Проблем с температурата на двигателя
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Проблем с температурата на двигателя
Здравейте колеги, имам E 39-ка и следните 2 проблема:
Студена кола, като я запаля и за 5-6мин. колата загрява и термометъра на таблото(температура на двигателя), който е свързат с датчика за температурата влиза в червената зона. Първоначално си мислих че самия датчик е сдал багажа, но след като проверих мъркучите установих, че колата наистина прегрява. Интересно е че големия мъркуч от радиатора е адски горещ а този под бидончето за антифриза не чак толкова. Водната помпа е сменяна скоро от предния собственик(вижда се че е нова). Къде може да е проблема и как мога да елиминирам някой от вариантите, като термостатa например.
Също така от известно време имам капане на масло,(от двигателя, не хидравлично) съмнявам се за семеринг, но не мога да разбера от къде е капането тъй като отдолу е много омаслено, а не ми се правят ремонти по метода на изключването. Моля за предложения и за този проблем и ако някой знае къде в София могат да ми измият колата отдолу, за да видя от къде е теча.
Предварително Ви благодаря!
Студена кола, като я запаля и за 5-6мин. колата загрява и термометъра на таблото(температура на двигателя), който е свързат с датчика за температурата влиза в червената зона. Първоначално си мислих че самия датчик е сдал багажа, но след като проверих мъркучите установих, че колата наистина прегрява. Интересно е че големия мъркуч от радиатора е адски горещ а този под бидончето за антифриза не чак толкова. Водната помпа е сменяна скоро от предния собственик(вижда се че е нова). Къде може да е проблема и как мога да елиминирам някой от вариантите, като термостатa например.
Също така от известно време имам капане на масло,(от двигателя, не хидравлично) съмнявам се за семеринг, но не мога да разбера от къде е капането тъй като отдолу е много омаслено, а не ми се правят ремонти по метода на изключването. Моля за предложения и за този проблем и ако някой знае къде в София могат да ми измият колата отдолу, за да видя от къде е теча.
Предварително Ви благодаря!
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем с температурата на двигателя
на първо време сваляш помпа, термостат, наливаш вода отгоре на радиатора и гледаш какво излиза...
и аз имах нова помпа миналата година, марка долц /испанска/, та стигнах до кореспондеция с тъпаците производители /има тема по-назад/
Но до червено не съм стигал никога...
и изобщо не знам от къде си я взел таз кола, но и тук се навъдиха изключителни "фенове" на модела, да не давам примери с немарливо отношение към поддръжката на автомобила, което лесно проличава, даже и от зададените въпроси или теми
и аз имах нова помпа миналата година, марка долц /испанска/, та стигнах до кореспондеция с тъпаците производители /има тема по-назад/

Но до червено не съм стигал никога...
и изобщо не знам от къде си я взел таз кола, но и тук се навъдиха изключителни "фенове" на модела, да не давам примери с немарливо отношение към поддръжката на автомобила, което лесно проличава, даже и от зададените въпроси или теми

- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Re: Проблем с температурата на двигателя
Колата е внос от Германия, карам я 2 месеца, до сега не е имало заграване. Не парадирам, че съм най-големия фен на модела, но започнах да ставам, а и смятам че това е идеята на форума, по-опитните, като вас да помагат на нас, по-босите в материята. Тъй, като твоя отговор не ми даде много голяма насока, ще помоля и други колеги да ми помогнат с двата проблема, които имам. Също може да ме посъветвате и евентуално за майстор, който работи в близост до ж.к. Борово, гр. София, защото не ми се ще да я разкарвам много колата.
Предварително благодаря за отговорите.
Предварително благодаря за отговорите.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем с температурата на двигателя
забележката ми не е към тебе, а към предишния ползвател на автомобила...
какво да направиш съм ти написал отначало, ако ти е трудно, явор е зад общината овча купел, милен е в суходол, сач е в люлин, имаше и колега до кръговото на тролея накрая на каблешков, но не знам дали работи още...
Успех
какво да направиш съм ти написал отначало, ако ти е трудно, явор е зад общината овча купел, милен е в суходол, сач е в люлин, имаше и колега до кръговото на тролея накрая на каблешков, но не знам дали работи още...
Успех

- iliew
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 19.07.2009
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото има..
- Мечтае да кара: .....
Re: Проблем с температурата на двигателя
Gospodinov88 написа:Колата е внос от Германия, карам я 2 месеца, до сега не е имало заграване. Не парадирам, че съм най-големия фен на модела, но започнах да ставам, а и смятам че това е идеята на форума, по-опитните, като вас да помагат на нас, по-босите в материята. Тъй, като твоя отговор не ми даде много голяма насока, ще помоля и други колеги да ми помогнат с двата проблема, които имам. Също може да ме посъветвате и евентуално за майстор, който работи в близост до ж.к. Борово, гр. София, защото не ми се ще да я разкарвам много колата.
Предварително благодаря за отговорите.
Наитина си мн бос.. А това което лично мен ме дразни в изказването ти..... Омаслил ти е двг но не знаеш откьде.. Ами отделяш повечко време и забьрсваш хубаво двигателя вземаш и някакьв обезмаслител и действаш. Кой може да ти каже откьде ти тече масло без да е погледнал само с някакво описание


- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Re: Проблем с температурата на двигателя
Мисля че проблема е в термостата, но ще помоля и за вашето мнение. Мисля така, защото само горната тръба(в дясно като застанеш пред автомобила) е вряла, другата която е долу в ляво(от радиатора) е студена, както и тази която е малката под бидончето за антифриза. Като загрее и влезе в червеното поливам я със студена вода, водата почва да кипи,(около масления филтър, датчика за темепературата и термостата) изкачвам 15 мин, качвам се на колата, стрелакта за температурата е в средата и след минута-две пак влиза в червеното. Пак казвам не разбирам, ако разбирах щях да се включвам аз да помагам на другите лайки като мен. От форума което прочетох пък и от опита ми с други коли, ме навежда на мисълта, че е термостата. Гледам из подобни теми, че колегите споменават и водна помпа и виското, като вероятни тумори. Относно виското то си ми върти, как мога да елиминирам и водната помпа като вероятен проблем? (Това по първия ми проблем)
По втория ми проблем, засега измих шасито на автомивка, за да може да се види от къде тече, относно съвета да я забърша, просто няма как да стане, тъй като отдолу беше супер омаслена. Знам че вериантите не са 1-2 но пак ще помоля за предложение от къде може да капе масло, освен от семеринга на коляновия вал?
По втория ми проблем, засега измих шасито на автомивка, за да може да се види от къде тече, относно съвета да я забърша, просто няма как да стане, тъй като отдолу беше супер омаслена. Знам че вериантите не са 1-2 но пак ще помоля за предложение от къде може да капе масло, освен от семеринга на коляновия вал?
- mfandakov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Проблем с температурата на двигателя
Теча на масло може да е от много места, чисти и гледай.Термостат и помпа са заподозрените тук,ако надува маркучите може и други заподозрени да се появят
Успех можеш да се поизцапаш и да споделиш какво си забелязал за евентуални съвети от нас ако ти е интересно или не ти се ходи до майстори.За начало се пробвай добре да я обезвъздушиш

В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Re: Проблем с температурата на двигателя
Когато сменя термостата, задължително ли е да я обезвъздушавам, че и без това от прочетеното във форума относно "обезвъздушаване" не съм сигурен дали правилно разбрах как става точно. Така и така ще си поиграя с отвертката и ключа, какви други профилактики мога да си направя. Четох някъде, някой колега който си е сменял помпата и термостата си е проверил и радиатора, чистил виското и други?
- M5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем с температурата на двигателя
Обезвъздушаването е задължително. Аз мисля, че има въздух в системата. Колкото и да не работи водната помпа и/или термостата, не мисля че за 5-6 мин работа ще стигне чак до червеното. Може да има и запушени водни пътища.
- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Re: Проблем с температурата на двигателя
Както колегата поиска ще споделя какво стана... Извадих термостата стъпка по стъпка спрямо ръководството във форума за подмяна. Подкарах я без термостат и я закарах на "майстор". Той почна да работи по двата проблема, относно теча първоначално установи, че тече от уплътнението на допълнителното блокче под масления филтър от където тръгва маркуча за високото налягане. Смени го смени и водната помпа и термостата, за допълнителна сигурност по втория проблем. След което сглоби колата и подмени антифриза и започна да обезвъздъшава колата... В началото температурата тръгна да се качва до последната стрелка преди да влезе в червеното, след което се върна на 12ч(той обясни че първия път термостата отварял малко по-бавно кръга). По форсирахме я и междувременно я обезвъздушавахме и това в продължение на 20-25мин. и колата не загря, но сълзенето на масло продължи. Той започна да ми твърди че колата е капала от две места и ми оспорваше, това че всяка сутрин виждам точно 1 локвичка с диаметар 3см масло,а не две. Като за сълзенето ми, каза че идва някъде от под колектора и според него няма от къде другаде да сълзи освен от гарнитурата на главата. След като поработи колата 25мин. и не се покачи температурата, си тръгнах. Още след като запалих колата и от първите метри усетих, че колата е загубила мощта си(на идване нямаше този проблем). Тъй като Люлинската магистрала към Перник ми беше на близо и реших да се кача да я пробвам със 100-120 и да видя дали не си въобразявам. През цялото време следя и температурата, в един момент се отплеснах от стрелката за температурата и... за няма и 30 секунди антифриза изби и очевидно колата прегря. Тъй като от горещината главата на пробката за обезвъздушаване се счупи, а долната и част остана в колата, реших да не си павя експерименти да я обезвъздушавам и да потеглим си извиках пътна помощ и я прибрах.
На първо място вината си е в мен, че не я закарах на правилния майстор, но ми е омръзнало да ме лъжата, да сменят неща, които не са за подмяна, наглоста на някой майстори достига до там, че дори подменят някой от частите по автомобила ти, с други. Не е проблем да купя част, която не е за смяна, но не да ме лъжат, а да си кажат, така и така не мога да преценя предлагам ти да подменим и това и това...
Според Вас в моя случай има ли вина и майстора? И освен глава има ли възможност за други заподоздрени на проблема ми?
На първо място вината си е в мен, че не я закарах на правилния майстор, но ми е омръзнало да ме лъжата, да сменят неща, които не са за подмяна, наглоста на някой майстори достига до там, че дори подменят някой от частите по автомобила ти, с други. Не е проблем да купя част, която не е за смяна, но не да ме лъжат, а да си кажат, така и така не мога да преценя предлагам ти да подменим и това и това...
Според Вас в моя случай има ли вина и майстора? И освен глава има ли възможност за други заподоздрени на проблема ми?
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Проблем с температурата на двигателя
Кофти работа колега, прегрял си я според мен тая кола, щом така ти надува и избива водата при настъпване. Ако всичко по системата ти е ок, нямаш запушване,виското бачка, обезвъздушена е, водна помпа, термостат са нови, работата си е за глава.........
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Проблем с температурата на двигателя
Има си тест за тази работа... Тестваш, и действаш по задачите...
Майстора не виждам какво може да ти е оплескал чак толкова... това за термостата е добро, бих му предложил следващия път преди да ги монтира да ги превари 2-3 пъти за да анулира ефекта от "първото задействане"
Майстора не виждам какво може да ти е оплескал чак толкова... това за термостата е добро, бих му предложил следващия път преди да ги монтира да ги превари 2-3 пъти за да анулира ефекта от "първото задействане"

- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с температурата на двигателя
Това,че първоначално отварял термостата по бавно наистина ме развесели,но веселото в случая е до тук.Термостата е отворил бавно,защото е имало въздушна възглавница около него и няма как да се загрее за да отвори навреме.100% е и прегряна тая кола с бонусите към това(крива глава,избила гарнитура и т.н.).
- Gospodinov88
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: -
- Детайли за колата: BMW E39 523i 2.5
Re: Проблем с температурата на двигателя
И все пак главата няма връзка с капането на масло нали? То си капеше преди да я прегрея.
Какви може да са последиците, като отворим колата и какво може да се наложи да сменя? Глава, гарнитура...?
Какви може да са последиците, като отворим колата и какво може да се наложи да сменя? Глава, гарнитура...?
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Проблем с температурата на двигателя
Зависи,може да е текло масло от гарнурата на главата поради предишно прегряване или просто гарнитурата да е дала фира,общо взето много са местата от където може да текне,направи 1 снимка от мястото където тече.Шлайфаш главата,нова гарнитура,гумички и водачи ако има за смяна и колата ще се събуди доста,стига да няма поражения и по долнището.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани