Бебе в колата
Модератор: Общи модератори
Re: Бебе в колата
http://www.safercar.gov/parents/RightSeat.htm
и друго - едно от основните правила което най-често не се спазва е детето да седи до възможно най-голяма възраст с гръб към посоката на движение. това е най-сигурната "поза" и родителите трябва да се "възползват" от нея възможно най-дълго.
за заниманията в колата - моите или ровят по таблети или се бият или спят.
и друго - едно от основните правила което най-често не се спазва е детето да седи до възможно най-голяма възраст с гръб към посоката на движение. това е най-сигурната "поза" и родителите трябва да се "възползват" от нея възможно най-дълго.
за заниманията в колата - моите или ровят по таблети или се бият или спят.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- body
-
-
- Мнения: 627
- Регистриран на: 4.03.2005
- Местоположение: София-Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330xd
- Детайли за колата: Черен фолиран седан.
Re: Бебе в колата
Сега се вози в Лексус и отзад.
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Бебе в колата
alx написа:http://www.safercar.gov/parents/RightSeat.htm
и друго - едно от основните правила което най-често не се спазва е детето да седи до възможно най-голяма възраст с гръб към посоката на движение. това е най-сигурната "поза" и родителите трябва да се "възползват" от нея възможно най-дълго.
за заниманията в колата - моите или ровят по таблети или се бият или спят.
Не само,че е правило ами си има и закон в БГ за това.Обаче - някои неща са недоизмислени - до 3год възраст,ако е по-дребничко детето може и да седи,обаче по-едро след годиан и половина седи сгънато на стола и краката му опират в седалката (тука зависи и от колата).
Отделно,че зависи и от детето,нашата е тотално мрънкало,предпочитам да карам 2 пъти по внимателно ,в дсотатъчно добре подсигурен хубав детски стол но по посока на движението,от това 3-4 часа да се побъркам от рев,нерви и да не мога да се концентрирам...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: Бебе в колата
Малко ме съмнява да има закон до 3 годишна възраст. Все пак седалките се закрепят по посока на движението. Не виждам как моята седалка ще я закрепя обратно. А дъщеря ми е на 10 месеца и се вози в нея вече. Къде ти 3 годишна да стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Бебе в колата
ивайло81 написа:Малко ме съмнява да има закон до 3 годишна възраст. Все пак седалките се закрепят по посока на движението. Не виждам как моята седалка ще я закрепя обратно. А дъщеря ми е на 10 месеца и се вози в нея вече. Къде ти 3 годишна да стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Седалките са в различни групи,не всяка има опция за поставяне обратно по посока на движението,тези които имат :
0
0+
0+ 1 (това е една обединена група)
0+1 & 2 (това е една обединена група)
Или от 0 - 25 кг образно казано.
А също така зависи и от модела ,но тези до група 0 +1 винаги имат,затова са и по-скъпи.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Бебе в колата
ивайло81 написа:Малко ме съмнява да има закон до 3 годишна възраст. Все пак седалките се закрепят по посока на движението. Не виждам как моята седалка ще я закрепя обратно. А дъщеря ми е на 10 месеца и се вози в нея вече. Къде ти 3 годишна да стане.



Раздел ХХV
(Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца
Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;
3. (нова - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) лицата с трайни увреждания на горни крайници и/или опорно-двигателния апарат, които управляват моторни превозни средства, адаптирани съобразно техните нужди;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) инструкторите-при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б.(Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:
1. група 0-за деца с тегло под 10 kg;
2. група 0+-за деца с тегло под 13 kg;
3. група I-за деца с тегло между 9 и 18 kg;
4. група II-за деца с тегло между 15 и 25 kg;
5. група III-за деца с тегло между 22 и 36 kg.
(2) (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.
Чл. 137в. (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Чл. 137д. (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)(1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г.
(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителeн колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:
1. от водача;
2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;
3. чрез аудио-визуални средства;
4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.
Чл. 137е. Водачите и пътниците на мотоциклети и мотопеди използват защитни каски.
Това на къде е обърното столчето се определя от производителя на столчето според групите и килограмите. А не от закона.
Нашето е комбинирано с 3 групи от 0 до 25 килограма и има инструкции за всяка група как се поставя и захваща с колана. За първата група (от 0 до 13 кг) столчето се поставя обратно на посоката на движение.
Едва ли дъщеря ти на 10 месеца е повече от 13 кг - трябвало е да купите друго столче, което се монтира обратно на посоката на движение.
Друг е въпроса как катаджията ще прецени (или докаже), че дъщеря ти е под 13 кг за да ти пише акт.
Но по-важното е какво се случва с такова малко дете при инцидент (челен удар или удар в нещо), ако то е обърнато с лице по посока на движението... Дано никой не разбира от личен опит...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: Бебе в колата
Вече е на 11 месеца, около 10 кг. Столчето е подарък, не знам точно коя група е. От по-горното цитирай ми моля, къде пише да е обърнато обратно на посоката на движение. На работа съм и може да съм пропуснал в бързината. Но не видях конкретно да пише такова нещо.
п.п. Предполагам, че нашата седалка е група 1, 9-18 кг. Нека ми пише акт, интересно ми е как ще стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
п.п. Предполагам, че нашата седалка е група 1, 9-18 кг. Нека ми пише акт, интересно ми е как ще стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Бебе в колата
ивайло81 написа:Вече е на 11 месеца, около 10 кг. Столчето е подарък, не знам точно коя група е. От по-горното цитирай ми моля, къде пише да е обърнато обратно на посоката на движение. На работа съм и може да съм пропуснал в бързината. Но не видях конкретно да пише такова нещо.
п.п. Предполагам, че нашата седалка е група 1, 9-18 кг. Нека ми пише акт, интересно ми е как ще стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Наистина не пише ,че трябва да е обратно...принципно,стола не се купува ей така,без значение ,че е подарък и е купен с желание (мое мнение без значение дали е и 1000лв)..защото всяко дете е различно,дъщерята е на година и 2 месеца вече и е 9кг без малко,но пък на ръст е като тези които са 12кг.Задължително се пробва стола,как седи в колата,дали пасва на седалката,защото се оказа ,че примерно на Е46 задните седалки (нямам наблюдения над други модели особено много) са с доста голям наклон и не всяко пасва добре...друг момент ,примерно на Ц класата (2006год) коланите идват къси (не се шегувам

Тези ,които са група 0,0+,1 имат допълнителна мека част за гръбчето,както за удобство,така и да го държи по-изправено.Отделно,какви са закопчалките/коланите на стола,през къде минават,какъв е механизмът на закопчаване,има ли Side Protection (за главата и вратът) .
А дали е по-посока или не на движението - ще ти дам пример ,140км магистрала,коланите на стола не са натегнати ,да е като в корито тип гоня под минута на Серес

Като цяло,важното е да е в стол,бил той и 200лв за неговата сигурност..от там нататък всичко е финанси и собствен поглед.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Бебе в колата
Какво значение има дали ще ти пише или не акт? Говорим за това коя позиция е по-безопасна.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Бебе в колата
Ние значи сме рекордьори - 10 кг на 6 месеца
Както и в предния пост написах, такова нещо не пише в ЗДП.
Пише го в инструкцията за експлоатация на столчето.
Чл. 137г. (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Ето го и въпросното правило:
http://www.avtodeti.ru/UserFiles/File/I ... -44-03.pdf
6.1.10. Child restraints of groups 0 and 0+ shall not be used forward facing.
Трябва да вади кантара
за да докаже, че не използваш правилната група столче за твоето дете.
Реално ако столчето е група 0 или 0+ май не може да ти пише акт, че е сложено по посока на движението. Ти не нарушаваш ЗДП, а нарушаваш инструкцията за експлоатация на столчето.
Но както казах, не това е важното, а безопасността на детето. 10 месечно бебе е толкова крехко, че дори с 50 км/ч да спреш в на някой багажника, не ми се мисли какво ще се случи...

ивайло81 написа:От по-горното цитирай ми моля, къде пише да е обърнато обратно на посоката на движение.
Както и в предния пост написах, такова нещо не пише в ЗДП.
Пише го в инструкцията за експлоатация на столчето.
Чл. 137г. (Нов. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Ето го и въпросното правило:
http://www.avtodeti.ru/UserFiles/File/I ... -44-03.pdf
6.1.10. Child restraints of groups 0 and 0+ shall not be used forward facing.
ивайло81 написа:Нека ми пише акт, интересно ми е как ще стане.
Трябва да вади кантара

Реално ако столчето е група 0 или 0+ май не може да ти пише акт, че е сложено по посока на движението. Ти не нарушаваш ЗДП, а нарушаваш инструкцията за експлоатация на столчето.
Но както казах, не това е важното, а безопасността на детето. 10 месечно бебе е толкова крехко, че дори с 50 км/ч да спреш в на някой багажника, не ми се мисли какво ще се случи...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- ивайло81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 8.02.2008
- Кара: 320 i
- Мечтае да кара: Е90 пак бензин
Re: Бебе в колата
Абе то да не става. Мен 2- пъти са ме блъскали и 2-та пъти странично. Като първият път,тоя ме хвърли буквално 10 метра по-надолу. При спиране съборих и една тухлена ограда на къща. Сега с детето си карам лекичко, оглеждам се и т.н. В столчето си е, вързана. Няма какво повече да се направи.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Re: Бебе в колата
Иначе полицаите ако нямат изрична акция за проверка на деца със столчета, колани и т.н. никога няма да ти направят проблем. Колко пъти са ме спирали и като видят, че спи - давай. Но безопасността е съвсем друго нещо
- Benedetto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 7.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E36 compact
Re: Бебе в колата
ивайло81 написа:Малко ме съмнява да има закон до 3 годишна възраст. Все пак седалките се закрепят по посока на движението. Не виждам как моята седалка ще я закрепя обратно. А дъщеря ми е на 10 месеца и се вози в нея вече. Къде ти 3 годишна да стане.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
До 3-годишна възраст децата трябва да се возят в детски стол, според закона (това ако са на задна седалка, ако са отпред - трябва да използват допълнителна седалка до 12, мисля).
Децата над три години (според закона) може да не използват детски седалки.
"(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна."
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Бебе в колата
Това не са ли товарни коли? И в тях под 3г е напълно забранено да возиш деца.
Never mistake motion for action...
- Benedetto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 7.06.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E36 compact
Re: Бебе в колата
Категории МПС
Според правото на ЕС моторните превозни средства и ремаркетата се делят на 4 големи категории.
Категория L
Мотопеди и мотоциклети, както и МПС за пресечени местности (всъдеходи) и други малки три- и четириколесни превозни средства.
В категория L мотоциклетите се подразделят на 2 групи – с кош и без кош. Има също подгрупа триколесни мотопеди, които имат по-малки двигатели и по-ниски максимални скорости от триколесните мотори.
Категория M
Превозни средства с поне 4 колела за превоз на пътници – предимно леки автомобили.
Категория N
Превозни средства за превоз на стоки, групирани по размер. Това се предимно камиони и камионетки.
Категория O
Ремаркета и полуремаркета.
Според правото на ЕС моторните превозни средства и ремаркетата се делят на 4 големи категории.
Категория L
Мотопеди и мотоциклети, както и МПС за пресечени местности (всъдеходи) и други малки три- и четириколесни превозни средства.
В категория L мотоциклетите се подразделят на 2 групи – с кош и без кош. Има също подгрупа триколесни мотопеди, които имат по-малки двигатели и по-ниски максимални скорости от триколесните мотори.
Категория M
Превозни средства с поне 4 колела за превоз на пътници – предимно леки автомобили.
Категория N
Превозни средства за превоз на стоки, групирани по размер. Това се предимно камиони и камионетки.
Категория O
Ремаркета и полуремаркета.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани