Питане за датчик

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Питане за датчик

Мнение от badsharki » 29 Авг 2012, 21:10

Indiana написа:Ако си в колата на тихо отвори и затвори клапата ръчно. Ще чуеш тих звук как клапата се отваря/затваря.
Експериментирай като караш на спряно радио. Остави клапата в автоматичен режим и евентуално ще чуеш клапата периодично да отваря/затваря.
Аз я чувам постоянно. Винаги когато спра на светофар до 5 секунди е затворила. В дъжд се познава по-лесно, ако внезапно ти се запоти джама, значи тъкмо е затворила клапата :mhihi:

Е то това е и от скоростта колега. Клапите за свежия въздух се регулират и от скоростта с която караш - смисъл като си с по-висока скорост са по затворени, а като намалиш на светофара се отварят пак. Пробвай на изключена автоматична рециркулация и пак ще ги чуваш.

А относно миризмите, мисля че е по-добре да се сменят периодично филтрите (поне веднъж годишно) и да са с активен въглен. Разликата между такива без активен въглен е доста осезаема ... в носа. :) Моя датчик уж работи, но никога не използвам автматичната рециркулация и ядове с миризми нямам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Питане за датчик

Мнение от Retrofit » 30 Авг 2012, 1:34

В самата кутия на датчика има малко електроника, един прост газ сензор, който променя параметрите си при наличието на въглероден окис или летливи пари, и малко филтрираща вата за да не влизат боклуци, същата се подменя или измива много лесно.
Също така, тази опция има лимит на задържане на клапата затворена, за да се предотврати запотяване на стъклата се отваря независимо от състоянието на въздуха както следва:

При режим на отопление: задържа циркулацията до 3 минути, след което отваря клапата.
При режим на охлаждане: задържа циркулацията до 12 минути.

Изображение
Същия сензор се използва и в алкохолните дрегери, нужно му е време за загряване, за да отчита правилно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Питане за датчик

Мнение от Elesar74 » 30 Авг 2012, 9:00

Та, моят челен опит с въпросният датчик. Намерих го от лявата страна на дифузьора. Смъкнах го и го отворих, вътре има нещо подобно на вата (разпадна ми се в ръцете почти) и това, което е показал Retrofit на снимката горе. Незнам дали работи, няма с какво да направя диагностика в момента.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 20.05.2010
Пол: Мъж
Кара: E60 535D 2006,E39 530D 2001

Re: Питане за датчик

Мнение от kokitcha73 » 30 Авг 2012, 16:29

Ще си позволя да ползвам темата на колегата, за да споделя за моя проблем.
Когато включа копчето за автоматична циркулация на въздуха се чува как клапана отваря и затваря.
До тук добре, но когато включа климатика клапана не работи, стои си в едно положение, отворено или затворено нямам идея.
Какъв може да е проблема? Диагностиката казва ACU sensor, смених сензора, но пак същия проблем.
Моля някой да каже ако има идея. Благодаря! :yes:
Колата е 530D 2001
Последна промяна kokitcha73 на 30 Авг 2012, 18:02, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Питане за датчик

Мнение от Elesar74 » 30 Авг 2012, 17:37

Аз нищо не чувам май. Кога се вкл. и изкл. тази клапа? Когато вкл. охлаждане, когато изобщо е вкл. климатика (разбирай да има някой на дисплея за температурата)? Просто така без диагностика" на око" ако може да се улови някакъв признак за изправност/неизправност.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 14.10.2002

Re: Питане за датчик

Мнение от Indiana » 31 Авг 2012, 9:32

Когато този бутон не свети - клапата е отворена,
Когато свети лявата лампичка - клапата е в автоматичен режим и се регулира според датчика, който е на дифузьора.
Когат свети дясната лампичка - клапата е винаги затворена.

Изображение

Изображение

Изображение

п.п. Наистина колко да е отворена клапата зависи и от скоростта, с която се движиш. Днес докато идвах към работа се ослушвах и при движение тип задрътване чувам клапата наистина при всяко тръгване и спиране почти. Щом спра зад някой - до 5 секунди е затворила. Като тръгна и се чува как отваря. При скорост до 60 км/ч при отворено положение - клапата е отворена на 100%. С две думи този IHKA модул е по-умен от Мотроника на Е30-ката ми :mhihi:
Не знам дали се разбира много какво исках да кажа, но ето тук цялото четиво :)
http://www.scribd.com/doc/60087943/BMW-E39-Integrated-automatic-heating-and-air-conditioning

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: Питане за датчик

Мнение от Elesar74 » 31 Авг 2012, 15:27

Хубаво обяснение колега, благодаря :yes:
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Питане за датчик

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Авг 2012, 16:39

Клапата се затваря и при включване на климатика, при голяма разлика с външната температура. Това се прави с цел да изстуди по бързо купето. А клапите се чуват като включите климата и все едно вентилатора започва да духа по силно, това е от затварянето на клапите. :)
Изображение

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Питане за датчик

Мнение от uricatoli » 07 Окт 2014, 23:24

Да не отварям нова тема, при мен се случва странно нещо.. С автоматичен климатик съм, държа степента на духане на най ниската преди изключване.. а духалката духа силно, ту на моменти намалява.. като усиля след средата и почва да си ги регулирам вече както си отговарят.. А най-големият ми проблем е, че при отворени клапи вътре ми се запотяват прозорците, дори и на пусната перка и насочена само по предния прозрец пак се запотяват.. Смених днес филтри.. Пак същото.. Следя си антифриза и няма проблеми, нито вътре ми мирише на антифриз или да е мазен прозореца понеже съм имал кола с такъв проблем.. Някакви идеи?

п.с. мина на диагностика и нямам проблем с датчика за автоматичното затваряне на клапите..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Питане за датчик

Мнение от gentata » 08 Окт 2014, 0:00

За оборотите на вентилатора най-вероятно виновника е "таралежа". За запотяването на прозореца щом са сменени филтрите може клапите които пускат свежия въздух да не се отварят напълно или изобщо да не се отварят. Нали е изключен бутона за рециркулация на климатроника?

Зайо-Байо
Аватар
Мнения: 3048
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Руси
Пол: Мъж
Кара: Пръскан кенеф
Мечтае да кара: Мка комби
Детайли за колата: Некво шарено и некво хамелеоново..

Re: Питане за датчик

Мнение от uricatoli » 08 Окт 2014, 0:44

gentata написа:За оборотите на вентилатора най-вероятно виновника е "таралежа". За запотяването на прозореца щом са сменени филтрите може клапите които пускат свежия въздух да не се отварят напълно или изобщо да не се отварят. Нали е изключен бутона за рециркулация на климатроника?


включен, изключен, едно и също.. :(
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook