Как поднася кола? (беше: Offtopic, Туртурело, помагай...)

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Как поднася кола? (беше: Offtopic, Туртурело, помагай...)

Мнение от july`s » 01 Окт 2003, 8:47

е не само Туртурело де:)

вчера сутринта на един обратен завой, успях да поднеса задницата (без ръчна), стана без да искам (или по-скоро не очаквах, иначе редовно се пробвам :twisted: )
улесняващите обстоятелства: гладък асфалт, мокри гуми (волф се бяха размили..) и може би подходящ наклон
на тръгване от работа, се въртях 10 минути на паркинга, но не успях да постигна желания ефект :evil: , само добре познатото ми недозавиване, най-доброто постижение беше че веднъж два пъти, цялата кола като че ли приплъзна... (бтв, пробвах и 'чукване' с левия на спирачката, за 'вкарване в пътя' при недозавиване, ама пак нещо не стана желания ефект..)

та помня аз, че Туртурело си беше признал, че ги може некои работи, та да сподели...


п.с. не го контактнах лично, понеже може би ще стане интересно, а и предполагам има и други които имат какво да кажат по въпроса:)

п.п.с. след време, ще си копна темата локално и ще я забършем:)
<br>
br

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Re: offtopic (Туртурело, помагай...fwd:)

Мнение от BESSNIA » 01 Окт 2003, 9:35

july`s написа:
вчера сутринта на един обратен завой, успях да поднеса задницата (без ръчна), стана без да искам (или по-скоро не очаквах, иначе редовно се пробвам :twisted: )

:D :D Ами аз успявам винаги да поднеса задницата само с газ и леко каршене на волана. Става вапрос за сух асвалт и хубави гуми отзад ,но при разбити лагери на турсинте .
Значи аз го правя така: Засилвам се на втора с газ хващам завоя и точно когато усилието е наи - голямо за момент вратвам кормилото като че ли изкама да изхвракна от завоя и пак го навивам по посока на завоя . Почти винаги се получава желания резултат. Сложи си колана щото след завоя (ако е ляв) винаги сам на другата седалка :D
Досега не сам я изпускал по улиците но на полигона ми се случи няколко пати. Дано да сам ти бил полезен, но ако задния ти мост е в добро састояние може и да не се получи на втора ,а при по висока скорост има опастност да се обрнеш по таван. :!: :!: :!:
А ще обясниш ли за чукането на спирачката с левия крак

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 01 Окт 2003, 10:02

Аз не съм Туртурело... момент... я пак да проверя... не, не съм :) ... Обаче мога да ти предложа моето мнение по въпроса. Вероятно се сещате са какво иде реч - баланса на колата, или двете явления наречени understeer и oversteer.

Познатото ти недозавиване или understeer е когато колата просто отказва да промени посоката си. Разбира се, това е доста субективно, и за това е трудно да се дефинира, но в крайна сметка е точно това - колата отказва да завие.

Тук е мястото да се вмъкне малко обяснение за това кога и как се получават тези две явления - това е свързано с динамичния баланс на колата. Повечето коли с предно предаване имат отношение от порядъка 60:40 между предния и задния мост, повечето коли със задно предаване около 50:50, а суперколите от сорта на Порше, Ферари и Ламборгини клонят към 40:60. Това обаче е статичния баланс, при спряла кола. Какво става когато подадеш газ? Предницата се повдига леко? Какво става когато натиснеш силно спирачка? Предницата се "забива" в асфалта? Точно така, получава се "трансфер на тежест" между двата моста на колата. Същото нещо се получава и при завой - външните гуми поемат повече тежест от вътрешните, колата се накланя в посока обратна на завоя (т.е. ако завиваш наляво, колата се навежда на дясно, и обратно).

Да се върнем към недозавиването... окачването на повечето коли е така направено, че да недозавива, когато караш твърде бързо. Защо? По простата причина, че е много по-лесно и интуитивно да се коригира сравнено със свръхзавиването (oversteer).

Пример 1, недозавиваща кола. Влизаш в завоя с много висока скорост, предницата поднася. Получава се недозавиване. Първия рефлекс на начинаещия шофьор е "Карам много бързо!", отпускаш газта и/или натискаш леко спирачка, получава се трансфер на тежест към предницата, в резултат на което имаш по-добро сцепление и поднасянето спира - колата е под контрол!

Пример 2, свръхзавиваща кола. Влизаш в завоя с много висока скорост, задницата поднася. Получава се свръхзавиване - задницата на колата иска да те изпревари... Ако реагираш като в горния случай и отпуснеш газта или недай боже натиснеш спирачка, само ще влошиш ситуацията - ще свършиш в канавката с багажника напред... Правилната корекция за свръхзавиване при кола с предно предаване е плавно подаване на газ + подаване на обратен волан, при кола със задно предаване - само обратен волан. Това ще рече, ако завоя е ляв и задницата завива повече от необходимото, трябва да завъртиш волана надясно, за да върнеш колата в паралел с пътя. След това можеш да продължиш завоя, ако все още се намираш върху асфалт :)

Естествено, при определени условия дори недозавиваща кола може да поднесе задмицата, например ако предните гуми имат добро сцепление, а задните "настъпят" нещо хлъзгаво. Предполагам това се е случило на теб. Като цяло обаче, при добър път единствения начин да накараш недозавиваща кола да поднесе задницата си е ръчна спирачка или рязко отпускане на газта в завой.

За повече информация по темата, вижте тук: http://www.turnfast.com/ - Handling секцията, + всичко останало ;) Много добър сайт! Отлични съвети за настройка на кола

А тук има една таблица, която показва различни начини да се настрои баланса една кола: http://rogerkrausracing.com/overundr.html. Примерно ако колата недозавива, можеш да свалиш налягането на предните гуми и да вдигнеш налягането на задните - пробвай нещо от сорта на 1.5 атмосфера отпред, 3.0 атм отзад, и ще видиш колко драстично се променя поведението на пътя ;)

P.S. Експериментите са на собствен риск! Ако някой си счупи колата, сам ще си я поправя :!:

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Окт 2003, 14:15

а така. тъкмо щях да пиша умозрение на тема статичен/ динамичен баланс, окачване и спирачки. ма сега ниаа нужда след като кау го написа тез работи :mrgreen:
алекс
трабант 601с
разни други возила

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 01 Окт 2003, 17:45

alx написа:а така. тъкмо щях да пиша умозрение на тема статичен/ динамичен баланс, окачване и спирачки. ма сега ниаа нужда след като кау го написа тез работи :mrgreen:


Напиши напиши... :D Ще е интересно!

july`s ще е малко трудно да го обясня, защото са ме изпреварили вече, а и като го правя много много не се замислям за разбор на движенията, но ще се постарая (макар да повторя в някой неща kay)
та ... примерно наближаваш ляв завой ... скоростта ти е по-висока от нормалната за тип влизане със свирене на гуми, завиваш рязко в дясно и след това веднага още по-рязко в ляво - в този момент задната част на колата олеква и гумите загубват сцеплението си (един вид получава се нещо като захождане към завоя и след това рязко едва ли не отсичане), когато успееш да изкараш автомобила от нормалното си "равновесие" си обираш с обратен колкото е необходимо, за да се движиш по желаната от теб траектория.. Разбира се зора е да излъжеш колата да и изтърват задните гуми... По принцип става с по-висока скорост и там е опасността за хора, които не са свикнали ... Можеш да докараш желания ефект с изтърването на задните колела чрез движение с по-висока скорост и разко завиване половин оборот ляво/половин оборот дясно (тестовете на автомобили, когато карат м/у колчета) така 'ще, не'ще загубва сцепление, но внимавай за скоростта и настилката, защото моя Golf го бях изправил на 2 гуми и бях близо до "таваните"
Общо взето при достатъчно безмозъчие и смелост можеш автомобил с предно предаване да го сгънеш на 90 градуса в завой при хубав асфалт и добри гуми! :idea:
Преди няколко дни демонстрирах на Kamikadze с 50км/ч колко НЕ ми държат задните гуми.. :evil:

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 02 Окт 2003, 0:26

Офф не знам аз но от както стана модерен драг рацинг-а аз зарязах абсолютно дрифта - изправих наклоните на колелетата , олекотих до безбожие ( тез дни сте ходя да слагам малко винкели в колата щото ве4е се притеснявам да не се скъса ) и така кво стана тръгвам с едно 316и седан правим си пофтата идва кръговото и квоооооооооооооо оня с 16-ки среден размер влиза описва като в безинтересната формула 1 демек никоя гума не мръдва а аззззз със същтата скорост влизам и вратииииииииииии ама зверски не моа го фана - брех . Мислих мислих ( тва не е сериозно щото при мен е недопостимо или така да се каже невазможно ) викам си няааа да стане така СТИГА с тоз простия драг - отидох направих по 3-4 градуса наклони се едно са ми изгнили подкалниците и секи момент амортисиорите ще се ръкостискат :) сеа сложих и баласти ( музика ) и мисля че се полу4ава завидно добър дрифт които предно и 4х4 може само да сануват на сухо ( тва го казвам за да не се появят нови постинги за сняггггггг и ръчни - СПИРАЧКИ ) ама мисля че в наи скоро време тряаааа да зема някоя по добра камера и да натрия носовете на тез от чуждестранните форуми дето постват видеота се едно както жена ми ходи на кафе с Ренде-то . Стиа с тоз драг ит ис ДРИФТ ТАИМ :!:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 02 Окт 2003, 1:26

Kamikadze написа:Стиа с тоз драг ит ис ДРИФТ ТАИМ


:ok: :yes: Kamikadze :!:

It is drift time, oh, yeah!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.05.2003
Местоположение: New York, New York, USA

Мнение от Talibanin » 02 Окт 2003, 2:33

С повечко газ и без ръчна.Ако ползваш ръчната после ще трябва да ползваш и задната, за да изправиш колата(след като си я завъртял вече).И по спокойно :!:
==Винаги с вратите напред==
ИзображениеИзображение
http://www.bmwclubla.orghttp://www.bmwcca.org/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 02 Окт 2003, 11:10

ако горното е за мене, с повечко газ ми опуща предницата:(, особено ако атакувам завоя...

иначе вчера след бачкане, пак се въртях по паркинга... абе напредвам:) ако волана е вече извит, предницата е по-стабилна и по-трудно мърда, та има зачатъци на задно поднасяне...

довечера ще пробвам, като се върта в кръг, да отпусна леко волана и пак да го навия там дето требе, пък ще я мръднем таз задница най-накрая :twisted: :twisted: :twisted:

ще взема да пробвам и с константа газ, само с волана да я пречупа :twisted:
<br>
br

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 07 Окт 2003, 17:27

LandShark написа:
Kamikadze написа:Стиа с тоз драг ит ис ДРИФТ ТАИМ


:ok: :yes: Kamikadze :!:

It is drift time, oh, yeah!!!

oh, yeah!!!
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 13 Окт 2003, 1:41

ati написа:
LandShark написа:
Kamikadze написа:Стиа с тоз драг ит ис ДРИФТ ТАИМ


:ok: :yes: Kamikadze :!:

It is drift time, oh, yeah!!!

oh, yeah!!!

оу йеъх :D
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 24 Окт 2003, 13:13


автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 24 Окт 2003, 13:31

в случая става въпрос за предно предаване ... на задно и баба знае :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 24 Окт 2003, 19:55

Ми то тука става въпрос и за двата случая.Чети по надолу.Само за 4х4 да се беха сетили да понапишат малко :D :D Когато професионалистът говори,всичко живо да мълчи и да чете.И аз имам доста въртележки,но като се опитах да следвам мислено указанията се получава по-добре.Мисля че напълно в учебен стил го обяснява.Все пак има разлика да разиграеш малко дупето и да правиш контролирани дрифтове.Има и тема за правилен и оптимален старт.Копирах я в другата тема,за бързия старт на Осмицата.Пак си е обяснено като да се научи от всеки желаещ.От професори.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

да се похваля:)

Мнение от july`s » 28 Окт 2003, 10:11

успявам (е то на това време е лесно, ама принципа е важен:)

1) леко спиране с левия крак (газ си подавам) и завиване, задницата почва да танцува (искам задно :twisted: :twisted: :twisted: )

2) с чупки, равна газ, леко към завоя, обратно, и към завоя

п.с. 10x на всички за мненията
<br>
br

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook