Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Да ви споделя още една цака за газта Значи ако има газ на 1-ва и 2-ра колонка вие сте спряли на 2-ра , хващате пистолета за газта на 2-ра и пускате помпата на 1-ва колонка . Навърта някакви съвсем скромни стотинки Стига съм спамил
- gulemetov
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: Amsterdam
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d, F10, 2010
- Мечтае да кара: Bavaria 45 cruiser
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Радостно е , че темата заинтересува доста хора. Да добавя някой мой впечатления.
(1) Първо, на моята кола има Stop-Go функция, която спира двигателя на светофарите. Според мене ако престоя е по-малък от 30сек въобще не си заслужава да се спира двигателя а в задръствания въобще го изключвам. Отделно, че двигателя хич не му е полезно да спира-стартира непрекъснато. При разумно ползване пести някъде (на градско) по 0,5л на 100км
(2) За темнпомата (cruise control) е полезен доста на магистрала но трябва да се ползва с мисъл. Когато има някъде нагорнище с копчетата намалявам скороста така , че да не вдига разхода. Отделно, когато има надолнище следвано от нагорнище обратно , в момента на слизане увеличашам скороста така че разхода да е постоянен а по нагорнището съответно намалявам пак.
(3) Никога не стоя на място и да чакам да загрее колата (или пък мотора BMW R1200GS това е абсолютно глупост - маслено въздушно охлаждане). ВАЖНОТО е да не се вдига веднага над 90км/ч , 2500 оборота макс) докато загрее. Гледал съм кола в Германия, която макар че е на никакви км беше издухана имено поради това. Жената живее близо до магистрала и до работата (30 км) я карала с +130км/ч....
(1) Първо, на моята кола има Stop-Go функция, която спира двигателя на светофарите. Според мене ако престоя е по-малък от 30сек въобще не си заслужава да се спира двигателя а в задръствания въобще го изключвам. Отделно, че двигателя хич не му е полезно да спира-стартира непрекъснато. При разумно ползване пести някъде (на градско) по 0,5л на 100км
(2) За темнпомата (cruise control) е полезен доста на магистрала но трябва да се ползва с мисъл. Когато има някъде нагорнище с копчетата намалявам скороста така , че да не вдига разхода. Отделно, когато има надолнище следвано от нагорнище обратно , в момента на слизане увеличашам скороста така че разхода да е постоянен а по нагорнището съответно намалявам пак.
(3) Никога не стоя на място и да чакам да загрее колата (или пък мотора BMW R1200GS това е абсолютно глупост - маслено въздушно охлаждане). ВАЖНОТО е да не се вдига веднага над 90км/ч , 2500 оборота макс) докато загрее. Гледал съм кола в Германия, която макар че е на никакви км беше издухана имено поради това. Жената живее близо до магистрала и до работата (30 км) я карала с +130км/ч....
- Runnaway
- Е46нтусиаст
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Моят рекорд за икономично шофиране е София - Велико Търново / Август месец / 209 км по километраж / 6.0/100 по Бордови Компютър / Средна скорост 93.6 км/ч с колата от подписа Е46 M52TUB20!
Като цяло най-важните правила са следните: поддържане на оборотите между 1500 и 3000 оборота; поддържане на равномерна газ; задължително каране по инерция на скорост; минимално използване на педала на спирачката.
Така мисля.
Като цяло най-важните правила са следните: поддържане на оборотите между 1500 и 3000 оборота; поддържане на равномерна газ; задължително каране по инерция на скорост; минимално използване на педала на спирачката.
Така мисля.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Абсолютния ми рекорд М54Б25 в Е46 купе е 6.0/100 - 95 от ОМV София- Бургас.
Тогава все още нямаше магистрала и си беше до нова загора, като тръгнах в 3 от София и средната скорост беше 73км/h
правилата са следните:
-магистрала- 5-та 87 по темпомат.
- ако има баир надолу - свободна
- извън градски път, само 5-та с плавни ускорения, от 60- нагоре до 110-120.
- темпомат се ползва когато пътя е без много релеф или по продължително изкачване и то се пуска след като започне изкачването.
В момента карам предимно на газ и над 10 не ми е давала. Като спазвам горните правила. Рядко имам палене за под 20 км пробег .
Все пак най-голямата икономия идва от пускането на свободна по баирите, НО не го препоръчвам на хора без опит зад волана.
Тогава все още нямаше магистрала и си беше до нова загора, като тръгнах в 3 от София и средната скорост беше 73км/h
правилата са следните:
-магистрала- 5-та 87 по темпомат.
- ако има баир надолу - свободна
- извън градски път, само 5-та с плавни ускорения, от 60- нагоре до 110-120.
- темпомат се ползва когато пътя е без много релеф или по продължително изкачване и то се пуска след като започне изкачването.
В момента карам предимно на газ и над 10 не ми е давала. Като спазвам горните правила. Рядко имам палене за под 20 км пробег .
Все пак най-голямата икономия идва от пускането на свободна по баирите, НО не го препоръчвам на хора без опит зад волана.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Икономията не е ли по-голяма при спускане на скорост и над 2000 оборота, да речем
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Тогава инжекторите не подават гориво, но все пак мотора спира колата и така вместо да пуснеш 3 км баир ще спуснеш 2 км по инерция и следващият 1 км ще го караш с разход 6-8/100 и се губи ефекта.
Аз не съм привърженик на карането на скорост по баир надолу и поради всички съпътстващи неща от него, но всеки си има избор.
По дебелите книги пише да се пуска на скорост.
Още повече, че износването и натоварването на всички чарколяци в колата (двигател скорости, кардан, диференциали и тн) се товарят излишно. В крайна сметка вместо един двигател да се върти с 900 оборота той се върти с 3-4 к оборота безсмислено. Пак си имам спирачки, пак колата ми има ток, когато ми се наложи пак мога да вкарам на предавка и тн и тн . Удоволствието излиза около 0.8 л/час.
С други думи моят избор е да си пусна по инерция, тази инерция при нашите коли е доста стабилна тъй като са тежки и да си оставя колата да си мърка и да не натоварвам излишно всичко по предаването на задвижването и двигателя излишно да ми се въртят.
НО пак да кажа, не се препоръчва за хора без опит и такива които не им е ясно какво се случва под капака на колата, то и затова в момента всички ги учат да карат на скорост ама никой не пита що. В крайна сметка извода е, че колата е предвидима и без резки промени в скорост без те да са поискани от водача. А пък тия дето набиват преди светофар от 4-3-2 за да спрат че да не си износят спирачките направо не са за говорене. То не е съединител не са тампони не е скорости всичко носи някакво лудо натоварване, за сметка на едни накладки.
Аз не съм привърженик на карането на скорост по баир надолу и поради всички съпътстващи неща от него, но всеки си има избор.
По дебелите книги пише да се пуска на скорост.
Още повече, че износването и натоварването на всички чарколяци в колата (двигател скорости, кардан, диференциали и тн) се товарят излишно. В крайна сметка вместо един двигател да се върти с 900 оборота той се върти с 3-4 к оборота безсмислено. Пак си имам спирачки, пак колата ми има ток, когато ми се наложи пак мога да вкарам на предавка и тн и тн . Удоволствието излиза около 0.8 л/час.
С други думи моят избор е да си пусна по инерция, тази инерция при нашите коли е доста стабилна тъй като са тежки и да си оставя колата да си мърка и да не натоварвам излишно всичко по предаването на задвижването и двигателя излишно да ми се въртят.
НО пак да кажа, не се препоръчва за хора без опит и такива които не им е ясно какво се случва под капака на колата, то и затова в момента всички ги учат да карат на скорост ама никой не пита що. В крайна сметка извода е, че колата е предвидима и без резки промени в скорост без те да са поискани от водача. А пък тия дето набиват преди светофар от 4-3-2 за да спрат че да не си износят спирачките направо не са за говорене. То не е съединител не са тампони не е скорости всичко носи някакво лудо натоварване, за сметка на едни накладки.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Nedialkov написа:Тогава инжекторите не подават гориво, но все пак мотора спира колата и така вместо да пуснеш 3 км баир ще спуснеш 2 км по инерция и следващият 1 км ще го караш с разход 6-8/100 и се губи ефекта.
...
Не може ли за момент да натиснеш съединителя взависимост от наклона, за да ускори колата малко пък после пак си карай на скорост Така ще имаш (>2км x ~0л/100км + <1км x 0.8л/час) вместо (=3км x 0.8л/час + прегряти спирачки) ? Защо мотора да се върти чак с 4000 оборота, трябва да е бая зверски баир и ниска предавка, че да е достигнал тия обороти
Вкарваш се излишно в некви филми ми се струва Верно, по стабилни баири на спирачки ли спускаш?
Не само, че е по-предвидима дадена кола, когато е на скорост. Едно БМВ стои много по-балансирано при спускане и завой, когато е на скорост, отколкото ако си го държиш на спирачки през цялото време. Най-малкото поради наклона върху предния мост лежи по-голямата част от теглото. При постоянно натиснати спирачки едно, че ги износваш/прегряваш и т.н. идва момента дето искаш да намалиш повечко и още повече го дебалансираш. И тогава понякога идва и "синдромът на прегрятите спирачки"
Как да е, въпрос на избор
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Абсолютно въпрос на избор.
А кой е казал, че намалявам с постоянно приложено усилие на спирачките
При голям баир намалявам на тласъци и отпускам спирачките.
Два примера за каране по инерция:
1) София към Търново по витиня като пусна от първия тунел на свободна от 90 на втория тунел намалявам от 130/40 до 90 след това в тунела съм с около 90 и така минавам и двата тунела на свободна и чак долу на лукойл-а слагам на скорост. Спирачки се натискат само преди тунела. Тая схема се проваля разбира се когато има голям трафик.
2) Търново към София с качването на Хемус като се засиля с към 140 и откарвам поне 5-6 км докато падне до 90.
Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам. Просто на познат път винаги си правя преценка кога да натисна газ, кога да върна и кога да дам на свободна. Но и никога не спирам на скорост и тн освен в аварийна ситуация тогава връщането на предавки съчетано с натиснати спирачки = по ранно спиране.
В крайна сметка въпрос на избор е кой как ще кара, най-важното е да е безопасно и човека да е сигурен в действията си
А кой е казал, че намалявам с постоянно приложено усилие на спирачките
При голям баир намалявам на тласъци и отпускам спирачките.
Два примера за каране по инерция:
1) София към Търново по витиня като пусна от първия тунел на свободна от 90 на втория тунел намалявам от 130/40 до 90 след това в тунела съм с около 90 и така минавам и двата тунела на свободна и чак долу на лукойл-а слагам на скорост. Спирачки се натискат само преди тунела. Тая схема се проваля разбира се когато има голям трафик.
2) Търново към София с качването на Хемус като се засиля с към 140 и откарвам поне 5-6 км докато падне до 90.
Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам. Просто на познат път винаги си правя преценка кога да натисна газ, кога да върна и кога да дам на свободна. Но и никога не спирам на скорост и тн освен в аварийна ситуация тогава връщането на предавки съчетано с натиснати спирачки = по ранно спиране.
В крайна сметка въпрос на избор е кой как ще кара, най-важното е да е безопасно и човека да е сигурен в действията си
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
По магистрала - ясно
Хаинбоаз/Шипка, там пробвал ли си я тая схема? Щото там или спускаш на спирачки или на скорост, няма го варианта "Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам." Чат-пат и знаци слагат за преминаване на по-ниска предавка, явно там това е по-безопасния вариант, как мислиш
Хаинбоаз/Шипка, там пробвал ли си я тая схема? Щото там или спускаш на спирачки или на скорост, няма го варианта "Спирачки не съм прегрявал никога, дори много много рядко ползвам." Чат-пат и знаци слагат за преминаване на по-ниска предавка, явно там това е по-безопасния вариант, как мислиш
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Сега нали си говорим за най-голяма икономия при каране
Шипка не съм минавал никога в интерес на истината.
Просто аз съм от хората който си пускат колата по инерция в града преди светофар и на познат път по баир надолу. Не съм казал йок така карайте всички. Познавам си възможностите познавам си колата, не го правя със само цел икономия, по скоро по комфортно ми е и съм на мнение че си пазя колата повече така дали е правилно... времето ще покаже, но досега да чукан на дърво съм успял да се измъкна в сложни ситуации без това че съм бил на свободна да ми е било в минус.
Много зависи и от стила на каране, моя е доста доста спокоен, когато реша да карам на макс на възможностите си /моите или на колата/ свободната не участва в упражнението, освен лоста да минава от там.
Шипка не съм минавал никога в интерес на истината.
Просто аз съм от хората който си пускат колата по инерция в града преди светофар и на познат път по баир надолу. Не съм казал йок така карайте всички. Познавам си възможностите познавам си колата, не го правя със само цел икономия, по скоро по комфортно ми е и съм на мнение че си пазя колата повече така дали е правилно... времето ще покаже, но досега да чукан на дърво съм успял да се измъкна в сложни ситуации без това че съм бил на свободна да ми е било в минус.
Много зависи и от стила на каране, моя е доста доста спокоен, когато реша да карам на макс на възможностите си /моите или на колата/ свободната не участва в упражнението, освен лоста да минава от там.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Никога не изключвайте от скорост. Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
err0r написа:Никога не изключвайте от скорост. Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....
Не бива икономията на гориво да се поставя пред правилното и максимално безопасно шофиране. Аз постигам заводския извънградски разход на колата си с постоянно изравняване на обороти Преди 3 седмици пътувах за почивка и понеже имам нищожен опит извън града се стремях да спазвам следните неща:
-да поддържам максимално време еднаква скорост -> да избегна излишни ускорения
-по баири надолу да подбирам правилно предавката, така че хем колата да се движи пак с горе-долу равна скорост, хем да имам контрол върху автомобила
-по баири нагоре (където обикновено се кефя много ) да я държа в обороти около 4000, защото там ми е максималния въртящ момент. Към Русе примерно има едни трилентови отсечки със средна лента за изправарване и едни виещи се завои. Набивам 4-та и със 120 нагоре без да пускам. Отново максимално динамично, за да печеля от инерцията на колата.
Равносметката е 375км от точка до точка, на връщане взети с 1ч. по-бързо, а разхода еднакъв.
И нещо да кажа, което си е мое виждане и не искам да задължавам никого: на двигателя това му е предназначението - да се товари, да седи в обороти когато е нужно, и винаги да е с оглед максимална безопасност на пътя. Като изпреварваш примерно сравнително дълга колона не изцеждаш ли 3-4та до долу, да се изтеглиш максимално бързо? Това не са моменти, в които икономията трябва да е приоритет. Тя би следвало да почне още от поддържане на агрегата и системите на автомобила в изправност. Така че за мен изключването на предавка при каквито и да е обстоятелства е неразумно. Тази неутрална позиция на лоста е за да може колата да седи запалена на място. Щом тръгне да се движи седи на предавка/и. Щото си представете ситуация на поднасяне примерно, заради лош път или хлъзгава настилка, и сте на свободна. Върви я хващай тая кола само с волана... Слагането на предавка тогава е въпрос на адски добро изравняване на обороти, което пак води до пренасяне на тежест.
- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Момчета нека всеки си кара както иска.
Форума е за споделяне на мнения без насаждането им .
Както казах не е за хора, които нямат опит нито съм казал, че постоянно се кара така винаги се прави преценка.
И само още нещо искам да обсъдим с оглед на следното:
А ако колата е с предно, тогава пускането на скорост не преебава ли съвсем равновесието в теглото на автомобила.
И не не съм съгласен, че е все едно, да пуснеш волана. Имам си контрол и си познавам колата и ПЪТЯ по който ги правя тези неща., мога във всеки един момент да вкарам на предавка като изравня перфектно оборотите и още веднъж да кажа - това се прави само при спокойно каране ако когато карате спокойно колата ви може да поднесе ей така от нищото начи .... При по сериозно каране се кара само в обороти и на скорост.
П.С. Темата е за икономия не за скорост не - и досега няма автомобил които съм карал на който да не падна под заводските стойности за разход, когато поискам
Форума е за споделяне на мнения без насаждането им .
Както казах не е за хора, които нямат опит нито съм казал, че постоянно се кара така винаги се прави преценка.
И само още нещо искам да обсъдим с оглед на следното:
err0r написа:Задните колела, зацепени през силовото предаване с двигателя, са още един метод, с който контролирате безпроблемното си придвижване по пътната мрежа. Да преминете на неутрална и да чакате инерцията е равностойно на това да пуснете волана, защото пътят ви се вижда прав и равен....
А ако колата е с предно, тогава пускането на скорост не преебава ли съвсем равновесието в теглото на автомобила.
И не не съм съгласен, че е все едно, да пуснеш волана. Имам си контрол и си познавам колата и ПЪТЯ по който ги правя тези неща., мога във всеки един момент да вкарам на предавка като изравня перфектно оборотите и още веднъж да кажа - това се прави само при спокойно каране ако когато карате спокойно колата ви може да поднесе ей така от нищото начи .... При по сериозно каране се кара само в обороти и на скорост.
П.С. Темата е за икономия не за скорост не - и досега няма автомобил които съм карал на който да не падна под заводските стойности за разход, когато поискам
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Няма спокойно и неспокойно каране... има само едно - каране. Винаги трябва да си на 100% от потенциала си. Нали знаеш, че когато се качиш в колата и потеглиш си с единия крак в гроба и с другия в пандиза? Какво значи път, който познаваш? Вържи си очите с черна лента и карай, след като го познаваш. Никога не можеш да знаеш дали по пътя няма ремонт, аварирал автомобил след завоя, новоотворила се дупка, кобила с конче или нещо друго.
И от това нека всеки си кара както иска си е мамата ебало по пътищата. Всеки иска да е по-тарикат от другия, всеки си мисли, че него не може да го застигне оня с косата.
Не ти насаждам мнение. Карай както прецениш за добре, ти возиш близките си, ти държиш животите им в ръцете си. Освободи от скорост, за да ти се износва двигателят по-малко. Даже ако искаш следващия път направо го изгаси, хем моментният ти разход ще е 0/100, хем и износване няма да има.
И от това нека всеки си кара както иска си е мамата ебало по пътищата. Всеки иска да е по-тарикат от другия, всеки си мисли, че него не може да го застигне оня с косата.
Не ти насаждам мнение. Карай както прецениш за добре, ти возиш близките си, ти държиш животите им в ръцете си. Освободи от скорост, за да ти се износва двигателят по-малко. Даже ако искаш следващия път направо го изгаси, хем моментният ти разход ще е 0/100, хем и износване няма да има.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани