Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Много възрастни шофьори са ми казвали за този "метод". Като ги питам защо "така е по-добре за колата". Имал съм възможноста да карам доста коли(предимно служебни) и понякога, особено в студено време има разлика ако директно се включи задна скорост. Но според мен няма значение дали преди това си включил първа или някоя друга скорост, важно е да има някакво движение на скоростната кутия. Особена разлика се усеща при колите с хидравличен съединител, където износването на помпите малко или много оказва влияние. В такъв случай е достатъчно да натиснеш съединителя 2-3 пъти преди да включиш скорост.
Това важи не само за задна.
Дали го правя винаги? Не, само ако задна не влиза с лекота, цъкам някоя друга скорост и всичко е ок. На 15-20 годишна кола е нормално да има затруднения, задната скорост винаги е била слабо място на всички скоростни кутии. Поне 20-30% от случаите, когато наблюдавам някой случаен шофьор, светването на белите задни светлини е съпроводено с лекичко "кр" а понякога и цяло кръчетало . Много рядко съм чувал и някой да сменя масло на скоростна кутия, пък за добавки да не говорим.
Накратко - при стари, особено неподържани автомобили, "раздвижването" на скоростната кутия помага за включването на задна скорост.
Нуждата от такова "раздвижване" показва че машинката си има нужда от сервизация, било то смяна на масло или помпи на съединител и т.н.
Това важи не само за задна.
Дали го правя винаги? Не, само ако задна не влиза с лекота, цъкам някоя друга скорост и всичко е ок. На 15-20 годишна кола е нормално да има затруднения, задната скорост винаги е била слабо място на всички скоростни кутии. Поне 20-30% от случаите, когато наблюдавам някой случаен шофьор, светването на белите задни светлини е съпроводено с лекичко "кр" а понякога и цяло кръчетало . Много рядко съм чувал и някой да сменя масло на скоростна кутия, пък за добавки да не говорим.
Накратко - при стари, особено неподържани автомобили, "раздвижването" на скоростната кутия помага за включването на задна скорост.
Нуждата от такова "раздвижване" показва че машинката си има нужда от сервизация, било то смяна на масло или помпи на съединител и т.н.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Всъщност проблема с включването на скорост, или по-точно оправянето му с това, че натискаш и отпускаш няколко пъти съединителя далеч не е свързано с помпите Когато натиснем съединителя на място, вътре в скоростната кутия всичко спира да се върти, а съответно когато палим колата (в повечето случаи с натиснат съединител) след продължителен покой в нея всичко е неподвижно. Това е така докато не изключим от скорост и не пуснем съединителя, като в следствие от това вътре всичко започва да се върти и по този начин позволява на синхронизаторите да си свършат работата при селектиране на предавката. Т.е. раздвижването вътре в кутията се получава при отпуснат, а не при натискане на съединителя . Хъркането, което си чул от повечето автомобили при превключване на задна се дължи не толкова на износване, колкото на факта, че на огромен процент от автомобилите, особено по-евтините и с предно предаване задната предавка не е синхронизирана и дори при ниска скорост на движение много трудно влиза без да изхърка
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
DrivinGGoD написа:Хъркането, което си чул от повечето автомобили при превключване на задна се дължи не толкова на износване, колкото на факта, че на огромен процент от автомобилите, особено по-евтините и с предно предаване задната предавка не е синхронизирана и дори при ниска скорост на движение много трудно влиза без да изхърка
И също така, при престой на място и зацепен съединител, първичният вал на кутията се върти, а вторичният - не. При натискане на съединител, първичният вал продължава да се върти от инерцията (в зависимост и от температурата на маслото) и при опит за включване на задна, преди първичният вал да е спрял, има хъркане. Ако преди това се включи друга предавка, синхронизаторите й спират въртенето на първичния вал. След това няма да изхърка задната.
- ryan83
- gangstera
- Мнения: 140
- Регистриран на: 6.07.2010
- Местоположение: MY HOUSE
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E46///M3 Е92///M3 E39///M5 E60///M5 F10///M5 F90///M5 COMPETITION
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Ми на мене вуйчо ми ми беше казал че първо трябва да включиш на първа и после на задна веднъж, което много ме учуди но баща ми никога не ми го е казвал това а и той не го правеше. Пък е много по-добър шофьор от вуйчо ми
Ако имаш каквото е необходимо...
можеш да имаш всичко
можеш да имаш всичко
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Еми аз винаги преди да тръгна на зад включвам първа тръгвам леко на пред и после ръгам задна и така просто от баща ми съм го видял и винаги така правя
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Здравейте,
Нов съм във форума и съм голям фен на BMW и на немските автомобили, по принцип
Темата мисля, че е интересна, защото включва както градски легенди, така и технически познания. Аз лично включва задна и газ...и се надявам да не съм вкарал 1, че на жената Ибизата скоростната кутия са една до друга )
Нов съм във форума и съм голям фен на BMW и на немските автомобили, по принцип
Темата мисля, че е интересна, защото включва както градски легенди, така и технически познания. Аз лично включва задна и газ...и се надявам да не съм вкарал 1, че на жената Ибизата скоростната кутия са една до друга )
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
И аз го правя и не виждам какво пречи да си тръгнеш първо напред
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- fena3000
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 7.12.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 520i 2004
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
И аз имам навика първо на първа леко напред и после задна и си ходя където си ми трябва Като цяло ми е останало като навик от баща ми, по-скоро защото той ми е казал че така е по-добре за колата, но при новите модели май наистина няма особенно значение.
- Zlatanov99
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 12.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Това се прави само от суеверие. Доста см говорил по тази тема с хора които разбират много и всички те бяха единодушни, че няма никакво значение, а това че задна влизала по лесно след първа е самовнушение.. !!
- gergo_9203
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact e36
- Мечтае да кара: ///M3,5,6
- Детайли за колата: за момента е с м43б16
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
biser_316 написа:аз винаги първо включвам на първа после задна.ама дали от навик или суеверие незнам
И аз съм така
- packa
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: кракомобил
- Мечтае да кара: 760i
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Аз пък мразя да паркирам напред и винаги се стремя на паркирам назад. След това при потегляне естествено тръгвам напреде.
При паралелното ако ме затворят отпред си давам на задна и излизам.
А и никога не съм се возил при по опитен водач които първо вкарва на 1-ва скорост и после на задна скорост.
При паралелното ако ме затворят отпред си давам на задна и излизам.
А и никога не съм се возил при по опитен водач които първо вкарва на 1-ва скорост и после на задна скорост.
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Колеги, според вас има ли значение как тръгваме, когато колата е с автоматична скоростна кутия?
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Доста интересна тема, бтв, защото вуйчо ми така учи цялото си семейство (децата, жената), т.е. да тръгват напред и после да дават задна. Даже веднъж каза "Дори на ръба на пропаст да си, пак един милиметър напред ще пуснеш!". Иначе на мен никой не ми е казвал това и го питах какво е поверието, и той ми каза, че преди е било желателно да го правиш, заради самите скоростни кутии, а сега е суеверие...нещо като "Да ти върви винаги напред!". Аз все пак не го вярвам де и не го спазвам, но когато съм покрай него и мога да го направя, го правя, като знак, че съм отбелязал неговото мнение.
Това е тръгнало в семейството от дядо ми, който беше професионален шофьор (партиен ) и той никога не е имал катастрофа, та имаше някакъв "списък" от правила (освен това с "Винаги напред..."), които са много елементарни, но се оказват адски значителни. Като например: "На стоп се спира, а на ляв завой се чака!". Може да ви звучи смешно, но ще се учудите колко съвременни катастрофи стават, щото няма кой да изпълни това
Това е тръгнало в семейството от дядо ми, който беше професионален шофьор (партиен ) и той никога не е имал катастрофа, та имаше някакъв "списък" от правила (освен това с "Винаги напред..."), които са много елементарни, но се оказват адски значителни. Като например: "На стоп се спира, а на ляв завой се чака!". Може да ви звучи смешно, но ще се учудите колко съвременни катастрофи стават, щото няма кой да изпълни това
- Дидо85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 18.11.2011
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 3.2i CSL '03
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Повечето пъти и аз тръгвам леко на първа, но често се случва и директно на задна да дам. Преди ми правеше проблеми понякога, ако тръгна директно на задна, но откакто смених маслото на скоростите няма никакъв проблем и така да тръгвам.
Re: Тръгвате ли на първа преди да включите задна?
Лично аз го правя от суеверие. Защото:
Надявам се на всички да им е станало вече ясно, че това с тръгването на пред преди да се включи задна се прави от суеверие, за ск. кутия тази гимнастика няма никакво значение.
И винаги, когото някой ви каже, че нещо се прави еди как си Вие трябва да попитате "Защо?". Ако няма отговор или отговора е "така се прави, 'щото така" Вие сами трябва да си направите съответните изводи.
Мисля, че темата е изчерпана.
Точно така. Елементите в ск. кутия не се движат ако си на скорост без значение на коя и съединителя е натиснат, и колата е в покой.DrivinGGoD написа:Всъщност проблема с включването на скорост, или по-точно оправянето му с това, че натискаш и отпускаш няколко пъти съединителя далеч не е свързано с помпите Когато натиснем съединителя на място, вътре в скоростната кутия всичко спира да се върти, а съответно когато палим колата (в повечето случаи с натиснат съединител) след продължителен покой в нея всичко е неподвижно.
Точно така. Всички зъбни двойки в ск. кутия са зацепени винаги и независимо на коя скорост се кара всички зъбни колела се движат, както и принадлежащите им синхронизатори. При включване на някоя скорот просто се зацепват челни съединители, които свързват някой от валовете с някое зъбно колело.DrivinGGoD написа:Това е така докато не изключим от скорост и не пуснем съединителя, като в следствие от това вътре всичко започва да се върти и по този начин позволява на синхронизаторите да си свършат работата при селектиране на предавката.
Абсолютно вярно.DrivinGGoD написа:Т.е. раздвижването вътре в кутията се получава при отпуснат, а не при натискане на съединителя . Хъркането, което си чул от повечето автомобили при превключване на задна се дължи не толкова на износване, колкото на факта, че на огромен процент от автомобилите, особено по-евтините и с предно предаване задната предавка не е синхронизирана и дори при ниска скорост на движение много трудно влиза без да изхърка
Надявам се на всички да им е станало вече ясно, че това с тръгването на пред преди да се включи задна се прави от суеверие, за ск. кутия тази гимнастика няма никакво значение.
И винаги, когото някой ви каже, че нещо се прави еди как си Вие трябва да попитате "Защо?". Ако няма отговор или отговора е "така се прави, 'щото така" Вие сами трябва да си направите съответните изводи.
Мисля, че темата е изчерпана.
59 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани