Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Модератор: Общи модератори
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Кажете нещо за 159 -по дизайн много ме густа
имат някакъв 2,4 жей ти ди с 200 катъра
Ама май се обезценяват зверски и те - 7 годишна кола,започват от 10на лева
Да разбирам ли ,че и там казуса е трошливо,скъпо за поддръжка и с една дума

имат някакъв 2,4 жей ти ди с 200 катъра

Ама май се обезценяват зверски и те - 7 годишна кола,започват от 10на лева

Да разбирам ли ,че и там казуса е трошливо,скъпо за поддръжка и с една дума

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Мда, не ги знам алфите признавам... но моторите им са точно такива каквито ги описах. Това, че точно този най-мощен от всички 2.0 правен саом 98ма до 2000та има същия въртящ момент като 8 години по-стар двигател... хубу айде. Иначе ремонтите се плащат на час и дали ги правиш сам или не, има голямо значение колко лесно се обслужва една кола.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
steeN написа:Мда, не ги знам алфите признавам... но моторите им са точно такива каквито ги описах. Това, че точно този най-мощен от всички 2.0 правен саом 98ма до 2000та има същия въртящ момент като 8 години по-стар двигател... хубу айде. Иначе ремонтите се плащат на час и дали ги правиш сам или не, има голямо значение колко лесно се обслужва една кола.
Приятелю, хайде поне веднъж да ПОЧЕТЕШ малко и тогава да правиш прибързани и най-вече ГРЕШНИ изказвания, какво ще кажеш?

Двигателят TwinSpark на Alfa Romeo e по-стар от компанията BMW!

- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Аз веднъж се докоснах и мнението ми е,че кола от тази марка никога няма да имам!
Иначе на дизайн много ми харесват
Иначе на дизайн много ми харесват

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Ето...
2.0 L 1,970 cc 110-114 kW (150-155 PS) @6400 rpm, 181-187 N·m (133–138 lb·ft) @3500-3800 rpm
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 110 kW (150 PS) at 6,200 rpm 186 N·m (137 lb·ft) at 4,000 rpm 8.4 216 km/h (134 mph) 225 g/km 1995–05/1998 Euro1 AR 16201
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 114 kW (155 PS) at 6,400 rpm 187 N·m (138 lb·ft) at 3,500 rpm 8.4 216 km/h (134 mph) 220 g/km 05/1998–08/2000 Euro2 AR 32301
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 110 kW (150 PS) at 6,300 rpm 181 N·m (133 lb·ft) at 3,800 rpm 8.5 215 km/h (134 mph) 220 g/km 08/2000–2006 Euro3 AR 32310
И ти ми даваш за пример точно този, който е 155 коня... най-силната модификация от всички.
Имат ли по-малко Нм...имат. Правят ли си конете по-високо? Да... Какво искаш повече.
M50B20
1,991 cc (121 cu in)
110 kW (150 PS; 148 hp) @ 6000
190 N·m (140 lb·ft) @ 4700 1990г.
M50B20TU
110 kW (150 PS; 148 hp) @ 5900
190 N·m (140 lb·ft) @ 4200 1993 г.
Да погледем друг мотор, може ли ???
1.8 L 1,747 cc 103-106 kW (140-144 PS) @6500 rpm, 163-169 N·m (120–125 lb·ft) @3500-3900 rpm
M42B18 1,796 cc 103 kW (140 PS; 138 hp) @ 6,000 175 N·m (129 lb·ft) @ 4,500 6,300 1989-1996
2.0 L 1,970 cc 110-114 kW (150-155 PS) @6400 rpm, 181-187 N·m (133–138 lb·ft) @3500-3800 rpm
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 110 kW (150 PS) at 6,200 rpm 186 N·m (137 lb·ft) at 4,000 rpm 8.4 216 km/h (134 mph) 225 g/km 1995–05/1998 Euro1 AR 16201
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 114 kW (155 PS) at 6,400 rpm 187 N·m (138 lb·ft) at 3,500 rpm 8.4 216 km/h (134 mph) 220 g/km 05/1998–08/2000 Euro2 AR 32301
2.0 TS I4 1,970 cc (120 cu in) 110 kW (150 PS) at 6,300 rpm 181 N·m (133 lb·ft) at 3,800 rpm 8.5 215 km/h (134 mph) 220 g/km 08/2000–2006 Euro3 AR 32310
И ти ми даваш за пример точно този, който е 155 коня... най-силната модификация от всички.
Имат ли по-малко Нм...имат. Правят ли си конете по-високо? Да... Какво искаш повече.
M50B20
1,991 cc (121 cu in)
110 kW (150 PS; 148 hp) @ 6000
190 N·m (140 lb·ft) @ 4700 1990г.
M50B20TU
110 kW (150 PS; 148 hp) @ 5900
190 N·m (140 lb·ft) @ 4200 1993 г.
Да погледем друг мотор, може ли ???
1.8 L 1,747 cc 103-106 kW (140-144 PS) @6500 rpm, 163-169 N·m (120–125 lb·ft) @3500-3900 rpm
M42B18 1,796 cc 103 kW (140 PS; 138 hp) @ 6,000 175 N·m (129 lb·ft) @ 4,500 6,300 1989-1996
Последна промяна steeN на 27 Ное 2013, 13:19, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
3-4Nm по-малко за двигателите на Alfa, но 500-700 оборота по-рано. 
Еднаква мощност, дори малко повече за AR, но при двигателите на Alfa се постигат 400-500 оборота по-късно.
И това е огромната разлика, която в първия си пост по темата, който цитирах, наричаш "много малко въртящ момент" и "правят конете много високо", евала!
А Alfa Romeo, нямат много големи мотори, но спокойно можеш да сравниш този в 166-цата ми, с Е39 530i. Може и с 535 V8 да го сравниш, да видиш колко точно е трагичен.
Хайде, понеже съм добра душа, ще ти помогна - 166 vs 530 vs 535
Голяма трагедия се забелязва, особено при доускоренията.
За n-ти път ще повторя - бъркаш човека, фен съм точно толкова на баварците, колкото и на Alfa Romeo, обаче не обичам да се представя невярна или подвеждаща информация!
По същия начин съм защитавал и BMW, където се е налагало, както и други марки, защото мразя грешните генерализации и "факти" разпространени от агенция "ЕЖК" (Една Жена Каза...).

Еднаква мощност, дори малко повече за AR, но при двигателите на Alfa се постигат 400-500 оборота по-късно.
И това е огромната разлика, която в първия си пост по темата, който цитирах, наричаш "много малко въртящ момент" и "правят конете много високо", евала!

А Alfa Romeo, нямат много големи мотори, но спокойно можеш да сравниш този в 166-цата ми, с Е39 530i. Може и с 535 V8 да го сравниш, да видиш колко точно е трагичен.

Хайде, понеже съм добра душа, ще ти помогна - 166 vs 530 vs 535
Голяма трагедия се забелязва, особено при доускоренията.

За n-ти път ще повторя - бъркаш човека, фен съм точно толкова на баварците, колкото и на Alfa Romeo, обаче не обичам да се представя невярна или подвеждаща информация!

По същия начин съм защитавал и BMW, където се е налагало, както и други марки, защото мразя грешните генерализации и "факти" разпространени от агенция "ЕЖК" (Една Жена Каза...).
Последна промяна Fear на 27 Ное 2013, 13:28, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Написах го, защото така се усещат като се карат... и после навлязохме в безмислени спорове 
Постигат се по-късно, защото издъхва въртящия им момент във високите... коне = въртящ момент Х обороти.
алфа
226 ps @ 6200 rpm
275 Nm @ 5000 rpm
срещу
бмв
231 ps @ 5900 rpm
300 Nm @ 3500 rpm
Така като гледаш, кой е по-добрия двигател и не съвпада ли странно с това, което съм написал...

Постигат се по-късно, защото издъхва въртящия им момент във високите... коне = въртящ момент Х обороти.
алфа
226 ps @ 6200 rpm
275 Nm @ 5000 rpm
срещу
бмв
231 ps @ 5900 rpm
300 Nm @ 3500 rpm
Така като гледаш, кой е по-добрия двигател и не съвпада ли странно с това, което съм написал...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Не виждам какво спорите като на атмосферен мотор въртящия момент е почти винаги около 100Nm/литър с леки отклонения нагоре или надолу взависимост от СС... И е въпрос на предпочитания на кой какво му харесва 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
steeN написа:Написах го, защото така се усещат като се карат... и после навлязохме в безмислени спорове
Постигат се по-късно, защото издъхва въртящия им момент във високите... коне = въртящ момент Х обороти.
алфа
226 ps @ 6200 rpm
275 Nm @ 5000 rpm
срещу
бмв
231 ps @ 5900 rpm
300 Nm @ 3500 rpm
Така като гледаш, кой е по-добрия двигател и не съвпада ли странно с това, което съм написал...
Ами не, не се усещат така, освен ако не си карал някаква гробница, което е напълно възможно.
Като се сложи предвид и това, че заради задното баварците имат повече загуби (самото RWD е предимство, по други причини разбира се) се получава така, че винаги омразните TwinSpark-ове са по-бързи в аналогични купета, доколкото изобщо една ~150к.с. кола може да се нарече бърза.

Относно 3.0 двигателите, хартиените данни за какво да ги гледам? Гледам какво се случва на асфалта, а там нещата са показателни.

П.П.
Някога, Аlfa Romeo и BMW са били люти конкуренти и времената са били хубави за автоманиаците.
Сега, АR не могат да стигнат баварците, дори последните да тичат насреща им.

Това го казвам, защото знам накъде ще отидат в крайна сметка нещата.

Има няколко проблясъка, последният такъв е 4С, ама това е нищо и половина в сравнение с това, което постигат в Мюнхен на всички фронтове.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Да по-старите определено са доста по-коли. Мен ми харесват, но съм разочарован от това, че не техниката не отговаря на хубавия дизайн и за тва май повече ги оплюх от колкото трябваше 
Валтер дe Силва за мен е един от най-великите автомобилни дизайнери... колкото и да харесвам БМВ, Бангъл и сега Хойдонк (или както по дяволите се произнася) изобщо....
Но не съм съгласен за усещането, защото БМВ имат най-малкото ВАНОС, което доста променя поведението на двигателя, въпреки че не излиза на максималните числа.

Валтер дe Силва за мен е един от най-великите автомобилни дизайнери... колкото и да харесвам БМВ, Бангъл и сега Хойдонк (или както по дяволите се произнася) изобщо....
Но не съм съгласен за усещането, защото БМВ имат най-малкото ВАНОС, което доста променя поведението на двигателя, въпреки че не излиза на максималните числа.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- twin spark
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 9.10.2003
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
steeN написа:Написах го, защото така се усещат като се карат... и после навлязохме в безмислени спорове
Постигат се по-късно, защото издъхва въртящия им момент във високите... коне = въртящ момент Х обороти.
алфа
226 ps @ 6200 rpm
275 Nm @ 5000 rpm
срещу
бмв
231 ps @ 5900 rpm
300 Nm @ 3500 rpm
Така като гледаш, кой е по-добрия двигател и не съвпада ли странно с това, което съм написал...
ами ти ми кажи кой е по-добър. Защото това са характеристики два различни по идея двигатели. На БМВ е житейски двигател, където макс мощност е максимално отдалечена от макс. върт. момент, а двигателя на Алфата е спортен където макс на power, torque са събрани. Ама какво ли ти обяснявам. Как не са се сетили инж. на алфа да бутнат въртящия момент в ниските. Може да ги светнеш за идеята. А и когато не ти достига torque се коригира с диференциал и скоростна кутия и това може да обясниш на тъпите инж от ботуша.
Купих си от магазина Е46 330D далечната 2001. Като толкова си държаха цените БМВ тата, защо никой не дойде да го купи, та 3 годишна кола продадох на 50% обезценка. Голямо държене на цените.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
- twin spark
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 9.10.2003
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Както кажеш, но ако не бяха онези от ботуша, ювелирните TDS ще си ги блъскате по главите.
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
steeN написа:Да по-старите определено са доста по-коли. Мен ми харесват, но съм разочарован от това, че не техниката не отговаря на хубавия дизайн и за тва май повече ги оплюх от колкото трябваше
Валтер дe Силва за мен е един от най-великите автомобилни дизайнери... колкото и да харесвам БМВ, Бангъл и сега Хойдонк (или както по дяволите се произнася) изобщо....
Но не съм съгласен за усещането, защото БМВ имат най-малкото ВАНОС, което доста променя поведението на двигателя, въпреки че не излиза на максималните числа.
Съгласен съм, че напоследък техниката не отговаря да добрия дизайн.
За усещането обаче отново се изказваш неподготвен и не си прочел линка, който ти пуснах, най-малкото защото и TwinSpark-овете имат "ванос", макар и познат под името Camshaft Phase Variator.

Ето и цитатче:
Wikipedia написа:The engines also incorporate two other devices to enhance the performance under operation, the Camshaft Phase Variator and the Variable Intake Length Control (or Modular Inlet Manifold in Alfaspeak) on the later (plastic cam cover) 1.8- and 2.0-litre versions. Where both these variable systems are deployed they are controlled in tandem by the Bosch Motronic Engine Management ECU in response to rpm, load, and throttle position. According Fiat Auto S.p.A DTE electronic service documentation for the Alfa Romeo 156 Twinspark (1.8/2.0)...
"To optimise the quantity of air drawn into the engine the control unit checks: inlet timing on two angle positions (and) geometry of inlet ducts at two lengths (only 1.8/2.0 TS). At maximum torque speed the control unit sets the "open" phase: cam advanced by 25°, inlet casing long ducts (Only 1.8/2.0 TS). At the maximum power speed the control unit sets the "closed" phase: cam in normal position, inlet box short ducts. At idle speed the control unit sets the "closed" phase: cam in normal position and inlet box short ducts. In the other engine operating conditions, the control unit selects the most suitable configuration to optimise performance - consumption - emissions. During overrunning, the inlet ducts of the box are always short."[2]
The advancing of the inlet camshaft opens and closes the intake valves earlier in the inlet cycle. This allows the filling of the cylinders with air/fuel mix to begin and end earlier when in advanced position thus starting to compress the mix earlier. Or the compression phase to begin later (when in not advanced cam state) by delaying the intake valve closure. The actual compression of the gases can begin only after the closure of the inlet valves so by varying the intake valve closure moment (with the variator) the effective compression ratio can be reduced in not-advanced position. This has benefits as a way to reduce the effective compression ratio but still keep the expansion ratio as before so to lower the compression phase mechanical losses. When the intake valve is also opened earlier in relation to the closing of the exhaust valves, the valve overlap (the period both inlet and exhaust valves are simultaneously open) is also increased at this mode. This promotes the scavenging effect of the exiting exhaust which causes a partial vacuum in the cylinder to further assist in filling the cylinder with a fresh charge. Also this increased overlap, may cause part of the exhaust gases to re-enter in this way make it function like internal EGR.
As with similar inlet cam phasing systems like BMW VANOS the phasing is returned to the retarded state at higher rpm to improve power and efficiency as inlet gas dynamics change with rpm. The short inlet ducts being tuned to the higher frequency and thus shorter inlet duct pressure wave.
Чети бре човек, нямам нищо против интересната дискусия, ама да е малко поне правдоподобна.

Последна промяна Fear на 27 Ное 2013, 17:03, променена общо 1 път
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Мнение за Алфа Ромео 147 2,0
Бих си взел 159-много ми харесва като форма,но нямам никаква идея до колко са здрави,тоест не да се карат душманската,защото няма такъв автомобил,дори състезателните автомобили се чупят!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Top Gun Maverick