термостат BMW E60 525d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 837
Регистриран на: 1.08.2006
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: bmw e53 3.0d 218hp '04
Мечтае да кара: bmw x5 '11

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от don_mimo » 16 Юли 2014, 22:36

здравейте, от близо 3 седмици съм собственик на е61 525д '04. с интерес про4етох темите и както винаги има противоречиви мнения относно температурата ,която трябва да поддържа колата. При мен ,след като смених водна помпа и 2 термостата, поддържа температура 82-84 градуса, а като спускам по нанадолнище пада до 78-79. на магистрала със 180 пак стои на 80-82 градуса,само на място като спрях вдигна 95 градуса, пусна се перката и като потеглих отново си продължи с тези 80-82 градуса :) радиаторите също за измити и по4истени. имам и жалузи :)
ще видим зимата как е ,дали духа топло :)
а разхода ... по малко от 8 предимно извънградско не успях да го смъкна за 1300км ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Taruno » 16 Юли 2014, 22:46

Колега случва се термостатите да са дефектни имам приятел, който трябваше два пъти да смени, отиваш със гаранцията и ги сменяш пак(може въобще да не са ти ги подменили) температурите, които описваш не са оптималните и я имаш дефектен голям я малък термостат. Няма нищо противоречиво - дизеловите коли имат само един температурен режим и това е 89-92 бензиновите имат няколко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от hol1gans » 17 Юли 2014, 17:07

don_mimo написа:здравейте, от близо 3 седмици съм собственик на е61 525д '04. с интерес про4етох темите и както винаги има противоречиви мнения относно температурата ,която трябва да поддържа колата. При мен ,след като смених водна помпа и 2 термостата, поддържа температура 82-84 градуса, а като спускам по нанадолнище пада до 78-79. на магистрала със 180 пак стои на 80-82 градуса,само на място като спрях вдигна 95 градуса, пусна се перката и като потеглих отново си продължи с тези 80-82 градуса :) радиаторите също за измити и по4истени. имам и жалузи :)
ще видим зимата как е ,дали духа топло :)
а разхода ... по малко от 8 предимно извънградско не успях да го смъкна за 1300км ...


Ако си автомат, трябва да смениш 3тия термостат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Taruno » 17 Юли 2014, 17:29

Само не разбрах аз къде е този трети термостат при автомата това някаква градска легенда ли се създава или говорите за охлаждащия блок на кутията, който грам няма общо с температурата на двигателя, кутията работи на 50 градуса оптимална температура, а не на 90, за неверниците - източник ZF 6hp26 manual :)

Имаше някакъв колега, който беше ревал, че от този термостат му есе е оправил проблема, но имам опасения, че при подмяната на двата(ЕГР и основен) просто не са били направили нещо, както трябва, което той при проверките е изчистил преди да смени тези в охладителя?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от hol1gans » 17 Юли 2014, 17:58

Като не си запознат, поне недей бърка акъла на колегата. Аз съм този, който като смених термостата на кутията ми се оправи проблема. Преди това смених 2 пъти 2та термостата с оригинални и нямах резултат. Но лошото е, че 98% от майсторите ни са като колегата, които си държат на тяхното и мислят, че са по запознати от другите и не може да им се каже противното.

В темата ми има описано как да се провери дали е от термостата на ск.кутия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Taruno » 17 Юли 2014, 20:37

Еми айде да не съм запознат при положение, че и на петицата, тройката и X3 ката вече ги сменях термостатите и трите са автоматици и на трите проблема с температурата изчезна, отделно тук във форума сигурно има още 50тина автоматици, които са сменили само два термостата и са решили проблема!

Твоето е рядко явление обаче това, че си изключение не те прави правило, затова вместо да си много знаещ не хвърляй веднага хората в дълбоките води .................. ербати отговори ебати и нещото, тука вече не се трае в тоя форум. Прегледах специално заради теб много форуми и да има го този проблем, но най-вече ако се сваля резервоара за антифриза.

Към предишния колега имай предвид, че това, че на теб ти се е случило дадено нещо не те прави невероятния разбирач и не си господ по дадения проблем - подобни заключение ще вкарат много хора в преразходи: винаги 1во се гледа честите случаи после редките явления.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от hol1gans » 17 Юли 2014, 22:38

Колега, има описано с снимки как се проверява дали е термостата на кутията, и то по много прост начин. Ако ги е сменял колегата 2та термостата остава да си провери 3тия, и то ако е в норми тогава се сменят пак 2та. Лично сам разглобявал на кутията термостата и си е обикновен термостат и не виждам начин да сам изключение. Не се правя на господ по даден проблем, а искам да улесня колегата, защото почти никой майстор не знаеше за него. Повярвай ми, след като споделих в форума как съм решил проблема, много хора ми благодариха и ме черпиха, понеже са сменяли по 2-3 пъти термостатите и не им е загрявала колата именно заради 3-тия термостат. И да....по рядко се случва 3тия да се прецака, но се случва.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от timur_lenk » 17 Юли 2014, 23:18

Taruno написа:Еми айде да не съм запознат при положение, че и на петицата, тройката и X3 ката вече ги сменях термостатите и трите са автоматици и на трите проблема с температурата изчезна, отделно тук във форума сигурно има още 50тина автоматици, които са сменили само два термостата и са решили проблема!

Твоето е рядко явление обаче това, че си изключение не те прави правило, затова вместо да си много знаещ не хвърляй веднага хората в дълбоките води .................. ербати отговори ебати и нещото, тука вече не се трае в тоя форум. Прегледах специално заради теб много форуми и да има го този проблем, но най-вече ако се сваля резервоара за антифриза.

Към предишния колега имай предвид, че това, че на теб ти се е случило дадено нещо не те прави невероятния разбирач и не си господ по дадения проблем - подобни заключение ще вкарат много хора в преразходи: винаги 1во се гледа честите случаи после редките явления.

Нали ти казах да се успокоиш и спри да псуваш. Направи 2-3 набирания някъде и пак ела.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 25.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от themoldestone » 28 Юли 2014, 8:30

Здравейте колеги,

С 530xd lci съм, преди месец смених малкия термостат, тъй като забелязах, че беше спукан и имаше следи от антифриз. След смяната долях антифриз, но ми направи впечатление, че нивото му намалява с около 100мл на 10-на дни. Два пъти долях дестилирана вода по около 200гр. През уикенда карах около 600км дълг път и си активирах менюто с датчика за температура на таблото. На продължителни изкачвания с 50-60км/ч вдигна до 98°, с нормално каране - 90-110км/ч държеше работна температура 84°-85°, когато карах с около 140-150км/ч падаше и до 80°. Явно има проблем с големия термостат или пък този на кутията и трябва да ги сменя един по един.

Въпросите са:
1.Дали това, че губи антифриз не е от големия термостат или някой маркуч и има ли начин да видя откъде изпуска без да разглобявам нищо? Трябва ли на канал да се види или има и друг начин?
2.Има ли вероятност системата да не е обезвъздушена, че няколко пъти проверявам нивото на антифриза 10-15 мин след дълъг път и може да е влязъл въздух.
3.Това, че съм долял около 0.5л дестилирана вода, може ли да повлияе много?
4.Относно този трети термостат не ми стана ясно, лесно ли се сменя, къде точно се намира, каква цена е и какво представлява (ако някой има снимков материал може да сподели).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 28 Юли 2014, 10:24

themoldestone написа:Здравейте колеги,
С 530xd lci съм....

имаш два отделни проблема, които трябва да се решат всеки за себе си:
1. температурата - ниска е, смени първо големия термостат, чак тогава мисли за "третия", което явно е доста сложна материя (аз още не съм разбрал къде е и как се проверява)
2. теча.
- дестилираната вода не е проблем като временно "явление". аз съм наливал и обикновена вода по литър и повече като имах теч. въпросът е съотношението антифриз/вода да е правилно, антифризът да се сменя изцяло на 4 години, и сега след като си спреш теча да се долее само антифриз, за да се сгъсти съотношението. или да се смени целия, ако не знаеш кога последно е сменян.
- течът не е голям, защото иначе температурата щеше да се вдигне доста (моята си държеше около 89-94 градуса като имах теч) заради загубата на налягане.
- течът може да е и от ЕГР-охладителя, който е до малкия термостат, и оттам да са пръските. със сигурност е добре да се види и на канал, и да се огледа добре отвсякъде в студено и топло състояние - течът може да е всякакъв и да настъпва при всякакви условия.
- може даже да е вътре в ЕГР-охладителя, и антифриза да отива директно в ауспуха.. както беше при мен. и накрая правиш отзад димна завеса, преди да разбереш какво е...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 25.06.2014
Пол: Мъж
Кара: E60 530xd

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от themoldestone » 28 Юли 2014, 11:28

Благодаря колега,

Този ЕГР охладител каква цена е ако трябва да се смени? За големия термостат, със сигурност ще го сменям, просто се чудих дали може теча да е от там.
При смяна на голям термостат и съответно след откриване на причината за теча, задължително ще сменя и антифриза, че наистина нямам идея какво е слагал човека преди мен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 30 Юли 2014, 7:22

охладителя е доста - около 700 лв.
можеш и втора ръка да сложиш, но тогава не знаеш дали няма скоро да изгърми пак.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.12.2016

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от fosha92 » 30 Яну 2017, 15:34

Здравейте колеги, ще сменям двата термостата. Искам да знам дали трябва задължително да се източи антифриза от радиатора понеже колата ми е много ниска, а нямам крик за да я повдигна и да работя спокойно благодаря предварително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Trixster » 31 Яну 2017, 13:08

fosha92 написа:Здравейте колеги, ще сменям двата термостата. Искам да знам дали трябва задължително да се източи антифриза от радиатора понеже колата ми е много ниска, а нямам крик за да я повдигна и да работя спокойно благодаря предварително.


Моя съвет е когато сменяш термостатите да погледнеш и водната помпа. Тя също е консуматив. Ако е оригиналната е с пластмасова перка и има доста по-добри решения и си заслужава да се смени, следователно е хубаво да източиш антифриза и да го подмениш. Така си сигурен в обслужването на целия воден кръг.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 26.12.2016

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от fosha92 » 31 Яну 2017, 14:10

Trixster написа:
fosha92 написа:Здравейте колеги, ще сменям двата термостата. Искам да знам дали трябва задължително да се източи антифриза от радиатора понеже колата ми е много ниска, а нямам крик за да я повдигна и да работя спокойно благодаря предварително.


Моя съвет е когато сменяш термостатите да погледнеш и водната помпа. Тя също е консуматив. Ако е оригиналната е с пластмасова перка и има доста по-добри решения и си заслужава да се смени, следователно е хубаво да източиш антифриза и да го подмениш. Така си сигурен в обслужването на целия воден кръг.


Колега водната помпа и антифриза са сменени октомври месец. Тогава термостатите са били наред. На този етап пак ли трябва да източвам антифриза ?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook