Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Гецата написа:Някой от Враца който да има преки наблюдения за това комби![]()
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6ep3we
N47 - ще трябва да смениш веригата превантивно и да си подготвен на всеки 60-100к да я подменяш и цената за смяната е солидна тъй като се вади двигателя, четете за тоя двигател

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Taruno написа:дрън,дрън
Нищо лично колега, но ти колко коли с такъв двигател си притежавал и правил?Понеже от 403 мнения - 400 описват проблема с коляновия вал и веригата на въпросния мотор
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Може тази по-подробна информация да е поствана вече , но не е лошо да е има и тук:
The Service Measure covers:
'N47, N47S, N47T, slipping noises in the engine, timing chain scraping'
From:
'01/03/07 - 01/03/11'
Cause:
'Sharp edges on the chain wheels or the timing chain does not run evenly over the sliding rails'
There are two distinct methods of dealing with the problem depending on build date.
N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:
Renew:
- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009] >> this suggests that all cranks prior to that build have questionable sprockets??
- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.
- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.
N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:
Renew:
- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.
----------------------------------------
Now dealing with part numbers changing or not changing; a simple quote:
'Note: New sliding rails are available from March 2011.
These sliding rails no longer have any strengthening bars.
The contact face on the sliding rails is therefore thoroughly even.
The timing chain runs quietly over the sliding rails.
The part numbers have not changed.'
----------------------------------------
The lower chain changed numbers on 21/07/2009
The top chain changed numbers twice on 23/03/2009 and 08/12/2009
Cam Sprocket changed numbers on 13/01/2011
And for good measure the turbo on these is now on the 5th number since new.
Number changes are no guarantee of a change in the part, in the same way that no change is a guarantee that the part has not changed.
----------------------------------------
The above is for the symptoms of a noisy chain/engine. When a chain breaks it's a totally different ballgame...
The Service Measure covers:
'N47, N47S, N47T, slipping noises in the engine, timing chain scraping'
From:
'01/03/07 - 01/03/11'
Cause:
'Sharp edges on the chain wheels or the timing chain does not run evenly over the sliding rails'
There are two distinct methods of dealing with the problem depending on build date.
N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:
Renew:
- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009] >> this suggests that all cranks prior to that build have questionable sprockets??
- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.
- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.
N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:
Renew:
- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.
- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.
- 11 31 8 510 014 Top timing chain.
- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.
- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.
----------------------------------------
Now dealing with part numbers changing or not changing; a simple quote:
'Note: New sliding rails are available from March 2011.
These sliding rails no longer have any strengthening bars.
The contact face on the sliding rails is therefore thoroughly even.
The timing chain runs quietly over the sliding rails.
The part numbers have not changed.'
----------------------------------------
The lower chain changed numbers on 21/07/2009
The top chain changed numbers twice on 23/03/2009 and 08/12/2009
Cam Sprocket changed numbers on 13/01/2011
And for good measure the turbo on these is now on the 5th number since new.
Number changes are no guarantee of a change in the part, in the same way that no change is a guarantee that the part has not changed.
----------------------------------------
The above is for the symptoms of a noisy chain/engine. When a chain breaks it's a totally different ballgame...
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Има ли наистина прифейс с новият мотор? 

gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
BMDrago написа:Taruno написа:дрън,дрън
Нищо лично колега, но ти колко коли с такъв двигател си притежавал и правил? Понеже от 403 мнения - 400 описват проблема с коляновия вал и веригата на въпросния мотор
Подобни смешни заядливи мненийца си ги дръж за теб си понеже ти с 2000+ мнения си бил изключително градивен, а проблема го има имам вече един приятел изстрадал с X3ка и ако мога и на светещи реклами ще го пусна ако ще спестя някой колега. Търсих моята кола близо три месеца специално да избегна всички драми с N47 И дори моя човек, от който я купих в БМВ каза, че добре правя да избягвам 47. С удоволствие бих карал по-новия двигател, но просто не е читав в ранните години и това е, не можеш да ме опровергаеш по никакъв начин.
П.с. мисля, че съм помогнал с меня, съвети и пускам предостатъчно градивна информация ама почва да ми писва от чешити като теб.
А колегата kraska евала, има я информацията някъде по темите ама повечето не си правят труда да търсят и мисля, че така е най-добре
- armagedon_762002
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 19.02.2011
- Местоположение: SW
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
stankata777 написа:Има ли наистина прифейс с новият мотор?
Да колега - има доста коли до април на 2008 пре-фейслифт с Н47
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Taruno написа:Гецата написа:Някой от Враца който да има преки наблюдения за това комби![]()
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=6ep3we
N47 - ще трябва да смениш веригата превантивно и да си подготвен на всеки 60-100к да я подменяш и цената за смяната е солидна тъй като се вади двигателя, четете за тоя двигател
чесно казано никой до сега не съм видял да смени превантивно ангренаж

и за тоя двигател съм чел

затова питах някой с преки наблюдения върху цялата кола а не да я гадаем по снимки и обяви

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Ако ти харесва и не трака веригата зимаи.Мотора е по-икономичен от стария.Когато започне да трака,мотора вънка и смяна на веригите,тази която гледаш не трябва да се сменя вала.И ще минеш с 500-600лв.Далеч от всички други марки които сменят ангренаж.
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
по ВИН тази е произведена април 2009г.

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Тоест е с проблемния колянов вал
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Според текста горе, проблемният вал е до януари 2009, после са само зъбните колела и веригите.
Never mistake motion for action...
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Мнение или някой да има наблюдение за тази ?
http://www.mobile.bg/11399133102162698
http://www.mobile.bg/11399133102162698
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
r0nnie написа:Ако ти харесва и не трака веригата зимаи.Мотора е по-икономичен от стария.Когато започне да трака,мотора вънка и смяна на веригите,тази която гледаш не трябва да се сменя вала.И ще минеш с 500-600лв.Далеч от всички други марки които сменят ангренаж.
мдада мотора долу + частите за 500 лв ей сега .. по скоро 1500
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
и 1500лв да са какво от това. Аз по моята вече 5-6 хилки отгоре съм налял за какво ли не,че такова важно нещо с кеф ще ги дам. Самия двигател от икономия на гориво спрямо предния модел ще избие разликата.
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
които не вярва да си кара старите казани,аз го казвам защото мои приятел плаща за ремонт.Този мотор е доста по икономичен от M47.Пълно щастие няма все пак.А като човек не може да даде 500-1000лв за смяна на вериги през 100000км по-добре да не се фаща на хорото.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани