Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Дано поне тоя сезон има 2-3ма конкуренти за титлата , а не някой да се откъсне в началото , че после пак ще гледаме еднообразните състезания от миналата година.
Иначе наистина се възхищавам от разхода на колите в момента - 300км с 100л без и средна скорост от около 200км/ч
Някой да има наблюдения колко гори една м3-ка примерно на писта 
Иначе наистина се възхищавам от разхода на колите в момента - 300км с 100л без и средна скорост от около 200км/ч


Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
don_gori написа:Някой да има наблюдения колко гори една м3-ка примерно на писта
35/100


Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
don_gori написа:...300км с 100л ...




- McClane
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Неочаквано скучно състезание...
Едно от най-безличните и безинтересни състезания на тази писта...а смея да твърдя, че съм ги гледал всичките от 1996та насам
Очаквано новата турбо ера няма да има нищо общо с предишната от 80те години
С тези ограничения за 5 двигателя на сезон, икономия на гориво и пестене на гуми, ще гледаме шампионат по икономичност и надеждност...а не кой е най-бърз
Разликата от миналата година е "само" 3 сек на обиколка, което като за начало е поносимо...за разлика от грозните болиди
Жалко наистина за Рикардо...направи много добър дебют
А Ферари и тази година не успяха да си направят колата...губят "само" по секунда на обиколка от Мерцедес
Едно от най-безличните и безинтересни състезания на тази писта...а смея да твърдя, че съм ги гледал всичките от 1996та насам

Очаквано новата турбо ера няма да има нищо общо с предишната от 80те години

С тези ограничения за 5 двигателя на сезон, икономия на гориво и пестене на гуми, ще гледаме шампионат по икономичност и надеждност...а не кой е най-бърз

Разликата от миналата година е "само" 3 сек на обиколка, което като за начало е поносимо...за разлика от грозните болиди


Жалко наистина за Рикардо...направи много добър дебют

А Ферари и тази година не успяха да си направят колата...губят "само" по секунда на обиколка от Мерцедес

- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Чакам с нетърпение мотогп, там поне има нещо за гледане и рекордите падат всяка година, а не като във Ф1, всяка година по-бавни от предната..
- enterprise
- Потребител
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: 19.01.2013
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Такава скука....Гледали сте вероятно Хамилтън как кара легендарния болид на СЕНА макларън мп4-4 И се насра от страх и кеф...С това темпо скоро сейфти кара няма да могат да настигнат.Вярно е ,че формула 1 ,трябва да бъде във връзка с реалните коли и оттам идват много иновации,но не може да са толкова скопени ,с безброй ограничения...тотално убиха формулата-колко изпреварвания видяхме,возят се един зад друг...
- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Най-бързата обиколка на Нико Розберг 1:32.478 (средна скорост 206.436км/ч) е на нивото на 20-тото най-добро време от миналата година - ван дер Гарде 1:32.636 (206.084, Caterham-Renault).
Най-бърза обиколка за 2013-а Райконен 1:29.274 (213.845).
3 секунди на обиколка не са малко, но не са и нещо неочаквано при такава голяма промяна на правилата, гумите също са по-различни и ще искат събиране на нова информация. Смятам, че в Бразилия и Абу Даби разликите няма да са толкова големи и даже е възможно, новите коли да са по-бързи.
Проблемите със скоростта ще бъдат решени, обаче с грозните коли, вдигащи шум колкото Приус няма какво да направят този сезон. За пръв път чувам по време на състезание диктора на пистата и инцидентно свирене на гуми при блокиране на колелата на спиране, такова нещо нямаше досега, звукът на моторите беше над всичко. Доволен съм, че имах възможност да чуя 20 V8-ка на старта в Унгария 2011-та.
Най-бърза обиколка за 2013-а Райконен 1:29.274 (213.845).
3 секунди на обиколка не са малко, но не са и нещо неочаквано при такава голяма промяна на правилата, гумите също са по-различни и ще искат събиране на нова информация. Смятам, че в Бразилия и Абу Даби разликите няма да са толкова големи и даже е възможно, новите коли да са по-бързи.
Проблемите със скоростта ще бъдат решени, обаче с грозните коли, вдигащи шум колкото Приус няма какво да направят този сезон. За пръв път чувам по време на състезание диктора на пистата и инцидентно свирене на гуми при блокиране на колелата на спиране, такова нещо нямаше досега, звукът на моторите беше над всичко. Доволен съм, че имах възможност да чуя 20 V8-ка на старта в Унгария 2011-та.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Аз ли ще съм единственият, който ще изкаже очарование от старта на сезона?
Ми нека съм аз. Звукът от двигателите е точно това, което ми липсваше през всичките тези години (от 2006 насам, откогато гледам спорта). Никога не са ме докосвали така старите атмосферни агрегати, та дори и V10-ките. За мен най-добре звучащия двигател в момента е този на Мерцедес. Мога да го слушам цял ден. Факта, че са по-тихи отново ме радва. Чуват се повече от атмосферата на пистата, която не е само и единствено звука от двигателите. За първи път откакто наблюдавам Ф1 мога да чуя присвирване на гумите при блокиране. Мога да чуя как тълпата подкрепя своя лидер на изхода от последния завой в последната обиколка. За мен тия неща са вълшебни и правят спорта с такова невероятно усещане.
За техническите ограничения няма какво да говорим - навсякъде ще е така. Преди е било цел някой да изкара най-бруталното чудовище, сега целта е това чудовище да е постигнато и да се експлоатира с минимални разходи. На идеята за хибридни двигатели се кефя много, защото са огромен прогрес и рано или късно ще ги има по-масово при серийните автомобили. Друга черта на тазгодишните болиди е по-голямата роля на механичното сцепление - нещо, което отново може само да ме радва. Виждате как пилотите трябва да внимават на излизане и от най-бързите завои. Нещо, което преди не им беше такава грижа. Ако някой изтъкне това като недостатък сериозно ще трябва да се обоснове. Информационният дисплей на воланите ми допада доста. Ще изглежда супер при състезанията на тъмно.
Що се касае до вчерашното състезание мен си ми хареса. Нямаше някаква особена драма, ама то не може всеки кръг да е "уникален". Във всеки случай не бих казал, че беше скучно, нито че е имало прекалено малко изпреварвания. Жалко за отпадналите пилоти поради технически причини, но сезона едва започва. Някой ако каже, че не е очаквал подобни неща да е случват... Виждате как някои отбори са както каза Момчил Манчев "изгубени". Но това само ще прави спорта по-интересен. Такъв е пътя на еволюцията, когато се опитваш да постигнеш много с малко.
Няма да пропусна и откровено малоумните моменти като този с Даниел. FIA и тази година не са спестили по някоя друга малоумщина, но... това си е някаква тяхна политика явно. Аз съм склонен да мисля, че това правило с горивото примерно ще подлежи на обсъждане. Щото се сещате ако на всяко състезание отпада по един от фаворитите какво ще настане сред пилотите и публиката. 100кг гориво за състезанието е fair enough както се казва. Но другото е тъпотия и не виждам с какво допринася. Стратегията на пилота може да е първата половина да натиска зверски за някакво класиране, а втората да кара умерено и да го поддържа. Както и да е, предстои да видим развоя на събитията. Аз обаче забелязвам, че хейтърите са си хейтъри и каквото и да се случи от тук нататък със спорта, винати ще има спамери. Аз за тия 7-8 години веднъж не съм загубил интерес. Истинските фенове покрай мен също.

За техническите ограничения няма какво да говорим - навсякъде ще е така. Преди е било цел някой да изкара най-бруталното чудовище, сега целта е това чудовище да е постигнато и да се експлоатира с минимални разходи. На идеята за хибридни двигатели се кефя много, защото са огромен прогрес и рано или късно ще ги има по-масово при серийните автомобили. Друга черта на тазгодишните болиди е по-голямата роля на механичното сцепление - нещо, което отново може само да ме радва. Виждате как пилотите трябва да внимават на излизане и от най-бързите завои. Нещо, което преди не им беше такава грижа. Ако някой изтъкне това като недостатък сериозно ще трябва да се обоснове. Информационният дисплей на воланите ми допада доста. Ще изглежда супер при състезанията на тъмно.
Що се касае до вчерашното състезание мен си ми хареса. Нямаше някаква особена драма, ама то не може всеки кръг да е "уникален". Във всеки случай не бих казал, че беше скучно, нито че е имало прекалено малко изпреварвания. Жалко за отпадналите пилоти поради технически причини, но сезона едва започва. Някой ако каже, че не е очаквал подобни неща да е случват... Виждате как някои отбори са както каза Момчил Манчев "изгубени". Но това само ще прави спорта по-интересен. Такъв е пътя на еволюцията, когато се опитваш да постигнеш много с малко.
Няма да пропусна и откровено малоумните моменти като този с Даниел. FIA и тази година не са спестили по някоя друга малоумщина, но... това си е някаква тяхна политика явно. Аз съм склонен да мисля, че това правило с горивото примерно ще подлежи на обсъждане. Щото се сещате ако на всяко състезание отпада по един от фаворитите какво ще настане сред пилотите и публиката. 100кг гориво за състезанието е fair enough както се казва. Но другото е тъпотия и не виждам с какво допринася. Стратегията на пилота може да е първата половина да натиска зверски за някакво класиране, а втората да кара умерено и да го поддържа. Както и да е, предстои да видим развоя на събитията. Аз обаче забелязвам, че хейтърите са си хейтъри и каквото и да се случи от тук нататък със спорта, винати ще има спамери. Аз за тия 7-8 години веднъж не съм загубил интерес. Истинските фенове покрай мен също.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Dirty M5 driveR написа:Аз обаче забелязвам, че хейтърите са си хейтъри и каквото и да се случи от тук нататък със спорта, винати ще има спамери. Аз за тия 7-8 години веднъж не съм загубил интерес. Истинските фенове покрай мен също.
Значи на някой като не му харесва бръмченето като от пасатор и хилядата малоумни ограничения на колите и отборите е хейтър

А ти си най-големия фен... Да ти имам логиката...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Dirty M5 driveR написа:...(от 2006 насам, откогато гледам спорта)...
... Преди е било цел някой да изкара най-бруталното чудовище, сега целта е това чудовище да е постигнато и да се експлоатира с минимални разходи...
...Друга черта на тазгодишните болиди е по-голямата роля на механичното сцепление - нещо, което отново може само да ме радва. Виждате как пилотите трябва да внимават на излизане и от най-бързите завои. Нещо, което преди не им беше такава грижа. Ако някой изтъкне това като недостатък сериозно ще трябва да се обоснове...
...Информационният дисплей на воланите ми допада доста. Ще изглежда супер при състезанията на тъмно...
Що се касае до вчерашното състезание мен си ми хареса. Нямаше някаква особена драма, ама то не може всеки кръг да е "уникален". Във всеки случай не бих казал, че беше скучно, нито че е имало прекалено малко изпреварвания. Жалко за отпадналите пилоти поради технически причини, но сезона едва започва. Някой ако каже, че не е очаквал подобни неща да е случват... Виждате как някои отбори са както каза Момчил Манчев "изгубени". Но това само ще прави спорта по-интересен. Такъв е пътя на еволюцията, когато се опитваш да постигнеш много с малко.
...Аз за тия 7-8 години веднъж не съм загубил интерес. Истинските фенове покрай мен също.
-Гледаш от 2006-та казваш- че ти НИЩО не си видял от Ф1.
-За разходите по разработка и експлоатация нека не говорим- това е спорт където парите буквално се изливат. Кими строши едно предно крило- това нещо може да струва и 5-цифрена сума. Силно вероятно колата за тази година е по-скъпа от тази от 2013-та.
-Никой няма грижа с механичното сцепление- имат грижа с граничното положение. Иска се да е бърза тая кола, иска се да е стабилна в завой, иска се да пази гумите- 3-те неща се постигат по различен начин. Излизането от завоя и проблемите за мен се дължат по-скоро на самият етап на развитие- тая кола няма нищо общо със старата и пилотите не са свикнали още. Искаш мех. сцепление- ОК, ама ще правиш задължително 3 пит-стопа вместо 2 и няма да си толкова по-бърз за да покриеш загубеното време. А и не забравяй хибрида- дава много тяга и то не с копче, а когато реши компютъра.
-Какви състезания на тъмно, това да не ти е ВРЦ

-Учудващо и на мен ми хареса състезанието. Реално беше почти скучно (добре, че беше Ботас да изпреварва де кой види), но на база купищата промени нямах конкретни очаквания. Пък и ми хареса да видя новобранците и "малките" отбори да се борят мъжката. Поносимо беше, дано става по-интересно.
-Ти не си виновен, че ти е интересно- просто ти е нисък критерия. Като не си гледал Сена, Прост, Менсъл, Хил, Шумахер и куп други сегашните са ти интересни. Просто ние, дъртите, дето помним добрите години на спорта имаме други критерии за "добро състезание"
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
F3P написа:-Ти не си виновен, че ти е интересно- просто ти е нисък критерия. Като не си гледал Сена, Прост, Менсъл, Хил, Шумахер и куп други сегашните са ти интересни. Просто ние, дъртите, дето помним добрите години на спорта имаме други критерии за "добро състезание"
еми всяко поколение с критерия си, той човека както казваш не е виновен че е роден 20 години след теб. Ама те и обикновените коли нямат нищо общо с ония преди 20-30 години. Сега се търси надеждност, икономичност и алтернативна енергия за задвижване на колелата. След още 20 години като стане напълно електрическа формулата, той пък ще каже на младия дето му харесват безшумните ел. двигатели че му е нисък критерия щото не е чувал тубинираните V6-ци от 10-те години на 21-ви век.
Сравнявате несравними неща. Мен даунсайзинга ме радва изключително много. Колкото по-рано стигнем до изцяло токови болиди, толкова по-добре

- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Я да питам аз като гледам Формула 1 от 1994 и сега пак ми е интересно с какви критерий съм.




- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
F3P написа:
-Ти не си виновен, че ти е интересно- просто ти е нисък критерия. Като не си гледал Сена, Прост, Менсъл, Хил, Шумахер и куп други сегашните са ти интересни. Просто ние, дъртите, дето помним добрите години на спорта имаме други критерии за "добро състезание"
Чакайте сега аз съм ги гледал част от тези, ама и съм гледал всичко от 1980 насам ( на записи естествено), ами да ти кажа дори и с тях имаше скучни сезони
89-90-91 Макларана цепи - добре че Сена и Прост се карат иначе щеше да е като Фетел и Уебър
92-93 - който кара в Уилямс той печели
94 интересен сезон!
95 Шумахер Гази
96-97 интересно макар пак Уилямсите да са доста по най

98-99 - Мерцедесите са сила, но все пак Шуми ги бореше
2000 ++ Безинтересно Шуми + Ферари край
После беше Рено, после пак ферари, ред бул и до днес

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Формула 1 2014, новата/стара турбо ера
Аз продължавам традицията от миналата година - драскам 1-2 пъти тук и като ми излезе F3P да ми каже колко съм прост и с ниски критерии ви оставям да се забавлявате сами. Моите уважения, но аз в тая тема виждам само мрънкане колко зле се развива Ф1. Ми не я гледайте бе. Гледайте някой по-добре проспериращ спорт. Приятен сезон ви пожелавам! 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: empar, Двигателист