M52b20TU - стартерът не завърта.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
M52b20TU - стартерът не завърта.
Здравейте колеги.
Имам следния проблем - стартерът не върти.
До сега не съм имал подобен проблем - случвало се е да върти и да не запалва, но не и да не завърта.
Има и ток и гориво.
След като контактния ключ се завърти на позиция 2, минават чековете и се чува и помпата докато подкачи налягането на бензина. После всичко утихва и като завъртиш в положение стартер - нищо. Само лекото цъкане от контактите на реленцето на ключа.
Вчера, след 5 дни престой на паркинг запали от раз. Имах малко спирания и всеки път палеше без проблем.
Последния опит обаче, вече беше неуспешен...
Свалих капака зад волана и след 15-ина минути опити, потупвания и поблъсквания - най-накрая запали в момент в който бях откачил конектора на ринг-антената.
В момента съм в изходна позиция, но далеч от high-tech инструменти.
До тук съм установил:
1. всички предпазители са ОК.
2. Опитах с почуване по шалтера на стартера - без резултат.
3. до шалтера на стартера отива ток, но от него нататък не, дори и при въртене на ключа.
4. в лога на DME-то имам спорадична грешка (четено с INPA).
128: Interface DME-EWS
Error frequency : 9
Logistic counter: 40
Speed 0.00 km/h
Battery Voltage 11.93 V
temperature cooling water 18.00 Grad C
Engine speed 0.00 1/min
appear before (rel.) 0.00 h
Timeoutzeit erreicht
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
След зачистване, грешката от спорадична става статична.
При опит да влезна в EWS, излиза предупреждение, че версиите не съвпадат и били възможни фалове "Version do not match. Malfunction possible!".
От към инструменти разполагам с отверка, клещи, чук, пробна лампа, поялник и малко жици.
Имам под ръка INPA и GT1.
Започвам да подозирам ринг-антената... "key is sending: no"
В EWS internal state всичко е NO, включително и "key is sending":
EWS virginal: no
key is sending: no
DME line switched free: no
Starter switched off because of reached resolutions limit: no
P,N / US-clutch-switch: nocentral lock closed: no
BC:no
Не съм на ясно, дали не трябва да се направи EWS-DME start value синхронизиране...
пише
current state DME-ECU: Keine startwert-Initialisierung im actuellen Fahrzyklus durchgefuehrt
с опции
F1 - EWS-Startwert uebertragen
F2 - EWS-startwert zurucksetzen
Ще съм много благодарен на всеки опитал да помогне.
Имам следния проблем - стартерът не върти.
До сега не съм имал подобен проблем - случвало се е да върти и да не запалва, но не и да не завърта.
Има и ток и гориво.
След като контактния ключ се завърти на позиция 2, минават чековете и се чува и помпата докато подкачи налягането на бензина. После всичко утихва и като завъртиш в положение стартер - нищо. Само лекото цъкане от контактите на реленцето на ключа.
Вчера, след 5 дни престой на паркинг запали от раз. Имах малко спирания и всеки път палеше без проблем.
Последния опит обаче, вече беше неуспешен...
Свалих капака зад волана и след 15-ина минути опити, потупвания и поблъсквания - най-накрая запали в момент в който бях откачил конектора на ринг-антената.
В момента съм в изходна позиция, но далеч от high-tech инструменти.
До тук съм установил:
1. всички предпазители са ОК.
2. Опитах с почуване по шалтера на стартера - без резултат.
3. до шалтера на стартера отива ток, но от него нататък не, дори и при въртене на ключа.
4. в лога на DME-то имам спорадична грешка (четено с INPA).
128: Interface DME-EWS
Error frequency : 9
Logistic counter: 40
Speed 0.00 km/h
Battery Voltage 11.93 V
temperature cooling water 18.00 Grad C
Engine speed 0.00 1/min
appear before (rel.) 0.00 h
Timeoutzeit erreicht
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
След зачистване, грешката от спорадична става статична.
При опит да влезна в EWS, излиза предупреждение, че версиите не съвпадат и били възможни фалове "Version do not match. Malfunction possible!".
От към инструменти разполагам с отверка, клещи, чук, пробна лампа, поялник и малко жици.
Имам под ръка INPA и GT1.
Започвам да подозирам ринг-антената... "key is sending: no"
В EWS internal state всичко е NO, включително и "key is sending":
EWS virginal: no
key is sending: no
DME line switched free: no
Starter switched off because of reached resolutions limit: no
P,N / US-clutch-switch: nocentral lock closed: no
BC:no
Не съм на ясно, дали не трябва да се направи EWS-DME start value синхронизиране...
пише
current state DME-ECU: Keine startwert-Initialisierung im actuellen Fahrzyklus durchgefuehrt
с опции
F1 - EWS-Startwert uebertragen
F2 - EWS-startwert zurucksetzen
Ще съм много благодарен на всеки опитал да помогне.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
Аз имах подобни симптомина моя тдс - ту въртеше и палше, ту не искаше изобщо да завърти, докато една вечер не ме остави тотално. Оказа се шалтера на стартера - смених го и колата започна да пали(върти) много по-добре, без да отказва никога.
- DiGital
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 30.04.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: на пълна газ
- Мечтае да кара: MB SLS AMG
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
Вътре у тоя EWS има реле което разрешава стартера. Нещо щом няма ток на терминала на шалтера търси в имобилайзера проблема. Каквото показваш или нещо пръстена около ключа нее добре или EWS-a е умрял.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
Или няма достатъчно ток, гледам че показва 11.9 волта
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
larry_boy написа:Или няма достатъчно ток, гледам че показва 11.9 волта
Да,провери си акумулатора дали има достатъчно стартов ток,че може от жегите да се е скапал..
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
най-вероятно евс-а не разпознава ключа или проблема а в самия евс, но не е от четеца на ключа това е сигурно.
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
До тук...
Разглобих EWS-a и установих че релето вътре (сименс произведен в потугалия) май е спекло, защото не издава нормалното цъкане. След 5 удара с отверката по кратуната се освести и сега запали 10 от10 пъти. Грешката от EWS-a мисля, че е дошла от многото неуспешни паления (имам спомен за подобна логика от някакви документи) . Както и да е...
За момента върши работа, но мисля да търся такова реле.
Много ви благодаря колеги!
Лека и безсмъртие.
Разглобих EWS-a и установих че релето вътре (сименс произведен в потугалия) май е спекло, защото не издава нормалното цъкане. След 5 удара с отверката по кратуната се освести и сега запали 10 от10 пъти. Грешката от EWS-a мисля, че е дошла от многото неуспешни паления (имам спомен за подобна логика от някакви документи) . Както и да е...
За момента върши работа, но мисля да търся такова реле.
Много ви благодаря колеги!
Лека и безсмъртие.
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
Релето може да се смени с кое да е реле на света, стига изводите му да вършат работа ( да са със същото разположение за по-лесна подмяна ). И напреженията и амперажите да отговарят де.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- Vik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: M52b20TU - стартерът не завърта.
Благодаря колеги.
Ще опитам с подмяна на релето, пък дано това е решението.
Поздрави и безсмъртие!
Ще опитам с подмяна на релето, пък дано това е решението.
Поздрави и безсмъртие!
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: darkrak12