Oцеляване при катастрофа

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от Nickelback » 16 Дек 2013, 23:01

Какво предно, какво задно... Всеки ден откачам от шофери и шоферки дето идея си нямат къде се намират на платното, пък камоли да им се наложи да се спасяват при създала се кофти ситуация :banghead: Нямат си идея кои колела са водещи, ама види ли права тъпче газта на Яриса :mhihi: Страшна ралта, не ми се говори просто... Един такъв разправяше, че отзад спирачки НЯМА на неговата кола! А пък мерцедес били супер зле, щото ползвали ОСТАРЯЛА технология като разполагали двигателя надлъжно на купето :shock:

Binev_OuT написа:Според мен пък задното си е по сигурното предаване защото имаш възможност да контролираш два моста отделно.


:yes: Само тренировки трябват :) Ето тоя е брутален и според мен трудно нещо би го изненадало, може би лед :roll:

Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 10.08.2010
Местоположение: София/Г.О.

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от spirco » 17 Дек 2013, 10:40

Това е друго. Той е тръгнал това да прави а не се прибира от разходка.
Трудно ми е да повярвам, че някой може да има същата концентрация когато е тръгнал
да се забавлява и когато се прибира от морето примерно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от Leon » 17 Дек 2013, 11:12

Тия неща и ние ги правехме зимата на Витоша преди да се напълни с кандидат рейсъри, но е много различно. Като си тръгнал с нагласата да се пързаляш по снега сетивата ти са фокусирани само там. Като се прибираш с компания от почивка мозъкът ти работи по различен начин, особено ако нямаш опит с конкретната кола в подобни условия. В най-тежката катастрофа, в която съм бил, пътувах на седалката до шофьора и като видях, че удара е неизбежен, реагирах инстинктивно да се свия напред с ръце върху главата. Като се свестих след, на 20 см от нормалната позиция на главата ми имаше метален прът от каросерията на камиона, в който се ударихме след като излезе на пътя без светлини в мъгла. В този смисъл оцеляването при катастрофа (която вече не може да се избегне) е инстинкт и много късмет, дори когато държиш волана.

А за предно/задно предаване, аз лично се чувствам по-удобно със задното, някак по-интуитивно ми идва реакцията при поднасяния, но винаги съм с едно на ум, че късмета свършва лесно и не трябва да чакаш на него.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от Nickelback » 17 Дек 2013, 12:16

Ами явно си е индивидуално, защото на всеки концентрацията е различна. Аз например си карам сравнително лежерно в града. Обаче тръгна ли да пътувам, се случва да ми говорят нещо и аз въобще да не ги отразявам. И така няколко пъти. За сметка на това се стремя да усещам всяка неравност и залитане на задницата... Зависи кой колко внимание влага в процеса на шофиране, това е.
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Варна

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от mnh » 17 Дек 2013, 12:30

Знам,че темата прерастна за като раздел стрийт-рейсинг ама да си попитам аз :mhihi: някой сдобил ли се е с подобна джаджа РЕСКЮМИ?
Ако тоя проклет колан по някакъв начин блокира ако нямаме нещо под ръка - рескюми или някакъв сгъваем нож?
Колко ефективен е ''трошача'' на стъкла на сгъваеми ножчета?

Никога не се бях замислял за подобен комплект вътре в купето,само съм си мислел за пожарогасител под седалката ама така и не стигнах до реализация...че докато отключа багажника то ще стане ЯЗЪК :|


Пожелавам Ви и на себе си също никога да не ни се случват подобни нещастия,но никога не знаем подяволите....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от bum_bum » 17 Дек 2013, 12:33

Нож едва ли е добра идея, най-малкото в суматохата да се заколиш нещо.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 379
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: София, копеле!
Пол: Мъж
Кара: кошара!
Мечтае да кара: BMW M3 E46

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от speeder88 » 17 Дек 2013, 12:46

Nickelback написа:Обаче тръгна ли да пътувам, се случва да ми говорят нещо и аз въобще да не ги отразявам. И така няколко пъти. За сметка на това се стремя да усещам всяка неравност и залитане на задницата... Зависи кой колко внимание влага в процеса на шофиране, това е.

И аз съм така. Винаги когато пътувам возя хора и понякога ми се цупят, защото като се съсредоточа, нито чувам какво говорят, нито говоря. Както се казва старая се максимално да се слея с пътя и ситуацията.
Изображение
SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 30.10.2013
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 2018 G30 540ix

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от empar » 17 Дек 2013, 16:52

Предното, задното или двойното предаване не правят разлика от гледна точка на безопасност през зимата, стига задкормилното устройство да има нещо между ушите. Иначе Беър Грилз показваше как без подобни комплекти за стъкла можеш да се измъкнеш, стига разбира се, да не се паникьосаш, от което никой не е застрахован. Парче от огледалото за задно виждане може да среже колана, а роговете на подглавника чупят стъклото. :winky: Дай боже на никой да не се налага, но като че ли има смисъл в думите му.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от bum_bum » 17 Дек 2013, 23:03

Като сменях салона 2 мин се пънкях да извадя подглавника, представям си ако съм надолу с главата след катастрофа .. хабсурд.

За да успееш да го направиш или трябва да е в симулирана ситуация в която да си спокоен, че всичко е тренировка или да си баси професионалиста или абсолютен късметлия. Все пак не е лошо да го знаеш като вариант. Кой знае каква сила може да ти дойде от зор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от MonsteR » 18 Дек 2013, 1:49

Aa.. не знам колко от вас са приживявали тежка катастрофа... леки всички сме по много.. знам.. но повярвайте.. много мисли изляхте тук.. реалноста е брутална, става за секунда после се излиза в насипно състояние, ако все още сме живи... Та.. ножчета, чукчета,колани, беци, .. там няма.. има само съдба или там кой както го кефи. Палете свещ, и карайте с висока концентрация, само това може да ви спаси по някога. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от Leon » 18 Дек 2013, 9:53

bum_bum написа:Като сменях салона 2 мин се пънкях да извадя подглавника, представям си ако съм надолу с главата след катастрофа .. хабсурд.

За да успееш да го направиш или трябва да е в симулирана ситуация в която да си спокоен, че всичко е тренировка или да си баси професионалиста или абсолютен късметлия. Все пак не е лошо да го знаеш като вариант. Кой знае каква сила може да ти дойде от зор.

Неслучайно всякакви специални части и хай-енд охранители ги тренират като ги вкарват в симулации, в които само не ги убиват, толкова близо до реалността, за да им тренират рефлексите под стрес. И понеже повода за темата беше удаването в кола, по дискавъри имаше един пич, който обикаля и тренира с всякакви специални части. Една от тренировките беше като ги затворят в капсула, въртят ги, за да ги дезориентират максимално и ги пльосват на 2м под водата на тъмно... И пак не всички реагираха да се измъкнат мигновено, какво остава за обикновен човек в шок след катастрофа.
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 16.03.2011

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от stefanoff » 18 Дек 2013, 10:01

MonsteR написа: Палете свещ, и карайте с висока концентрация, само това може да ви спаси по някога. :yes:


И аз съм на това мнение. И за да не си насилвате късмета, просто спазвайте ограниченията :yes: Аз , да чукам на дърво, катастрофи нямам, но всички мои приятели и познати, които са катастрофирали, си е точно поради не спазване на ограниченията и най-вече агресивния стил на шофиране. Като видя някой, как тръгва на светофара с мръсна газ и кара в града с 80-90, ми е пределно ясно, че рано или късно ще се надъни някъде ... и винаги досега съм се оказвал прав. :yes: Лошото е, че такива хора дори и след като се потрошат някъде, после продължават да си карат по същия начин :dunno:
Не Мы такие, Жизнь такая

Scrapyard user
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 3008 + Yamaha MT-09

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от Spit-Fire » 18 Дек 2013, 12:15

Аз още с първата си кола преживях по моите разбирания тежка катастрофа. Със скорост около 100 се въртях няколко пъти по таван и накрая в едно дърво се спрях пак по таван. Не помня дали загубих самообладание по време на самата катастрофа, защото просто държах волана и се въртях, цялата кола стана тъмна вътре от прах. Помня само, че успях да откопчея колана си и да изпълзя през страничния прозорец. За щастие нищо ми нямаше освен няколко драскотини. Може би ме спаси това, че винаги слагам колан, дори и за 200 метра да е. Не зная как бих реагирал в друга ситуация, но се надявам и да не разбирам никога повече.
Единственото което мога да кажа по темата е, че най-доброто оцеляване би било това, да не се стига до катастрофа, което според мен ще рече внимателно каране, очите и съсредоточеността винаги на 6, и добро познаване на колата. На мен лично за последното много ми помага карането на сняг - скоростта не е голяма и има известен толеранс за грешки, но самия опит как да реагираш ако колата поднесе насам или натам е доста в полза.
Пазете живота си, приятели. А когато возите и други хора пазете техния живот дори повече от собствения си. Все пак те няма как да реаграт и няма какво да направят, поверили са живота си във вашите ръце. А ако не сте се научили да цените живота дори и след катастрофа - научете се! Все пак веднъж живеем. Нямате право да отнемете чужд живот заради собствения си кеф, че колата ви е бърза или, че сте пилот по душа. На всеки му се иска да си вдигне адреналина, но преценяйте ситуацията дали ще бъде само адреналин или може да завърши и с нещо по-лошо.
Преценяйте и шофирайте с мисъл. Колата не се управлява с ръце и крака, нито със сърце а единствено с мисъл. Всеки може да натиска педали, но не всеки може да прецени до колко да ги натисне точно...
The person who risks nothing, does nothing, has nothing, is nothing, and becomes nothing. He may avoid suffering and sorrow, but he simply cannot learn, feel, change, grow or love. Chained by his certitude, he is a slave; he has forfeited his freedom. Only the person who risks is truly free.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от acer » 22 Дек 2013, 2:32

Spit-Fire написа:


по-точно нямаше как да бъде казано / подписа също /



иначе на 20 харесвах m5, cayman, 911.. сега на 25 все още ми харесват, но бих ги карал на писта и с ролбари. много малко хора осъзнават че реалността е наистина брутална, тази статистика все пак се пише от всички и 1 малка грешчица ваша или на някой друг и ви пишат в новините. а това често може да е по-добрият вариант, отколкото човек да е в инвалидна количка или да убие свои близки.

и колата има значение, няколко познати сe yтрепаха точно с малки коли или със задно. не че не можеш да се убиеш и с кадилак ескалейд, но в един сблъсък до 100км имаш много повече шанс в x5/ml/xc90 пред 95% от другите коли. то се вижда на 1:50 http://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg
да не говорим за разликата особено на сняг и поледици при задно и при 4х4.. нали ако караш като луд няма да спаси, но доколкото разбрах тия деца дето са се удавили не са карали чак толкова бързо. в никъв случай не обвинявам колата, но едно 15 годишно паджеро пинин с хубави гуми едва ли със 70-80 км би излетяло от пътя. просто задното не е за зимата и в богатите страни си вадят джипките като падне сняг. вече има джипове за по 5к в добро състояние, ние сме балкана хора, не немските пътища, дето хвърлят сол и пясък през 1 час и то такива, които не развалят асфалта.
„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Oцеляване при катастрофа

Мнение от magareto_yori » 22 Дек 2013, 11:29

аз карам е21 целогодишно в Норвегия и не са ме вадили от никъде и не съм имал птп-та от каквото и да е естество.В багажника имам резервна гума,крик и инструменти.Просто карането върви с мисленето,трезва преценка и очите винаги на 6. А да качиш млад шофьор в бърза кола си е най-малкото безотговорно.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana, Top Gun Maverick, Ивайло Димов

Последни теми
Facebook