Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
BMW Power ACM написа:Дизелът не случайно е съдиран от данъци в Германия. Това си е свързано точно с екологията. Не се гледат само посочените от колегата емисии СО2 в г/км, гледа се и състава на отделяните вещества, които при дизела са доста, доста по-вредни за човека.
така е наистина и балъците после се връзват, че има дизели карани по 10-15 000км на година, което е абсурдно, защото за да ти излезе сметката с такава кола и да има икономия, трябва яко да се кара...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Правилно. То реално ако си купиш дизел и го караш малко, никога няма да избиеш разликата от цената на бензиновия мотор. Сега ако си някой върл дизелджия и просто ти харесва дизела, разбирам да го купиш и да го караш малко. Реално дизела печели много и от това ако се кара по-бързичко. В смисъл, че бензиновия мотор ако скоростта тръгне от 120-140 нагоре, то и разхода тръгва горе-долу с по литър за всеки 20 км. отгоре. А дизела да кажем с 200 ти гори 9. Приемам за база 330д от Е90. Не знам кой бензин ще ти гори 9 при 200, то такъв не е измислен още.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
ще видите първото М5 Е60 у нас на газ
само да ми паднеш

Съгласен съм, че с турбините и другите хитрини се вдъхна живот на малкия бензинов мотор, но имах предвид, че конструктивно заприлича на дизела - турбина, кулер, директно впръскване, куп регулаторчета и датчици, целия прикачен инвентар и в крайна сметка пак не прави нютоните на дизела, а харчи средно 2 литра отгоре ('айде при 316и - 316д е литър и половина). Вярно, че в нормалния свят си ги купуват нови и не им дреме колко струват тия части по време на гаранцията, но това вдига и поддръжката в официален сервиз, да не говорим за цените втора ръка, където бензинът на практика ще се обезсмисли за практичните европейци. Разликата в цената на двете F30 в момента е точно 2100 лв, което е към 4% от стойността на базов модел. При 320i и 320d разликата е малко под 5000 лв. с два литра разлика в разхода по каталог, пак не са колосална сума при сериозни километри за 3-4 години. Единственият плюс в пърформънса (как изглежда написано на кирилица това, не е истина), е че бензинови мотор държи тягата кажи-речи в целия си работен диапазон.
Ами не е точно така . Ф30 320и ЕД е със 1.6Т мотора , 170кс - ускорява до 100км/ч по-бързо от моя уж средно голям мотор (7,9сек) а разхода го докараха до под 6/100 със икономично каране 5,2/100

Нютоните на дизел и бензин не могат да се сравняват . 320Д на нютони е колкото 335и ...
Последна промяна acho.rs на 01 Сеп 2013, 11:33, променена общо 1 път
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Я кажете за торка, защо е така, че ми стана интересно? СС, ход на буталото, друго специфично?
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:Я кажете за торка, защо е така, че ми стана интересно? СС, ход на буталото, друго специфично?
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Не се вглеждай по такива козметики - започни от това че торга го дават на двигател , не на асфалт ... демек предавателни числа , главно предаване/диф и в тоя ред на мисли . Тук простата аритметика отново не доказва всичко на 100% но е близо до истината . Може да минеш през това че за единица време бензиновия мотор , като такъв с по-висока номинална скорост на буталото затваря повече работа (по-бързо увеличава оборотите) и съответно ... е по-бърз

F3P написа:Tenata написа:...Истина е джоба, и на кой колко му се бърка в него...
Джоба е едно, но идва момента с разума. Аз правя над 30 000км. годишно при среден разход под 8/100 газ. Което сравнено с равностоен дизел ми дава икономия от минимум 2.5-3лв/100км- нищо работа. Дребни пари ама годишно са ми доста над 1000лв (реално са близо 2 бона- достатъчно съм карал дизел и знам колко горят при моето каране) икономия само от гориво- ако за вас не е проблем да изхвърлите 2000лв на улицата си е ваша работа, аз съм научен да ценя всеки лев който съм изкарал. А и някак не ме кефи да изхвърля пари за които много хора бачкат 6 месеца.
Изпратено по пощенски гълъб.
Уауу , направо ни срази с тоя брутален довод . За миг се почувствах като най-набутания човек на света ... след това се замислих за друго . Я кажи ти каква кола караш

Аз ги виждам така нещата - някой казват, че не са си намерили парите на улицата и не ги дават за относително скъпа кола , като БМВ - защо да карат Е46 330и за 10 бона , като могат да си купят пижо 407 купе за тия пари - те да не са си намерили парите на улицата , та да ги дават за избиване на комплекси - ми то пежото изглежда 5 пъти по-ново и модерно , гори наполовина и тн .
До колкото знам ти не караш бмв , та като започнем от потискането на нуждата - ИСКАМ ДА КАРАМ БМВ ПОДЯВОЛИТЕ , щОТО МЕ КЕФЯТ ТИЯ КОЛИ , следващия ти компромис е подмяна на марката . Дори и ти лично да не си от тоя разряд , ще го приемем че 97% от българите са на тоя принцип .
След това , един момент в който всички сме в кюпа - нова / стара кола . Ами аз да не съм си намерил парите на улицата че да ги давам за чисто нова кола . Това няма да го коментирам ...
Значи , понеже сме най-умните и находчиви , караме 15 годишни френско/италиански кенефи на газ (най-често с грешната каросерия) -

Нищо лично г-н Ф3П или 3-Пи-О , но запомни че всеки избира с кое да прави компромис и с кое - не . Някой си купува кола 2-ра ръка за 50 бона с 3 бона каско и гуми за още толкова ,знае че след 2 години ще има 50% амортизация


За мен пък няма значение с каква дирекция е колата , да не кажа че имам симпатия към карането с дясната ръка и за мене надбавка в цената от 40% за правилната в бъглария лява дирекция , са пари на вятъра . Някой казват че правя компромис с безопасността , аз им казвам да си гледат бутилката , дето е зад гърба им ... или този на семейството ти

Дайте да не се съдим толкова крайно , всеки си има негова истина
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:...
Не се вглеждай по такива козметики - започни от това че торга го дават на двигател , не на асфалт ... демек предавателни числа , главно предаване/диф и в тоя ред на мисли . Тук простата аритметика отново не доказва всичко на 100% но е близо до истината . Може да минеш през това че за единица време бензиновия мотор , като такъв с по-висока номинална скорост на буталото затваря повече работа (по-бързо увеличава оборотите) и съответно ... е по-бърз
Това е ясно, на мен ми е по-интересно, принципно, защо дизеловия двигател има по-висок специфичен въртящ момент, а не кой е по-бърз, ефективен и колко реално стига до асфалта?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Точно, защото има по-високо КПД, има повече въртящ момент.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:acho.rs написа:...
Не се вглеждай по такива козметики - започни от това че торга го дават на двигател , не на асфалт ... демек предавателни числа , главно предаване/диф и в тоя ред на мисли . Тук простата аритметика отново не доказва всичко на 100% но е близо до истината . Може да минеш през това че за единица време бензиновия мотор , като такъв с по-висока номинална скорост на буталото затваря повече работа (по-бързо увеличава оборотите) и съответно ... е по-бърз
Това е ясно, на мен ми е по-интересно, принципно, защо дизеловия двигател има по-висок специфичен въртящ момент, а не кой е по-бърз, ефективен и колко реално стига до асфалта?
Е сам си отговаряш - дизеловия двигател работи на различен принцип - самовъзпламеняване , вследствие на високо налягане - този процес е по-ефективен - това е . Разликата е малка и атмосферен дизел има торг , кажи-речи колкото на атмосферен бензин , но вече с много по-нисък разход , заради което и транспортните машини са на нафта .
От 15ина години се заработи усилено върху дизела , защото се видя потенциала и вече турбокомпресорите , пиезоинжекторите и помпите с налягане около и над 2000 бара брутално увеличават въртящия момент . Всъщност аз не мисля , че турбо-дизел има чак толкова повече торг от турбо-бензин . При ВАГ от 5 години един най-обикновен 2.0ТФСИ 211кс има 350НМ , а по това време дизела на БМВ имаше пак 350 НМ ... Новия 2 литров на АМГ пък е 450НМ а 5.5 АМГ е до 900НМ ... Та ако се преглътне лаг-а аз си мисля, че с бензинов мотор може да се правят дори повече нютнони ... абе май си противореча малко в поста , но

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:ще видите първото М5 Е60 у нас на газ
само да ми паднеш
Тъкмо ще говориш после на хората за това как на газ колите умирали.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:Nickelback написа:acho.rs написа:...
Не се вглеждай по такива козметики - започни от това че торга го дават на двигател , не на асфалт ... демек предавателни числа , главно предаване/диф и в тоя ред на мисли . Тук простата аритметика отново не доказва всичко на 100% но е близо до истината . Може да минеш през това че за единица време бензиновия мотор , като такъв с по-висока номинална скорост на буталото затваря повече работа (по-бързо увеличава оборотите) и съответно ... е по-бърз
Това е ясно, на мен ми е по-интересно, принципно, защо дизеловия двигател има по-висок специфичен въртящ момент, а не кой е по-бърз, ефективен и колко реално стига до асфалта?
Е сам си отговаряш - дизеловия двигател работи на различен принцип - самовъзпламеняване , вследствие на високо налягане - този процес е по-ефективен - това е . Разликата е малка и атмосферен дизел има торг , кажи-речи колкото на атмосферен бензин , но вече с много по-нисък разход , заради което и транспортните машини са на нафта .
От 15ина години се заработи усилено върху дизела , защото се видя потенциала и вече турбокомпресорите , пиезоинжекторите и помпите с налягане около и над 2000 бара брутално увеличават въртящия момент . Всъщност аз не мисля , че турбо-дизел има чак толкова повече торг от турбо-бензин . При ВАГ от 5 години един най-обикновен 2.0ТФСИ 211кс има 350НМ , а по това време дизела на БМВ имаше пак 350 НМ ... Новия 2 литров на АМГ пък е 450НМ а 5.5 АМГ е до 900НМ ... Та ако се преглътне лаг-а аз си мисля, че с бензинов мотор може да се правят дори повече нютнони ... абе май си противореча малко в поста , но
То и в момента разликата между 2.0TSI 220к.с. и 2.0TDI 184к.с. е точно 20Hm. Остава бензина още малко да го доближат от към разход и може би нещата ще обърнат своя ход.

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
steeN написа:Точно, защото има по-високо КПД, има повече въртящ момент.
Чисто математичски си прав.
Обаче ако погледнем от физична гледна точка, по-големия торк идва, да речем, от по-голямото рамо на коляновия вал, заради големия ход на буталото, необходима заради високатс СС, за да се възпламени нафтата. Гориво под високо налягане, променлива геометрия на турбокомпресора, ей такива неща имам в предвид...
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
по-големия въртящ момент идва от по-голямото рамо - пример с камионите по 400 + конски сили колкото при едно БМВ , но теглят ремаркета с 25т +
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:steeN написа:Точно, защото има по-високо КПД, има повече въртящ момент.
Чисто математичски си прав.
Обаче ако погледнем от физична гледна точка, по-големия торк идва, да речем, от по-голямото рамо на коляновия вал, заради големия ход на буталото, необходима заради високатс СС, за да се възпламени нафтата. Гориво под високо налягане, променлива геометрия на турбокомпресора, ей такива неща имам в предвид...
Променливата геометрия не влияе пряко на торга . По-скоро спомага за по-плавно разгръщане на тягата и наличието и в по-високи оборотни режими . При бензина , само Порше я ползват и като гледам , май за момента няма съществена нужда от подобна технология . Чисто физически , нафтата могат да я засилят още много , но бензина няма как да го направят кой-знае колко по-икономичен , без наличието на хибридна система . Заради това доскоро това което правеха е бензиновите мотори , просто да ги правят по-силни и да запазват територии за тях (поле над 400кс). Само пък пазара се изврати и сега много се набляга на разхода и хората правят компромиси със мощността . . . и се стигна до там Порше Панамера С да е печка

по-големия въртящ момент идва от по-голямото рамо - пример с камионите по 400 + конски сили колкото при едно БМВ , но теглят ремаркета с 25т +
въртящия момент не е толкова по-голям , работата е във скоростната кутия е .Има коли с въртящ момент колкото камиони , но не практически не могат да теглят толкова .
Но пък и изключения Един Туарег 5.0ТДИ със сериен демултипликатор, може да тегли и 150 тона , стига да има сцепление .
Рамо игра по-различна роля , там инреционни сили,по-тежки маховици и неща които не ги разбирам съвсем .
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа: въртящия момент не е толкова по-голям , работата е във скоростната кутия е .Има коли с въртящ момент колкото камиони , но не практически не могат да теглят толкова .
Но пък и изключения Един Туарег 5.0ТДИ със сериен демултипликатор, може да тегли и 150 тона , стига да има сцепление .
Я пак?
DAF XF105.460 - 460 кс, 2300 Nm
Туарег 5.0 V10 TDI - 309 кс, 750 Nm
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:Но пък и изключения Един Туарег 5.0ТДИ със сериен демултипликатор, може да тегли и 150 тона , стига да има сцепление .
Рамо игра по-различна роля , там инреционни сили,по-тежки маховици и неща които не ги разбирам съвсем .
http://www.youtube.com/watch?v=h6FBAP4HnFw
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани