Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
11 мнения
• Страница 1 от 1
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Здравейте. Предложението ми е всеки да сподели най-фрапантните, опасни и тежки климатични и пътни условия, в които му се е налагало да шофира през някакъв етап от живота си. Наред с това, ако прецени за необходимо, може да посочи как точно е овладял създалата се ситуация и до какви последствия е довела последната, както и на какво го е научила.
Като автор на темата, привеждам един подобен пример:
1. Преди няколко години, през декември, падна първият за сезона зимен сняг. Както обикновено, снегът отново свари почистващите фирми неподготвени. В този момент ми се наложи да се прибера от София към Дупница. Часът беше около 21:00ч. През деня беше студено и валеше дъжд. Вечерта обаче температурите се понижиха още повече и дъждът бързо премина в сняг. Когато тръгнах от София забелязах, че препръсква сняг и започва сериозно да го задържа по шосето, но прецених, че ще стигна преди да е натрупало по-сериозно, защото се пътува не повече от 40 минути. Още след първите 5-6 километра, изминати по магистрала Люлин /една усойна, коварна и подценявана магистрала/, забелязах, че количеството на натрупания сняг вече е значително, а колата ми е нестабилна повече, отколкото се очаква. Загледах се внимателно в пътя, пуснах дългите и забелязах, че карам по чист лед, покрит с около 10 сантиметра сняг. Колата се пързаляше и при всяко подаване на газ занасяше. По равното се справяше горе-долу добре, но като стигнах един от баирите, бях на косъм от закъсване. Имаше много завъртени напряко тирове, закъсали микробуси, леки коли с предно предаване и т.н. За да ги заобиколя, се наложи да убия предварително набраната скорост и инерция и скоростта ми падна от 40 км/ч на около 7-8 км/ч. Въпреки това, с много носене и лашкане, успях да изкача баира /който беше последния стръмен, северен и усоен баир от магистралата/, след което дойде равният участък. Карах с около 30 км/ч и така докато стигна града. Като допълнителна екстра към достатъчно усложнената обстановка се появи и мъгла, а през цялото време имаше и обилен снеговалеж. Не ми се мисли какво са преживяли колегите, които са тръгнали половин час след мен. Така и не видях някой да почиства магистралата.
Този случай ме научи, че когато е възможно, не трябва да се губи вече набраната скорост и инерция, особено преди баир. Да се проверява дали се кара по сняг, или отдолу под снега има и лед. Да се кара равномерно, с минимално използване на спирачки и да се старая да спирам само на скорост. Да се спазва голяма дистанция и да се предвиждат ситуациите. Да имам достатъчно гориво, защото ако бях закъсал, със сигурност щях да си замръзна. Беше минус 13 градуса. Да имам въже, лопата, зареден мобилен телефон и достатъчно зимна течност за чистачки. Едно спиране заради замърсено стъкло може да ви коства оставането на същото място, защото не бихте могли да тръгнете, ако е много заледено, а и ще блокирате хората зад вас /както се случва с тировете/.
Като автор на темата, привеждам един подобен пример:
1. Преди няколко години, през декември, падна първият за сезона зимен сняг. Както обикновено, снегът отново свари почистващите фирми неподготвени. В този момент ми се наложи да се прибера от София към Дупница. Часът беше около 21:00ч. През деня беше студено и валеше дъжд. Вечерта обаче температурите се понижиха още повече и дъждът бързо премина в сняг. Когато тръгнах от София забелязах, че препръсква сняг и започва сериозно да го задържа по шосето, но прецених, че ще стигна преди да е натрупало по-сериозно, защото се пътува не повече от 40 минути. Още след първите 5-6 километра, изминати по магистрала Люлин /една усойна, коварна и подценявана магистрала/, забелязах, че количеството на натрупания сняг вече е значително, а колата ми е нестабилна повече, отколкото се очаква. Загледах се внимателно в пътя, пуснах дългите и забелязах, че карам по чист лед, покрит с около 10 сантиметра сняг. Колата се пързаляше и при всяко подаване на газ занасяше. По равното се справяше горе-долу добре, но като стигнах един от баирите, бях на косъм от закъсване. Имаше много завъртени напряко тирове, закъсали микробуси, леки коли с предно предаване и т.н. За да ги заобиколя, се наложи да убия предварително набраната скорост и инерция и скоростта ми падна от 40 км/ч на около 7-8 км/ч. Въпреки това, с много носене и лашкане, успях да изкача баира /който беше последния стръмен, северен и усоен баир от магистралата/, след което дойде равният участък. Карах с около 30 км/ч и така докато стигна града. Като допълнителна екстра към достатъчно усложнената обстановка се появи и мъгла, а през цялото време имаше и обилен снеговалеж. Не ми се мисли какво са преживяли колегите, които са тръгнали половин час след мен. Така и не видях някой да почиства магистралата.
Този случай ме научи, че когато е възможно, не трябва да се губи вече набраната скорост и инерция, особено преди баир. Да се проверява дали се кара по сняг, или отдолу под снега има и лед. Да се кара равномерно, с минимално използване на спирачки и да се старая да спирам само на скорост. Да се спазва голяма дистанция и да се предвиждат ситуациите. Да имам достатъчно гориво, защото ако бях закъсал, със сигурност щях да си замръзна. Беше минус 13 градуса. Да имам въже, лопата, зареден мобилен телефон и достатъчно зимна течност за чистачки. Едно спиране заради замърсено стъкло може да ви коства оставането на същото място, защото не бихте могли да тръгнете, ако е много заледено, а и ще блокирате хората зад вас /както се случва с тировете/.
- dan-dam
- ентусиаст
- Мнения: 1010
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: София, ама съм от село
- Пол: Мъж
- Кара: 03'Е53 М62TUB44
- Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
- Детайли за колата: Петица с много седмици
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Почти всяка седмица петък-неделя през Петрохан и зиме и лете. Лятото съм по горите и карам джиБка по какви ли не пътища и пътечки.
Миналата година помня с Паджерото(Пинин )
Страничен наклон и ужасна кал. Джипа шейна. Не помага ни грайфер, блокаж. Заминава си дето иска. На слизане джипа тръгна да се хлъзга на страни. Малко остана да се таваня, ама с всичката газ в точния момент издрапах по ръба, че надолу имаше да се премятам някой друг метър
Миналата година помня с Паджерото(Пинин )
Страничен наклон и ужасна кал. Джипа шейна. Не помага ни грайфер, блокаж. Заминава си дето иска. На слизане джипа тръгна да се хлъзга на страни. Малко остана да се таваня, ама с всичката газ в точния момент издрапах по ръба, че надолу имаше да се премятам някой друг метър
Последна промяна dan-dam на 28 Мар 2014, 16:13, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Когато три пъти за два дни ходих до Варна и обратно до София и ме валя дъжд през всички пътувания ... Тогава за първи път усетих явлението "аквапланинг"
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Все на дъжд и все в чужбина и все на една и съща магистрала
Веднъж на път за Чехия преди около 3-4г. по унгарската магистрала се изля толкова пороен дъжд, че всичко живо спря в аварийната лента и изчакахме да поспре. Направо усещах как водната маса мачка колата Такъв дъжд никога и никъде другаде не съм виждал
Другия път, като ходих с едни джамбази келеши да си "вкарвам" кола от Германия преди много години, 7-8 някъде. Не знам пътя нали и ми казват ще следиш червената астра, че най-бавно карала. То хубаво ама под бавно са имали в предвид 160 и нагоре. За капак и телефон нямах, че тъкмо бях сменил картата, а роуминга се пускаше след 3-тия месец Та като запраска пак един такъв дъжд, толкова интензивен, че чистачките не смогваха на най-висока скорост. И нощно време караме Ориентирах се само по светлините на колите пред мен. Нито маркировка нито нищо не виждах. Цяло чудо беше, че не стана някой фал с такива скорости и такова време. И всичко пак на унгарската магистрала.
Иначе имаше и един път, къде пътувах след прясно навалял сняг предната вечер от Варна към София. Точно след новогодишните празници. Да, ама пръскалките нещо не се харесаха с течността за чистачки и карах почти целия път без чистачки . Спирах поне 10-на пъти за да пръсна с вода и още няколко да долея по малко гореща вода в казанчето от различните бензиностанции "Отпушиха" се едва на някаква бензиностанция преди първите тунели за София
Веднъж на път за Чехия преди около 3-4г. по унгарската магистрала се изля толкова пороен дъжд, че всичко живо спря в аварийната лента и изчакахме да поспре. Направо усещах как водната маса мачка колата Такъв дъжд никога и никъде другаде не съм виждал
Другия път, като ходих с едни джамбази келеши да си "вкарвам" кола от Германия преди много години, 7-8 някъде. Не знам пътя нали и ми казват ще следиш червената астра, че най-бавно карала. То хубаво ама под бавно са имали в предвид 160 и нагоре. За капак и телефон нямах, че тъкмо бях сменил картата, а роуминга се пускаше след 3-тия месец Та като запраска пак един такъв дъжд, толкова интензивен, че чистачките не смогваха на най-висока скорост. И нощно време караме Ориентирах се само по светлините на колите пред мен. Нито маркировка нито нищо не виждах. Цяло чудо беше, че не стана някой фал с такива скорости и такова време. И всичко пак на унгарската магистрала.
Иначе имаше и един път, къде пътувах след прясно навалял сняг предната вечер от Варна към София. Точно след новогодишните празници. Да, ама пръскалките нещо не се харесаха с течността за чистачки и карах почти целия път без чистачки . Спирах поне 10-на пъти за да пръсна с вода и още няколко да долея по малко гореща вода в казанчето от различните бензиностанции "Отпушиха" се едва на някаква бензиностанция преди първите тунели за София
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Тая зима януари месец, като беше станала поледица. Едва се караше със 30... Няма завиване, няма спиране. Но пък се накефих много, защото обичам да усещам как контролирам автомобила в условия, в които не всеки умее да шофира. (прозвуча самохвално )
- body
- Мнения: 627
- Регистриран на: 4.03.2005
- Местоположение: София-Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330xd
- Детайли за колата: Черен фолиран седан.
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Помня пътя за Чудните мостове,почти никой не се бе качвал натам.Аз съм с нови зимни гуми и карам смело в снега.Пред мен закъсала кола с 1 момче и 3 момичета,колата на сантиметри от пропастта.Спирам,слизам да помогна.Дърпам ръчна без да гася двигателя.Само виждам как колата ми започва да се плъзга към пропастта-отдолу всичко лед.5 човека на ръце удържахме колата на пътя.
- mumford
- 320ci
- Мнения: 574
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
В Смерч, направо си *** майката. Чистачките на макс и абсолютно нищо не се вижда, все едно някой изсипва кофа с вода през 1 сек. , а колата я карам с 20км/ч и усещам как плува
- cerber_91
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 10.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d
- Мечтае да кара: на 1.20 лв/л нафта :(
- Детайли за колата: италианка на реални 120 000 км.
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Тръгваме към Самоков от София за един 8-ми декември, 2012 година. Сборен пункт ТУ, тръгнахме точно като почна да вали снежеца. Ще минаваме през Бистрица-Железница, ама докато стигнем до околовръстното, вече всичко беше лед и един камион беше закъсал на бистришко шосе на 700-800 метра от околовръстното. Минахме по Самоковско шосе, група от 4 коли, в една прилична колона. Пътя никой не го почисти. После от Самоков до Говедарци една от колите замалко да се паркира в канавката покрай пътя, ама колегата овладя колата много умело. А аз с джипа си врътках задницата на всеки завой и се кефех на макс
И не веднъж в планината, офроуд с една УАЗка, я в кал, я в сняг...
И не веднъж в планината, офроуд с една УАЗка, я в кал, я в сняг...
- Batov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 175
- Регистриран на: 15.11.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61
- Мечтае да кара: BMW E39 M5
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Януари 2014 на път за Франция в 23:00 в съседна Сърбия (Ниш) заваля брутален сняг и така до границата с Хърватия. Около 30см сняг на магистралата и нито един снегорин. Чудесно беше
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Кои са най-суровите пътни условия, в които сте шофирали?
Същото изпитах декември 2014 в обратната посока. След като изпреварих снегорините на магистралата останах съвсем сам. Страшно красиво беше през деня - голо поле, цялото застлано на вълни със сняг заради вятъра и само една мантинела се повдигаше 10-ина см над снега. Като започна да мръква след Ниш стана доста кофти ситуацията + някакво чистене на пътя BG стил + леко заледяване. Комбинацията xDrive + чисто нови гуми Continental се представи блестящо!
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани