Ниско налягане на масло M52B20 - решено.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- TheClergyman
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 14.08.2006
- Кара: ги да спират на пешеходните пътеки.
Ниско налягане на масло M52B20 - решено.
Здравейте!
От няколко дни с сблъсках с проблем и ми е нужна помощ за правилната диагноза
Колата не беше карана около две седмици - преди това нямах никакви симптоми. При работна температура, на празни обороти (780 об/мин по борд) светва индикацията за ниско налягане на маслото. Вдигнат ли се оборотите - индикацията изгасва веднага.
Маслото беше Castrol Edge 10W40 на не повече от 3000км, сменено март месец. За тези 3000км беше паднало под минимума (датчикът ми за нивото явно не работи) и веднага долях близо 1,5л. за да стигне максимума на щеката. Проблемът си остана - при добре загрял двигател, индикацията за налягането примигва и остава светната. Като изстине малко (дори за 5-10 минути), проблемът изчезва, докато отново загрее до работна температура. Направих тест да отворя капачката на маслото - двигателят загуби обороти и изгасна веднага.
Смених датчика и замерихме налягането в сервиза на Dimitroff - при напълно загрял мотор на празни обороти - 0.4, 0.5 бара, което явно е долната граница. Проблемът си остана.
Днес смених и маслото с Elf 10W40 заедно с маслен филтър. Сега проблемът се появява много по-рядко - при агресивно каране (когато температурата на маслото се повиши) и отново на празни обороти. Ако я покарам спокойно, дори без да я гася, симптомите изчезват. Няма шумове, температурата на антифриза не прехвърля 95C. В гаража забелязах, че сега при отворена капачка на маслото почти не мени обороти и има шум, типичен за блокирал клапан на картерна вентилация:
http://youtu.be/FpZvTY4qyak
Клапанът е сменян миналата година зимата, заедно с двата маслени маркуча и е на не повече от 15000км. Възможно ли е да дефектирал и това да е част от причините за ниското налягане?
Въпросът е, че ако клапанът няма видими щети, каква диагноза може да се постави - маслена помпа или загуба на компресия от износени сегменти? Интересното е, че колата я карам близо 7 години и до сега не съм имал подобни проблеми. Маслото е сменяно на 10000км и винаги съм доливал не повече от 1-2л. Сега за 3000км беше глътнала повече от 1,5л. и за пръв път виждам индикацията за ниско налягане
Благодаря ви предварително за всякакви насоки и мнения
От няколко дни с сблъсках с проблем и ми е нужна помощ за правилната диагноза

Колата не беше карана около две седмици - преди това нямах никакви симптоми. При работна температура, на празни обороти (780 об/мин по борд) светва индикацията за ниско налягане на маслото. Вдигнат ли се оборотите - индикацията изгасва веднага.
Маслото беше Castrol Edge 10W40 на не повече от 3000км, сменено март месец. За тези 3000км беше паднало под минимума (датчикът ми за нивото явно не работи) и веднага долях близо 1,5л. за да стигне максимума на щеката. Проблемът си остана - при добре загрял двигател, индикацията за налягането примигва и остава светната. Като изстине малко (дори за 5-10 минути), проблемът изчезва, докато отново загрее до работна температура. Направих тест да отворя капачката на маслото - двигателят загуби обороти и изгасна веднага.
Смених датчика и замерихме налягането в сервиза на Dimitroff - при напълно загрял мотор на празни обороти - 0.4, 0.5 бара, което явно е долната граница. Проблемът си остана.
Днес смених и маслото с Elf 10W40 заедно с маслен филтър. Сега проблемът се появява много по-рядко - при агресивно каране (когато температурата на маслото се повиши) и отново на празни обороти. Ако я покарам спокойно, дори без да я гася, симптомите изчезват. Няма шумове, температурата на антифриза не прехвърля 95C. В гаража забелязах, че сега при отворена капачка на маслото почти не мени обороти и има шум, типичен за блокирал клапан на картерна вентилация:
http://youtu.be/FpZvTY4qyak
Клапанът е сменян миналата година зимата, заедно с двата маслени маркуча и е на не повече от 15000км. Възможно ли е да дефектирал и това да е част от причините за ниското налягане?
Въпросът е, че ако клапанът няма видими щети, каква диагноза може да се постави - маслена помпа или загуба на компресия от износени сегменти? Интересното е, че колата я карам близо 7 години и до сега не съм имал подобни проблеми. Маслото е сменяно на 10000км и винаги съм доливал не повече от 1-2л. Сега за 3000км беше глътнала повече от 1,5л. и за пръв път виждам индикацията за ниско налягане

Благодаря ви предварително за всякакви насоки и мнения

Последна промяна TheClergyman на 04 Юли 2014, 9:43, променена общо 1 път
По-добре да паднеш духом, от колкото да духаш паднал.
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - диагноза?
Колега, клапана за картерни газове ако ти е на мейле, много е вероятно да е сгънал, моят на 20 000 даде отбой и го изолирах и се приключи с него кардинално. За ниското налягане на маслото- или си поападнал на менте масло или имаш проблем по мотора, което е малко вероятно така изведнъж да ти се прояви. Изолирай клапана за картерни газове- личен опит само полза от това ще имаш, в темата за смяна на клапана сме писали как се излолира, след това чак почвай да следиш дали пуши на масло колата.... На какви км ти е мотора, аз на моя м52 съм с 10в60 масло от 5хилкм и е пушка, с 40ката ми потропваше повдигач и си го похапваше, сега утихна значително и не го пипа.... На 250000 съм по показание, което значи 400к сигурно.... 

- TheClergyman
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 14.08.2006
- Кара: ги да спират на пешеходните пътеки.
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - решено.
Благодаря ти за отговора
Клапанът си беше заминал - мембраната беше станала на пластмаса за 15000км. Сложих оригинален и всичко заспа. Явно играе роля и за налягането в картера, защото сега и при много екстремно каране - налягането на маслото си е напълно в норми, нямам никакви индикации.
Поздрав!

Клапанът си беше заминал - мембраната беше станала на пластмаса за 15000км. Сложих оригинален и всичко заспа. Явно играе роля и за налягането в картера, защото сега и при много екстремно каране - налягането на маслото си е напълно в норми, нямам никакви индикации.
Поздрав!
По-добре да паднеш духом, от колкото да духаш паднал.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - диагноза?
Клапана на картерна вентилация има толкова общо с налягането на маслото, колкото и налягането на въздуха в задна лява гума
, по-скоро си имал проблем с масло менте.

only rear wheel drive
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - диагноза?
А къде се намира този датчик за налягането на маслото?
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1865
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - диагноза?
Колега, да не съм лош пророк, но доста вероятно ми се струва според тези симптоми биелните лагери да са си заминали
А и доколкото разбрах е карана 3000км с ниво на маслото под минимума. Дано да не съм прав де, дано маслото наистина да е било менте 


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- TheClergyman
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 14.08.2006
- Кара: ги да спират на пешеходните пътеки.
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - диагноза?
twake написа:А къде се намира този датчик за налягането на маслото?
Номер 11 от схемата:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1542&hg=11&fg=30
Колата със сигурност не е карана 3000км с масло под минимума - беше обслужена преди 3000км

След смяната на клапана - 4 дена няма никакви симптоми. Пак повтарям - проблемът беше само в празните обороти при много добре загрял двигател.
След смяната на маслото продължаваше да го прави, но по-рядко - само когато е карана на високи обороти и то за кратко.
Според мен клапанът има някакво отношение за налягането на маслото на празни обороти - моят беше някакво пълно менте. Все пак, ако теоретично изпуска постоянно, би могло да влияе налягането в картера и от там на маслената помпа. Но това е само мое предположение.
Поздрав!
По-добре да паднеш духом, от колкото да духаш паднал.
- twake
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 11.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39
Re: Ниско налягане на масло M52B20 - решено.
По-скоро номер 12 от схемата ми се струва че е. А лесно достъпен ли е и как се сваля?
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани