се плаща данък и не се извършва търговска или каквато и да е стопанска дейност всеки размер за такса се явява неоправдан. Размерът на таксата се определя от общинския съвет, но какви са критериите? 150 лева за една година са 42 стотинки на ден, но при условие, че данъкът върху мпс е 200 лева от къде на къде таксата ще е в такъв голям размер? Общината взима данък,който е прогресивен, така определя и таксата за второ мпс 640 лева, без да осигурява място. Тогава такса,която не е за нещо конкретно що за вземане е? Все пак определеното право за тротоарна площ за заведенията дава конкретно място, за сергиите също, но за парко място,което не е изяснено конкретно е услуга с евентуално определяне на предмета. Тогава това не е такса, а заплащане по договор. Но договор не се подписва...Липсва и съгласие за сключването му. Освен това липсва каквато и да е доброволност и съвпадение на волите на страните при условията на публична общинска собственост, която принадлежи колкото на общината толкова и на гражданите. Или гражданинът заплаща на общината за нещо което е на двамата,но не е ясно коя част точно, за да остави собственото си мпс за определено време, защото ЗДвП и ЗМДТ го задължават да извърши на това място регистрация, да плаща данъци и да упражнява контрол. Ако мпс не се влияеха от земното притегляне, общината щеше ли да иска да се заплаща въздуха? Да,защото феодалното мислене не е в интерес на гражданското общество, а в полза на феодалите,както е в случая. Ние имаме насреща си феодално мислене, подражаващо на най- лошите практики в ЕС,лишено от каквато и да е конструктивност и воля за подобряване живота на гражданите в условията на световна рецеси,застаряващо население и ограничени и непрестанно поскъпващи ресурси. Може да кажете:"Искаме град музей!" Но град музей е Копривщица! Там няма бизнес, няма производство и няма развитие. Ако се подражава на този вид мислене всякакъв бизнес в градовете Бургас,Варна,Пловдив и София ще се измести към други населени места с по- гъвкаво отношение към собствениците на мпс. Достатъчно е да се припомни как Столична община застрояваше с бизнес сгради междублоковите пространства и всеки свой парцел, щастливо пренебрегвайки необходимостта от места за паркиране. Можеха да строят сгради гаражи, можеха да изкопаят дворовете на училищата и да подпомогнат избягването на проблема, но не искаха да мислят далновидно. Днес имаме поредната такса,която може да е платима, но не отговаря на живота и справедливостта. Затова един ден ще отпадне.
извинявайте, че пуснах моя тема с въпроси, защото не бях прочел,че вече има тема. Ето и моите съображения.
Трафикът в един град се ръководи и контролира от ДАИ и КАТ. Дълги години КАТ и ДАИ не организиаха престоя и паркирането на МПС по тротоари и улици. Те оставяха да се трупат коли и да задръстват трафика. Днес кметицата на София говори за цветя и пеперуди, но зад нея стоят интересите на търговски субекти,които ползват привилегии и се обогатяват безотчетно. Обяснението, че се постига чистота и спокойствие, постига други ефекти. Обезлюдяват се цели квартали и търговията там намалява, хората обедняват и остава да чакат помощи от общината,която е прецакала бизнеса. Погледнете как се появяват черни найлони по рекламните надиписи по някои магазини и питайте откъде на къде трябва да се узаконява с архитектурен проект една реклама. Така е и с платеното паркиране.
Според ЗМДТ зоните за почасово паркиране по тротоари и пътно платно може да се таксуват. Улиците и тротоарите са публична общинска собственост- те са на всички граждани, а не частна общинска собственост,която е на общината. следователно гражданите трябва да плащат на самите себе си за нещо което няма да получат, а една такса се плаща срещу конкретно предоставена услуга за конкретно нещо. При условие, че се заплаща, а не се получава конкретно парко място не следва хората да плащат. Хората, които живеят на територията на общината и плащат данък мпс, задължени да го регистрират в КАТ по местоживеене и в общината по местоживеене не получават услуга като за такса. Обяснението, че така се прави в ЕС не е истина,защото пропорцията на плащане в Испания съотнесена с доходите представлява такса жълти стотинки, а в Белгия такава такса няма. Тогава измамата, че така се прави в ЕС остава без достатъчно факти. Наред с подреждането на улиците на града се пренебрегва факта,къде отиват кинтите за паркиране и дали се отчита всяка такса в НАП и дали тези апаратчета са вързани с НАП ,дали телефонните СМС също се отчитат в НАП като такса... По правна природа дружество Център за градска мобилност е търговско дружество, което плаща на служител на КАТ, на който КАТ повторно плаща възнаграждение- два пъти е добре, но неговата заплата е от частен субект на търговското право и от държавата... с Наредбата се определя привилегията на всички общински дружества ДА НЕ ПЛАЩАТ ЗА ПРЕСТОЯ СИ В КОЯТО И ДА Е ЗОНА, ВЪПРЕКИ ЧЕ СА СУБЕКТИ НА ТЪРГОВСКОТО ПРАВО,ЗАЕМАТ МЯСТО И ТРЯБВА ДА СА РАВНОПОСТАВЕНИ С ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ФИЗИЧЕСКИ И ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА. ЗАЩО ТРЯБВА ДА СЕ ТЪРПИ ПОДОБНА ПРИВИЛЕГИЯ НА ФОНА НА ДИСКРИМИНАЦИЯТА НА ХОРАТА,КОИТО ЖИВЕЯТ И ОСТАВЯТ КОЛИТЕ СИ В БЛИЗОСТ ДО ДОМА СИ?
На каква база е уместно да приемем зонирането и заплащането за престой и паркиране? следва ли да се търпи привилегията за едни на фона на дискриминацията за хората,които живеят на същото място и няма къде да отидат? съгласно ЗДвП собствениците на МПС са длъжни да упражняват надзор над своите мпс, а с въведените камери се налага наказание на собственик на мпс,което е извършило нарушение на закона. Как тогава един собственик би доказал, че е невинен и не е извършил нищо ако с колата му е извършено птпот друго лице ,при условие, че снимките и глобите са необжалваеми?
Има и нещо друго. Съгласно ЗМДТ/Закон за местните данъци и такси / общината определя такса за престой върху пътно платно или тротоарна площ, но след като се плаща данък и не се извършва търговска или каквато и да е стопанска дейност всеки размер за такса се явява неоправдан. Размерът на таксата се определя от общинския съвет, но какви са критериите? 150 лева за една година са 42 стотинки на ден, но при условие, че данъкът върху мпс е 200 лева от къде на къде таксата ще е в такъв голям размер? Общината взима данък,който е прогресивен, така определя и таксата за второ мпс 640 лева, без да осигурява място. Тогава такса,която не е за нещо конкретно що за вземане е? Все пак определеното право за тротоарна площ за заведенията дава конкретно място, за сергиите също, но за парко място,което не е изяснено конкретно е услуга с евентуално определяне на предмета. Тогава това не е такса, а заплащане по договор. Но договор не се подписва...Липсва и съгласие за сключването му. Освен това липсва каквато и да е доброволност и съвпадение на волите на страните при условията на публична общинска собственост, която принадлежи колкото на общината толкова и на гражданите. Или гражданинът заплаща на общината за нещо което е на двамата,но не е ясно коя част точно, за да остави собственото си мпс за определено време, защото ЗДвП и ЗМДТ го задължават да извърши на това място регистрация, да плаща данъци и да упражнява контрол. Ако мпс не се влияеха от земното притегляне, общината щеше ли да иска да се заплаща въздуха? Да,защото феодалното мислене не е в интерес на гражданското общество, а в полза на феодалите,както е в случая. Ние имаме насреща си феодално мислене, подражаващо на най- лошите практики в ЕС,лишено от каквато и да е конструктивност и воля за подобряване живота на гражданите в условията на световна рецеси,застаряващо население и ограничени и непрестанно поскъпващи ресурси. Може да кажете:"Искаме град музей!" Но град музей е Копривщица! Там няма бизнес, няма производство и няма развитие. Ако се подражава на този вид мислене всякакъв бизнес в градовете Бургас,Варна,Пловдив и София ще се измести към други населени места с по- гъвкаво отношение към собствениците на мпс. Достатъчно е да се припомни как Столична община застрояваше с бизнес сгради междублоковите пространства и всеки свой парцел, щастливо пренебрегвайки необходимостта от места за паркиране. Можеха да строят сгради гаражи, можеха да изкопаят дворовете на училищата и да подпомогнат избягването на проблема, но не искаха да мислят далновидно. Днес имаме поредната такса,която може да е платима, но не отговаря на живота и справедливостта. Затова един ден ще отпадне.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани