Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Става въпрос за автоматична скоростна кутия на 535и m62 с двоен ванус (ако има значение за скоростите).
Проблема е следния: Колата направи воден удар, при което се спука и малко от корпуса на кутията, което не било страшно и сега е заварен.
Сега е със мотор 4.4 пак двоен ванус, само че беше с ръчна кутия, след смяната на мотора, при първото палене на колата се оказа, че когато се включи Д или Р не се случва нищо, освен че се променят леко оборотите, но колата не помръдва..
Въпроса ми основно е дали от водния удар може да се повреди скоростната кутия, или става въпрос по скоро за несъответствие някъде по "веригата".
Ще съм много благодарен ако някой има идея да сподели мнение. Поздрави
Проблема е следния: Колата направи воден удар, при което се спука и малко от корпуса на кутията, което не било страшно и сега е заварен.
Сега е със мотор 4.4 пак двоен ванус, само че беше с ръчна кутия, след смяната на мотора, при първото палене на колата се оказа, че когато се включи Д или Р не се случва нищо, освен че се променят леко оборотите, но колата не помръдва..
Въпроса ми основно е дали от водния удар може да се повреди скоростната кутия, или става въпрос по скоро за несъответствие някъде по "веригата".
Ще съм много благодарен ако някой има идея да сподели мнение. Поздрави
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
И на единия и на другия двигател ваноса не е двоен.
- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
+1 за препрограмиране и за вероятност за несъответствие с много по-голяма степен, отколкото от водния удар.
88 E30 318i, 95 E36 318i, 97 E39 525tds, 02 E53 3.0d, 06 E83 3.0d, 08 W204; 12 W212
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Хиляди благодарности за мненията, утре се заемам с този въпрос с препрограмирането.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Valve-tronic написа:+1 за препрограмиране и за вероятност за несъответствие с много по-голяма степен, отколкото от водния удар.
Няма какво да несъответства , двигателите са почти еднакви и ползват еднакви скоростни кутии.
Тия мотори са или без ванос или с ЕДИНИЧЕН ( не знам колега от къде ги бръщолеви тия глупости , поне да се беше запознал ).
След смяна на мотор и т.н. особено от ръчка към автомат и обратното си трябва задължително обучаване , че тоя мотор е с различна кутия иначе няма да сработи НИКОГА като хората. Колега като правиш такива манипулации не ги прави в кварталния гараж при "кольо къмпани" ами ходи някъде където знаят какво се прави , това не ти е ЛАДА за да си сменяш квот си искаш.
- Giovanni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 662
- Регистриран на: 17.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
извинете ме да не спамя, само да уточня че "двоен ванос" си е двусмислено, да не се пораждат спорове по надолу
Но наистина при м62 си е само ЕДИНИЧЕН ваноса защото е само на вала на смукателите, просто там са 2 глави и има ПО ЕДИН ванос и на двете, но не е истински двоен ванос като на с52б32 където има ванос на вала на смукателите и изпускателите.
По темата,
Не ми стана ясно ЕКУ-то дали сменихте като сте сложили б44 мотора и той дали е бил със авт. скорости.
Ако да, задължително трябва да се препрограмира инъче няма палене, защото ще търси сигнал от компютъра на скоростите дали са сложени на P.
Компютъра на кутията се изключва напълно, както си е на кола с ръчни скорости.
Но наистина при м62 си е само ЕДИНИЧЕН ваноса защото е само на вала на смукателите, просто там са 2 глави и има ПО ЕДИН ванос и на двете, но не е истински двоен ванос като на с52б32 където има ванос на вала на смукателите и изпускателите.
По темата,
Не ми стана ясно ЕКУ-то дали сменихте като сте сложили б44 мотора и той дали е бил със авт. скорости.
Ако да, задължително трябва да се препрограмира инъче няма палене, защото ще търси сигнал от компютъра на скоростите дали са сложени на P.
Компютъра на кутията се изключва напълно, както си е на кола с ръчни скорости.
- evtimcho_g60
-
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 30.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Никога не съм разбирал тенденцията да се трупат мнения и критики без да се знае подробно всичко.
В35-цата беше извадена,ел.инсталацията й свалена и сложена на В44-ката. Разликата между двата двигателя ръчна/автоматична кутия е единствено наличието на един лагер във опашката на коляновия вал,който беше изваден,защото в противен случай турбината на скоростите не може да се монтира. ЕКУ-то и компа на кутията НЕ СА ВАДЕНИ. мотора си запали като пич,без никакви ядове,ако кутията е на предавка различна от Р НЕ ПАЛИ. Механично кутията пасна перфектно към мотора,когато се запали няма никакви шумове,никакво триене,виене,тресене. Въпросът на автора беше дали е възможно от воден удар да се пръсне кутията,защото преди него кутията беше читава. Водния удар е станал в момент,в който стартера е въртял(колата не е била запалена) и при "затягането" стартера беше спукал камбаната на кутията.
В35-цата беше извадена,ел.инсталацията й свалена и сложена на В44-ката. Разликата между двата двигателя ръчна/автоматична кутия е единствено наличието на един лагер във опашката на коляновия вал,който беше изваден,защото в противен случай турбината на скоростите не може да се монтира. ЕКУ-то и компа на кутията НЕ СА ВАДЕНИ. мотора си запали като пич,без никакви ядове,ако кутията е на предавка различна от Р НЕ ПАЛИ. Механично кутията пасна перфектно към мотора,когато се запали няма никакви шумове,никакво триене,виене,тресене. Въпросът на автора беше дали е възможно от воден удар да се пръсне кутията,защото преди него кутията беше читава. Водния удар е станал в момент,в който стартера е въртял(колата не е била запалена) и при "затягането" стартера беше спукал камбаната на кутията.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
evtimcho_g60 написа:.....
От въпроса на колегата не става ясно това, което след този пост стана ясно а именно че са сменени намо "железата" т.е използвана е инсталацията и ЕКУ-то на 35-цата. Но след като е работила преди водната случка явно проблема се е появил точно тогава. След като е била изкъртена камбаната има ли вероятност торка да е повреден/засегнат от това спукване? Старетера може да се активира единствено ако лоста е на P или на N, във всички останали позиции не се случва нищо.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
evtimcho_g60 написа:Никога не съм разбирал тенденцията да се трупат мнения и критики без да се знае подробно всичко.
В35-цата беше извадена,ел.инсталацията й свалена и сложена на В44-ката. Разликата между двата двигателя ръчна/автоматична кутия е единствено наличието на един лагер във опашката на коляновия вал,който беше изваден,защото в противен случай турбината на скоростите не може да се монтира. ЕКУ-то и компа на кутията НЕ СА ВАДЕНИ. мотора си запали като пич,без никакви ядове,ако кутията е на предавка различна от Р НЕ ПАЛИ. Механично кутията пасна перфектно към мотора,когато се запали няма никакви шумове,никакво триене,виене,тресене. Въпросът на автора беше дали е възможно от воден удар да се пръсне кутията,защото преди него кутията беше читава. Водния удар е станал в момент,в който стартера е въртял(колата не е била запалена) и при "затягането" стартера беше спукал камбаната на кутията.
да беше написал отначало че ЕКУ-то си е неговото от автомата


- evtimcho_g60
-
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 30.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Стартера на този аятомат се активира само и единствено на Р.
Хорските "капацитетни" мнения са,че не може да се счупи при този удар кутията,но обективно погледнато мотора е затегнал във момента,във който стартера е въртял. До този извод стигнах след като кутията беше демонтирана заедно с мотора и по продължението на камбаната на кутията от дупките,на които се хваща стартера имаше 2 цепки по 10-15см. само по камбаната имаше видими поражения,беше свалена турбината,запазвайки максимално маслото,което е възможно да изтече от нея,след това камбаната я свалиха от кутията,развивайки болтовете й и беше заварена двустранно за по-сигурно. Където се е наложило заварките са пилнати,за да не търка турбината във тях. Всичко беше събрано о монтирано във обратния ред във гараж "кольо къмпани",мотора М62В44ТУ ЗАПАЛИ със ЕКУ от М62В35ТУ и воала,никакви проблеми и лампи по таблото,мърка и се форсира като нов
(този път "кольо къмпани) имаше късмет със монтирането на случаен принцип,сякаш колата е ЛАДА,но след преместването на скоростния лост от Р към R не се случи НИЩО. пак ще кажа няма виене,няма триене,няма хъркане,нито вибрации. При свалянето на турбината и камбаната да са изтекли максимум 200гр масло,възможно ли е те да окажат влияние и скоростите да ги няма никакви,при все капацитетът й от 9литра,или направо да се свалят и да се търсят други,друга турбина?
Хорските "капацитетни" мнения са,че не може да се счупи при този удар кутията,но обективно погледнато мотора е затегнал във момента,във който стартера е въртял. До този извод стигнах след като кутията беше демонтирана заедно с мотора и по продължението на камбаната на кутията от дупките,на които се хваща стартера имаше 2 цепки по 10-15см. само по камбаната имаше видими поражения,беше свалена турбината,запазвайки максимално маслото,което е възможно да изтече от нея,след това камбаната я свалиха от кутията,развивайки болтовете й и беше заварена двустранно за по-сигурно. Където се е наложило заварките са пилнати,за да не търка турбината във тях. Всичко беше събрано о монтирано във обратния ред във гараж "кольо къмпани",мотора М62В44ТУ ЗАПАЛИ със ЕКУ от М62В35ТУ и воала,никакви проблеми и лампи по таблото,мърка и се форсира като нов

- evtimcho_g60
-
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 30.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Bavarcho написа:
да беше написал отначало че ЕКУ-то си е неговото от автомата
То се подразбира

Дори и "кольо къмпани" не би могъл да се справи със идеята на прекарване на инсталация за автомата,най-малкото е МАЛОУМНО,при положение,че има готова,чакаща инсталация за М62В**ТУ автомат. Тогава темата щеше да бъде със заглавие "помощ,не пали след смяна на двигател!" ...понякога е необходимо човек малко да помисли логично преди да започне да се изказва "компетентно" !!!!!
Разбирачите,защо утихнахте...даите някое градивно,професионално мнение??
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
Колега, тука не сме нито канал 2001 нито нещо подобно. Няма как да знаеме за твоя майстор колко компетентен е и ти също !!! Като не си си описал правилно нещата е съвсем логично да се почнат горните писания, стига се прави на остроумен , тук всеки се опитва да помогне всеки му ( и чат пат разни драскачи ). За това се извини и си напиши нещата като хората още в 1-вия пост ( ако не си го направил вече ). Не сме ти длъжни да ти отгатваме конфигурацията.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
evtimcho_g60 написа:Bavarcho написа:
да беше написал отначало че ЕКУ-то си е неговото от автомата
То се подразбира
Дори и "кольо къмпани" не би могъл да се справи със идеята на прекарване на инсталация за автомата,най-малкото е МАЛОУМНО,при положение,че има готова,чакаща инсталация за М62В**ТУ автомат. Тогава темата щеше да бъде със заглавие "помощ,не пали след смяна на двигател!" ...понякога е необходимо човек малко да помисли логично преди да започне да се изказва "компетентно" !!!!!
Разбирачите,защо утихнахте...даите някое градивно,професионално мнение??
Кольо експерта (с цялото си уважение към човека) що не ви каза къде е проблема тогава, а един пуска темата, а друг след пет поста дава разяснения какво било правено по колата

Успех маниаци


- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Имам странен проблем със автоматик на 3.5 бензин
evtimcho_g60 написа:....
Дори и "кольо къмпани" ....
Има го като вариант да се използва инсталацията на "новия" двигател и да се присажда на мястото на тази на "стария". Но тъй като ние тук не знаем до къде се простира ентусиазма на въпросното къмпани няма как да знаем кое как се е случило освен от едно подобаващо описание на проблема.
Вдигнете задните колела (или поне едното) във въздуха и вижте дали се случва нещо на R и D. И една диагностика не е лошо да се направи но незнам къмпанито дали ще види това което трябва да се гледа така че по-добре от някой който знае какво да гледа.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: darkrak12