530Д пуши черно когато загрее - Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Ако има проблем с кулер/въздуховоди, хвани маркуча точно преди ЕГР и накарай някой да форсира рязко мотора - ще усетиш леко или по-голямо свиване на маркуча, ако има запушване или теч на въздух... 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Сега се връщам от канала , изобщо не разбрах как да го сваля , обаче го огледах много добре , изглежда в отлично здраве. Никъде няма и наченки на омасляване , меките връзки и те са си ОК
Даже и да го почистя едва ли ще има някакъв осезаем ефект ?

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Гледах колата на INPA в движение , на 5та се вижда най добре какво се случва. Значи до 2300 оборота вдига най-много 2055 м/бара налягане и след това пада на 1800 и варира около 1990 1850 м/бара . На по ниските предавки въобще не мога да видя над 2000 м/бара , варира м/у 1700 и 1800. Явно в комбинация с мръсния кулер започва да пуши в жегите
Вакума за геометрията го вързвах директно без клапана , налягането отива над 2300 м/бар с кратко задържане на газта да не вземе да се пръсне турбото. Сега остава да разбера от какво може да е проблема ? Вакумите са нови , дебитомера също , ЕГРа си работи . грешки няма ! ? Помагайте !

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Ако и вървенето на колата се подобрява /в което съм почти сигурен/, когато си направил байпас на клапана на турбото, според мен е за смяна този клапан... 

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Колега как да разбера дали се подобрява вървенето като ме е страх да задържа газта за повече от 2,3 секунди да не стане беля ???
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Турбината е настроена заводски да работи макс на 1.3 бара, доколкото помня, което ще рече 2300м/бар през Инпа. Има обаче ресурс за доста повече, така че от едно натискане няма да се скапе...
Аз съм пробвал така на 330Д няколко ускорения до 120 и не е имало проблем, като същевременно гледаме и живите данни и при 2600м/бара натискам съединителя и карам по инерция. Все пак тестът е дали колата става по - пъргава, не е нужно да я цедиш на дълго ускорение.
Ако все пак те е страх, опитай с друг клапан...

Аз съм пробвал така на 330Д няколко ускорения до 120 и не е имало проблем, като същевременно гледаме и живите данни и при 2600м/бара натискам съединителя и карам по инерция. Все пак тестът е дали колата става по - пъргава, не е нужно да я цедиш на дълго ускорение.
Ако все пак те е страх, опитай с друг клапан...

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Възможно ли е да има проблем с геометрията ? При байпас на клапана какво ще разтовари налягането ако пренадуе ?
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: 530Д пуши черно когато загрее
налягането на 3,0д е 1,1 бара
а виждаш 2600 защото мап-а ти е до толкова, а реално колко е можеш да видиш, само ако имаш буустметър
а виждаш 2600 защото мап-а ти е до толкова, а реално колко е можеш да видиш, само ако имаш буустметър
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
dak написа:Възможно ли е да има проблем с геометрията ? При байпас на клапана какво ще разтовари налягането ако пренадуе ?
Разтоварваш с натиснат съединител по инерция, но все пак по-добре опитай с работещ клапан...

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Преди да купувам нов клапан , че не много евтин , един въпрос !
Ако има проблем с геометрията ще надува ли турбото като го вържа директно към какума ?
Ако има проблем с геометрията ще надува ли турбото като го вържа директно към какума ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
racing_team_vidin написа:налягането на 3,0д е 1,1 бара
а виждаш 2600 защото мап-а ти е до толкова, а реално колко е можеш да видиш, само ако имаш буустметър
Реално колко е, в случая не ме вълнуваше мен, понеже при достигане 2500-2600 разтоварвах,
а за да сме напълно точни, турбината заводски е настроена на абсолютно налягане 2150м/бар...

До колегата с темата, според мен при зацапана геометрия също не би било възможно достигането на макс налягане, въпреки байпаса на клапана...

- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Ще пробвам с няколко клапана втора ръка да видим , ако има разлика ще си купя нов . След пробите ще пиша пак. Благодаря за отзивчивостта колеги !
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Tурбината на 530д 193кс надува до 2480мбара.... и така като чета как си тествате турбонадува изобщо не се прави така... ЕДИН КАРА ДРУГ ГЛЕДА И КАЗВА КАК ДА СЕ КАРА! СЪОТВЕТНО СЕ ГЛЕДА РАЗВЪРТАНЕТО ДО МАХ ДОСТИГАНЕ НА НАДУВ СПРЯМО ЗАДАДЕНИТЕ ДАННИ- ИМАЛИ РАЗЛИКИ РАЗМИНАВАНИЯ СЪОТВЕТНО СЕ ИЗРЕЖДАТ СКОРОСТИ УСКОРЯВА СЕ НАМАЛЯ СЕ, Т.Е. СЕ СЛЕДИ ЗА РАБОТАТА НА ГЕОМЕТРИЯТА!
Мап сензора преглеждам ли е, да не е запушен от нагар, също с дебитомера как стоят нещата, дали не трябва да се адаптира? Той какви данни вади спрямо зададените?
Мап сензора преглеждам ли е, да не е запушен от нагар, също с дебитомера как стоят нещата, дали не трябва да се адаптира? Той какви данни вади спрямо зададените?
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Колега колата ми е 184 кс. , направил съм клип на живи данн в движени , клипа е 10 минути , карана е колата на всички предавки при пълна газ в целия диапазон на оборотите. Мап сензора е изчистен заедно с колектора , дебитомера е нов и е адаптиран , дава близки или по големи от търсените стойности. Налягането на турбото винаги след 2300 оборота спада при искани стойности в ИНПА 2060 м/бара реалното спада на 1700 м/бара и постепенно достига 1900 на около 4000 оборота. Това е когато е загряла колата. Когато е студена налягането е с по високи реални стойности с 200 м/бара от горе посочените и върви по добре без да пуши. При байпас на клапана налягането отива над 2300 м/бара още преди 1800 оборота с кратко задържане на газта
Как да направя правилно теста на геометрията ? Записани грешки няма ! За всичи интервенции по колата съм писал в началото на темата !

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
LUCIFER'S написа:Tурбината на 530д 193кс надува до 2480мбара.... и така като чета как си тествате турбонадува изобщо не се прави така... ЕДИН КАРА ДРУГ ГЛЕДА И КАЗВА КАК ДА СЕ КАРА! СЪОТВЕТНО СЕ ГЛЕДА РАЗВЪРТАНЕТО ДО МАХ ДОСТИГАНЕ НА НАДУВ СПРЯМО ЗАДАДЕНИТЕ ДАННИ- ИМАЛИ РАЗЛИКИ РАЗМИНАВАНИЯ СЪОТВЕТНО СЕ ИЗРЕЖДАТ СКОРОСТИ УСКОРЯВА СЕ НАМАЛЯ СЕ, Т.Е. СЕ СЛЕДИ ЗА РАБОТАТА НА ГЕОМЕТРИЯТА!
Мап сензора преглеждам ли е, да не е запушен от нагар, също с дебитомера как стоят нещата, дали не трябва да се адаптира? Той какви данни вади спрямо зададените?
До 2480м/бар надува или след ремап, или след затапен ЕГР - ето една тема за наляганията: viewtopic.php?f=35&t=320507
А байпаса на клапана на турбото не е тест за турбонадув като максимална стойност, а за работата на самия клапан - ако е неизправен, след байпас и чиста геометрия колата става осезаемо по-пъргава...

51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани