как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Здравейте,Колеги обръщам се към вас ЗНАЕЩИТЕ ,какво трябва да се направя за да оптимизирам автомобила си след дълък покой (говориме за период от 1 година нагоре)като до последно е била работеща с антифриз разбира се в системата.Акумулатора не е свалян и е теглило ток до като може то се знае ,че няма да го бъде (с хубаво зареждане ще стане ли отново работещ акумулатор?),но дали нещо друго може да се е прецакало.Как стоят нещата с електроники ала-бала????
!!!Трябва ли да се направи нещо допълнително?
има ли нещо специфично което трябва да направя?
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО !!!! 




- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Зареждаш си акумулатора, въртиш и палиш. Ко друго ??. Мойта седи в гаража по 3-4 месеца, кат ми потрябва паля и тръгвам. Остави я да поработи 15 минути на место за оглед на евентуални течове и толкоз.
Хм,хм...
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Моджо написа:Зареждаш си акумулатора, въртиш и палиш. Ко друго ??. Мойта седи в гаража по 3-4 месеца, кат ми потрябва паля и тръгвам. Остави я да поработи 15 минути на место за оглед на евентуални течове и толкоз.
не е работила 1 година стояла е на полеви условия слънце,пек,студ,мраз,дъжд спаднали гуми гледам, няма теч отдолу но дали не се е прецакала електрониката нещо да не би да е изгубила настройки,памети и т.н незная но мисля че като падне напрежението от акумулатора под 10V май спира всякъква консумация !!! НЕЗНАЯ

- Nedialkov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 174
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: BMW
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Добре де като седи тоз теч от къде да се появи. Някой мишиок да и пробие картера ли
Зареди си акумулатора като пич, палиш и е хубаво отначало да не тръгнеш на дълъг път с нея ами 100-200 км навърти из града за да се увериш че всичко работи нормално и следи течностите как са. Хубаво е да и смениш маслото в скоро време, тъй като то се сменя на пробек или на време.
Това е какво да и стане на електрониката. Зареждай и пали, ако не запали тогава ще го мислиш.

Зареди си акумулатора като пич, палиш и е хубаво отначало да не тръгнеш на дълъг път с нея ами 100-200 км навърти из града за да се увериш че всичко работи нормално и следи течностите как са. Хубаво е да и смениш маслото в скоро време, тъй като то се сменя на пробек или на време.
Това е какво да и стане на електрониката. Зареждай и пали, ако не запали тогава ще го мислиш.
- Night_Wolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: 10.01.2010
- Местоположение: София <> Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Като не ползваш някой стар телефон или лаптопа си с месеци/години какво правиш?! - Зареждаш батерията/акумулатора и тръгваш.
Остави мотора да поработи няколко минути, че маслото се е оттекло предполагам и т.н. и си готова, виж си налягането в гумите, както нивото на маслото в двигателя.
По принцип масло се сменя или на пробег или на една година, така го дават и на чисто новата ми служебна кола, иначе отпад гаранцията. Така, че смени си маслото да не е изгубило качествата си.
Остави мотора да поработи няколко минути, че маслото се е оттекло предполагам и т.н. и си готова, виж си налягането в гумите, както нивото на маслото в двигателя.
По принцип масло се сменя или на пробег или на една година, така го дават и на чисто новата ми служебна кола, иначе отпад гаранцията. Така, че смени си маслото да не е изгубило качествата си.
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Nedialkov написа:Добре де като седи тоз теч от къде да се появи. Някой мишиок да и пробие картера ли![]()
Зареди си акумулатора като пич, палиш и е хубаво отначало да не тръгнеш на дълъг път с нея ами 100-200 км навърти из града за да се увериш че всичко работи нормално и следи течностите как са. Хубаво е да и смениш маслото в скоро време, тъй като то се сменя на пробек или на време.
Това е какво да и стане на електрониката. Зареждай и пали, ако не запали тогава ще го мислиш.
Маслото ще го сменя имам го в наличност и филтрите,маслен,горивен,въздушен !!!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Теча се получава от всичко що е гумено и е уплътнение. Личен опит. При голям престой, без да минава течност (каквато и да е тя) , гумата се втвърдява и после се пука или не уплътнява добре.
Хм,хм...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълък "ПОКОЙ" !!!
Моджо написа:Теча се получава от всичко що е гумено и е уплътнение. Личен опит. При голям престой, без да минава течност (каквато и да е тя) , гумата се втвърдява и после се пука или не уплътнява добре.
Другото, което се сещам, че това дето ти е в резервоара ако е било бензин или нафта вече не е нито едното , нито другото. За предпочитане е да го изхвърлиш и да си сипеш ново гориво, като добавка за чистене на дюзи е задължителна.
Хм,хм...
- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Освен стандартните процедури, не давай много зор на колата първите 1-2 дни. На електрониката няма какво да и стане. В най-лошия случай, ще имаш проблеми със дюзите(личен опит).
Абе с две думи, зареди/смени акумулатора. Провери течностите и гумите и карай със едно на ум първите 1-2 дни.
Аз имам една кола, която се кара точно 2 пъти във годината, но през 2-3 седмици я припалвам да се развърти двигателя. Помпам и гумите често. Само не си оставяйте колите на трупчета, при по-продължителен престой, че става страшно.
Абе с две думи, зареди/смени акумулатора. Провери течностите и гумите и карай със едно на ум първите 1-2 дни.
Аз имам една кола, която се кара точно 2 пъти във годината, но през 2-3 седмици я припалвам да се развърти двигателя. Помпам и гумите често. Само не си оставяйте колите на трупчета, при по-продължителен престой, че става страшно.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг
zafirovp написа:Само не си оставяйте колите на трупчета, при по-продължителен престой, че става страшно.
Защото ?


- TheKiller
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 16.06.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i
- Детайли за колата: M43B19TU
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Може би заради ходовата част.моят съвет е масло,филтри,рецъци,акумулаор и ново гориво 

/// 6>4




- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг
cod-cdbp написа:zafirovp написа:Само не си оставяйте колите на трупчета, при по-продължителен престой, че става страшно.
Защото ?
Ами много хора го правят, понеже като спаднат гумите и седят така известно време, след това се напукват. И аз бях от тия хора, докато не ми изпуснаха 3 амортисьора заради подобна ''превантива''. Сега вече махам гумите и слагам трупчета на носачи или друга подходяща част, но не и на самото купе. Може и да не е така, а моето да е просто късмет.
- Hito
- Е46 Fanatic
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d; GLK 320
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Ако е седяла на вън...... огледай хубаво и за следи от гризачи (плъхове) , че идея си нямаш те какви поразии правят



Великите умове обсъждат идеи.
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание
Средните умове обсъждат събития.
Дребните умове обсъждат хората.
Убий глупака с мълчание

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг
zafirovp написа:cod-cdbp написа:zafirovp написа:Само не си оставяйте колите на трупчета, при по-продължителен престой, че става страшно.
Защото ?
Ами много хора го правят, понеже като спаднат гумите и седят така известно време, след това се напукват. И аз бях от тия хора, докато не ми изпуснаха 3 амортисьора заради подобна ''превантива''. Сега вече махам гумите и слагам трупчета на носачи или друга подходяща част, но не и на самото купе. Може и да не е така, а моето да е просто късмет.
колите се слагат на трупчета заради гумите. ако стаднат с времето ще се срежат от джантите под тежеста на колата. а ако са напомпани ще се изтумбят от това че не са в движение и тежеста не минава еднакво по цялата обиколка на гумата - иначе казано ще тресат като ги подкараш. според мен няма да е проблем да седи на трупчета (само ако е на петите за крика) защото сме с алуминиеви носачи, които може да се деформират от продължително седене под напрежение.
Към колегата и темата му. Задължително е колата да работи двадесетина минути на място, за да загрее, да видиш дали ще ти работи перката (ако нещо не е прегризало някой кабел), дали ще има течове на масло и антифриз (вода). Преди да тръгнеш провери накладките и дисковете. Има възможност да са се набили боклуци по тях. За една седмица дисковете ръждясват, да не говорим за цяла година. Може да се е отлепила някоя накладка, да са заяли накладките на ръчната, да имаш изкривен диск. И ако салона ти не е изподран от котки, друго няма какво да и стане.

- zafirovp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: как да оптимизираме автомобила си след дълъг "ПОКОЙ" !!!
Или умрял плъх точно до отвора за парното. Абе във какви филми съм се вкарвал, само аз си знам. Най-добре, я дайте на някой да я припалва през седмица. Даже и 5 метра да я кара и 20 минути да работи пак ще има ефект. И задължително в гараж/под навес. Иначе ще трябва да си сменяте талона в КАТ, заради промяна в цвета на колата. 

22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани