Фиш за каране на дневни светлини
Модератор: Общи модератори
- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Фиш за каране на дневни светлини
bum_bum написа:Просто е, ако фабрично могат да ти светят ейнджълите и без габарите отзад значи си законен, ако не си минус 20лв.![]()
Тук 90% от хората се кефеха колко европейско било и как се спасявали животи, а сега се реве
Те и сега не реват повечето щото не си карат коли а карай по 50-60 км градско на ден на къси и ще усетиш европейското в себе си и най вече ще го усетят крушки ,акумулатори генератори и т.н Аз вече смених три пъти крушките на късите смених Philips после Osram и сега вече карам на Бош това благодарение на новите "европейски" лобистки закони в Булгаристан


- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ilia1984 написа:bum_bum написа:Просто е, ако фабрично могат да ти светят ейнджълите и без габарите отзад значи си законен, ако не си минус 20лв.![]()
Тук 90% от хората се кефеха колко европейско било и как се спасявали животи, а сега се реве
Те и сега не реват повечето щото не си карат коли а карай по 50-60 км градско на ден на къси и ще усетиш европейското в себе си и най вече ще го усетят крушки ,акумулатори генератори и т.н Аз вече смених три пъти крушките на късите смених Philips после Osram и сега вече карам на Бош това благодарение на новите "европейски" лобистки закони в Булгаристана само на 100км от тук гърците дори не могат да разберат защо караме на къси през деня явно те не са достатъчно европейци
Вие па ако се сравнявате с Гърците

- ilia1984
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 11.04.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60
- Мечтае да кара: BMW
Re: Фиш за каране на дневни светлини
adovet написа:ilia1984 написа:Вие па ако се сравнявате с Гърците. Аз си карах още преди да стане задължително на фарове и въпреки това до сега не съм сменял крушки.
Еми толкова и караш колега

Гърция е в Еврозоната и Шенген и ЕС вкарва на траншове по 40-50 млрд евро на година явно са леко преди нас

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ilia1984 написа:adovet написа:ilia1984 написа:Вие па ако се сравнявате с Гърците. Аз си карах още преди да стане задължително на фарове и въпреки това до сега не съм сменял крушки.
Еми толкова и караш колега![]()
Гърция е в Еврозоната и Шенген и ЕС вкарва на траншове по 40-50 млрд евро на година явно са леко преди нас
Ти въобще ходил ли си скоро в Гърция. А за карането правя между 35-40 000км на година.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Колеги, не се излагайте, дългите на процент са си точно светлини за движение през деня.Няма значение че им казват американски.Ауди правят автомобилите си с дневни на дългите, също и други марки съм виждал.Това че били въведени преди 20 години, че тогава да сменяме и фаровете с нов модел ли,щото са от преди 20 години? Аз имам чувството че колегите които нямат дълги на процент пишат отрицателните коментари,просто защото нямат тая опция и трябва да карат на къси
А афтърмаркет очичките са габарити, не дневни, иначе щяха да са заводско автоматични и сертифицирани. На втора страница един колега е постнал обяснение какво са дневните за полицаите.


- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Фиш за каране на дневни светлини
На Ауди/VW и на BMW (без ксенон) дневните определено НЕ са дълги на процент, а са си съвсем отделни крушки! Били са процент от дългите преди 10ина годинки.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Фиш за каране на дневни светлини
stocky написа:На Ауди/VW и на BMW (без ксенон) дневните определено НЕ са дълги на процент, а са си съвсем отделни крушки! Били са процент от дългите преди 10ина годинки.
На гоУф 6 2011г. и кади 2012г . Дневните са точно дълги на %
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Ами на ауди дето са на 5-6 години коли,дневните им са дълги на процент или ако е отделна крушка,сметлината е същата. За бмв специално има термин ДРЛ, което означава дей рънинг лайт, това са точно дневни и всичко друго са свободни интерпретации.Има ги в два варианта които не са забранени, едните се наричат европейски, другите американски и имената им не ограничават използването им по континенти. За справка дневните на много европейски марки са „американски„ тип.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Фиш за каране на дневни светлини
7. ИНТЕНЗИТЕТ НА СВЕТЛИНАТА
7.1.
Интензитетът на светлината, излъчвана от всеки фар
за движение през деня не трябва
да е по-малък от 400 cd в условната оптическа ос
Къде видяхте ватове тука незнам. И плюс тва КАТ е абсолютно некомпетентен орган да определя дрл на дългите дали отговарят на изискванията, единствено технотест могат да установят, ама имаше един колега къде им се обади и те казаха, че не извършват такъв тест, така че мисля няма кво да се дискутира повече.
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Я
съм тоя колега. в Бургас се обаждах, не знаят, казаха звънни в София - дам не знаеха да съществува уред за мерене. 



"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Convertible написа:Ясъм тоя колега. в Бургас се обаждах, не знаят, казаха звънни в София - дам не знаеха да съществува уред за мерене.


- Jorata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 2.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 Sport Line
- Мечтае да кара: 458 Italia
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Ето какво казва по темата колега от Ауди форума:
Август 2012
Януари 2013
Мисля, че иска регистрация обаче.
Август 2012
Поради най-различните мнения за ЛЕД ДРЛ изчетени във форума и няколко некомпетентни изказвания на Егаси Костов, порових доста из законите и говорих с представител на Технотест.
Общо взето истината е такава, че трябва да са спазени правило 87 на ИКЕ-ООН(пълен текст на правилото [url="http://www.rta.government.bg/n_uredba/pravila_oon/087/01_r087rev1.pdf"]ТУК[/url]) и правило 48 на ИКЕ-ООН за монтиране на автомобила(пълен текст на правилото [url="http://www.rta.government.bg/n_uredba/pravila_oon/048/01_r048rev2.pdf"]ТУК[/url]).
Справка: Наредба за изменение и допълнение на Наредба№86 от 2004г. за одобряване на типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневни светлини, публикувана в ДВ бр.92 от 14.11.2006г.
Аз лично си закупих ЛЕД ДРЛ със съпътстващ ги сертификат за одобрение, който изглежда ето така:.
Обадих се в Технотест и говорих с отдела, отговарящ за одобренията за дневни светлини. Обясних какви ЛЕД ДРЛ и как съм монтирал и какъв сертификат има към тях.Отговорът беше, че са задействали процедура за одобрение на ЛЕД дневни светлини съвместно с Министерство на транспорта и МВР и в момента чакат отговор от двете ведомства.
Специално за моя случай отговориха, че за момента мога да карам само с този сертификат, а като задействат системата за одобрение на допълнително монтираните ДРЛ да отида , за да ми издадат протокол за одобрение, който просто утвърждава сертификата.
Не се ангажираха със срок ,кога ще започнат да извършват одобрения, просто казаха след около две седмици пак да се обадя.
Надявам се информацията да е полезна за желаещите да карат на ЛЕД ДРЛ.
Януари 2013
Говорих с Технотест: ВЗЕТО Е РЕШЕНИЕ С ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА Н-32(ДВ бр.99 от 2012г.), КОЕТО ГЛАСИ, ЧЕ ДОПЪЛНИТЕЛНО МОНТИРАНИТЕ ЛЕД ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ ЩЕ СЕ ОДОБРЯВАТ В ПУНКТОВЕТЕ ЗА ГТП ПРИ ГОДИШНИЯ ПРЕГЛЕД НА АВТОМОБИЛА.
Така че спокойно може да се кара с допълнително сложени ЛЕД ДРЛ.Не е нужно одобряване от Технотест, достатъчно е след поставянето да се мине на ГТП .
Мисля, че иска регистрация обаче.
VICTORIA CONCORDIA CRESCIT
Re: Фиш за каране на дневни светлини
b00st написа:7. ИНТЕНЗИТЕТ НА СВЕТЛИНАТА
7.1.
Интензитетът на светлината, излъчвана от всеки фар
за движение през деня не трябва
да е по-малък от 400 cd в условната оптическа ос
Къде видяхте ватове тука незнам. И плюс тва КАТ е абсолютно некомпетентен орган да определя дрл на дългите дали отговарят на изискванията, единствено технотест могат да установят, ама имаше един колега къде им се обади и те казаха, че не извършват такъв тест, така че мисля няма кво да се дискутира повече.
Така малко за колегата с ватовете и аз да му поясня малко.
400cd=400 lux (можеш да се провери дори и при чичо гугъл), а нормалната Н1 55W я дават около 1700-1850 lux
1700 * 30% (дневни свтлини) = 510 lux или казано в норма.
Какво повече да искаме колега?
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Фиш за каране на дневни светлини
ilia1984 написа:adovet написа:ilia1984 написа:Вие па ако се сравнявате с Гърците. Аз си карах още преди да стане задължително на фарове и въпреки това до сега не съм сменял крушки.
Еми толкова и караш колега![]()
И в Сърбия и в Хърватска и в Словения е задължително да се кара на фарове.Аз съм ЗА карането на фарове,и преди да се приеме закона си карах на фарове.
И за да не сменяш крушки и генератори и акумулатори си купи един модул за 30 лв и си решаваш проблемите.



- кичоне
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 333
- Регистриран на: 5.11.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e30+е34
- Мечтае да кара: е30+е34+е38
- Детайли за колата: На тати турбото е най-бързо!
Re: Фиш за каране на дневни светлини
Да не ми се налага да сменям крушки,фарове,динама и т.н. да монтирам дневни,нощни светлини;да правя проценти и градуси....да мисля дали ще ми лепнат глоба или фиш КАРАМ КУЛЛООТТУ 






Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани