Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от alx » 04 Сеп 2012, 15:28

единственото което не зараства (ако не се убиеш или те убият) е самочувствието...

за това какъв мотор да си вземе- аз изхождам от следното - до 140-160 всеки един съвременен 600 и нагоре кубика мотор може да го изправя на задна гума... и благодарение на модерните технологии един 600 тежи една идея повече от един 1000... едно време се казваше "Вземи си по-малък мотор за начало" не толкова заради динамичните му характеристики а чисто като тегло- щото всеки знае че мотор на място и на много бавни маневри се изпуска лесно- а тежък мотор- още по-лесно... а едно време литровите мотори бяха доста по-тежки от по-дребните... та затова. а не щото вдигат 120 на първа (дори една глупава ф4-ка мисля, че го може)

за това какви били хонди, ямахи и кавасакита- за началния пилот е все тая. разлика няма да намери. а като покара сезон-два неиминуемо ще разбере какво харесва и ще се окаже че това което кара.. не е това което всъщност харесва (затова и виж ми първия пост по темата :)

а ако искаш да се учиш на мощен мотор и те е страх да не го изпуснеш- огъни си нагоре ръката в китката (все едно навиваш газта) и така хвани газта- и да искаш не можеш да я навиеш много. аз така бях учен като се учех...

и да.. първия ми мотор беше 93 зх-11д. най-бързия за времето си, тежък и незавиващ. имаха прякора "шейната".

и кво? не падна небето и не свърши света нито се пребих.

така че... въпрос на манталитет е. ако си дивак- ще се пребиеш и със бмх колело. моето най-страшно падане (със най-големи контузии) е ... с даунхил велосипед... :roll: та... ако те е страх както подобава и имаш респект към машината - всичко е наред- до колкото може да бъде наред за тия неща.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от sub_eleven » 04 Сеп 2012, 16:25

Колега, най-вероятно ще мреш с този мотор за голямо съжаление, но няма лошо да си в тон с мотора като си решил... каска, ботушки, екипче....

Акъла идва бавно - като се пребие някой твой приятел, идеш на погребение на друг и така по някое време разбираш, че работата е много сериозна.

Колкото и тъпо да ти звучи да катериш класовете постепенно, това е най-доброто нещо, което можеш да направиш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 56
Регистриран на: 21.06.2010
Пол: Мъж
Мечтае да кара: ///М

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от ///M fanatik » 07 Сеп 2012, 1:21

Здравей колега.Не ми се пишат клишета и поради тази причина ще ти кажа следното.Няма значение дали е Хонда,Ямаха,Кавазаки,Сузуки и прочие.Няма мотор,който да търпи грешки,било той 50 или 1000 кубиков.Не мисля,че колегите ще те разубедят да си вземеш пистов мотор,и аз бях като теб и мога само да те посъветвам като си вземеш МНОГО да внимаваш,опичай си акъла, на мотор лесно се мре.Адски много колеги вече не са на този свят след този сезон.Не прави компромис с екипировката,НЕ я избирай по цвят и НЕ жали пари за нея,до една степен живата ти зависи от това.Все пак ще си моторист,а не манекен.Успех с покупката и внимавай... :winky:
Are you /// M enough ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 15.07.2008
Местоположение: Пазарджик

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от tokata2 » 07 Сеп 2012, 9:31

Екипировката и акъла - на първо място ! Мой приятел се уби пред очите ми с Kawasaki ZX6R с около 100 км/h в стълб ! Остави 2 дечица на 2 месеца сирачета ... Това нещо ако се кара без акъл и екипировка си е ковчег !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 19.12.2008
Местоположение: Долна Митрополия
Пол: Мъж
Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от МИТАКА1654 » 07 Сеп 2012, 10:38

Аз точно затова вече 2год съм щастлив НЕмоторист.Иначе от 94-та насам голямо наливане на пари в разни тъпи двуколесни,разни екипи и шлемове,погребахме най-малко 10-ина приятели и за какво?Винаги идва момента в който "МАЧА СВЪРШИ",въпроса е,дали ще го прескочиш.Така,че-климатичето,с вратите напред и никакви мотори!

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 29.07.2008
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 320 COUPE

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от BJ » 07 Сеп 2012, 11:12

Момчето пита за мотор а вие го погребахте вече :kuku: .Мисля че имаха проблеми със скоростите чупеха ги особенно 2ра

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от michev » 07 Сеп 2012, 15:16

Никой не го погребва, просто се опитваме да го предпазим от глупостта, която е на път да извърши. Всеки, който е карал мотор разбира за какво става дума, и че скока от 50 кубиково скутерче директно на Р1 е сериозна опасност за самоубийство или сериозна травма. За съжаление трагичните примери са доста много, та затова, не с лоши чуства..........
only rear wheel drive

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от BMW_POWER » 08 Сеп 2012, 2:38

Не сме го отписали или поне аз. Но ще се радвам на всеки един негов пост, след като купи мотора. При желаната от него машина съотношението маса:мощност е кръгло 1:1. Това е все едно някой да е карал единствено картинг с двигател от машина за косене на трева и оттам директно да се качи на болид за Ф1. Но няма да го кара на писта, а по пътищата....
Колега, парите са си твои, живота също. Бон шанс!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Х5 3.0 Д
Мечтае да кара: X5 M 5.0D

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от ivailo » 08 Сеп 2012, 15:06

И така 4 страници стана темата и още никои не отговори съществено по-темата да дойде с мен да го погледне,явно никои не разбира толкова от моторите колкото от това че съм щял да се пребия.Благодаря ви за НЕ ПОМОЩТА темата може да се заключи да няма повече бисери който дори не са по-темата.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4208
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от Kroki » 08 Сеп 2012, 15:47

BMW_RIDER написа:Така колега, бих ти помогнал.

Само на първата страница..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Х5 3.0 Д
Мечтае да кара: X5 M 5.0D

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от ivailo » 08 Сеп 2012, 16:04

1 от толкава много писали!!!Иначе с момчето си пишем на ЛС

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 198
Регистриран на: 29.06.2006

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от MatriX_Fucked » 08 Сеп 2012, 18:29

Е, ако някой напише - смятам да си правя сепуко, някой да дойде да гледа дали го правя правилно, сигурно ще има много мнения, призоваващи те да се откажеш... :D

Намерил си човек, евлата, няма нужда от рев! :) Айде после се похвали с машината! :yes:
Без страх, без спирачка!


Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 7.09.2012
Пол: Мъж

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от КОЧО ЧЕСТИМЕНСКИ » 08 Сеп 2012, 23:20

Ако още не си избрал мотор до 24 септември, мога да помогна за огледа на Р1-чката след тази дата, че чак тогава се прибирам в София.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от alx » 09 Сеп 2012, 5:31

Е, може да не дойдеме с тебе ама за тебе е по- важно да почнеш да назнайваш нещата сам. Така наизуст ще ти нахвърлям няколко неща които съм събирал с годините. Другите моторджии може да не се съгласят с мене за някои неща ама все ще е нещо.

Трябва да внимаваш да няма лоши проблеми с мотора. Това са проблеми които или не се решават или се решават с много пари- особено ако мотора е стар и може цената на прожлемите да надхвърли цената на мотора.

Основния лош проблем е изкривена рама. Начините да я разбереш са няколко. Ако ти се даде да го пробваш- пускаш го без ръце и го гледаш дали върви направо. Хубаво е да върви направо. Ако не върви- или е крива рамата или е крива предната вилка или не е нагласен отзад. Гледаш отзад обтегачите- имат си мерки - гледаш от двете страни мерките да са еднакви. Ако не са - проблем- дори да върви направо. После гледаш предната вилка- взимаш си един голям шублер и мериш растоянието между горнатс и долната опора на вилката където хваща телескопите. Мериш отляво и от дясно. Трябва да са еднакви расроянията демек опорите да са успоредни една на друга. Гледаш внимателно телескопите където са хванати за опорите на вилката- има ли следи от надрано като са били вадени? Ако да- вилката е крива. Гледаш след това тампоните и/ или твърдите връзки (които можеш да видиш) на двигателя с рамата- всичко читаво ли е? Липсват ли болтове? Разминават ли се дупките? Ако да - рамата е крива. Ако подозираш че е крива- гледай внимателно- дали е със фабричната боя? Ако не- може да е била заварявана, лепена- представа си нямаш. Ако е фабричната боя- гледай за признаци за стрес и изкривяване на метала- напукана или липсваща боя и тн. Гледай я основно където предната вилка е хваната за рамата. Ако е крива- често е там защото това е най- уязвимото място на рамата при катастрофа.

Погледни как са износени гумите- основно предната- трябва да е износена абсолютно симетрично. Ако е симетрично износена ама е износена "на вълни" (усеща се с пръст) вилката има проблеми- пружини, масло...

Ако имаш още съмнения нека продавача да се яхне на мотора и някъде на равен сух асфалт му излей половин кофа вода и го помоли да мине през момрото бавно и да продължи 20тина метра на сухото- гледай следите на гумите- оставя ли една следа? Демек задната е центрована перфектно да следва предната. Ако оставя две следи- рамата е крива (мотора върви рачешката). Можеш също като човека в седнал на мотора и го е изправил да залегнеш пред него и да погледнеш на око дали предната гума е центрована спрямо задната (демек да се вижда еднакво растояние задната да стърчи отляво и отдясно на предната ако задната е по- дебела.

Има мотори които са болни фабрично и никога не се излекуват от осцилиращо кормило- като го караш ако оуснеш кормилото като си с около 60км- почва ли да се тресе наляво надясно бързо (или бавно)? Може да е предна гума, може да е фабрична болест която нма оправяне. Такъв мотор не щеш защото ... Може да няма оправяне а това тресене е много досадно.

Гледаш края на ауспуха- влажен ли е със масло? Ако е и двигателя е 4ри тактов- или гори масло или е бил много тормозен. Сложи му един пръст вътре- мазно? Лошо. След това погледни прозорчето за нивото на маслото- гледай "сухата" му част където се вижда метала отвътре- идеялно чист ли е? Ако не- може да не в бил каран с верното масло и/ или не му е сменяно редовно.

По дребните проблеми са течащи семеринги на предните телескопи- сухи ли са там където са надянати един в друг? Ако не- трябва да се сменят- някои вилки са лесни, повечето са мазна, мръсна битка... Друг проблем на предната вилка е че може да има строшена пружина от едната страна или различно количество масло в двата телескопа- гледай внимателно до къде са се свивали телескопите като е каран мотора- обикновено си личи. Хващаш шублера и мериш- двата телескопа трябва да се свивали максимално еднакво пт дветв страни. Ако единия се е свивал повече- вилката има вътрешни проблеми или е крива.

Лагерите на вилката са също много важни. Ако можеш да вдигнеш предницата провери кормилото за хлабина. Не трябва да има никакава. Провери предното колело за хлабина- хващаш на 9 и на 3 и клатиш. После на 12 и на 6. Не трябва да има никаква хлабина. Ако можеш да вдигнеш задната гума- провери по същия начин. Гледай веригата- ако мръдне- лагерите са заминали. Хвани задната вилка и я бутни наляво надясно- ако има луфт- лагерите на вилката са заминали. Можеш също да помолиш продавача да яхне мотора и да го изправи и после да го наклони бавно наляво и надясно- гледай веригата- ако мръдне (разтегне или свие)- лагерите на вилката са заминали или по- лошо- рамата е строшена някъде.

Свали капака на кутията с бушоните. Всичко наред ли е? Не трябва да има следи от разтопяване, висящ монтаж/ поправки и тн. Подуши- мирише ли на изгоряла пластмаса?

Погледни спирачките- има ли течове около казанчетата? Спирачните Дискове изядени ли са? Погледни казанчето на съединителя- ако има такова. Дръпни предната спирачка и съединителя- усещаш ли закачане? Трябва да е мазно и плавно усещането като дърпаш. Като работи мотора и си на скорост и си дръпнал съединителя- като започнеш да го отпускаш бавно- мотора тръгва ли плавно или тресе? Ако тресе- опечен е и ще трябва да се сменя. Като работи двигателя- лесно ли му намираш неутралната?

И така. Баси колко написах- ма пиян- залян- толкоз :) Може да съм забравил нещо, но да не забравя- казах ли ти да внимаваш като тръгнеш да караш? Не? Внимавай. Много внимавай.
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 22.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Х5 3.0 Д
Мечтае да кара: X5 M 5.0D

Re: Колеги някой разбира ли от пистови мотори!!!

Мнение от ivailo » 09 Сеп 2012, 22:48

Мерси колега за информацията.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana, nickstorm

Последни теми
Facebook