Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от steeN » 14 Сеп 2012, 22:06

според мен трябва да се почне от heel and toe техниката и да прочете как се кара в завой, как се държи волана, как се спира правилно. без тези неща просто се возиш...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от sk. » 21 Сеп 2012, 10:30

Здравей,
можеш ли да разясниш относное heel and toe техниката? До колкото съм запознат е наричана, най-усъвършенстваната човешка анти-лаг система и основната и идея е докато автомобила спира да се припомпва педала на газта за да могат перките на турбо компресора да не спират да се въртят и да се елиминира времето за повторно надуване. Това всичкото е ОК, карал съм силен турбо автомобил доста време и знам това колко голямо значение може да окаже, но при атмосферните автомобили каква е идеята? И помага ли тази техника въобще?

Също така, ако имаш някое ПДФ файлче за четене може да го метнеш насам, ще съм благодарен! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от stocky » 21 Сеп 2012, 11:00

Може и така да е, ама според мен идеята на heel and toe техниката е да се намалят стресовите натоварвания върху задвижващите елементи в кутията и по силовото предаване при рязката смяна на скоростите, както и разбалансирането на цялото шаси при по-рязко пускане на съединителя на обороти, несъвпадащи на скоростта на движение при дадена предавка. Напрактика heel-and-toе е противоположността на shift-lock, при който рязкото пускане на съединителя се използва да изкара задните гуми от фрикционните им кръгове и по този начин да изгубят сцепление.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от steeN » 21 Сеп 2012, 21:55

смесвате някакви неща, не знам защо...
не мисля, че на някой му пука за кутията. с heel and toe правиш няколко неща едновременно, с което печелиш време.
ако правиш тези неща отделно винаги ще си по-бавен. изравняването на оборотите при смяна е задължително
като караш "бързо", иначе съвсем нищо не правиш да не говорим, че може да се овъртиш някъде ако е по-хлъзгаво :)
а и също трошиш колата, да. ама това е на заден план.

не виждам shift lock как ти помага да си по-бърз... както го описваш това е техника за дрифт.

мисля, че ако гледаш внимателно краката им по време на състезанието ще загрееш за какво става въпрос и защо го правят.
после материали в нета колкото искаш. на кратко идеята е докато спираш да смениш на по-ниска предавка с изравняване на оборотите за да може когато пуснеш спирачката, просто да натиснеш газта и да ускориш.

http://youtu.be/tc-cSp6GN7Q

ето и отделно

http://youtu.be/VsDKKKchAL0

аз си признавам, че още не го умея много добре това... иска си тренировки.
сугирен съм, че тука има хора, които могат да напишат повече ама си траят :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 409
Регистриран на: 10.06.2008

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от sk. » 22 Сеп 2012, 2:04

Ясно.... :)

Ето нещо като титориал, до колкото разбирам целта е не само да останеш в необходимите обороти, тъй като това може да стане и без техниката, ами и да се намали натоварването върху трансмисията, което от своя страна може да е доста полезно дори при градско каране, тъй като поне аз доста често ползвам моторната спирачка и някои път включвам на доста високи обороти.

http://www.youtube.com/watch?v=U4MS5pNGbOU&feature=related

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Посещение на НюрбургРинг - кое, как..?

Мнение от steeN » 22 Сеп 2012, 3:19

а ми точно това се опитвам да обесня... ти може да пазиш трансмисията и без heel and toe :)

1. спирачка
2. пускаш спирачката и сменяш с изравняване на оборотите (може и с двоен съединител ама е безсмислено за мен на съвременна кола)
3. газззз

с heel and toe... т.2 се прави по време на т.1(но без да пускаш спирачката) и от там печелиш време.
т.2 може да правиш и преди изпреварване например без спирачка. караш на 5та... 4та... 3та газ. или директно 3та,
ама аз предпочитам да ги редувам винаги, защото това вече наистина пази синхронизаторите.

името идва от там, че натискаш с пръстите спирачката, а с петата риташ газта (на мен с петата ми е трудно обаче).

в същност дори си мисля, че първо трябва да се научиш да правиш 1,2,3 и когато го усвоиш добре, да може да изравняваш оборотите без да подскача колата, тогава да почнеш да се мъчиш да ги правиш едновременно.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana, slatanic

Последни теми
Facebook