Скоростен индекс на летни гуми
Модератор: Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Скоростен индекс на летни гуми
Добр утро, колеги! Има 1-2 такива стари теми, но не се упоменава това, което ме интересува. Ще купувам летни 17ки и съм се спрял на Дънлоп. Модела е Sport Maxx RT http://www.dunlop.eu/dunlop_bgbg/tires/ ... /index.jsp Всичко много хубаво, но се предлага само със скоростен индекс Y (до 300км/ч). А аз си карам колата предимно градско, извънградското ми рядко превишава 160-180. В тоя ред на мисли ми се ще тези от вас, които карат с подобни високоскоростни гуми да споделят как реално гумата се държи при едно нормално градско каране:
-иска ли повече загряване, за да държи, или може и да не направя особена разлика между Y и V (до 240км/ч) примерно?
-износва ли се много по-бързо?
По-скоро ме интересува загряването на гумата и достигането й на добра работна температура. Моя пробег е доста малък - по 5-6к км на лято. Ясно е, че за 3 години примерно гумата дори да има значителен грайфер тя най-вероятно ще е опечена и няма да държи така, както искам. Предпочитам за тези 3 години да имам гума, която да се представя наистина добре, пък нека се износи до маркерите ако ще. Надявам се по-опитните от вас да се включат с конкретни примери и съвети, че довечера ще поръчвам
Лек ден на всички!
-иска ли повече загряване, за да държи, или може и да не направя особена разлика между Y и V (до 240км/ч) примерно?
-износва ли се много по-бързо?
По-скоро ме интересува загряването на гумата и достигането й на добра работна температура. Моя пробег е доста малък - по 5-6к км на лято. Ясно е, че за 3 години примерно гумата дори да има значителен грайфер тя най-вероятно ще е опечена и няма да държи така, както искам. Предпочитам за тези 3 години да имам гума, която да се представя наистина добре, пък нека се износи до маркерите ако ще. Надявам се по-опитните от вас да се включат с конкретни примери и съвети, че довечера ще поръчвам

- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Скоростен индекс на летни гуми
За нуждата от заграване всяка гума е различна.
Специално за този Дънлоп нямам наблюдения, но примерно в момента карам с едно Пирели Пи Зиро Россо отзад и докато го загрея съм като шейна, ама в момента в който се стопли и става на лепило...
Иначе, ще ти направи впечатление че гумата е доста твърда, това е точно за да може при високи скорости като позагрее да не се маже по асфалта.
За износването - всяка гума има така наречения "treadwear" индекс, който се означава с цифри. По него можеш да се ориентираш колко бързо ще се износи. Примерно разрешения за улицата семи слик на Мишлен - Пилот Спорт Къп - е с treadwear индекс 80, докато Гуудиър Екселънс е с индекс 260 или 280(не съм сигурен точно). Демек колкото по-голямо е числото на този индекс, толкова по-бавно се износва тази гума.
Колкото до бързото изпичане - една гума се изпича бързо главно ако се кара на дълги разсточния, при високи околки температури с висока скорост.
В градски условия с тия 6-7к км на сезон мисля че 4-5 сезона спокойно ще можеш да изкараш с един комплект.
Специално за този Дънлоп нямам наблюдения, но примерно в момента карам с едно Пирели Пи Зиро Россо отзад и докато го загрея съм като шейна, ама в момента в който се стопли и става на лепило...
Иначе, ще ти направи впечатление че гумата е доста твърда, това е точно за да може при високи скорости като позагрее да не се маже по асфалта.
За износването - всяка гума има така наречения "treadwear" индекс, който се означава с цифри. По него можеш да се ориентираш колко бързо ще се износи. Примерно разрешения за улицата семи слик на Мишлен - Пилот Спорт Къп - е с treadwear индекс 80, докато Гуудиър Екселънс е с индекс 260 или 280(не съм сигурен точно). Демек колкото по-голямо е числото на този индекс, толкова по-бавно се износва тази гума.
Колкото до бързото изпичане - една гума се изпича бързо главно ако се кара на дълги разсточния, при високи околки температури с висока скорост.
В градски условия с тия 6-7к км на сезон мисля че 4-5 сезона спокойно ще можеш да изкараш с един комплект.
Re: Скоростен индекс на летни гуми
Мда, колега събота сложих две такива за предни, само че 225/55/16.
Гумата е доста твърда на возия, волана ми стана чувстително "по - тежък" спрямо зимните гуми с който карах.
Добре се държеше на сухо мокро, температурния диапазаон беше 5-10 градуса. Като се стопли времето ще видим как е.
Гумата е доста твърда на возия, волана ми стана чувстително "по - тежък" спрямо зимните гуми с който карах.
Добре се държеше на сухо мокро, температурния диапазаон беше 5-10 градуса. Като се стопли времето ще видим как е.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Скоростен индекс на летни гуми
За 3 години да я свършиш до ограничителя при твоя пробег или трябва само на дрифт да караш или семи слик.
Тъй като и аз бях воден от такива разсъждения, че няма смисъл след 3 години да сваля от колата кажи-речи нова като грайфер гума и да я продам без пари си взех семи сликове. Йокохамата е на цена близка до тази на хубавите нормални гуми с тоя размер.
Факт обаче, че и да ги загряваш и да не ги загряваш, квото и да правиш поведението което описват по рекламите и форумите няма да го видиш от тая гума. Асфалта ни е пълно лайно. Колата ми не е кой знае какво, дори и шпер нямам а се пързаля волно и неволно на всеки един завой. След като ги сложих с големи очаквания бях изключително разочарован.
Чак есента на Серес разбрах, че съм си дал парите за един много качествен продукт, а грешно дадените пари са всъщност тия за винетки, данъци и т.н.
Тъй като и аз бях воден от такива разсъждения, че няма смисъл след 3 години да сваля от колата кажи-речи нова като грайфер гума и да я продам без пари си взех семи сликове. Йокохамата е на цена близка до тази на хубавите нормални гуми с тоя размер.
Факт обаче, че и да ги загряваш и да не ги загряваш, квото и да правиш поведението което описват по рекламите и форумите няма да го видиш от тая гума. Асфалта ни е пълно лайно. Колата ми не е кой знае какво, дори и шпер нямам а се пързаля волно и неволно на всеки един завой. След като ги сложих с големи очаквания бях изключително разочарован.
Чак есента на Серес разбрах, че съм си дал парите за един много качествен продукт, а грешно дадените пари са всъщност тия за винетки, данъци и т.н.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Скоростен индекс на летни гуми
Карам с гуми с индекс Y, не че искам да са такива, но тука, след като в техническия лист пише Y, не мога да отида на друг индекс. Гумите са мишелин пилот 3, 225/40/18 Y. Не виждам почти никаква разлика от студени и топли гуми. Ако има, тя е минимална и незабележима почти. Голям индекс, не значи само, че може да караш с 300, това означава и по-добро сцепление с 200, от друга гума с по-малък индекс. Карал съм с бриджове R050 със същите размери и индекси, значителна разлика на студено, усеща се, че е по-твърда. Може би при екстремни горещини, ще е по-добре от пилота. Асфалта е много важен, в Бг асфалта е доста различен и дори хубави гуми, нямат сцепление.
Re: Скоростен индекс на летни гуми
..я не се занимавай с глупости- взимаш гумата - поглеждаш я на око- харесва ли ти формата на грайфера и цената? има ли твърдост поне 180? (за всекидневна гума аз лично с по-малко не бих карал)-ако отговора е "да" и на трите- взимай.
а ако си като мене решението е още по-просто щото аз не помня кога за последно съм си купил гуми с някакъв грайфер
скоростния индекс има значение за ... много малко хора. той е за продължително каране с такава скорост при висока температура на въздуха...
и така...
а ако си като мене решението е още по-просто щото аз не помня кога за последно съм си купил гуми с някакъв грайфер

скоростния индекс има значение за ... много малко хора. той е за продължително каране с такава скорост при висока температура на въздуха...
и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Скоростен индекс на летни гуми
alekangg написа:Голям индекс, не значи само, че може да караш с 300, това означава и по-добро сцепление с 200, от друга гума с по-малък индекс.
не. скоростния индекс е всъщност каква температурна устойчивост има гумата при нарастване на скороста.
гумите с по-нисък скоростен индекс просто не са толкова температурно стабилни при високи скорости и прегряват което при определени условия може да доведе до бавна (или по-често много бърза) загуба на цялостност/ налягане. сцеплението не се определя от скоростния индекс. сцеплението се определя от индекса за твърдост на гумата, температурата (да не е в двете крайности- студена -> пред топене), налягането в нея, грайфера, твърдоста на борда и геометрията на окачването- в този порядък

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Скоростен индекс на летни гуми
Температурната устойчивост е показана от температурния индекс по-скоро. Иначе като цяло да, то най-вероятно няма и как да се направят гуми с нисък температурен индекс и висок скоростен.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Скоростен индекс на летни гуми
В общи линии значи от гумите с висок индекс - карани градско - можем само да се разочароваме?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Скоростен индекс на летни гуми
bum_bum написа:Температурната устойчивост е показана от температурния индекс по-скоро. Иначе като цяло да, то най-вероятно няма и как да се направят гуми с нисък температурен индекс и висок скоростен.
температурния и скоростния индекс са различни защото температурния е колко добре гумата носи на топлина, а скоростния е колко добре гумата се охлажда на скорост. един вид- двете лица на една монета. високоскоростните гуми както ти каза трябва да носят на топлина и да се охлаждат добре.
... но има и нискоскоростни гуми които обаче носят на висока температура. особено тези които са "хл" - "екстра лоуд" - "допълнителен товар" като тези при по- тежките коли и големите сув-ове щото там скорост може и да няма, ама има товар щото животното е 3 тона и нагоре...
Последна промяна alx на 09 Апр 2013, 17:23, променена общо 2 пъти
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Скоростен индекс на летни гуми
За мен няма смисъл от такива гуми, ако не ме задължаваха, никога нямаше да сложа чак такива
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Скоростен индекс на летни гуми
alx написа:bum_bum написа:Температурната устойчивост е показана от температурния индекс по-скоро. Иначе като цяло да, то най-вероятно няма и как да се направят гуми с нисък температурен индекс и висок скоростен.
температурния и скоростния индекс са различни защото температурния е колко добре гумата носи на топлина, а скоростния е колко добре гумата се охлажда на скорост. един вид- двете лица на една монета. високоскоростните гуми както ти каза трябва да носят на топлина и да се охлаждат добре.
... но има и нискоскоростни гуми които обаче носят на висока температура. особено тези които са "хл" - "екстра лоуд" - "допълнителен товар" като тези при по- тежките коли и големите сув-ове щото там скорост може и да няма, ама има товар щото животното е 3 тона и нагоре...
Демек температурния примерно АА показва, че гумата няма да стане на парцал, ако я прегрееш по-яко, а високия скоростен че гумата се охлажда добре при висока скорост?
Re: Скоростен индекс на летни гуми
bum_bum написа:Демек температурния примерно АА показва, че гумата няма да стане на парцал, ако я прегрееш по-яко, а високия скоростен че гумата се охлажда добре при висока скорост?
да
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Скоростен индекс на летни гуми
Аз почти реших, че ще взема тези гуми, просто исках опита ви да ми послужи като съвет. За пробега, който правя ми е ясно, че едва ли ще трябва да ги сменя скоро. Просто искам гума, която да ме държи добре, макар и да не не карам с космически скорости. Четох много мнения за този модел и 99% от потребителите са адски доволни. Някои я определят като най-добрата лятна гума, която са карали. Аз нямам никакъв опит с летни гуми, по-скоро съдя по този на приятели. На същия принцип си взех и зимния Дънлоп и съм очарован. Значи поръчвам и ще споделя впечатления като ги сложа.
ПП: За treadwear-a знам. Главно ме интересуваше загряването на гумата до работна температура. Но съм склонен да поема този риск. Мненията на потребители са, че се представя много добре и при по-ниски температури.
ПП: За treadwear-a знам. Главно ме интересуваше загряването на гумата до работна температура. Но съм склонен да поема този риск. Мненията на потребители са, че се представя много добре и при по-ниски температури.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Скоростен индекс на летни гуми
Аз карам целогодишно с тях, като зимата всяка сутрин е около 0 градуса, а денем е 6-9 и няма абсолютно никакъв проблем. Вече как ще се държат на българския асфалт незнам.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани