смяна на батерия на неразглобяем ключ
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Здравейте колеги ! Имам следния проблем ! Не мога да отключвам с бутоните на ромбоидния ключ. Четох доста във форума и реших да сменя и аз батерията на ключа. Но ефекта е нулев. Отново не мога да отключвам и заключвам колата с бутоните. Реших да си направя нов ключ. Ключарят сменя няколко платки , но така и не успя да обучи колата. Отговора му беше : " Колата дава блок и не позволява да бъде обучена с др платки " . Искам да Ви попитам , някой може ли да помогне с този случаи ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Елкенев написа:Здравейте колеги ! Имам следния проблем ! Не мога да отключвам с бутоните на ромбоидния ключ. Четох доста във форума и реших да сменя и аз батерията на ключа. Но ефекта е нулев. Отново не мога да отключвам и заключвам колата с бутоните. Реших да си направя нов ключ. Ключарят сменя няколко платки , но така и не успя да обучи колата. Отговора му беше : " Колата дава блок и не позволява да бъде обучена с др платки " . Искам да Ви попитам , някой може ли да помогне с този случаи ?
Проблема щом си пробвал с друга платка е или в антената която приема сигнала или в ГМ модула.
Но ако имаш познат около теб с работещ ключ вземи неговия и пробвай да го обучиш към колата за да си сигурен, че проблема не е в ключа и не си попаднал на пишман майсто
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Колега, а преди това този ключ работил ли е или още от самото начало не е можел да отключва/заключва от бутоните? Според мен не колата "дава блок" (каквото и да означава това), а майсторът! Достатъчно е да провери с тестер дали и на каква честота излъчва ключа (платката), за да елиминира една от причините (евентуално неизправна платка за ДУ) вместо да пробва с разни платки. На колата й е все тая каква платка изпраща сигнала ("нейната" или "чужда") и ако всичко в приемната страна е наред (колегата oci е дал насоката какво може да не е наред там), а от другата страна има коректен сигнал, няма проблем да се обучи с всяка платка (ключ).
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Да, колега. Ключа си работеше безпроблемно преди това. Всичко се получи след една дъждовна вечер. На сутринта не функционираше.
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Ако платката е мокрена по някаква причина, напълно е възможно в резултат на късо съединение някой елемент от нея да е "сдал багажа". Не ми ясно само, какво и как е обучавал майсторът ако си му казал това преди да предприеме каквото и да е ! Първата му работа е да провери дали платката генерира и излъчва сигнал с необходимата честота. Ако да, има смисъл да пробва да я обучи - ако не, все едно е да пълниш каца без дъно. Странно е, че не е успял да обучи друга платка, защото обяснението му е смехотворно - колата не може да "дава блок" за други платки, защото за приемния модул е все едно коя платка изпраща сигнала. Най-добре е да вземеш работещ ключ от някой колега и да пробваш сам да го обучиш, така ще разбереш къде е причината: в ключа или в колата!
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Провери дали облъчва, след това се опита да е обучи, но не успя. След това опита с НОВИ платки, но отново не успя.
Благодаря, колеги за инфото. Просто искам да Ви попитам, копчето което е в купето за централното работи, т.е всички врати се заключват и отключват, това знак ли е, че прословутите релета са наред ?
Благодаря, колеги за инфото. Просто искам да Ви попитам, копчето което е в купето за централното работи, т.е всички врати се заключват и отключват, това знак ли е, че прословутите релета са наред ?
- lud_van4uuu
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 30.06.2010
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Колега моя проблем беше почти същия. В началото можеше само да се откючи от ключа и да се отвори задното стъкло но след няколко дни всички бутони по ключа спря да работят. Закарах колата при ключар и се оказа че излъчва много слаб сигнал за откючване и отваряне на задното стъкло а за заключването изобщо нямаше сигнал. Когато отвориха ключа се оказа че има нещо което се е разпоило затова не работеше заключването и беше спряло да зарежда батерията.
- SlipX
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 19.09.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: ШЕ 330d (manual)
- Мечтае да кара: bmw f10 m5
- Детайли за колата: M-packet Mtech 1
Колеги, понеже водих спор с разни хора, който ми се присмяха като разбраха, че ромбовидния ключ на бмв не се отваря и не му се подменя батерията по принцип. Т.е. знам че се реже и се сменя, но заводски това нещо не се прави. Някой може ли да ми намери схема, картинки или видео по какъв начин точно работи ключа и как точно се зарежда батерията в него. Че много ми се иска да им натрия носовете. По точно ме интересува как става и самото зареждане на батерията.
- bgpavlp
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=625790
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=649707
Можеше да попиташ чичо Гошо.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=649707
Можеше да попиташ чичо Гошо.
Ако нема у глава, има у Google.
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
SlipX написа:Колеги, понеже водих спор с разни хора, който ми се присмяха като разбраха, че ромбовидния ключ на бмв не се отваря и не му се подменя батерията по принцип. Т.е. знам че се реже и се сменя, но заводски това нещо не се прави. Някой може ли да ми намери схема, картинки или видео по какъв начин точно работи ключа и как точно се зарежда батерията в него. Че много ми се иска да им натрия носовете. По точно ме интересува как става и самото зареждане на батерията.
Колега, не ми стана много ясно каква е идеята ти (в смисъл това за натриване на носовете), но ключът за моделите след септември 1999-та наистина не е пригоден за отваряне в общоприетия смисъл на думата! Двете половинки на пластмасовата кутийка са залепени или по-точно са заварени чрез микровълни и това е направено поради факта, че в ключа се използва акумулаторна батерия с доста по-дълъг живот от обикновено. За съжаление тези ключове заедно с колите попадат у нас точно във времето, когато жизненият цикъл на батерията е към своя край и най-евтиният вариант да се продължи живота на такъв ключ е смяна на батерията. Принципът на захранване на батерията е достатъчно прост, за да го разбере всеки, който поне малко е внимавал в часовете по физика или електротехника и той се използва не само в ключовете на BMW. Върху платката която се намира вътре в ключа е монтирана бобина в която се индуцира напрежение при поставяне на ключа в контактния патрон, същото това напрежение веднъж захранва транспондера (чипа), който отговаря за стартирането (паленето) на двигателя, а втори път зарежда батерията от която зависят всички "дистанционни" функции - отключване, заключване, вдигане на стъкла и т. н. Батерията не е нищо повече от един акумулатор и както всеки акумулатор си има живот - определен брой цикли на заряд и разряд най-общо казано. Затова и няма нищо странно в това, че след 10 и повече години работа, идва време за смяна на батерията...!
Това е най-общо обяснението, което те интересува, а ако твоите приятели имат интерес към конкретни цифри: V, mAh и т. н., нека просто да направят усилие и да прочетат малко повече - има достатъчно данни по темата!
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Здравейте , колеги . От вчера и аз съм като индианците (отключвам и заключвам през ключалките ) . Онзи ден отидох на работа , заключих колата и всичко на 6 . Тръгвам си от работа и ГРЕДА .... не иска да се отключи . Завъртях се , натисках и най на края отключи . Запали си колата прибрах се , опитвам да я заключа и нищо ..... Къде да търся проблема ?? Нито заключва , нито отключва нито отваря багажника ....... Иначе пали няма грижи . Е46 2001ва ромбоидния ключ . Посъветвайте ме какво да правя , къде да отида и т.н.
Благодаря предварително за помощта .
Благодаря предварително за помощта .
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Ако като натискаш копчетата плафона в колата светва, значи не е батерията, а релето.
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Kris написа:Ако като натискаш копчетата плафона в колата светва, значи не е батерията, а релето.
Sent from my GT-N5100 using Tapatalk
Не , не светва . Никаква реакция .
- Niky86
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 25.11.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330I
- Детайли за колата: M-Tech II
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Колеги, отказа ми копчето за заключване, другите си работят, някаква идея какъв може да е проблема
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: смяна на батерия на неразглобяем ключ
Niky86 написа:Колеги, отказа ми копчето за заключване, другите си работят, някаква идея какъв може да е проблема
В бутона, сменял съм доста бутони по същата причина.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани