Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно....
Модератор: Общи модератори
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Хамилтън поцепи с жалко състезание .. от 2 - 12 ,затворен с обиколка .. 

- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Честита Победа на всички фенове на Алонсо и Ферари!
Определено на тази писта Ферари бяха най-бързи но и с износването бяха по-бързи от Лотус.
Кими беше чудесен, много добре се справи и заслужаваше да победи!
Доволен съм от него, браво Кими.
Впечетли ме колко бърз беше Рикардо, има талант това момче но и ТороРосо-то му вървеше добре защото резна Мерцедеса на Хамилтън.
Жалко за Грожан но нямаше никаква вина, просто окачването му дефектира.
Интересно състезание се получи като цяло, на мен ми хареса.
Определено на тази писта Ферари бяха най-бързи но и с износването бяха по-бързи от Лотус.


Кими беше чудесен, много добре се справи и заслужаваше да победи!
Доволен съм от него, браво Кими.

Впечетли ме колко бърз беше Рикардо, има талант това момче но и ТороРосо-то му вървеше добре защото резна Мерцедеса на Хамилтън.
Жалко за Грожан но нямаше никаква вина, просто окачването му дефектира.


- zenite
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 27.07.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Y22DTR
- Мечтае да кара: BMW M550d xDrive Touring
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.



Вивала Алонсо!

Форца Ферари!

Ферари имат почти най-добрия автомобил за състезания. Само че НЕ могат да пазят гумите както Лотус.
Лотуса са №1
Енергийните напитки (Ред Бул) също са много силни в този етап на сезона.
Мерцедес - Супер бързи на квалификации, НО съсипват гумите само за 5-6 обиколки. Днес Хамилтън го изпревариха повече пъти от колкото през целия му стаж във Формула 1
МакЛарън са тотално изгубени, както и Уилямс.
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Доволен съм ... просто бързите коли си заслужиха победите ... някой, нещо за Фетел ? ... детето чудо, новия 7 кратен ?
Binev_OuT, точно показаха нещата както са, но върлите фенове не искат да го приемат и отричат действителността
Утре редбул пак ще са номер 1 и фетел ще е боготворен отново с дни, докато следващия път колата му е зле и никой няма да го спомене даже.
То същото важи и за Хамилтън ..
Толкова кофти коли имаха, че направо да се чудиш, що така.
Само пропуснах момента, как Маса мина пред Кими след 1 бокс .. нета ми зацепваше и явно не съм видял повторение, а уж се движеше след него.
Binev_OuT, точно показаха нещата както са, но върлите фенове не искат да го приемат и отричат действителността

Утре редбул пак ще са номер 1 и фетел ще е боготворен отново с дни, докато следващия път колата му е зле и никой няма да го спомене даже.
То същото важи и за Хамилтън ..
Толкова кофти коли имаха, че направо да се чудиш, що така.
Само пропуснах момента, как Маса мина пред Кими след 1 бокс .. нета ми зацепваше и явно не съм видял повторение, а уж се движеше след него.

- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Най-тъпото състезание което съм гледал от години....
Влез смени гуми, тоя не е от наща стратегия, оня зад тебе ги смени преди 3 обиколки..браво тенкю
Влез смени гуми, тоя не е от наща стратегия, оня зад тебе ги смени преди 3 обиколки..браво тенкю

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Фетел направи добър старт и взе каквото можеше от колата.
Ако беше Алонсо щеше да се каже- "лоша кола ама Алфонсо взе максимума и успя да стане 4-ти". Ама понеже е Фетел се казва "ето, като не му е добра колата и е едва 4-ти". Без да отричам, че Алфонс е също отличен пилот не мога да кажа, че Фетел е бърз само щото му е бърза колата. Живот и здраве ферарито е много силно тая година и ще видим кой колко може. Симпатизирам на Фетел, щото Алфонс не ме кефи понеже е мрънкач, безкрайно арогантен и мяза на болен кон в главата.
С гумите наистина взеха да прекаляват вече. Очевидно е, че Пирели нямат потенциала да се справят с това, което се иска от тях. Добре, че се деламинират все задни гуми, че ако почне да се случва с предните не ми се мисли кво ще става.
Ако беше Алонсо щеше да се каже- "лоша кола ама Алфонсо взе максимума и успя да стане 4-ти". Ама понеже е Фетел се казва "ето, като не му е добра колата и е едва 4-ти". Без да отричам, че Алфонс е също отличен пилот не мога да кажа, че Фетел е бърз само щото му е бърза колата. Живот и здраве ферарито е много силно тая година и ще видим кой колко може. Симпатизирам на Фетел, щото Алфонс не ме кефи понеже е мрънкач, безкрайно арогантен и мяза на болен кон в главата.

С гумите наистина взеха да прекаляват вече. Очевидно е, че Пирели нямат потенциала да се справят с това, което се иска от тях. Добре, че се деламинират все задни гуми, че ако почне да се случва с предните не ми се мисли кво ще става.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Сондьора написа:Най-тъпото състезание което съм гледал от години....
Влез смени гуми, тоя не е от наща стратегия, оня зад тебе ги смени преди 3 обиколки..браво тенкю
Да не забравиш поредната деламинирана гума (Жан-Ерик Верн), след която от Пирели ще кажат - гумите ни са чудни, нищо няма да променяме. Гледам и bum_bum с "добро"

Този път Хамилтън ще бъде запомнен с култова реплика :
бокс : Пази задните гуми.
Хамилтън : Е по бавно не мога да карам (смях)
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Само човек дето не следи нещата би казал, че Фетел не може да кара ... той кара, ама колко му дава колата като възможност.
Има няколко пилота дето стават и те все са на стълбичката, останалите са пълнеж и точно тея няколко са според зависи колата.
Битката е почти ясна ... въпроса е на кой колата как ще се представя и така ще печели.
В случая се вижда как гумите решават състезанията .. малко тъпо, ама дано нещо оправят с тея гуми
Негъра липсваше от битката, а колко повече се борят, толкова по-интересно.
Има няколко пилота дето стават и те все са на стълбичката, останалите са пълнеж и точно тея няколко са според зависи колата.
Битката е почти ясна ... въпроса е на кой колата как ще се представя и така ще печели.
В случая се вижда как гумите решават състезанията .. малко тъпо, ама дано нещо оправят с тея гуми

Негъра липсваше от битката, а колко повече се борят, толкова по-интересно.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Откога чакам победа за моя човек
Едва се сдържам да не заподскачам из стаята от радост. Както предрекох направи перфектен старт, после поигра добре с гумите и се получиха нещата. Изумява ме и мен обаче тоя Лотус. Това ще излезе болид с огромен потенциал. Само като гледаш как Кими борави с волана... то не трепва. Маса също ме зарадва с добро представяне. Жалко за Хамилтън - още отначало не му тръгна добре състезанието. Аз все повече отказвам да сравнявам Фернандо и Себастиян, защото съм и прекалено пристрастен. Но не крия личното си мнение, че Редбул предоставят един изключително конкурентноспособен болид, който Фетел успява да оползотвори. То си е в реда на нещата. Очаквам с нетърпение развитието на сезона, като се надявам да има все така интересни състезания и вълнуващи битки (тоя кръг не беше пълно олицетворение на това описание, но все пак). А най-много се надявам за максимално изравняване на силите от гледна точка на техническото предимство, за да си проличава по-ясно кой се справя най-добре.

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Този сезон Бътън повече мрънка отколкото кара, но с този му коментар след състезанието съм напълно съгласен :
И добър коментар под статията :
It is a right mess. The problem is that a lot of people watching will think there's a lot of overtaking [so] it's great, isn't it?" he said. "But when we're going round doing laps three seconds slower than a GP2 car did in qualifying, and only six seconds quicker than a GP3 car did in the race, there's something wrong. This is the pinnacle of motor sport.
И добър коментар под статията :
Just change WDC in WTMC, World Tyre Management Championship. So everybody knows what the name of the game is. The pinnacle of tyre management.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Аз си спомням преди години като Мишлен и Бриджстоун снабдяваха екипите с гуми как се правена обикновено по 2 стопа. После забраниха тракшън контрола и болидите започнаха да мръдват доста, но пак нямаше такива зверски износвания. Сега масово 3-4 спирания. От Пирели се надяват, че в най-скоро време ще подобрят гумите в този аспект, като това уж трябвало да се случи още за гран при на Монако. Да се надяваме, че ще е така. Защото то става една безкрайна игра на стратегии и се губи смисъла на битката от гледна точка на поддържане на темпо и т.н. Факт е обаче, че има болиди и пилоти, които са по-щадящи към гумите. Въпреки че сега в Испания имахме нагледен пример при битката между Фернандо и Кими - 4 срещу 3 стопа, като Алонсо стартира позиция назад. Дали Алонсо беше по-бърз, или просто по-дълго време беше с по-свежи гуми... who knows.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Dirty M5 driveR написа:Аз си спомням преди години като Мишлен и Бриджстоун снабдяваха екипите с гуми как се правена обикновено по 2 стопа. После забраниха тракшън контрола и болидите започнаха да мръдват доста, но пак нямаше такива зверски износвания. Сега масово 3-4 спирания. От Пирели се надяват, че в най-скоро време ще подобрят гумите в този аспект, като това уж трябвало да се случи още за гран при на Монако. Да се надяваме, че ще е така. Защото то става една безкрайна игра на стратегии и се губи смисъла на битката от гледна точка на поддържане на темпо и т.н. Факт е обаче, че има болиди и пилоти, които са по-щадящи към гумите. Въпреки че сега в Испания имахме нагледен пример при битката между Фернандо и Кими - 4 срещу 3 стопа, като Алонсо стартира позиция назад. Дали Алонсо беше по-бърз, или просто по-дълго време беше с по-свежи гуми... who knows.
За Канада ще са с нови гуми,официално Пирели пусна изявление в което казват,че не им харесва множеството оплаквания от фенове и големите отбори.Най-вероятно пак ще мината към кевлара вместо стоманената оплетка ,но все още не ясно до каква степен,ще са промените,тъй като досега 4 спирания и победа мисля е имало един път.
Искат да запазят статута си на номер 1 във високо скоростните гуми

Отделно,че изтъкнаха като причина факта,че са тествани с болид 2010 година,който пъке коренно различен от текущите и явно само Лотус съумява да ги пази..
За мен лично не е нормално световен шампион да каже по радиото "Еми не мога да карам по-бавно"

Мен лично ме е яд ,че фераристите спечелиха ,но затова са съзтезания ,то май повече е тактика отколкото съзтезание
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Ако не ме лъжат спомените през 2005 беше въведена забраната за смяна на гуми.Бриджстоун казаха:няма проблеми,те ви гуми за цяло състезание.
Мисълта ми е,че Пирели правят каквото им поръчат.Нали няма тук човек,дето се съмнява,че Пирели могат да направят гума за цяло състезание?
Това е просто начин да се осигурят повече размествания във "влакчето"
Нали знаете на кое се вика "влакче" във Ф1
Мен не ме кефи,за вас не знам....
Мисълта ми е,че Пирели правят каквото им поръчат.Нали няма тук човек,дето се съмнява,че Пирели могат да направят гума за цяло състезание?
Това е просто начин да се осигурят повече размествания във "влакчето"

Нали знаете на кое се вика "влакче" във Ф1

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Почти сигурно е, че Пирели могат да направят гуми издържащи цяло състезание и при това да не си менят силно характеристиките между старта и финала. Казвам почти, защото когато въведоха това правило гумите първоначално не бяха особено добри и се развиха по време на борбата между Бриджстоун и Мишлен. Сега няма конкуренция в тази област.
Пирели отнасят критиката, защото те сами решават какво да направят с гумите - няма някакви спвцификации от ФИА. Имаше миналата година едно състезание, което се получи интересно (май Канада), заради необичайно високо ниво на износване на гумите и респективно повече стопове и те решиха, че това е някакво универсално решение за този сезон. И се увлякоха, което най-накрая беше признато и в Пирели.
Миналата година, който си пазеше по-добре гумите ставаше по-бърз от останалите в края на състезанието - Райконен го демонстрира няколко пъти, а Фетел имаше няколко най-бързи обиколки в последна обиколка. И това не им пречеше през останалата част от състезанието да се борят за позиция или да се защитават. Сега не смеят да се изпреварят без ДРС, защото едно блокиране на гумите и всичко свършва. И още от старта слушат - пази гумите.
Но проблемът с гумите е само симптом на по-големите проблеми във формулата, просто Пирели много се оплескаха и е видно за всички, че нещо не е наред. Големите проблеми за мен започнаха, когато решиха, че ще свалят нивото на разходите на всяка цена, за да могат да си ги позволят повече отбори. Вижда се, че силните отбори преди са същите, които са и сега, а малките (и не съвсем малките - Лотус също е в тази група) са постоянно пред фалит. Вместо за тестове в аеродинамичен тунел и на пистата парите се влагат в симулатори и суперкомпютри. Само че междувременно забраниха почти всяко иновативно решение, което отборите все пак успяха да измислят. И сега се налага да си оправят бакиите с дрс-и и калпави гуми. Ще видим при всички наложени ограничения дали догодина малките турбомотори няма съвсем да съсипят спорта.
Пирели отнасят критиката, защото те сами решават какво да направят с гумите - няма някакви спвцификации от ФИА. Имаше миналата година едно състезание, което се получи интересно (май Канада), заради необичайно високо ниво на износване на гумите и респективно повече стопове и те решиха, че това е някакво универсално решение за този сезон. И се увлякоха, което най-накрая беше признато и в Пирели.
Миналата година, който си пазеше по-добре гумите ставаше по-бърз от останалите в края на състезанието - Райконен го демонстрира няколко пъти, а Фетел имаше няколко най-бързи обиколки в последна обиколка. И това не им пречеше през останалата част от състезанието да се борят за позиция или да се защитават. Сега не смеят да се изпреварят без ДРС, защото едно блокиране на гумите и всичко свършва. И още от старта слушат - пази гумите.
Но проблемът с гумите е само симптом на по-големите проблеми във формулата, просто Пирели много се оплескаха и е видно за всички, че нещо не е наред. Големите проблеми за мен започнаха, когато решиха, че ще свалят нивото на разходите на всяка цена, за да могат да си ги позволят повече отбори. Вижда се, че силните отбори преди са същите, които са и сега, а малките (и не съвсем малките - Лотус също е в тази група) са постоянно пред фалит. Вместо за тестове в аеродинамичен тунел и на пистата парите се влагат в симулатори и суперкомпютри. Само че междувременно забраниха почти всяко иновативно решение, което отборите все пак успяха да измислят. И сега се налага да си оправят бакиите с дрс-и и калпави гуми. Ще видим при всички наложени ограничения дали догодина малките турбомотори няма съвсем да съсипят спорта.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Formula 1 2013г. Атмосферният керван тръгна за последно.
Далеч не съм съгласен, че с всяка година се убива все повече от същността на спорта. Аз лично чакам всяко състезание с по-голямо нетърпение от предходното. Не знам, вероятно нагласата ми е друга - имам утвърден фаворит и винаги наблюдавам поведението му, а и когато съм свидетел на шофирането под тази невероятна форма... после с дни ми е в главата и ми поддържа настроението. За тези 7 отминали години, в които аз следя Формула 1 никога не съм губил интерес.
Относно борбата между отборите аз мисля следното - ясно е, че тези, които са на ръба на оцеляването не могат да си позволят подготовка, каквато примерно правят Редбул и Ферари. И ситуацията става такава, че новаците разполагат с една техника, която общо взето е далеч от нивото в топ 3, и без особена перспектива за развитие. На другия край са онези от топ 3, които водят началото си от създаването на спорта, позицията им е ясно утвърдена, имат ресурси (а и преди като нямаше такива ограничения също са имали повече от другите) и водят колоната. И само можем да си представим какво ще е без ДРС и игра на гуми - едно влакче от старта до финала, където при тези изравнени възможности единствено таланта и смелостта на пилотите ще определят позициите. Да - решаващи би следвало да са уменията на пилотите, но то и сега си проличават. Не е ли добър пилота, който съумявайки да опази гумите се изкачва в класирането? Или пък този, който с гуми на парцали прави по-добро каране от някой с чисто нови? Аз от тази година следя и ДТМ, и този сезон въвеждат ДРС. Силно подозирам, че това решение е взето именно от горепосочената ми гледна точка. Но не знам кое кара зрителите са си мислят, че едва ли не вече всеки може да изпреварва всекиго където си пожелае. За мен нагледен пример беше старта в Испания, където Алонсо взе Хамилтън на онзи дълъг десен завой от външната страна. И не, не го казвам само защото съм му фен, а просто защото беше истинска демонстрация на това как пилота съумява да ползва наличните ресурси и да приложи усета си върху машината, за да прогресира. Спорта е налице, просто не всички го виждат.
Относно борбата между отборите аз мисля следното - ясно е, че тези, които са на ръба на оцеляването не могат да си позволят подготовка, каквато примерно правят Редбул и Ферари. И ситуацията става такава, че новаците разполагат с една техника, която общо взето е далеч от нивото в топ 3, и без особена перспектива за развитие. На другия край са онези от топ 3, които водят началото си от създаването на спорта, позицията им е ясно утвърдена, имат ресурси (а и преди като нямаше такива ограничения също са имали повече от другите) и водят колоната. И само можем да си представим какво ще е без ДРС и игра на гуми - едно влакче от старта до финала, където при тези изравнени възможности единствено таланта и смелостта на пилотите ще определят позициите. Да - решаващи би следвало да са уменията на пилотите, но то и сега си проличават. Не е ли добър пилота, който съумявайки да опази гумите се изкачва в класирането? Или пък този, който с гуми на парцали прави по-добро каране от някой с чисто нови? Аз от тази година следя и ДТМ, и този сезон въвеждат ДРС. Силно подозирам, че това решение е взето именно от горепосочената ми гледна точка. Но не знам кое кара зрителите са си мислят, че едва ли не вече всеки може да изпреварва всекиго където си пожелае. За мен нагледен пример беше старта в Испания, където Алонсо взе Хамилтън на онзи дълъг десен завой от външната страна. И не, не го казвам само защото съм му фен, а просто защото беше истинска демонстрация на това как пилота съумява да ползва наличните ресурси и да приложи усета си върху машината, за да прогресира. Спорта е налице, просто не всички го виждат.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana, Top Gun Maverick