530Д пуши черно когато загрее - Решен !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Хех виж си на мапа до колко е допустимото налягане което отчита... ако не ела виж на моята е39 какво и колко надува... в тия теми четете много грешни неща и ги вземате за чиста монета...
Сваляне на турбо и ревизиране,почистване на геометрия ако има дисбаланс, балансиране и т.н.... щом другите неща уж работят...
Сваляне на турбо и ревизиране,почистване на геометрия ако има дисбаланс, балансиране и т.н.... щом другите неща уж работят...
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
LUCIFER'S написа:Хех виж си на мапа до колко е допустимото налягане което отчита... ако не ела виж на моята е39 какво и колко надува... в тия теми четете много грешни неща и ги вземате за чиста монета...
Сваляне на турбо и ревизиране,почистване на геометрия ако има дисбаланс, балансиране и т.н.... щом другите неща уж работят...
МАП-а съм съгласен, че показва до 2.5, но заводски турбината работи на по-малко, доколкото аз знам...

Re: 530Д пуши черно когато загрее
dak написа:Колега колата ми е 184 кс. , направил съм клип на живи данн в движени , клипа е 10 минути , карана е колата на всички предавки при пълна газ в целия диапазон на оборотите. Мап сензора е изчистен заедно с колектора , дебитомера е нов и е адаптиран , дава близки или по големи от търсените стойности. Налягането на турбото винаги след 2300 оборота спада при искани стойности в ИНПА 2060 м/бара реалното спада на 1700 м/бара и постепенно достига 1900 на около 4000 оборота. Това е когато е загряла колата. Когато е студена налягането е с по високи реални стойности с 200 м/бара от горе посочените и върви по добре без да пуши. При байпас на клапана налягането отива над 2300 м/бара още преди 18,00 оборота с кратко задържане на газтаКак да направя правилно теста на геометрията ? Записани грешки няма ! За всичи интервенции по колата съм писал в началото на темата !
Ей тука http://www.turbomaster.info/eng/garrett ... 1-0012.php има данни при каква стойност на вакума колко мърда актуатора , ако имаш вакумпомпичка може да пробваш. Иначе сваляш и носиш някъде да ти направят измерванията макар че свалена вече може да си почистиш геометрията направо. На място може да откачиш лоста на актуатора и на ръка да местиш лостчето на геометрията, трябва да се движи супер лесно без задържане в противен случай сваляй и чисти. Мапа ако е замърсен няма чистене не се заблужвайте, кой не вярва да сцепи един и ще се убеди бързо, тъй че това което се чете от Инпа не е миродавно в случая, най-сигурно с манометър. Опити с директен вакум са нежелателни няма какво друго да я разтовари ,а 2-3 секунди са си цифра имайки предвид, че за 1-2 дига макс буст, а ремапната 1 секунда е много

- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Моят съвет е освен визуално да прегледаш дали мърда лостчето на актуатора или с ръка или с закачена вакум помпичка, !!!НО не разкачай лостчето настройката там се прави на стенд!
МАПа има чистене... !!! На МАП сензора се запушва входната тръбичка с нагар. Вътре чак толкова не се запълва, а си има и препарати които разтварят и почистват гняста без да увредят! Постнал съм тема във форума! и след почистване при мен ей точно такива неща ми правеше турбината и я излекувах!!! viewtopic.php?f=35&t=368966&p=3906792&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D0%BF+%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D1%80#p3906792
Колегата с проблема много добре да си огледа нещата, защото аз щях да свалям гаранционна турбина заради шашкъниите които се получават от запушен МАП!!!
МАПа има чистене... !!! На МАП сензора се запушва входната тръбичка с нагар. Вътре чак толкова не се запълва, а си има и препарати които разтварят и почистват гняста без да увредят! Постнал съм тема във форума! и след почистване при мен ей точно такива неща ми правеше турбината и я излекувах!!! viewtopic.php?f=35&t=368966&p=3906792&hilit=%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D0%BC%D0%B0%D0%BF+%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D1%80#p3906792
Колегата с проблема много добре да си огледа нещата, защото аз щях да свалям гаранционна турбина заради шашкъниите които се получават от запушен МАП!!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
При мен проблема се получава когато колата загрее подобаващо , колкото е то топло времето толкова по зле. Едва ли е свързано с МАП сензора . Иначе МАПа беше по запушен когато чистих колектора но го изчистих добре с препарат.
Свалих клапана на турбото и ще утре ще търся такъв по авто моргите за проба , прегледах и МАП сензора който е идеално чист ! Геометрията на турбото се движи без проблем ! Като сложа маркуче в горната тръбичка на клапана и засмуча като съм запушил долната клапана бръмчи и изпуска въздух но не всеки път се получава , след няколко опита не пропускаше повече въздух. Така ли трябва да е ?
Свалих клапана на турбото и ще утре ще търся такъв по авто моргите за проба , прегледах и МАП сензора който е идеално чист ! Геометрията на турбото се движи без проблем ! Като сложа маркуче в горната тръбичка на клапана и засмуча като съм запушил долната клапана бръмчи и изпуска въздух но не всеки път се получава , след няколко опита не пропускаше повече въздух. Така ли трябва да е ?
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: 530Д пуши черно когато загрее
В интерес на истината и аз чувствам окуцяване когато външната Т е 30+ градуса... без да е вкл климатика! Минимално бих казал, но определено когато навън е по-хладно т.е. входящият въздух е по хладен мотора по добре и си се усеща. И това може би защото кулерът ми не е чистен скоро... и е отвън е натъпкано с прах мухи и всякакви говна между ламелите....
Да не ти е пукнат вакум резервора.... оная пластмасовата тумба?
и да губиш вакум от там, но и клапана май не ти работи както трябва....
Да не ти е пукнат вакум резервора.... оная пластмасовата тумба?

Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Вакум танка мисля че е здрав но за всеку случай ще го прескоча за по сигурно !
Re: 530Д пуши черно когато загрее
През входа на мапа минава въздух на всичко различно от това действа капилярния ефект и масло с мръсотия оттам не може се изкара, отворът не е проходен . И аз съм чистил многократно докато не цепнах един да видя че смисълът в по-голям процент от случаите е никакъв. Нищо не се настройва на този вид управление на геометрията след разкачане стига да не върти "гайката" за калибровка. Топлият въздух е с по-ниска плътност и процентното съдържание на кислород в единица обем по-малко откъдето и намалена мощност, нормално, но чак пък да умира и да падат налягания на турбината друго ще да е, на инпа колко показва темп. на входящия въздух като загрее двг.
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Няма такава информация е INPA , сега гледах клипа ! На дебитомера нямаше ли датчик за измерване на температурата на въздуха ?
Като се замисля , тоя клапан не би трябвало да пропуска въздух при засмукване на горната тръбичка и запушена долна , то така как ще се движи геометрията ?
Като се замисля , тоя клапан не би трябвало да пропуска въздух при засмукване на горната тръбичка и запушена долна , то така как ще се движи геометрията ?
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Преди малко се повозих след като изолирах ЕГРа и направих байпас на вакум резервоара , нямаше разлика в мощността като позагря колата и не се наблюдаваше пушене (поне не толкова че да се вижда в огледалото) но все пак на вън не беше повече от 23 градуса ... проблем ли ще е да покарам няколко дни така за да разбера как ще е в жегите ?
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Възможно ли е заради това , че съм направил байпас на вакум резервоара да пресецва по някога колата при подаване на газ ?
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Колега, още ли не си свалил тоя пусти кулер да го оплакнеш? Елиминирай възможните проблемни точки една по една.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- W140_S600_V12
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 16.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530DA/ E34 520i 24V
- Мечтае да кара: S65 AMG
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Байпас на вакумния резервоар си е безсмислено нещо и повече пречи. Пистването на кулера има ефект около месец след това си се замърсява както р бил и няма особен смисъл от операцията.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dak
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Колеги , както писах по горе , направих байпас на вакум танка , изолирах ЕГРа и сложих клапан за турбото от друга кола и проблема се реши , пушенето изчезна и колата си вървеше еднакво и когато е топла
обаче по време на тестовете маховика се предаде и малко след това се появи еднократно придъпване при подаване на газ в различни ситуации
. Спрях да я карам и вчера сменихме маховика , сега колата вече си е 6. Проблема е че не клапана го върнах и всичко си е в момента вързано както трябва и сега не знам в кое от изброените неща е бил проблема
За начало ще покарам малко с изолиран ЕГР да видим как ще е но ме съмнява проблема да е в него ! По вероятно е в клапана на турбото.



- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: 530Д пуши черно когато загрее
Сега си със стария клапан на турбината и изолиран ЕГР, така ли... 

51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани