Ода за евтината кола...
Модератор: Общи модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Ода за евтината кола...
bmw-maximilian написа:Аз лично с това не съм съгласен.Старите коли нямат толкова електроника,и нямат базовите екстри на колите от 2012 година нормално е цената е да е повече...или по добре цената да е същата,ама да си доплащаш за серво,ел стъкла ел огледала климатик/климатроник/dsc/asc..излиза същото
Бе не е точно така....за някои по рекламите,климатика е екстра,която считат за бонус към цената

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Ода за евтината кола...
признавам, че не е много смислен коментара, ама електрониката през 70те-80те години е в десетки, да не кажа стотици пъти по- евтина от сега.
все пак е и факт, че производителите залагат все повече и по- скъпи консумативи. горивен филтър с процесор, един милион датчици и клапани ? не може ли да се смени само филтриращия елемент. навремето и масления и въздушния филтър са били НЕконсуматив, и са погребвали колата.
все пак е и факт, че производителите залагат все повече и по- скъпи консумативи. горивен филтър с процесор, един милион датчици и клапани ? не може ли да се смени само филтриращия елемент. навремето и масления и въздушния филтър са били НЕконсуматив, и са погребвали колата.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Ода за евтината кола...
За новите автомобили и цената им аз мисля че всичко е надуто един вид изкуствено за да се създадат нови нужди на клиентите.
Пример Е36 с четири цилиндров мотор тежи малко под 1400кг и това със климатроник и ел седалки.
Генерацията Е90 е с приблизителни размери и килограми на Е39 която пък е в високия клас автомобили.От тука новата 5-ца също става по-голяма и по-тежка заради многото ел блокове екстри и размери като на старата 7-ца.
От тук идва повишено използване на метали,кожи пластмаси.От тука идва проблема с така обсъждания разход на гориво.
Произвеждат лек автомобил с килограми на малък камион,който пък автомобил трябва да е с нормална мощност и кубатура за да може да има и нормален разход,но в същото време трябва да е динамичен и пъргав - как се постигат тия неща на веднъж?
Започва се със слагането на асистенти за стабилност,старт-стоп системи,производство на специални гуми с намалено съпротивление и още куп други простащини като 18-цолови дискови спирачки на които не можеш да сложиш джанта с цена под 2000лв/бр. за да може тая кола хем да е пъргава,хем да е натъпкана с екстри и да е икономична и да спира за под 40м
Нормално е цените да са други - но политиката е доста грешна според мене.
В един момент автомобилите толкова ще пораснат,че ще трябва да се правят допълнителни ленти на аутобаните.
Вярно,че трябва да има развитие ама ... ако правят автомобилите по-леки няма да имаш нужда от старт-стоп система на стойност 10000лв нито от "зелени" гуми нито от спирачни асистенти нито от турбута,нито от кулери нито от нищо от сорта.
Пример Е36 с четири цилиндров мотор тежи малко под 1400кг и това със климатроник и ел седалки.
Генерацията Е90 е с приблизителни размери и килограми на Е39 която пък е в високия клас автомобили.От тука новата 5-ца също става по-голяма и по-тежка заради многото ел блокове екстри и размери като на старата 7-ца.
От тук идва повишено използване на метали,кожи пластмаси.От тука идва проблема с така обсъждания разход на гориво.
Произвеждат лек автомобил с килограми на малък камион,който пък автомобил трябва да е с нормална мощност и кубатура за да може да има и нормален разход,но в същото време трябва да е динамичен и пъргав - как се постигат тия неща на веднъж?
Започва се със слагането на асистенти за стабилност,старт-стоп системи,производство на специални гуми с намалено съпротивление и още куп други простащини като 18-цолови дискови спирачки на които не можеш да сложиш джанта с цена под 2000лв/бр. за да може тая кола хем да е пъргава,хем да е натъпкана с екстри и да е икономична и да спира за под 40м
Нормално е цените да са други - но политиката е доста грешна според мене.
В един момент автомобилите толкова ще пораснат,че ще трябва да се правят допълнителни ленти на аутобаните.
Вярно,че трябва да има развитие ама ... ако правят автомобилите по-леки няма да имаш нужда от старт-стоп система на стойност 10000лв нито от "зелени" гуми нито от спирачни асистенти нито от турбута,нито от кулери нито от нищо от сорта.

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ода за евтината кола...
само електронните модули на едно е92 сигурно тежат колкото цялата инсталация на едно е36... има несравнимо повече тъпни вътре. не бих казал, че са ненужни. дори само системите за сигурност да вземеш... а ми мултимедията... шумоизолация... по-масивно купе, по-дебели стъкла...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Ода за евтината кола...
Ами да колега,кому са нужни дебели стъкла на автомобил от среден клас какъвто е Е92?
Нека има по-голямо разграничаване на класовете.
Примерно тъпо е да си купиш А8 за 100000лв,после да влезеш в А4 и да видиш същия интериор,само че А4-ката струва 40000лв
Все си мисля,че е по-добре инженерите да хвърлят потенциала си в олекване на сглобките.
Нека има по-голямо разграничаване на класовете.
Примерно тъпо е да си купиш А8 за 100000лв,после да влезеш в А4 и да видиш същия интериор,само че А4-ката струва 40000лв

Все си мисля,че е по-добре инженерите да хвърлят потенциала си в олекване на сглобките.

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Ода за евтината кола...
Ти сериозно ли...вие мислите ли като пишете?
Направи една поточна линия,която да прави 10 медела и изчисли разходите...после тая кола среден клас ще е на цена,колкото супер салон...
Направи една поточна линия,която да прави 10 медела и изчисли разходите...после тая кола среден клас ще е на цена,колкото супер салон...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ода за евтината кола...
Автомобилите станаха по-тежки и по-големи основно заради изискванията за безопасност, euro ncap стартира средата на 90те и от тогава нещата много се промениха. Вече се слагат греди и във вратите, другите са подсилени и всичките тези конструктивни намеси утежняват голото купе. Всеки производител се съобразява и проектира колата така, че да даде добри резултати на тестовете. И се полагат големи усилия да се улекоти по всякъв начин допълнително, алуминиеви блокове, пластмасови шайби, пластмасови съединиения, пластмасови фарове и прочие. А по този показател колите бележат може би най-големия си напредък сравнени 70те, 80те даже и началото на 90те.
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Ода за евтината кола...
b00st написа:Автомобилите станаха по-тежки и по-големи основно заради изискванията за безопасност, euro ncap стартира средата на 90те и от тогава нещата много се промениха. Вече се слагат греди и във вратите, другите са подсилени и всичките тези конструктивни намеси утежняват голото купе. Всеки производител се съобразява и проектира колата така, че да даде добри резултати на тестовете. И се полагат големи усилия да се улекоти по всякъв начин допълнително, алуминиеви блокове, пластмасови шайби, пластмасови съединиения, пластмасови фарове и прочие. А по този показател колите бележат може би най-големия си напредък сравнени 70те, 80те даже и началото на 90те.
колега, това, че бмв става все по голямо и тежко (то верно за това и на правиха 1а серия, че 3та стана като 5ета, тя стана като седма, а седма стана като ролс фантом

ама и другите имат въшки: пежо сто и нещо си, лупо, поло, ярис тва ако е кола

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Ода за евтината кола...
Gqbriel написа:Ти сериозно ли...вие мислите ли като пишете?
Направи една поточна линия,която да прави 10 медела и изчисли разходите...после тая кола среден клас ще е на цена,колкото супер салон...
По принцип за разходите си прав.Но не си мисли,че на една поточна линия може да върви само един модел,а в един завод може да има само една поточна линия,както и един производител да има само един завод

Второ по твоята логика,във понеделник се сглабят моделите с климатроник,в сряда тия само с климатик,в четвъртък червените пък в петък зелените

Иначе специално за различните салони си прав - още един калъп който са страшно скъп и повече работа,но то като ще е тъй дай всички коли да са еднакви - ще е по добре,няма да ни трябват номера на резервни части нито номер на рама и те боли фара всичко е едно и също.
А и със сигурност изработката на едно ново табло е по евтина от идиотщини от рода на системи за паркиране където колата ти сама се паркира,а ти си пълен бай х.. който не може си паркира колата.
Скоро няма да трябва да изкарваме книжки и всички в колата ще се наричаме - пасажери.
И като минеш покрай кръгъл знак "3,5т" ще се замисляш дали не си в нарушение!

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
Това за което спорите се нарича унифициране .Присъства при всички американски автопроизводители. На една платформа се произвеждат няколко модела от бранда .Базова е рамата и ходовата част - променат ламарините или двигателите.Супер опростена система и модулна конструкция.Така лесно прескачат от един модел на друг в един завод.Системата е въведена още през WW2 когато се е налагало да се произведат за кратко време много и ефтини автомобили като отделните детайли могат да бъдат произведени в заводи на различни производители на различни места в америка без разлика в параметрите.Резултата - ефтини и многобройни автомобили - тоест ширпотреба бъкана с дефекти които се репликират върху всеки следващ модел.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Ода за евтината кола...
b00st написа:Автомобилите станаха по-тежки и по-големи основно заради изискванията за безопасност, euro ncap стартира средата на 90те и от тогава нещата много се промениха. Вече се слагат греди и във вратите, другите са подсилени и всичките тези конструктивни намеси утежняват голото купе. Всеки производител се съобразява и проектира колата така, че да даде добри резултати на тестовете. И се полагат големи усилия да се улекоти по всякъв начин допълнително, алуминиеви блокове, пластмасови шайби, пластмасови съединиения, пластмасови фарове и прочие. А по този показател колите бележат може би най-големия си напредък сравнени 70те, 80те даже и началото на 90те.
Колега,моето е 97-ма и има тръби във вратите,има и беци и т.н. в същото време е дизел,а в същото време нямам пластмасови фарове,нито табло от гадна пластмаса.Напротив таблата на Е36 са доста качествени,за разлика от корите,седалките и таваните на първите модели.Та по тоя критерии не знам дали Е90 е по-добро.
Нямам старт-стоп,гумите са ми - някви,върви прилично за 90к.с на задно и разход 7 - 8 в града(не винаги зависи,понякога отива към 10) на дълго пада до 5 - 5.5
А като се замислиш че големия тдс гори кажи-речи същото и на динамика си е много добър(дори на 18+ години)
Но все пак най-добрата тройка за мен си остава Е46 - страшно красив салон,изглежда много добре,компактна е и т.н.
А шумоизолация съм свалял и тежи,тежи колко да тежи не е в нея проблема.
Просто по-леки автомобили,ще се нуждаят от по-малки мотори,които ще изразходват по-малко и ще са по-евтини.
Няма да се налага Мишелин да изгорят хиляди киловати енергия за да произвеждат отделен модел гуми,нито ще се хвърлят луди пари за създаване на системи намаляващи разхода.
Туй стана май като Приуса - левия калник се прави в Холандия,десния се прави в Испания,после сухопътен транспорт до източна Европа,после на кораб до Австралия и после по въздух до Китай



- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Ода за евтината кола...
унифицирането си го има и в бмв, поне при по старите, новите не ги знам. не е проблем, напротив, части който се слагат на 3ка и 5ца, че и 7ца, в 2, че и 3 поколения: по лесно и евтино за поддръжка. има японски, френски , че и американски марки, дет мое рак да те хване, 2е еднакви уж коли, една и съща година , и няма нищо общо между тях.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ода за евтината кола...
akula написа:унифицирането си го има и в бмв, поне при по старите, новите не ги знам. не е проблем, напротив, части който се слагат на 3ка и 5ца, че и 7ца, в 2, че и 3 поколения: по лесно и евтино за поддръжка. има японски, френски , че и американски марки, дет мое рак да те хване, 2е еднакви уж коли, една и съща година , и няма нищо общо между тях.
Не е проблем унифицирането. Въпроса е че след днешните нови технологии по голям обем производство оптимизиран технологичен процес и куп още шукарийки целящи по високо качество и ниска цена ефекта е точно обратен.Как става така че Опел е със същата себестойност като преди 20 години въпреки че ги има същите технологии а другите са 4 пъти по скъпи ? Или са супер скъпи и нови технологии и материяли или изцеждат максимално пазара и осребряват името БМВ ? Аз залагам на второто.
През последните 25 години БМВ се превърна от малък производител със регионално значение във голяма хищна акула способна да отхапе от пицата на Мерцедес доста сериозно парче.И като си на върха на хранителната верига музиката свири за тебе.То е ясно че от всичко това няма да има понижаване на цените остава ни единствено да се надяваме да не се "оливат" прекалено

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- akula
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 493
- Регистриран на: 20.06.2002
- Местоположение: sofia
- Пол: Мъж
- Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
- Мечтае да кара: 850
- Детайли за колата: петица- хубавица
Re: Ода за евтината кола...
ааа, бмв никога не са били малък производител с регионално значение. през последните години пораснаха доста, спор няма, но винаги са били фактор в автомобилостроенето, а преди това - в авиостроенето
пък и да ти кажа, не съм много запознат, ама разработват технологии, в това число и зелени.
но че си осребряват името, в това спор няма. премиум марка с имиджов акцент и точка по въпроса. опел винаги са търсели ниска цена и клиентите им никога не са мислили за имиджа си. освен напоследък в бг, където "новата кола " е издигната в култ, и "новия опел" е най добрата кола

но че си осребряват името, в това спор няма. премиум марка с имиджов акцент и точка по въпроса. опел винаги са търсели ниска цена и клиентите им никога не са мислили за имиджа си. освен напоследък в бг, където "новата кола " е издигната в култ, и "новия опел" е най добрата кола

-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34
-БМВ е34
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana