Кой от кого копира ?
Модератор: Общи модератори
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- dimo_kt1
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 1.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i e46
- Мечтае да кара: BMW 335i e93 / 650i e63
Кой от кого копира ?
Здравейте на всички, колеги и колежки 
В една от най-стабилните facebook страници на BMW - Ние и култът към BMW
Възникна въпроса който си задавам от край време ... BMW имат модели отговарящи по коне, кубици, доста сходства по външен вид и близки години на производство с митичния Москвич 12-так ... та, ето ги най-близките ...
Москвич 412 - пускане в/спиране от производство: 1967-1969 година
БМВ е21 - пускане в/спиране от производство: 1981-1984 година
БМВ е30 - пускане в/спиране от производство: 1982-1983 година
От към КОНЕ - и 3-те по 75hp
От към КУБИЦИ - и 3-те по 1,500 кубика
Тази Руска кола под капака е 1:1 с някое BMW ... но според тези години - не изглежда Москвич да крадат дизайн от БМВ ... мата ли идея този "АЗЛК" на кой модел отговаря точно и дали въпросният модел е измежду тези изброените (дано не е от изброените 2 модела на БМВ!) ?
Питам, защото баща ми преди около 20 години е бил автомонтьор и е поправял BMW заедно с неговия 12-так и всичко е било еднакво, дори капаците на двигателите са били с еднакви дупки и е пробвал просто да ги размени капаците и са станали един на друг ... но не можем да измислим точно кой модел Баварец е бил! За това моля за помощ - чисто любопитство и желание за образоване.

В една от най-стабилните facebook страници на BMW - Ние и култът към BMW
Възникна въпроса който си задавам от край време ... BMW имат модели отговарящи по коне, кубици, доста сходства по външен вид и близки години на производство с митичния Москвич 12-так ... та, ето ги най-близките ...
Москвич 412 - пускане в/спиране от производство: 1967-1969 година
БМВ е21 - пускане в/спиране от производство: 1981-1984 година
БМВ е30 - пускане в/спиране от производство: 1982-1983 година
От към КОНЕ - и 3-те по 75hp
От към КУБИЦИ - и 3-те по 1,500 кубика
Тази Руска кола под капака е 1:1 с някое BMW ... но според тези години - не изглежда Москвич да крадат дизайн от БМВ ... мата ли идея този "АЗЛК" на кой модел отговаря точно и дали въпросният модел е измежду тези изброените (дано не е от изброените 2 модела на БМВ!) ?
Питам, защото баща ми преди около 20 години е бил автомонтьор и е поправял BMW заедно с неговия 12-так и всичко е било еднакво, дори капаците на двигателите са били с еднакви дупки и е пробвал просто да ги размени капаците и са станали един на друг ... но не можем да измислим точно кой модел Баварец е бил! За това моля за помощ - чисто любопитство и желание за образоване.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кой от кого копира ?
Дори и някой нещо да е копирал как изобщо виждаш ситуацията БМВ да купят един Москвич, да го разглобят и да почнат да копират от него щото има баси напредничавата инженерна мисъл вложена в него? 

- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Кой от кого копира ?
Трябваше bum_bum да пусне линка, но явно вече е забравил, че е писал и в предишна такава тема
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =4&t=17312
Добавям и какво казват руснаците по въпроса
http://ru.wikipedia.org/wiki/Москвич-412 (абе тоя форум не се научи да разпознава линкове на кирилица)

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... =4&t=17312
Добавям и какво казват руснаците по въпроса
http://ru.wikipedia.org/wiki/Москвич-412 (абе тоя форум не се научи да разпознава линкове на кирилица)
Двигатель был разработан целиком и полностью конструкторским коллективом завода МЗМА. Первые разработки верхнеклапанного двигателя с полусферическими камерами сгорания и алюминиевым блоком цилиндров (проект «406») на «Москвиче» относятся ещё к середине пятидесятых годов. Тем не менее, прототип довольно многих конструктивных решений финальной версии этого мотора угадать несложно — новейший, по тем временам, силовой агрегат BMW M10 в версии с рабочим объёмом 1500 см³ (она обозначалась М115 и выпускалась до 1977, а само семейство двигателей М10 просуществовало на конвейере до 1987 года) — агрегат сам по себе исключительно удачный и совершенный по тем временам, хорошо зарекомендовавший себя как в обычной эксплуатации, так и в спорте.[1].
Вместе с тем, ни копией, ни дальнейшей разработкой этого двигателя УЗАМ-412 не являлся, и имеет от него крайне существенные отличия, — в частности, другую геометрию цилиндров, иное конструктивное решение большинства систем, и так далее.
Впрочем, утверждается, что и специалистами BMW та самая общая с двигателем «Москвича» конструкция алюминиевой головки блока с полусферическими камерами сгорания и V-образно расположенными клапанами, в течение весьма длительного времени бывшая характерной для моторов этой фирмы, тоже была «подсмотрена» у двигателя фирмы Talbot на Парижском автосалоне 1935 года[2].
Главная внешняя особенность двигателя «Москвича-412» — наклонённый вправо по ходу движения блок цилиндров (так называемый slant-block). Это решение позволило сделать двигатель более компактным, снизить центр тяжести автомобиля. Впервые подобное решение применила фирма Chrysler в конце пятидесятых годов.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кой от кого копира ?
Темата е много дълга и объркана, но с две думи казано никой от никого не е крал напълно.Историята е, че края на 50-те години е проектирана главата /а покрай нея и целия мотор/ с кросфлоу камера с характерното разположение на клапаните двустранно, горен, централно разположен разпределителен вал. Та няколко фирми разработват на тази база свои двигатели, като тази концепция се среща освен при БМВ и Москвич и при европейските версии на Крайслер, а конкретните снимки са от Пежо.Да не съм голословен -http://img26.imageshack.us/img26/9162/img2032ni.jpg http://img210.imageshack.us/img210/3512/img2034e.jpg http://img824.imageshack.us/img824/1585/img2116zc.jpg.Те и маслената помпа с привода - http://img442.imageshack.us/img442/1392/img2135n.jpg
only rear wheel drive
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кой от кого копира ?
Да допълня - няма БМВ, на което капака на клапаните /първия каталог за гарнитури ще го докаже - вижте само формата и броя на шпилките
/, или който и да е чарк да пасне с М10 мотора, казавам го като върл фен и на двата двигателя, пък и ме се е случвало да видя някое и друго моторче и от двата типа
, а за най-заинтересованите и поназанайващи руски е следият линк - http://www.youtube.com/watch?v=wk6eDiIyHQI


only rear wheel drive
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кой от кого копира ?
Носи се легендата , че Москвич 412 1500cc е с двигател на BMW и имаше слухове , че корекомските са с такъв , но май се оказва , че просто руснаците са откраднали!То като цяло Москвич е дете на откраднатата поточна линия на Опел от Рюселсхайм 1944 година!
p.s. то май и калашников е немски патент, но това е друга тема
p.s. то май и калашников е немски патент, но това е друга тема
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Кой от кого копира ?
На външен вид не намирам прилика. Както казаха по-горе надали БМВ са крали от Москвич.



- dimo_kt1
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 1.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i e46
- Мечтае да кара: BMW 335i e93 / 650i e63
Re: Кой от кого копира ?
Е, намерихме поне един линк, който доказва до някаква степен, че BMW са изкарали модел - съответстващ на 12-така - 7 години преди Москвич ... http://www.netcarshow.com/bmw/1962-1500/
Но приликите си остават за мен ... това са снимки намерени от интернет пространството ...

Воланите, ауспусите, скосеният заден прозорец, скосената предница при фаровете ... благодаря за бързите отзиви - отговорих си за мноооого неща, но въпросът ...
- Москвич 412 ... отговаря ли на точен модел от БМВ - защото до тук открихме 3 които си приличат, от които само един модел на БМВ е преди Москвич.
Но приликите си остават за мен ... това са снимки намерени от интернет пространството ...



Воланите, ауспусите, скосеният заден прозорец, скосената предница при фаровете ... благодаря за бързите отзиви - отговорих си за мноооого неща, но въпросът ...
- Москвич 412 ... отговаря ли на точен модел от БМВ - защото до тук открихме 3 които си приличат, от които само един модел на БМВ е преди Москвич.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Кой от кого копира ?
Естествено, че Neue Klasse и M10 са преди Москвич 
The BMW M10 was a straight-4 SOHC piston engine produced from 1962 to 1988 with displacements ranging from 1499 cc to 1990 cc. The engine was very successful, with over 3.5 million produced across many BMW models.
M115
The 1.5 L (1499 cc/91 in3) M115 produced 75 hp or 80 hp (56 kW or 60 kW) (depending on carburetor).
Applications:
1962-1964 BMW 1500
1975-1977 BMW 1502
Радвам се, че съм имал удоволствието да имам кола с този двигател, макар и в последната му версия.
Москвичите са копирани от американски автомобили и западни... както и повечето руски коли от тази ера. Не мисля, че изобщо имат нещо общо с БМВ като дизайн.
The tailfin era of automobile styling encompassed the 1950s and 1960s, peaking between 1957 and 1960. It was a style that spread worldwide, as car designers picked up styling trends from the US automobile industry where it was the golden epoch of American autodesign.
Останалите, които не са копирани са по лиценз...
Жигула викате... Я пак
?

Волгата е копирана от британски например... Vauxhall Cresta - заедно със шрифта на калника дори

Аз не мисля, че руснаците са имали нещо тяхно в автомобилостроенето... някога, изобщо.

The BMW M10 was a straight-4 SOHC piston engine produced from 1962 to 1988 with displacements ranging from 1499 cc to 1990 cc. The engine was very successful, with over 3.5 million produced across many BMW models.
M115
The 1.5 L (1499 cc/91 in3) M115 produced 75 hp or 80 hp (56 kW or 60 kW) (depending on carburetor).
Applications:
1962-1964 BMW 1500
1975-1977 BMW 1502
Радвам се, че съм имал удоволствието да имам кола с този двигател, макар и в последната му версия.
Москвичите са копирани от американски автомобили и западни... както и повечето руски коли от тази ера. Не мисля, че изобщо имат нещо общо с БМВ като дизайн.
The tailfin era of automobile styling encompassed the 1950s and 1960s, peaking between 1957 and 1960. It was a style that spread worldwide, as car designers picked up styling trends from the US automobile industry where it was the golden epoch of American autodesign.
Останалите, които не са копирани са по лиценз...
Жигула викате... Я пак



Волгата е копирана от британски например... Vauxhall Cresta - заедно със шрифта на калника дори

Аз не мисля, че руснаците са имали нещо тяхно в автомобилостроенето... някога, изобщо.
Последна промяна steeN на 17 Яну 2014, 9:57, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кой от кого копира ?
За конкретния случай не мога да кажа, но по принцип - ВСИЧКАТА автомобилна техника на руснаците е крадена (копирана) от някъде. Всяка руска (съветска) кола за която се сетите, има западен "аналог". Няма смисъл да изреждам... Даже имаше една статия по въпроса, че ЗАЗ-ката е копирана от някакъв Шевролет, а пък той - от едно NSU, още по-старо. За "Чайките" е очевидно, че са американски буици. За Лади-те е ясно. Първите Москвич-и са 1:1 с един модел на Опел (както се каза по-горе), а Алекото пък бил някаква Симка. Волгите - същата работа, направо можеш да ги сбъркаш в Опел Капитан. Та и в случая руснаците едва ли са направили изключение...
Excellent! Steven is my name!
Re: Кой от кого копира ?
Че то е повече от ясно, по-времето на соца, Русия и БГ всичко което сме правили е копирано от запада. Смешно е как все още някой хора се гордеят с гения на от онова време. Правец е копие на IBM, принтери, всичката техника това го знам от първа ръка. Р
азглобява се виждат как се прави и го копират, след това слагат друг бранд. Нищо чудно, че след падането на завесата никой не искаше да купува вече нашите изделия.
азглобява се виждат как се прави и го копират, след това слагат друг бранд. Нищо чудно, че след падането на завесата никой не искаше да купува вече нашите изделия.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Кой от кого копира ?
Всъщност историята с ладите е такава, че сключват споразумение с ФИАТ, така че не е точно копиране, а са взели лиценз.
А защо точно от там - защото с излаза на море, спокойно могат да прекарат пресите по вода до Русия.
Има и други подробности.
Чайката е копие на Packard Patrician и Packard Caribbean.
А защо точно от там - защото с излаза на море, спокойно могат да прекарат пресите по вода до Русия.
Има и други подробности.
Чайката е копие на Packard Patrician и Packard Caribbean.


- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Кой от кого копира ?
Както и колегите вече казаха - БМВ са изкарали модела 1500 няколко години преди да изкарат Москвича. И мисля, че с този факт темата се изчерпва. 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Кой от кого копира ?
alpina-ma6inata написа:Както и колегите вече казаха - БМВ са изкарали модела 1500 няколко години преди да изкарат Москвича. И мисля, че с този факт темата се изчерпва.
Пропуснахте, че двигателите са изнасяни като репарации от ВСВ


Re: Кой от кого копира ?
Как въобще някой може да си помисли, че БМВ са седнали да копират точно от руснаците и точно москвича
Инак аз съм карал 12так и то просто си личи отвсякъде, че тоя двигател въобще не е предвиден за това шаси - след 100км/ч от шофьор се превръщаш в пасажер на неуправляем снаряд 


Не Мы такие, Жизнь такая
54 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани