Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Lenco написа:Freakylol написа:.....
Кой е тоя дизел дето гори 3,5/100 при 120?
Да съм споменавал 3.5/100 някъде? Или реши да се правиш на остроумен понеже при 150км дава 5.4?
RoadRunner написа:Резултата след 59литра нафта![]()
RoadRunner написа:150 на темпомат, общо 3ма човека с багаж
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
doncheff написа:Lenco написа:Freakylol написа:.....
Кой е тоя дизел дето гори 3,5/100 при 120?
530d автоматик според темата в Е39 форума![]()
![]()
![]()

Това не вярвам някой да го е написал.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Freakylol написа:Защо? Ти колко мислиш, че един дизел гори със скорост ~140км? Голф 4 със същия мотор и 17ки на темпомат с 150км дава 5.4
аааа колега не така


Икономични двигатели са тракащите помпи дюзи, но не чак толкова, а и бая проблеми си имат...Най-добре да си лаем бензин срещу дизел, колкото се може по-обективно, ако това е възможно

"Чемодан, вокзал, Москва"
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
А после българската нафта била калпава била незнам ква си с нея разхода бил с много отгоре оная западняшката била супер ...значи тоя 3,5/100 при 120 ако зареди в Германия ще даде поне 1 литър надолу -някъде към 2.5/100 което си е вече приличен разход за дизел / разбира се ако е все пак е в литри това 3.5/
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Може да е в лева. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- TouringInternational
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 208
- Регистриран на: 7.12.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M44 на газ
- Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
- Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
макар че отново ще пиша за газта не искам да създавам излишни конфликти, а само да споделя.
Равносметка: е36 м44, на газ от 4 години, почти 80 хил. км изминати, около 70 хил. на газ, първите 5 са на бензин+ на всеки 10 на газ карам около 1к на бенз на ръчка
средно 2000лв спестени на година от гориво (много усреднено), да извадим филтри за газта, бензин и т.н. пак остават към 1000лв
Летните ми гуми са вече на 3 години, но все още се справят доста добре, зимните са на 1 сезон, консумативите не са от Дару, но не са и най-евтините, маслото и филтрите се сменят на 10к. Минус е честата смяна на гърнета и това, че чакам мотора да роди от известно време, но едва ли е от газта, аз май ИС м44 на над 300к не съм виждал, но мисля да пробвам с моя
Всичко това, докато бях студент, предпочетох да пътувам по 250 км на седмица (Плевен-ВТ-Плевен)за 30лв отколкото за 50-60лв и да се друсам с влака, защото просто нямаше как да си ги позволя.
Размислите на един беден студент
ПП: при дизел пауъра ми харесва усещането за ускорение, създавано от турбото
Равносметка: е36 м44, на газ от 4 години, почти 80 хил. км изминати, около 70 хил. на газ, първите 5 са на бензин+ на всеки 10 на газ карам около 1к на бенз на ръчка

средно 2000лв спестени на година от гориво (много усреднено), да извадим филтри за газта, бензин и т.н. пак остават към 1000лв
Летните ми гуми са вече на 3 години, но все още се справят доста добре, зимните са на 1 сезон, консумативите не са от Дару, но не са и най-евтините, маслото и филтрите се сменят на 10к. Минус е честата смяна на гърнета и това, че чакам мотора да роди от известно време, но едва ли е от газта, аз май ИС м44 на над 300к не съм виждал, но мисля да пробвам с моя

Всичко това, докато бях студент, предпочетох да пътувам по 250 км на седмица (Плевен-ВТ-Плевен)за 30лв отколкото за 50-60лв и да се друсам с влака, защото просто нямаше как да си ги позволя.
Размислите на един беден студент

ПП: при дизел пауъра ми харесва усещането за ускорение, създавано от турбото
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
bai_ILIA написа:Freakylol написа:Защо? Ти колко мислиш, че един дизел гори със скорост ~140км? Голф 4 със същия мотор и 17ки на темпомат с 150км дава 5.4
аааа колега не такапреди да си купя 330-ката карах Seat Leon FR 1.9 TDI PD 150 коня и не си спомням да е горял със 150км/ под 6 литра..даже след като си изяде вала смених всичко свързано с това, пак не гореше толкова малко колкото казваш (да, мотора не се задоволи само с нафта и масло и направо си ИЗЯДЕ разпределителния вал
). Може би ако го бях засичал на спускането от тунела Траянови врата към Пловдив щеше да даде такъв мега разход...Тъпото е, че на магистралата помпа дюзата гореше една идея повече при висока скорост от 6 цилиндров дизел с по-мощен двигател в 200кг по-тежка кола...
Икономични двигатели са тракащите помпи дюзи, но не чак толкова, а и бая проблеми си имат...Най-добре да си лаем бензин срещу дизел, колкото се може по-обективно, ако това е възможно



- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
и такова чудо карах 80 000км - TDI 110 коня...много здрав и много шумен двигател. колега, да 50лв не е проблем Пловдив-София и обратно. нали правиш разлика между 130км/ч. и 150км/ч постоянна скорост? Питам понеже като минах от Пазарджик до Пловдив един път с 230км/ч на автопилот, не се получи както винаги със 6.xx/100 разход 

"Чемодан, вокзал, Москва"
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Freakylol написа:RoadRunner написа:Резултата след 59литра нафта
RoadRunner написа:150 на темпомат, общо 3ма човека с багаж
Аз мога да ти направя снимка на среден 5.6 по борд комп на 2л. бенз. двигател (на 25 год.) и к'во??
Някой написал и снимал,че минал 1080 км. с 59л. нафта със 150 на темпомат

В тунинга имаше преди време една тема,дето собственик на чипосана ибиза дизел разправяше как имал разход около 4 при 180км/ч.



По темата:дизел?-не,благодаря!Виждал съм достатъчно примери,дето с "новия" стар дизел,дето харчел по-малко от бензинката изревават още на 2-рия месец с 4 цифрени суми,т.е. си "изяждат" спестените от гориво пари в аванс


п.п.Относно това кой на какво гориво карал и дали можел да си позволи еди кво си,и какъв "скъсаняк" бил....аз им поглеждам гумите


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
немо написа:...
Само дето разликата е, че аз карам същия мотор и съм сигурен, че ако се кача на магистрала с тази скорост ще постигна този разход


Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Само ми е интересно как на база 2-3 видяни кошника си правите генерални изводи, дизела така, бензина иначе. Стига с тая икономия, дизел или бензин кой каквото го кефи и му е на сърцето. Мене ме кефи дизела и дизел ще си карам, икономия не гоня и скъпи ремонти не съм правил, дали от начин на шофиране, дали от правилна поддръжка или просто късмет. И бензина е скъп за правене нищо, че няма турбо, макар, че сега новите бензини и те турбо и те директно впръскване. Едни ги кефи максимална скорост други еластичност в определен диапазон от километража, за това има двигатели от 0.8 та до колкото ти кеф.
Рим-Първата бензиностанция след границата в словения са точно 700км сипах 38л. дизел точно до горе, което е 5.4л/100 по борд компютъра имах 129км/ч средна скорост.
немо написа:Freakylol написа:RoadRunner написа:Резултата след 59литра нафта
RoadRunner написа:150 на темпомат, общо 3ма човека с багаж
Аз мога да ти направя снимка на среден 5.6 по борд комп на 2л. бенз. двигател (на 25 год.) и к'во??
Някой написал и снимал,че минал 1080 км. с 59л. нафта със 150 на темпомат![]()
В тунинга имаше преди време една тема,дето собственик на чипосана ибиза дизел разправяше как имал разход около 4 при 180км/ч.![]()
така че грешката е,че е карано със 150,ако бяхте сложили темпомата на 180 щеше да е под 5л/100км среден
![]()
Рим-Първата бензиностанция след границата в словения са точно 700км сипах 38л. дизел точно до горе, което е 5.4л/100 по борд компютъра имах 129км/ч средна скорост.

- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
speedhokk написа:boksioraE39 написа:speedhokk написа:Който не го притеснява да кара на газ, не виждам въобще какво има да му мисли. Една проста справка ще покаже, че като лв/км е39 540i излиза почти колкото да караш 525d. В тоя случай не виждам кой би предпочел 163к.с. пред 286к.с. и това при условие, че турбо мотора е доста по-сложен и евентуално би бил и по-скъп за поддръжка.
От там насетне, който пък го притеснява да кара на газ, също няма какво да му мисли. Ако иска все пак някаква динамика за малко пари на 100км, дизела е в общи линии единствения вариант. Иначе трябва да се оглежда за нещо 1.4 или 1.6 бензин, които в каквото и купе да са, като се натоварят и се пусне климатика положението става доста мъчно. Да не говорим пък, че тия мотори при по-високи скорости могат да изненадат доста неприятно с разхода си.
![]()
Ужас...
Колега, тъй като не знаех, че и ти следиш темата, ще направя малко разяснение, че това което съм написал важи в общия случай, който няма нищо общо с твоята кола, която от темата за разход в е39 раздела съм забелязал, че понякога гори до един литър под заводските данни за извънградско.
Когато почнете да ми я пълните до горе с макс моушън тогава ще ми смятате разхода колко литра надоло ми гори колата,аз борд не гледам смятам само пълно/пълно и аритметиката излиза така,след това пиша в темата "колко харчи" (защо ли..........) толкова за това.


Казах "ужас" на сравнението ти като пари за гориво на Е39 4.4 и 2.5д....


След това прецених че с моето каране около 40-хиляди на година бензина не ми върши работа... Взех си 30ката която се оказа с идиотоустойчив двигател,смешен разход и доста приятен вървеж....

И като си толкова компетентен за заводски разходи как можа да си купиш най-голямото недоразумение слагано в Е39?!?!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Freakylol написа:Lenco написа:Freakylol написа:.....
Кой е тоя дизел дето гори 3,5/100 при 120?
Да съм споменавал 3.5/100 някъде? Или реши да се правиш на остроумен понеже при 150км дава 5.4?
Няма, как да се правя на остроумен, като господ ми го е дал по рождение, но явно при теб не е така.
Ставаше въпрос, че карам по магистралата с разход 7/100газ и за да доближиш разхода трябва да стигнеш цифрата 3,5/100 нафта, лесно се смята по цените на бензиностанциите. 150 не съм вдигал никъде, просто е противозаконно, а аз бичам реда, а и съм на възраст, реакциите ми отслабват. Ако изкам динамика или други скорости, просто ще карам друга кола. Няма да откриваме топлата вода, те хората са ги наредили, метан-газ-дизел-бензин за икономия и обратно за каране.
Не ми се спори с разни измислени-анонимни герои, то вярно, че и тука стана, като в бгмамма......
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
speedhokk написа: Иначе трябва да се оглежда за нещо 1.4 или 1.6 бензин, които в каквото и купе да са, като се натоварят и се пусне климатика положението става доста мъчно. Да не говорим пък, че тия мотори при по-високи скорости могат да изненадат доста неприятно с разхода си.
Това твърдение (в червеното) не е вярно при новите двигатели,моят е 1.4 турбо(122 коня,същите двигатели има и със 140 и със 160 коня) и при 140 на темпомат и автомат по магистралата харчи точно 6.1/100 бензин със включен климатик.
Може би говориш за стар автомобил над 10 години.
Пежото на жената е 1.4 дизел (HDI) с "чудовищните" 68 коня и по магистралата харчи със 140 около 4.5-5/100 нафта,сега вярно че ако не си на магистрала и трябва да отминаваш камион ,първо трябва да се увериш че до хоризонта няма насрещно движение,изключва се климатика и се започва дълга процедура по отминаването

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
boksioraE39 написа:
Когато почнете да ми я пълните до горе с макс моушън тогава ще ми смятате разхода колко литра надоло ми гори колата,аз борд не гледам смятам само пълно/пълно и аритметиката излиза така,след това пиша в темата "колко харчи" (защо ли..........) толкова за това.![]()
![]()
Казах "ужас" на сравнението ти като пари за гориво на Е39 4.4 и 2.5д....Незнам какъв цървул трябва да си да газифицираш 4.4?! Като нямаш пари за 18/100 бензин по-добре се примири с нещо по-малко,което газта ще му отива...примерно опел вектра.... 2-години си карах аудито А8 4.2 на бензин колкото и да харчеше и за секунда не помислих за газ... защо ли?!
![]()
След това прецених че с моето каране около 40-хиляди на година бензина не ми върши работа... Взех си 30ката която се оказа с идиотоустойчив двигател,смешен разход и доста приятен вървеж....![]()
И като си толкова компетентен за заводски разходи как можа да си купиш най-голямото недоразумение слагано в Е39?!?!
Последните 2 страници точно това се обясняваше, ама ние пак опряхме до това, че газаджиите били цървули. Доста такива би трябвало да има в е38 раздела примерно, където голяма част от 740ките са газифицирани, та тея хора по същия начин могат тебе да нарекат цървул, задето си си взел дизелово бмв, че да ти е по-евтино. Да не говорим пък, че в последно време доста по-срещания вариант е 530д + чипче на 8 годишни гуми, което не намирам за много по- "ентусиастко". Относно това на кое щяло повече да отива газта, бмв направиха М5 на газ, за да покажат, че няма проблем да се направи, ние тука още приемаме за "нередно" да газифицираме некви 10-15 годишни коли, пък били те и 8 цилиндрови.
А относно компетентността ми за заводски разход, по времето когато си купувах бмв-то, акциза на една 540ка сигурно щеше да е повече от стойността на колата. "Читавите" 525д, които бяха безмитни стартираха от цени 22 000лв+ , та реално тогава избора беше между 520и или 525тдс. Предполагам датата на регистриране във форума те е заблудила, но тя няма нищо общо с това, кога съм си взел колата.
ПП: 520ката, макар и да е "най-голямото недоразумение слагано в е39" си я карам на бензин, но защото както по-рано казах, мен МЕ притеснява да карам на газ. В момента дори карам дизел, само че не в бмв.
Е.Димитров написа:Това твърдение (в червеното) не е вярно при новите двигатели,моят е 1.4 турбо(122 коня,същите двигатели има и със 140 и със 160 коня) и при 140 на темпомат и автомат по магистралата харчи точно 6.1/100 бензин със включен климатик.
Може би говориш за стар автомобил над 10 години.
Пежото на жената е 1.4 дизел (HDI) с "чудовищните" 68 коня и по магистралата харчи със 140 около 4.5-5/100 нафта,сега вярно че ако не си на магистрала и трябва да отминаваш камион ,първо трябва да се увериш че до хоризонта няма насрещно движение,изключва се климатика и се започва дълга процедура по отминаването
Да, за стар автомобил говоря. За новите съм напълно съгласен.
Последна промяна speedhokk на 29 Авг 2013, 11:04, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани