Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Модератор: bum_bum
65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Моя е м50б25 91година така и така мотора ми е на парчета за строук къде и как се разпробива тая конзола ? Термостат не мисля ,че ще ми трябва
[00:00:25] Boris Dimitrov каза: мое мнение е че голфа е много по бърза и мощна кола от бмв
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
http://i47.photobucket.com/albums/f169/ ... jtte3o.gif
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Djelebov написа:За охладител са си плочките, принципът им е като на тази на IE, но вместо да заместят капака, се поставят в сандвич м/у конзолата и капака й.
Принципът им е да се поставят в сандвич под външен маслен филтър. Поради това пътят на маслото през тях е друг - входът и изходът не са на правилните места, за да ги сложиш над филтъра на М50/М52/М54. За такъв вариант ти трябва плочка специално за целта, каквато е показал bum_bum.
Djelebov написа:Такъв корпус на масления филтър, ще пасне ли на блока М52TU?
На М50 и М52 конзолите си пасват, освен това:
- гарнитурата на филтъра е еднаква за М50, М52, М54, S50, S54 - http://bmwfans.info/parts-catalog/11421719855/
- корпусът на филъра на S50 и S54 е еднакъв - http://bmwfans.info/parts-catalog/11427839858/
И все пак трябва да се свери на място.
Djelebov написа:значи след разпробиване за щуцери за охладител и преместване на снабдяването на ваносите, ще се получи подобно на вид маслено охлаждане като на s54, но без термостата, нали? ..и ще остане външно да се добави термостат?
Да. Въпросът е, че когато външния термостат отвори, маслото ще циркулира успоредно през радиатора и филтъра - не знам колко ефективно ще е охлаждането. Може и да е добре, може и да не е, зависи и за каква цел ти трябва, аз не се наемам да прогнозирам.
Намирането на такова тяло вероятно е другият проблем. Не на всички М50 е такова, може би на повечето не е, защото аз лично съм виждал такова само веднъж. Но щом и други колеги се обадиха, че имат, може би не е толкова неоткриваемо.
MICH__ написа:къде и как се разпробива тая конзола
Така изглежда конзолата на S50/S54. Виждат се двата отвора за охлаждането на маслото. Въпросната конзола от М50 изглежда по същия начин, но просто не са разпробити отворите.
- zdravo_bucev
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 26.07.2009
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Не съм сигурен, че ако използваш първите конзоли на М 50, разпробиеш и сложиш щтуцери плюс външен термостат, ще накараш маслото да циркулира през масления кулер. Термостата трябва да е монтираш вътре в конзолата. Той играе ролята и на разпределител. При отварянето си, трябва да затвори нормалния път на маслото, или поне да го ограничи. За по-голяма яснота погледни конзола от ТДС. Аз лично, използвах първите конзоли на М 50. Разпробих щуцери на показаните в горните постове места, и монтирах термостат и пружината му от ТДС на определено място. Монтажа беше успешен, но все още не съм изпробвал мотора.
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
txl написа:Djelebov написа:...
Принципът им е да се поставят в сандвич под външен маслен филтър. Поради това пътят на маслото през тях е друг - входът и изходът не са на правилните места, за да ги сложиш над филтъра на М50/М52/М54. За такъв вариант ти трябва плочка специално за целта, каквато е показал bum_bum
Значи всички видове плочки отпадат:
- тези, коити гледам, явно не са достатъчно универсални;
- bum bum предупреди, че тази на IE пък е опасна(за което благодаря), така че и тя отпада със сигурност;
- остава една подобна, която намерих, пак заместваща капака на конзолата, но за около 400 и то без термостат и доставка...от usa
txl написа:Djelebov написа:..?
На М50 и М52 конзолите си пасват, освен това:
- гарнитурата на филтъра е еднаква ...
- корпусът на филъра на S50 и S54 е еднакъв ...
И все пак трябва да се свери на място.
Изглежда това моя вариант - освен, че ще излезе по-ефтино от плочка или тяло от м-ка, изглежда прибрано и оригинално.
txl написа:Djelebov написа:...
Да. Въпросът е, че когато външния термостат отвори, маслото ще циркулира успоредно през радиатора и филтъра - не знам колко ефективно ще е охлаждането. Може и да е добре, може и да не е, зависи и за каква цел ти трябва, аз не се наемам да прогнозирам. ...
Надявам се, че няма да е проблем като не се охлажда целия поток - колата не е за писта и постоянна газ, мотора ще е 2.75л стоукър с СС 9.5:1, около 0.5 бара и вероятно под 300к.с. на колела, ежедневка. Ще се види с термометър, като стане мотора. Благодаря за информацията
Ето и един друг вариант, който доста ми харесва - плочка между блока и тялото на масления филтър. Върви комплект с 2 стандартни гарнитури и има много отвори за каквото си поиска човек. Не открих обаче от къде може да се поръча, но предполагам, че "лесно" може да се изработи.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Ето това е най-читавия афтърмаркет вариант според хамериканските форуми поне.
http://www.rallyroad.net/content/oil-cooler-cap
http://www.rallyroad.net/content/oil-cooler-cap
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
да предложа и аз вариант.не е лъскав,но ми се струва,че ще работи.в конзолата има тръба,по която маслото,вече филтрирано,отива към мотора.трябва да се запуши и то като се ползва оригиналния болт,защото той затваря още отвори с върха си.не се търси херметичност и е най-лесно като се отреже болта,завари му се гайка за глава и с голяма шайба се навие в тръбата и я затвори отгоре.на капака остава свободен отвора,в който досега влизаше болта.там се монтира щуцер/резба,заварка.../-това е извода,който се свързва с входа на радиатора.след като маслото се охлади,се връща с тройник през отвора на датчика.недостатък-никъде няма да пише"шампион",уса или нещо друго важно; няма термостат.може да се поправи като се монтира някакъв външен,който да е като тройник и с външен маркуч да се шунтира радиатора.не съм виждал такъв термостат и ако някой има снимка,не е лошо да я постне.предимства-просто и евтино,пълнопоточно охлаждане,възвратните клапани в конзолата остават да работят,през филтъра минава маслото преди да е охладено,а тогава е по-рядко и върви по-лесно.трябва да се направи още нещо-да се измисли как да се притисне капака на конзолата,като вече го няма болта в средата.има периферия и на капака и на конзолата и може да се направи като на старите делка например с пружинни пластинки или с някаква скоба с винтове,която да се захваща някъде надолу по конзолата.чак до там не съм го мислил,но не ми се вижда сложно.това е само идеята.за мен съм измислил друг вариант,но моята конзола е друга-м40.по нея съм гледал и е възможно тук нещата да не се получат,но мисля,че ще стане.
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Bum_bum, пишат, че дебита е с над 80% по-голям от на м-кова конзола, явно си заслужава парите, но ако за двигател със по-скромни амбиции като моя, М- ковата конзола е достатъчна, то в моя случай над 300USD (без митническите) няма да са оправдани. Мисля да заложа на варианта с масленото тяло от М50. По-горе беше писал за качествен външен термостат, би ли ме насочил към марка или сайт.
Txl, резултата ще споделя, но няма как да е скоро, не съм в България и не работя по колата в момента - от около месец с помощта на приятели (madchicken и Ре3а4) трупаме части за проекта, за да не им чакам доставките като се прибера. Това беше и причината за темата - видях комплект конзола/ тръби/радиатор от S54 в ebay.co.uk, но не бях наясно с другите варианти и се чудех дали да я поръчам, преди да изчезне . Явно най-подходящ за мен вариант е да ползвам конкретната конзола от M50 със заготовка за щуцери
Септември ще съм в България и веднага почвам мотора, като приготвя конзолата готова, модифицирана, ще пиша.
Ico318, мене такива хитри опции ми харесват, но ми е първи подобен проект и не искам да съм опитния заек - ако има хора, каращи м52ту/м54 или поне М50 с така направено охлаждане съм ОК. Единственото, което ми направи впечатление е, че (аз примерно) не знам колко дебел да е щуцера, за да не ограничава целия дебит масло и дали при връщането на маслото, отвора на датчика няма да е рестриктивен и да трябва и там да се разширява ...Ако не е доказано като изпълнение за моя мотор, аз лично не бих го направил, но ако не беше за ежедневка може би бих се пробвал
Txl, резултата ще споделя, но няма как да е скоро, не съм в България и не работя по колата в момента - от около месец с помощта на приятели (madchicken и Ре3а4) трупаме части за проекта, за да не им чакам доставките като се прибера. Това беше и причината за темата - видях комплект конзола/ тръби/радиатор от S54 в ebay.co.uk, но не бях наясно с другите варианти и се чудех дали да я поръчам, преди да изчезне . Явно най-подходящ за мен вариант е да ползвам конкретната конзола от M50 със заготовка за щуцери
Септември ще съм в България и веднага почвам мотора, като приготвя конзолата готова, модифицирана, ще пиша.
Ico318, мене такива хитри опции ми харесват, но ми е първи подобен проект и не искам да съм опитния заек - ако има хора, каращи м52ту/м54 или поне М50 с така направено охлаждане съм ОК. Единственото, което ми направи впечатление е, че (аз примерно) не знам колко дебел да е щуцера, за да не ограничава целия дебит масло и дали при връщането на маслото, отвора на датчика няма да е рестриктивен и да трябва и там да се разширява ...Ако не е доказано като изпълнение за моя мотор, аз лично не бих го направил, но ако не беше за ежедневка може би бих се пробвал
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
не ми го хареса решението.ето ти още едно.също не съм го пробвал и не знам някой американец дали кара така.търся вариант и за себе си и просто споделям.трябва да се измисли електрическа маслена помпа.мисля,че е60 м5 имат такава за охлаждане на дифа.два щуцера и датчик за температура от ел.перка в картера.вързва се през радиатора с най-обикновени маслоустойчиви маркучи и водни скоби.предимства-няма нужда от термостат,може да се спира и пуска по желание,може да се подбира датчик с исканата температура,не се нарушава нищо по заводската мазителна уредба,изключително елементарно за монтаж и поддръжка,не са нужни никакви специални накрайници при местата за връзка.... недостатъци-не се сещам,освен,че не съм го пробвал.някой ако има идея каква помпа може да се ползва откъде може да се вземе,нека да подскаже.по някаква по-достъпна техника,а не м,дали няма някаква подходяща помпа.примерно за подкачане на някакво масло по строителна техника или каквото и да е.не ме интересува произхода,а цената.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Само ще споделя няколко мисли около охлаждането на маслото , всеки сам си решава как да си строши двигателя .
За охлаждането е нужно добър кулер .Това е първостепенно , защото заводските стокови са точно колкото да свалят на нетурбиниран мотор жегата . Термостатния клапан е неразривна част от такова къстъм маслено охлаждане .По простата причина че ако върти постоянно през кулера зимата няма да вдигне повече от 60 градуса примерно. Освен това се байпасира другата част и маслото трябва да се връща директно в картера за да има добра циркулация което не е добре за налягането .Циркулация само през кулер и после в картера е най калпавия вариант , най добре е охладеното масло да се подава в мазилната система .Ако се сложи кулера последователно на системата без термостат остава проблема със подържане на температурата когато няма нужда от охлаждане.С ел помпа е същия проблем , и в допълнение още един - стичането на маслото в картера .Тоест когато не работи помпата и няма клапан екстра маслото което е в радиатора и маркучите се стича в картера и това са 1-1.5литра допълнително масло. Същия проблем го има и в другия вариант .Така че разположението на охладителния радиатор трябва да е съобразен с това или да има клапан против оттичането на маслото в картера или да е под нивото му.Термостатния клапан също не спира оттичането на маслото защото спирането на загрят двигател не води до моментално затваряне на термостата.Тоест радиатора също трабва да е съобразен с мястото за монтаж и посока на изводите които да възпрепятстват оттока към картера .
За охлаждането е нужно добър кулер .Това е първостепенно , защото заводските стокови са точно колкото да свалят на нетурбиниран мотор жегата . Термостатния клапан е неразривна част от такова къстъм маслено охлаждане .По простата причина че ако върти постоянно през кулера зимата няма да вдигне повече от 60 градуса примерно. Освен това се байпасира другата част и маслото трябва да се връща директно в картера за да има добра циркулация което не е добре за налягането .Циркулация само през кулер и после в картера е най калпавия вариант , най добре е охладеното масло да се подава в мазилната система .Ако се сложи кулера последователно на системата без термостат остава проблема със подържане на температурата когато няма нужда от охлаждане.С ел помпа е същия проблем , и в допълнение още един - стичането на маслото в картера .Тоест когато не работи помпата и няма клапан екстра маслото което е в радиатора и маркучите се стича в картера и това са 1-1.5литра допълнително масло. Същия проблем го има и в другия вариант .Така че разположението на охладителния радиатор трябва да е съобразен с това или да има клапан против оттичането на маслото в картера или да е под нивото му.Термостатния клапан също не спира оттичането на маслото защото спирането на загрят двигател не води до моментално затваряне на термостата.Тоест радиатора също трабва да е съобразен с мястото за монтаж и посока на изводите които да възпрепятстват оттока към картера .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
ico318 написа:...
Харесах го аз първия вариант, за мене теоретично е идеален, съмнява ме единствено изпълнението да ми се получи от първия път Конкретно за мене има по-малко неизвестни от втория, за който аз няма да мога да избера точните маслена помпа и датчик, че и да ги навържа в работеща система..
А търся нещо изпитано, защото нямам толкова опит, че да експериментирам с маслената с-ма на ежедневната кола, а нямам неежедневна играчка. Иначе бих избрал най-ефтиния вариант - първия, който намерих някъде из нета:
"Кита" включва свредло, метчик и два щуцера, към които се завиват маслените линии, а инструкциите бяха (перефразирам) - "Свалете масленото тяло, гледайте го умно докато разберете кой поток на къде отива, надупчете конзолата на подходящи места и навийте двата щуцера, enjoy"
Елементарно е и съм убеден, че има хора, които ще го изпълнят надеждно колкото м-кова конзола за без пари, но не знам дали аз ще успея
Благодаря и за двете предложения, втория вариант май ми е отвъд ел. способностите, но пък ще ми е много интересно да видя първия изпълнен
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Djelebov написа:Ето и един друг вариант, който доста ми харесва - плочка между блока и тялото на масления филтър. Върви комплект с 2 стандартни гарнитури и има много отвори за каквото си поиска човек. Не открих обаче от къде може да се поръча, но предполагам, че "лесно" може да се изработи.
http://www.gutenparts.com/economotorspo ... 0-s5x.html
На мен ми се струва доста трудно за изработка.
Мен ако питаш си вземи готовата оригинална конзола и не се занимавай с глупости. За охлаждащия и капацитет не съм съвсем сигурен. Jordana казва, че е зле но пък от друга страна 325 ТДС ползва същия радиатор като емката, а той не е като да не грее маслото. Доколкото знам маслените радиатори са с много висок капацитет или поне афтърмаркетите и за това не е необходимо да е особено голям. Може би ако се поразтърсиш ще намериш някакви отговори какъв точно по обем радиатор ти трябва. При водния кулер общия принцип е, че е по-добре да е по-висок, отколкото широк. Т.е. повече ребра макар и по-къси, отколкото по-малко но по-дълги. Предполагам и тук важи.
За местоположението на радиатора мен като стар селски мунингист много ме кефи т.нар. bosozoku стил или по хамериканскому exposed oil cooler radiator. Проблема е, че ако спи навън 100% някой ден ще осъмнеш без радиаторче
- Djelebov
- младши ентусиаст
- Мнения: 669
- Регистриран на: 30.01.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
- Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Радиатора не знам още какъв ще е, защото не съм решил и размера на интеркулера, а за втория искам 100% да е с/у вятъра. Заради бронята интеркулера ще противоречи на правилото, че охладителя е по-ефективен ако има повече редове, което аз също уважавам, но това е друга тема...така че масления радиатор ще се съобразява с интеркулера. Ще реша като поразглобя бронята и измеря. Но навън не искам да седи нито един от охладителите, точно заради "кръговрата" на екстериорни части - не искам после да ми го продадат в морга А и нито целената мощност, нито външния вид на колата предразполагат към много хард изпълнения - единствено съм купил задни калници от е46 М3 кабрио, че оригиналните хич не се открояват, та освен калниците и съответните фланци и леко снижаване, нищо "спортно" няма да има, няма да й седи радиатор пред пронята
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
Гледах вчера в сайта на Мокал. Имат конзола тип сандвич за БМВ със сменяем филтърен елемент. SP26 е модела. Никъде обаче не видях да се продава, тия от Мокал нямат и имейл на сайта за да питам. Ако се намери някъде би трябвало да е евтина, защото гледам SP24, която е подобна но за други коли е на съвсем нормална цена. Единствено намерих някакви холандски сайтове в които обаче се продава в компрект с маркучите и радиатор на Сетраб за 300 евра.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Охлаждане на маслото при М52TU/M54
При условие ,че има оригинална конзола която става що трябва да се търси под вола теле . Какъв е проблема , скъпа ли е ?
http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-3-2- ... 5b022ecb32
http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-3-2- ... 5b022ecb32
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
65 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани