Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Leon » 29 Авг 2013, 9:42

Добре бе, хора, не се опитвайте да убедите другите, че едното гориво е по-хубаво, а защо вие лично го предпочитате и темата ще си върви чудесно. :winky: Ясно, че като ви се налага да въртите 50-60к на година по работа ще търсите най-икономичния вариант за това, аз също бих го направил, няма какво да се спори тук. Но на сърце ли ви е наистина тази кола с това гориво? Новите бензинови мотори (за съжаление) имат всички недостатъци на дизеловите и малко от предимствата им. Това означава ли, че съвсем ще се откажем от бензина и той ще остане само за екзотични бегачки? Защо продължават изобщо да произвеждат бензинови коли, предвид напредъка на дизела и т.н.? Защо ние продължаваме да купуваме бензинови коли? Има доста какво да чопли по темата, но не, трябва да дъвчем филтрите на газовата уредба и да оборваме разхода на ВАГ дизелов мотор, каран по инерция... :banghead:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2013
Пол: Мъж
Кара: Ауди

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Freakylol » 29 Авг 2013, 10:34

Lenco написа:
Freakylol написа:
Lenco написа:
Freakylol написа:.....

Кой е тоя дизел дето гори 3,5/100 при 120?


Да съм споменавал 3.5/100 някъде? Или реши да се правиш на остроумен понеже при 150км дава 5.4?


Няма, как да се правя на остроумен, като господ ми го е дал по рождение, но явно при теб не е така.
Ставаше въпрос, че карам по магистралата с разход 7/100газ и за да доближиш разхода трябва да стигнеш цифрата 3,5/100 нафта, лесно се смята по цените на бензиностанциите. 150 не съм вдигал никъде, просто е противозаконно, а аз бичам реда, а и съм на възраст, реакциите ми отслабват. Ако изкам динамика или други скорости, просто ще карам друга кола. Няма да откриваме топлата вода, те хората са ги наредили, метан-газ-дизел-бензин за икономия и обратно за каране.

Не ми се спори с разни измислени-анонимни герои, то вярно, че и тука стана, като в бгмамма......


Добре с пенсионерското ти каране ще ми даде 4.4~4.5 и разликата е колко? 2лв/100 само дето ти караш напълно умрял кон който като пуснеш климатика назад тръгва... е да ви пикая на икономията ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от host » 29 Авг 2013, 12:04

Същото отношение имаме и хората каращи на бензин към дизела.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Lenco » 29 Авг 2013, 14:53

Freakylol написа:.........

Добре с пенсионерското ти каране ще ми даде 4.4~4.5 и разликата е колко? 2лв/100 само дето ти караш напълно умрял кон който като пуснеш климатика назад тръгва... е да ви пикая на икономията ;)


Напълно си прав, както и повечето от пишещите, но... Не е добре да се квалифицира, кой, какъв е. Не е добре и да се пускат такива бесмислени теми, всеки си прави сметка кво да кара и няма, как да сравняваме различните горива. М-поделението на БМВ дава точен отговор, както АМГ, ОПЦ и много други.
Според БГ логиката аз трябва да се смея, че карам ежедневка на цената на един носач на автомобил от ВАГ-групата или пък събота и неделя водачи на дизели за по над 40 000лв гледат на втория светофар на другата страна.
Различни хора, различни идеали, различни доходи-докарани по различни начини. И още един факт е, че нафта се купува не само от бензиностанции.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2013
Пол: Мъж
Кара: Ауди

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Freakylol » 29 Авг 2013, 19:51

Lenco написа:
Freakylol написа:.........

Добре с пенсионерското ти каране ще ми даде 4.4~4.5 и разликата е колко? 2лв/100 само дето ти караш напълно умрял кон който като пуснеш климатика назад тръгва... е да ви пикая на икономията ;)


Напълно си прав, както и повечето от пишещите, но... Не е добре да се квалифицира, кой, какъв е. Не е добре и да се пускат такива бесмислени теми, всеки си прави сметка кво да кара и няма, как да сравняваме различните горива. М-поделението на БМВ дава точен отговор, както АМГ, ОПЦ и много други.
Според БГ логиката аз трябва да се смея, че карам ежедневка на цената на един носач на автомобил от ВАГ-групата или пък събота и неделя водачи на дизели за по над 40 000лв гледат на втория светофар на другата страна.
Различни хора, различни идеали, различни доходи-докарани по различни начини. И още един факт е, че нафта се купува не само от бензиностанции.


Факт :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от acho.rs » 29 Авг 2013, 21:02

Leon написа:Добре бе, хора, не се опитвайте да убедите другите, че едното гориво е по-хубаво, а защо вие лично го предпочитате и темата ще си върви чудесно. :winky: Ясно, че като ви се налага да въртите 50-60к на година по работа ще търсите най-икономичния вариант за това, аз също бих го направил, няма какво да се спори тук. Но на сърце ли ви е наистина тази кола с това гориво? Новите бензинови мотори (за съжаление) имат всички недостатъци на дизеловите и малко от предимствата им. Това означава ли, че съвсем ще се откажем от бензина и той ще остане само за екзотични бегачки? Защо продължават изобщо да произвеждат бензинови коли, предвид напредъка на дизела и т.н.? Защо ние продължаваме да купуваме бензинови коли? Има доста какво да чопли по темата, но не, трябва да дъвчем филтрите на газовата уредба и да оборваме разхода на ВАГ дизелов мотор, каран по инерция... :banghead:

Много добра насока . Според мен бензиновите мотори не само няма да изчезнат , но и ще си възвърнат позиции ... естествено , не в царството на комбито и хечбека (то пак си е комби) - Европа .
Дизелите станаха бая скъпи покрай нагаждането им за Евро 6 , при Мазда разликата между 2.2 дизела и 2.2 бензин-а е колкото една нова корса :shock: От друга страна на малките (най-масови) двигатели им се вдъхна огромна доза живот с навлизането на туин-скрол турбо и многостепенни и/или двоен-съединител кутии . Така хем вече може да се оползотвори (не до там) малкия въртящ момент , хем не се губи сила в торг конвертора .
Новите бензинови мотори (за съжаление) имат всички недостатъци на дизеловите

Това важи за мощните или супер-спортни мотори , но кажи какъв е недостатъка на Ф30 316и 1.6туинскорл Турбо пред Е90 316и или пък на Ф30 320и 2.0 туин-скрол турбо пред Е90 320и 2.0и атмосферка . Да не говорим пък ако сравняваме някаква мизерна марка , като рено , пежо , форд и там съпоставим актуалните 1,4-1,6 трубо със старите атмосферни с по 120-130НМ на 4500 оборота .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Tenata » 29 Авг 2013, 23:54

Стига с тази газ, аз даже нямам газ и в кухнята, та какво остава за колата.
Истина е джоба, и на кой колко му се бърка в него.

Излгедай те клипчета и си правете сметката
http://www.youtube.com/watch?v=6_GhmJejTZM

http://www.youtube.com/watch?v=fU4f_NwAfUs
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от mishoval » 30 Авг 2013, 0:30

Tenata написа:Стига с тази газ, аз даже нямам газ и в кухнята, та какво остава за колата.
Истина е джоба, и на кой колко му се бърка в него.

Излгедай те клипчета и си правете сметката
http://www.youtube.com/watch?v=6_GhmJejTZM

http://www.youtube.com/watch?v=fU4f_NwAfUs


Тя сметката е ясна, всеки си я прави! Някои колеги във форума не могат да преглътнат "унижението" да си купят любимата марка и да и сложат АГУ.
Но "истината е някъде там...." - в джоба, както е писал колегата.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 13.07.2013
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от -Злой- » 30 Авг 2013, 0:39

madpetio написа:Тоя каде ми е пред очите е 2003г произведен и беше платен 30 000лв така че това няма значение :yes:
Само като го видя и думите са му "-Брат ми намери ми един 320бензин да го смениме да се отърва!"
:bchug:

W163 - 30 бона плащан, ама кога? Не вярвам да било в близките 3 години ... щото в момента по 30 са W164. Тази за която писах е купена за 17, ама тази година 2013 и конкретната кола според мен (и групата руски учени :) ) си струва парите.
Все пак - 320 бензин (особено с АГУ-инж) като пари (разход на 100 км) е доста добра оферта, а и ги няма типичните болежки на 270-та ... лошото е, че зимата не можеш да му хванеш спатиите колко гори - особено на къси разтояния - постоянно пълниш газовата и малко по-рядко резервоара ... хубавото е, че ДВГ е здрав, не е капризен откъм горива, сравнително евтин за обслужване и няма какво толкова скъпо да му се подменя. Място има доста, така, че газова 60 литра е едва забележима в багажника ... който е доста голям!
На мен лично МЛ320 (като всеки бензинов СУВ с относително малка кубатура) не ми допада като поведение, особено за градско каране - до 2500-3000 об. да няма никой под капака... при изпреварване в градски условия е тегаво ... Като цяло дизелът в максимален режим на натоварване се усеща малко по-слаб но въпреки това за нормален човек (не Шумахер) и за ежедневна употреба е по-приятен за каране (според мен). Отделно 270 има възможност да се чипоса до 200 к.с. без последствия за ДВГ и кутията, за разлика например от МЛ400, който си страда от кутия и без да се чипосва.
Малко се отклоних, за което се извинявам ... Според мен:
най - икономичният вариант е бензин с алтернативно гориво (газ/метан)!
Ако имате повечко парички - хубав и голям турбо дизел с ремап ...
Ако паричките нямат значение - голям бензин и евенуално - турбо бензин (тук е "дебело", ама кеф цена няма)

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 28.04.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 520i e39
Мечтае да кара: Alpina B12 5.7 Coupe
Детайли за колата: M52B20

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Denischo » 30 Авг 2013, 8:27

Когато си купих моята е39-ка нарочно купих 520 ( 150 коня единичен ванус ) с мисълта, че искам да ми е икономична и мога да си сложа газ след време, е да ама не тази кола ме изненада доста приятно, ако я карам като нормален българин ( превишавам допустимата скорост само с 20-30 км/ч ) в града ми харчи 8.5-9 ( преди това карах опел 1.8, който харчеше 12, а нито като вървеж, нито като комфорт може да стъпи на баварчето ). Почитател съм на бензина единствения дизел, който съм карал през краткия период от както имам книжка ( 3 години ) беше бенц-а на баща ми ( е220 ), но тя си беше чисто нова и още не бяха почнали разправиите с нея, та нямам наблюдения, но каквото и да става всяка моя следваща кола ще е на бензин.
Изображение


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 30 Авг 2013, 9:12

Tenata написа:...Истина е джоба, и на кой колко му се бърка в него...

Джоба е едно, но идва момента с разума. Аз правя над 30 000км. годишно при среден разход под 8/100 газ. Което сравнено с равностоен дизел ми дава икономия от минимум 2.5-3лв/100км- нищо работа. Дребни пари ама годишно са ми доста над 1000лв (реално са близо 2 бона- достатъчно съм карал дизел и знам колко горят при моето каране) икономия само от гориво- ако за вас не е проблем да изхвърлите 2000лв на улицата си е ваша работа, аз съм научен да ценя всеки лев който съм изкарал. А и някак не ме кефи да изхвърля пари за които много хора бачкат 6 месеца.


Изпратено по пощенски гълъб.
Изображение

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Top Gun Maverick » 30 Авг 2013, 9:34

Tenata написа:Стига с тази газ, аз даже нямам газ и в кухнята, та какво остава за колата.
Истина е джоба, и на кой колко му се бърка в него.

Излгедай те клипчета и си правете сметката
http://www.youtube.com/watch?v=6_GhmJejTZM

http://www.youtube.com/watch?v=fU4f_NwAfUs

Това са глупости и отказ да си изровиш главата пясъка. Горе-долу звучи като това твърдиш, че дизела е още на ниво Мерцедес 123 от 86-та.
Хората НАВСЯКЪДЕ в Европа си слагат газ, къде повече, къде по-малко. В някои страни не я слагат заради високата цена и/или прекалено суровите зими, ама я да видим в една Италия и Холандия дали няма масово газ. На големите мотори също ОТДАВНА не е проблем да се слага газ когато е както трябва. При разход от 17 на 100 бензин и 19 на 100 газ, знаете ли каква ще е разликата?
Темата може и да не е газ/бензин срещу дизел, ама газта си е газ относно икономия, а относно вървеж разликата е пренебрежима.
Във всеки случай ако някой ме попита дали искам да карам Е60 550и на газ или Е60 530д, знам отговора.
И зарежете тия неща с газта и мизерията. Който си прави сметката и МУ ИЗЛИЗА, не е мизерник.
Знам за нови коли с цена близо 200 000 лв. и монтирана газ. Е, на човека проблем са му парите или е мизерник защото знае да си прави сметката, плюс това има ВЕРИГА малки, но вървящи бензиностанции в страната?
Хората вече почнаха метна да слагат на 8 цилиндрови двигатели, вие още роптайте срещу газта. :mhihi: Разбира се метана за ГОЛЕМИ мотори не се препоръчва, понеже се губи повече мощност, ама газта няма този проблем.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 27.08.2013
Пол: Мъж
Кара: Ауди

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Freakylol » 30 Авг 2013, 10:04

BMW Power ACM написа:...


Не е въпроса дали има или няма пари .. ТЪПО Е. Не е нормално да караш 500 коня кола, струваща 200к и да и сложиш ГАЗ и да идеш пред дискотеката да слезеш като някой тузар обаче в багажника да имаш една 60литрова бутилка газ. Или да караш зад някоя нова с-класа и да ти смърди на гняс от нея. :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 664
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Tenata » 30 Авг 2013, 10:05

BMW Power ACM написа:И зарежете тия неща с газта и мизерията. Който си прави сметката и МУ ИЗЛИЗА, не е мизерник.


Колега никъде не съм казал че този който кара на газ е мизерник, разбира се че като не ни "удрят" парите в главата ще си правим сметката.
Свободник хора сме и всеки сам си решева, никой не съм отказал или пък накаръл да си сложи газ, при положение че това си е негова кола.

Парите не са най-важни, но когато липсват в едно семейство е проблем.

п.с. просто споделям мнение, на никой нищо лошо! :wave: :wave:
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Leon » 30 Авг 2013, 10:07

Ама държите да си кажете за газта и това е... Явно постоянното излагане на миризмата на чесън има фанатизиращ ефект :winky:

acho.rs написа:
Новите бензинови мотори (за съжаление) имат всички недостатъци на дизеловите

Това важи за мощните или супер-спортни мотори , но кажи какъв е недостатъка на Ф30 316и 1.6туинскорл Турбо пред Е90 316и или пък на Ф30 320и 2.0 туин-скрол турбо пред Е90 320и 2.0и атмосферка . Да не говорим пък ако сравняваме някаква мизерна марка , като рено , пежо , форд и там съпоставим актуалните 1,4-1,6 трубо със старите атмосферни с по 120-130НМ на 4500 оборота .

Съгласен съм, че с турбините и другите хитрини се вдъхна живот на малкия бензинов мотор, но имах предвид, че конструктивно заприлича на дизела - турбина, кулер, директно впръскване, куп регулаторчета и датчици, целия прикачен инвентар и в крайна сметка пак не прави нютоните на дизела, а харчи средно 2 литра отгоре ('айде при 316и - 316д е литър и половина). Вярно, че в нормалния свят си ги купуват нови и не им дреме колко струват тия части по време на гаранцията, но това вдига и поддръжката в официален сервиз, да не говорим за цените втора ръка, където бензинът на практика ще се обезсмисли за практичните европейци. Разликата в цената на двете F30 в момента е точно 2100 лв, което е към 4% от стойността на базов модел. При 320i и 320d разликата е малко под 5000 лв. с два литра разлика в разхода по каталог, пак не са колосална сума при сериозни километри за 3-4 години. Единственият плюс в пърформънса (как изглежда написано на кирилица това, не е истина), е че бензинови мотор държи тягата кажи-речи в целия си работен диапазон. Интересното е, че БМВ държат една и съща цена на аналогичните Е90 и F30, което означава, че са спестили от някъде за по-скъпия турбиниран бензинов мотор, предвид, че са рекордьори по печалба от един автомобил. Май не искам да знам от къде, всъщност. Всичко това като го сложа върху 20 години напред ми изглежда като агонията на бензиновия мотор, като изключим въпросните малки двигатели и хибридите.
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: b_u_b_o

Последни теми
Facebook