Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
thunderl написа:Ivo_Borisov написа:Ами ретрофит кабела е три жици, можеш и ти да си го направиш. Не виждам кое е трудното, като си е оригинален ретрофит
п.п. Колегата oci когото ти са препоръчали, може да ти го направи, по мненията които чета за него е правил много такива.
Каза ми, че точно такава не е правил
Потърси колегата Милен, Napsters, той ще трябва да ти го направи.
Ако ми беше по близо и аз щях да ти го направя, няма нищо сложно, само прекарване на кабелите на точните места.

- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Здрасти колега thunderl.
Питаш къде съм го направил - в гараж го правих, че си трябват в случая с кабел от Е46 и тоци за поялник. Кабела за Е46 (те са 3 кабела де) е по-къс с около 50 см. и се налага снаждане/удължаване.
При мен процедурата беше за около 4-5 часа с размотаването и пушенето.
Иначе:
- Купуваш си бутоните (да са такива с i-bus support) - до колкото разбрах имало и "прости бутони".
- Сваляш бега, волана и спиралата под волана. (приготви си хубави torx-ове). На волана зад бега трябва да имаш 2 букси - една за еърбега и една с 4 или 5 пина свободна (тя е за бутоните). Имай в предвид обаче че на гърба на еърбега трябва да има отляво и отдясно "уши" за които се захващат бутоните. Ако си както мен с четирилъчев волан, може и да имаш но може и да нямаш такива "уши".
Аз в моя случай за всеки случай замерих и всички писти на спиралата, че да не се окаже че се трепя залудо.
- Сваляш радиото, евентуално и панела на климатроника (зависи колко са ти големи ръцете) за да прекараш кабела от волана до зад жабката.
- Най-дългия кабел с някакво жило или тел трябва да го прокараш покрай снопа в кутията с ECU-то.
- Другите два кабела трябва да отидат отдясно на жабката в LCM-a. В комплекта на кабела има допълнителни кабелни обувки и капачки, които се слагат към 2 от кабелите от/към LCM-a.
Ако си както мен с четирилъчев волан и си решил да не купуваш нов, има вариант да се изрежат части от облицовката на еърбега колкото да влезнат бутоните. Според старанието може да го докараш до 100% съвпадение със заводския. 2 часа играчка е, но кефа е тотален.
Ето малко снимки:
преди

ушите

пиновете

след

и

И така, имаш снимки, имаш и ръководството което прикачих по-рано.
Ако все още не си сигурен в способностите си, обади ми се и ще че свържа с човек който ще ти свърши работата качествено.
Поздрави и безсмъртие.
Питаш къде съм го направил - в гараж го правих, че си трябват в случая с кабел от Е46 и тоци за поялник. Кабела за Е46 (те са 3 кабела де) е по-къс с около 50 см. и се налага снаждане/удължаване.
При мен процедурата беше за около 4-5 часа с размотаването и пушенето.
Иначе:
- Купуваш си бутоните (да са такива с i-bus support) - до колкото разбрах имало и "прости бутони".
- Сваляш бега, волана и спиралата под волана. (приготви си хубави torx-ове). На волана зад бега трябва да имаш 2 букси - една за еърбега и една с 4 или 5 пина свободна (тя е за бутоните). Имай в предвид обаче че на гърба на еърбега трябва да има отляво и отдясно "уши" за които се захващат бутоните. Ако си както мен с четирилъчев волан, може и да имаш но може и да нямаш такива "уши".
Аз в моя случай за всеки случай замерих и всички писти на спиралата, че да не се окаже че се трепя залудо.
- Сваляш радиото, евентуално и панела на климатроника (зависи колко са ти големи ръцете) за да прекараш кабела от волана до зад жабката.
- Най-дългия кабел с някакво жило или тел трябва да го прокараш покрай снопа в кутията с ECU-то.
- Другите два кабела трябва да отидат отдясно на жабката в LCM-a. В комплекта на кабела има допълнителни кабелни обувки и капачки, които се слагат към 2 от кабелите от/към LCM-a.
Ако си както мен с четирилъчев волан и си решил да не купуваш нов, има вариант да се изрежат части от облицовката на еърбега колкото да влезнат бутоните. Според старанието може да го докараш до 100% съвпадение със заводския. 2 часа играчка е, но кефа е тотален.
Ето малко снимки:
преди

ушите

пиновете

след

и

И така, имаш снимки, имаш и ръководството което прикачих по-рано.
Ако все още не си сигурен в способностите си, обади ми се и ще че свържа с човек който ще ти свърши работата качествено.
Поздрави и безсмъртие.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Бях споменал по-напред в темата, че слагаме едно темпоматче на ТДС. Тая щуротия тръгна и сега изчакваме да се претапицира воланът и ще завършим монтажа. В случая ще се наложи да пуснем 3 кабелчета от ECU на мотора до волана и да монтираме едно допълнително бутонче за самото активиране на автопилота, че при 96-та ТДС компът си го иска, а 3-тото кабелче ще го пратим в таблото, за да пали зелената лампа, когато е активиран автопилотът.
Това, което искам да коригирам от опита на колегата по-горе е, че не е необходимо да се прави гмуркане чак до LCM-а на колата, защото двете кабелчета, които са необходими ги има и при радиото на колата, а именно I-Bus и захранване.
Това, което искам да коригирам от опита на колегата по-горе е, че не е необходимо да се прави гмуркане чак до LCM-а на колата, защото двете кабелчета, които са необходими ги има и при радиото на колата, а именно I-Bus и захранване.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Колеги, на тдс 97-ма какво е необходимо за да се пусне мулти-то, само кабели ли се прекарват че не съм се занимавал досега с такава кола?
п.п. Във WDS-а като гледам са само три кабела-до дде, и-бус и +. Трябва ли копчето на лайстната или не?
п.п. Във WDS-а като гледам са само три кабела-до дде, и-бус и +. Трябва ли копчето на лайстната или не?

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Аз съм слагал на д-та, там са три кабела и готово, нищо не се програмира, направо си тръгва. Но ме интересува при тдс 97 как стои въпроса.
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2

Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Колеги, сблъсках се със следният проблем: колата ми(е39 М52ТUB20 11/1999) оригинално нямаше мулти волан.Купих един емков с мултифункция и го сложих. Пуснах окабеляването до лайт-модула и компа както е описано в ПДФ-файла и резултата беше ,че просто накарах бутоните на волана да светнат.От темпомата и следа няма,CD-то не е оригинално и е разбираемо защо не мога да го контролирам ,но какъв е проблема с темпомата ,че не мога да го активирам.Проверих свързването на всички кабели и няма грешка.Както разбирам при тази манипулация лентовият кабел не се сменя или бъркам.Възможно ли е в него да е проблема.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Само два кабела ли си пуснал? Трябва да са три. Сигурен ли си че си свързал към компа на правилния пин? Различен е за различните мотори. Проблема може да е и в тези изключватели на съединителя и спирачката. 


Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Да, 3 кабела съм пуснал.2 към лайтмодула (пин 13 и 36) и един към компютъра (пин 27).Има ли други варианти за свързване.
- Fragzone
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 20.10.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91
- Мечтае да кара: M3
Re: Имам ли темпомат, за да сложа мултиволан
Колеги а по същия ли начин седи въпроса със свързването на волана при е39 2001г., щото и аз го сложих но работят само бега и клаксона?
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани