Най-опасните шофьори са между 32 и 40 години
Модератор: Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Най-опасните шофьори са между 32 и 40 години
След пладне е час пик на кървавите катастрофи
Най-опасните шофьори са между 32 и 40 години
Водачите без книжки правят повече произшествия от пияните, казва Марин Раковски
Горещите летни месеци пълнят черната хроника със свирепи катастрофи. При челен удар край ловешкото село Микре през уикенда загинаха петима души. Управляваният от 43-годишната Боряна Кюлева "Мерцедес" S класа връхлетя със 160 км/ч в насрещното платно и буквално размаза пътуващите в "Опел Астра" баба, дядо и двете им внучета. Драмата отново постави въпроса за рисковото шофиране, както и кои са камикадзетата на пътя. "Стандарт" се добра до шофьорското досие на Кюлева. За 10-годишния си стаж тя няма нито едно тежко нарушение. Единственото свидетелство за увлечението й по бясно шофиране е акт за превишена скорост, но с 10 км над допустимата. Останалите й наказания са за каране без колан.
Потърсихме мнението за най-опасните шофьори на пътя от Марин Раковски, началник на сектор "Отчет на ПТП, превантивна и административно наказателна дейност" в КАТ при Генерална дирекция на полицията.
- Г-н Раковски, кои шофьори са най-опасни на пътя?
- Това са водачи, които грубо и безцеремонно нарушават правилата за движение и надценяват своите възможности. Те не зачитат другите на пътя и демонстрират надмощие над тях. Обикновено между третото и петото нарушение се стига до произшествия. Като възраст шофьорите, които най-често предизвикват катастрофи с тежки последици, са между 32 и 40 г. Това показват данните ни за юли. Следват ги водачите между 18 и 22 г. и на трето място се нареждат тези, които са между 26 и 29 г.
Най-честите причини за катастрофите са високата скорост, липсата на концентрация, намаленото внимание и преумората.
- Жените или мъжете са по-недисциплинирани зад волана?
- Поведението на мъжете нарушители е заразително за голяма част от дамите. Забелязва се увеличаване на допусканите от тях нарушения, свързани с употреба на алкохол, превишаване на скоростта и извършване на рискови маневри. Такава маневра предизвика и тежката катастрофа край ловешкото село Микре, при която загинаха 5 души.
- Колко стаж трябва да има шофьорът, за да се чувства сигурен зад волана?
- Един водач може да има свидетелство от 10 г., но да не е карал нито ден. При ежедневно шофиране 2 години човек вече е спокоен и уверен участник в движението, с придобити трайни умения.
- И тази година ли юли и август ще са месеците с най-много катастрофи?
- От началото на юли има 86 загинали на пътя, а ранените са 805. В сравнение с миналата година убитите са с 14 повече, а ранените - с 31. Това, което става по пътищата в страната, е война със самите себе си, без фронт и без противник. Всичко зависи от нас, за да я спрем. И август ще бъде много тежък, ако не успеем да коригираме мисленето и поведението си на пътя.
- По кое време от денонощието настъпват най-много катастрофи?
- Най-тежките катастрофи стават между 13 и 17,30 ч. Най-голям брой обаче се регистрират между 22,30 ч и 23,30 ч. Нарастване на катастрофите има и след полунощ около 1 ч. Най-аварийни се очертават дните понеделник, сряда, събота и неделя. Само за последните петък, събота и неделя станаха 71 тежки катастрофи, при които бяха убити 16 души, а ранените са 77.
- Какви са най-големите рискове при пътуване към морето?
- При дълго пътуване скоростта увлича, особено на равни и прави пътища. При една висока скорост, когато се премине от един клас път на друг, например от магистрала на първокласен път, скоростта се запазва неусетно и неслучайно на тези пътища стават най-много катастрофи. Анализите сочат, че неспазването на ограниченията на скоростта е най-честата причина за това. Другите рискове са неправилно изпреварване. Да не говорим за неправоспособните и употребилите алкохол водачи. Факт е обаче, че произшествията, предизвикани от шофьори без книжка, са повече от тези по вина на пияни водачи.
За първите 6 месеца на годината сме установили 11 357 души, седнали зад волана без книжка или с отнета заради нарушения.
- Какви съвети ще дадете на шофьорите?
- Основното е да се съобразяват със сигнализацията и пътните знаци и да не превишават скоростта. В жегата винаги трябва да имат разхладителни напитки. И никога да не предприемат рисково изпреварване на колона от автомобили. Подобни маневри водят до челен сблъсък, при който оцелелите се броят на пръсти.
- Какви мерки ще вземете срещу корумпираните пътни полицаи, след като се оказа, че 5 от 7 прибират рушвети?
- Има само едно решение за служителите, които не изпълняват задълженията си по закон и осъществяват нерегламентирани контакти на пътя. Те ще бъдат уволнени. Контролът ни продължава с явни и негласни методи.
Илиана Динекова
в-к Стандарт
Най-опасните шофьори са между 32 и 40 години
Водачите без книжки правят повече произшествия от пияните, казва Марин Раковски
Горещите летни месеци пълнят черната хроника със свирепи катастрофи. При челен удар край ловешкото село Микре през уикенда загинаха петима души. Управляваният от 43-годишната Боряна Кюлева "Мерцедес" S класа връхлетя със 160 км/ч в насрещното платно и буквално размаза пътуващите в "Опел Астра" баба, дядо и двете им внучета. Драмата отново постави въпроса за рисковото шофиране, както и кои са камикадзетата на пътя. "Стандарт" се добра до шофьорското досие на Кюлева. За 10-годишния си стаж тя няма нито едно тежко нарушение. Единственото свидетелство за увлечението й по бясно шофиране е акт за превишена скорост, но с 10 км над допустимата. Останалите й наказания са за каране без колан.
Потърсихме мнението за най-опасните шофьори на пътя от Марин Раковски, началник на сектор "Отчет на ПТП, превантивна и административно наказателна дейност" в КАТ при Генерална дирекция на полицията.
- Г-н Раковски, кои шофьори са най-опасни на пътя?
- Това са водачи, които грубо и безцеремонно нарушават правилата за движение и надценяват своите възможности. Те не зачитат другите на пътя и демонстрират надмощие над тях. Обикновено между третото и петото нарушение се стига до произшествия. Като възраст шофьорите, които най-често предизвикват катастрофи с тежки последици, са между 32 и 40 г. Това показват данните ни за юли. Следват ги водачите между 18 и 22 г. и на трето място се нареждат тези, които са между 26 и 29 г.
Най-честите причини за катастрофите са високата скорост, липсата на концентрация, намаленото внимание и преумората.
- Жените или мъжете са по-недисциплинирани зад волана?
- Поведението на мъжете нарушители е заразително за голяма част от дамите. Забелязва се увеличаване на допусканите от тях нарушения, свързани с употреба на алкохол, превишаване на скоростта и извършване на рискови маневри. Такава маневра предизвика и тежката катастрофа край ловешкото село Микре, при която загинаха 5 души.
- Колко стаж трябва да има шофьорът, за да се чувства сигурен зад волана?
- Един водач може да има свидетелство от 10 г., но да не е карал нито ден. При ежедневно шофиране 2 години човек вече е спокоен и уверен участник в движението, с придобити трайни умения.
- И тази година ли юли и август ще са месеците с най-много катастрофи?
- От началото на юли има 86 загинали на пътя, а ранените са 805. В сравнение с миналата година убитите са с 14 повече, а ранените - с 31. Това, което става по пътищата в страната, е война със самите себе си, без фронт и без противник. Всичко зависи от нас, за да я спрем. И август ще бъде много тежък, ако не успеем да коригираме мисленето и поведението си на пътя.
- По кое време от денонощието настъпват най-много катастрофи?
- Най-тежките катастрофи стават между 13 и 17,30 ч. Най-голям брой обаче се регистрират между 22,30 ч и 23,30 ч. Нарастване на катастрофите има и след полунощ около 1 ч. Най-аварийни се очертават дните понеделник, сряда, събота и неделя. Само за последните петък, събота и неделя станаха 71 тежки катастрофи, при които бяха убити 16 души, а ранените са 77.
- Какви са най-големите рискове при пътуване към морето?
- При дълго пътуване скоростта увлича, особено на равни и прави пътища. При една висока скорост, когато се премине от един клас път на друг, например от магистрала на първокласен път, скоростта се запазва неусетно и неслучайно на тези пътища стават най-много катастрофи. Анализите сочат, че неспазването на ограниченията на скоростта е най-честата причина за това. Другите рискове са неправилно изпреварване. Да не говорим за неправоспособните и употребилите алкохол водачи. Факт е обаче, че произшествията, предизвикани от шофьори без книжка, са повече от тези по вина на пияни водачи.
За първите 6 месеца на годината сме установили 11 357 души, седнали зад волана без книжка или с отнета заради нарушения.
- Какви съвети ще дадете на шофьорите?
- Основното е да се съобразяват със сигнализацията и пътните знаци и да не превишават скоростта. В жегата винаги трябва да имат разхладителни напитки. И никога да не предприемат рисково изпреварване на колона от автомобили. Подобни маневри водят до челен сблъсък, при който оцелелите се броят на пръсти.
- Какви мерки ще вземете срещу корумпираните пътни полицаи, след като се оказа, че 5 от 7 прибират рушвети?
- Има само едно решение за служителите, които не изпълняват задълженията си по закон и осъществяват нерегламентирани контакти на пътя. Те ще бъдат уволнени. Контролът ни продължава с явни и негласни методи.
Илиана Динекова
в-к Стандарт

Аз като обяснявам, че един шофъор, ако е добър шофъор е шофъор и пиян, и трезвен, ама като го кажа някъде и ме псуват до 10то коляно...
Е, има и изключения, но тях не ги включвам. По официална статистика 30 жертви на пътя са вследствие на употреба на алкохол, което обаче се явява 3% от общото количество. Разбира се, всяка жертва е истинска трагедия и не трябва да се стига до такива катастрофи.
БТВ: Аз не карам пил и ползвам таксита като ходя някъде, но просто защитавам тезата че алкохола не е чак такъв бич какъвто го представят. Имайки на предвид какво правят руснаците с МиГ-овете пияни на кирка... сега ще ме ядете, ама...
Е, има и изключения, но тях не ги включвам. По официална статистика 30 жертви на пътя са вследствие на употреба на алкохол, което обаче се явява 3% от общото количество. Разбира се, всяка жертва е истинска трагедия и не трябва да се стига до такива катастрофи.
БТВ: Аз не карам пил и ползвам таксита като ходя някъде, но просто защитавам тезата че алкохола не е чак такъв бич какъвто го представят. Имайки на предвид какво правят руснаците с МиГ-овете пияни на кирка... сега ще ме ядете, ама...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
sieg написа:Аз като обяснявам, че един шофъор, ако е добър шофъор е шофъор и пиян, и трезвен, ама като го кажа някъде и ме псуват до 10то коляно...
Е, има и изключения, но тях не ги включвам. По официална статистика 30 жертви на пътя са вследствие на употреба на алкохол, което обаче се явява 3% от общото количество. Разбира се, всяка жертва е истинска трагедия и не трябва да се стига до такива катастрофи.
БТВ: Аз не карам пил и ползвам таксита като ходя някъде, но просто защитавам тезата че алкохола не е чак такъв бич какъвто го представят. Имайки на предвид какво правят руснаците с МиГ-овете пияни на кирка... сега ще ме ядете, ама...
е ще те ядем много ясно
Помеждудруто няма да се съглася с теб, защото ако трезвен си шофьор (добър), след бутилка флирт (над 1,200-300 промила) въобще няма да си толкова добър, да не кажа, че няма да можеш да ходиш (не конкретно ти). Но признавам, че ако си пил 3-4 бири (което за повечето хора си е над 0,5) разликата няма да е фрапантна (поне за някой).
Колкото до инфото от Шефа, много интересно, макар и неприятно.

Последна промяна vicho на 26 Юли 2006, 15:11, променена общо 1 път
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Еми яжте ме, ама ще си кажа моето...
Аз лично след 1 или 2 бири, което се случва, карам много по-зле отколкото като съм изпил примерно 300 гр. водка... А след бутилка Флирт съм карал и като умение не съм бил много зле, но толко глупости правих, че няма да го повторя. И изобщо не говорим за хора които не могат да ходят, макар че знам за един професор дето не можеше да ходи, но като се качеше в Трабаня си караше идеално и спокойно. Само веднъж го били спрели за проверка и му казали да отвори багажника та стигал до него подпирайки се на купето
Така или иначе аз не призовавам да се кара пиян, просто искам да не се спекулира толкова с това. Съвсем други малоумия са причината за ситуацията по пътищата ни.
Аз лично след 1 или 2 бири, което се случва, карам много по-зле отколкото като съм изпил примерно 300 гр. водка... А след бутилка Флирт съм карал и като умение не съм бил много зле, но толко глупости правих, че няма да го повторя. И изобщо не говорим за хора които не могат да ходят, макар че знам за един професор дето не можеше да ходи, но като се качеше в Трабаня си караше идеално и спокойно. Само веднъж го били спрели за проверка и му казали да отвори багажника та стигал до него подпирайки се на купето



Така или иначе аз не призовавам да се кара пиян, просто искам да не се спекулира толкова с това. Съвсем други малоумия са причината за ситуацията по пътищата ни.
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
- pantata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 10.10.2004
- Местоположение: Sofia\Pleven\Sliven
А бе вервайте на статистики че най-опасните шофьори са между 32 и 40 години от тея статистики ако имаше неква полза само чиста доза алабализъм
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
На колко години си, та си наясно кои са най-опасните шофьор, а? Сигурно си над 40, та си
капацитет. Мен познаваш ли ме лично? На колко съм години? Как карам, опасно или не? Айде стига си ми пълнил темата с безмислени мнения!
Остава открит въпросът, ако са го заснели значи са се движили със същата скорост, нали? Защо тогава не са глобили и шофьора на журналистите?

капацитет. Мен познаваш ли ме лично? На колко съм години? Как карам, опасно или не? Айде стига си ми пълнил темата с безмислени мнения!






- anica banica
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 9.11.2004
- Местоположение: страната на чудесата
Да, само дето тия резултати не са per quota, а сумарни... Логично е шофьорите между 32 и 40 години ще предизвикват най-много ПТП - не е трудно карайки по улицата да забележиш, че ИЗОБЩО най-много шофьори са в тая възрастова група... (както и че сигурно същите тези хора навъртат най-много километри на пътя)
Тези от 18 до 22 може и да правят по-малко произшествия като олща цифра, ама я да ги сметнат колко се падат на глава...
Това ми напомня изследванията, според които жените правели три пъти по-малко катастрофи от мъжете. Ми те жените, които карат, са сигурно шест пъти по-малко от мъжете
Елементарна математика 
Тези от 18 до 22 може и да правят по-малко произшествия като олща цифра, ама я да ги сметнат колко се падат на глава...
Това ми напомня изследванията, според които жените правели три пъти по-малко катастрофи от мъжете. Ми те жените, които карат, са сигурно шест пъти по-малко от мъжете


You will find adventure
or the adventure will find you.
or the adventure will find you.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
- LeX
- Капетано
-
- Мнения: 3364
- Регистриран на: 20.01.2004
- Местоположение: далеко от родината
- Кара: '90 328i/6 '95 540i/6
sieg написа:БТВ: Аз не карам пил и ползвам таксита като ходя някъде
sieg написа:Еми яжте ме, ама ще си кажа моето...
Аз лично след 1 или 2 бири, което се случва, карам много по-зле отколкото като съм изпил примерно 300 гр. водка... А след бутилка Флирт съм карал и като умение не съм бил много зле, но толко глупости правих, че няма да го повторя.
и ти незнаеш какво говориш ми се струва, единия път не караш пил, другия път караш на бутилка флирт

"My ambition....by the end of the day, to be the world champion" Colin McRae
- Azrail
- UFO Pilot
-
- Мнения: 2752
- Регистриран на: 2.08.2004
- Местоположение: In a galaxy far, far away...
- Пол: Мъж
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana, mr_petroff