Перката на климатика работи постоянно?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Колегата gentata ти е посочил точната схема на тая перка при теб (това с тия 3-те пина се оказа вятър работа). Обаче си мисля, че ако напрежението, което задейства перката е между ЧЕРЕН и КАВЯВ кабел това няма да е 3-тата степен на перката, а първата като гледам схемата. Третата степен излиза, че е ЧЕРЕН със СИНЬО кабел. Втората е ЧЕРЕН с ЧЕРВЕНО. Това означава, че може компютърът да си мисли, че моторът е позагрял повечко и за това да включва перката. Пробва ли с датчика на радиатора, като го разкачиш, дали няма да спре случайно тая перка?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Кафявия е маса, ако на черния има "+" вентилатора тръгва на най-високата степен (stage 3) според схемата. Ако има плюс на някоя от другите две, вентилатора ще работи на 1-ва (Stage 1) и 2-ра степен (stage 2).
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Тук не съм много съгласен... На дадената схема срещу Stage 3 на самата перка имаме SW/BL, което е SCHWARZ/BLAU, което пък е ЧЕРНО/СИНЬО. Срещу Stage 2 имаме SW/RT (SCHWARZ/ROT) - ЧЕРНО/ЧЕРВЕНО. И накрая най-вдясно остава SW (SCHWARZ) - ЧЕРНО, което трябва да е първа степен. Колегата говори за напрежение между КАВЯВ и ЧЕРЕН кабел, което трябва да е проблем с тази степен. Зависи разбира се и колко силно върти перката - първата степен е почти бешумна, докато втора си се чува и трета е като самолет.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Колегата е разкачил буксата на вентилатора и е премерил къде какво има предполагам измереното напрежение е на буксата идваща от инсталацията към вентилатора, защото от към вентилатора (буксата на самия вентилатор) няма от къде да излиза каквото и да било напрежение.
За да не объркам цветовете ще ги пиша със означенията на схемата, става въпрос за кабелите които са от страната на инсталацията идващи към буксата на перката гледани от ляво на дясно по схемата:
Кабел BR е маса;
Кабел RT/SW идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 2-ра степен (ST2);
Кабел BL идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 3-та степен (ST3);
Кабел SW идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 1-ва степен (ST1).
За да не объркам цветовете ще ги пиша със означенията на схемата, става въпрос за кабелите които са от страната на инсталацията идващи към буксата на перката гледани от ляво на дясно по схемата:
Кабел BR е маса;
Кабел RT/SW идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 2-ра степен (ST2);
Кабел BL идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 3-та степен (ST3);
Кабел SW идва +12V когато вентилатора трябва да работи на 1-ва степен (ST1).
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката на климатика работи постоянно?

БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Перката работи на 3 степен или поне на нея ми прилича на мен , махнах предната броня но не съм махнал фаровете и никъде не виждам датчик по радиатора (къде по точно да гледам) , преди да пиша в темата колата беше тук на майстор (Англия) които нищо не разбираше (същия като мен , че да не казвам и по зле)
той смени някакъв датчик за температурата които се намира от шофьорската страна почти до купето, на самия мотор, утре ще го снимам и покажа 60 паунда беше цената включваща труда което ме устройваше до момента в който не разбрах че ефект няма никакъв . Колкото до релетата който колегата gentata ми е показал на схемите , стигнах до тях и извадих реле К201 но нищо не се промени , след това извадих просто за проба реле к22 и о чудо перката спря ( от където съдя че май не е 3-та а 2-степен която работи) , предположих че може да е проблем с релето смених го с друго , но не проблема остава. Утре ще кача снимки както и ще направя едно видео за да добиете по точна представа . Съжалявам че така разпокъсано го правя но не остава много много време от работа
Благодаря на всички които се опитвате да помогнете дано скоро се стигне до проблема че доста си вързах ръцете.
P.S една добра новина , преди 3-4 месеца ято птичета се нанизаха по магистралата на предната ми броня в резултат на което имах две стабилни дупки на средната решетка (м броня ) два дена по късно си купих нова решетка и до вчера седя в багажника на колата но сега си е на правилното място, поне едно положително нещо в аеробиката до момента
той смени някакъв датчик за температурата които се намира от шофьорската страна почти до купето, на самия мотор, утре ще го снимам и покажа 60 паунда беше цената включваща труда което ме устройваше до момента в който не разбрах че ефект няма никакъв . Колкото до релетата който колегата gentata ми е показал на схемите , стигнах до тях и извадих реле К201 но нищо не се промени , след това извадих просто за проба реле к22 и о чудо перката спря ( от където съдя че май не е 3-та а 2-степен която работи) , предположих че може да е проблем с релето смених го с друго , но не проблема остава. Утре ще кача снимки както и ще направя едно видео за да добиете по точна представа . Съжалявам че така разпокъсано го правя но не остава много много време от работа

P.S една добра новина , преди 3-4 месеца ято птичета се нанизаха по магистралата на предната ми броня в резултат на което имах две стабилни дупки на средната решетка (м броня ) два дена по късно си купих нова решетка и до вчера седя в багажника на колата но сега си е на правилното място, поне едно положително нещо в аеробиката до момента
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Интересното е, че тия релета К201 и К22 ги управлява някакъв самостоятелен "Relay Box", който явно отговаря и за първата степен на перката, защото и тя минава оттам... Дават го да стои отпред на десния ботуш точно зад въздуховода, който вкарва въздуха към въздушния филтър на двигателя: I01152
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 209008.png
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 209008.png
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката на климатика работи постоянно?
turbo написа:Интересното е, че тия релета К201 и К22 ги управлява някакъв самостоятелен "Relay Box", който явно отговаря и за първата степен на перката, защото и тя минава оттам... Дават го да стои отпред на десния ботуш точно зад въздуховода, който вкарва въздуха към въздушния филтър на двигателя: I01152
http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 209008.png
точно така, това се отнася само за перката с четирите пина, т.е която е с резисторно управление

Re: Перката на климатика работи постоянно?
да разбирам ли че трябва и него да сменя за да знам че проблема не е от там
или..... има някакъв начин да се провери дали функционира правилно сега ще отида до колата да погледна и хем ще направя обещаното клипче на перката
Ето го и въпросния клип https://www.youtube.com/watch?v=0WMeQvS ... e=youtu.be
това което показвам с пръст то ли се явява тоя въпросен (Relay Box) ?

Ето го и въпросния клип https://www.youtube.com/watch?v=0WMeQvS ... e=youtu.be
това което показвам с пръст то ли се явява тоя въпросен (Relay Box) ?
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Преди малко снимах въпросната кутийка отворена и ми се струва че някой преди мен бая се е заиграл там и то май е бил по несръчен и от мен но сега ще видим Вие какво ще кажете по въпроса 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Въпросната кутиика го играе като релеен модул на DDE-то. По кабела "ELUE 0.5 GE/RT" идва някакъв сигнал от DDE-то т.е. това е сигнална еднопроводна шина. В този сигнал има информация коя от степените на вентилатора трябва да работи и съответно този "Relay box" задейства някое от релетата на 1-ва, 2-ра или 3-та степен, като релето за първата степен е в самата кутиика. Това е начина по който трябва да работи тази кутиика при замисъла им от Ханс. Но като гледам явно нещо е дало фира от електрониката вътре и някой е преправял нещата че да тръгнат степените без нея (като при тдс например). Обаче какво точно е правено няма как да се отгатне само по снимки и описание. Трябва да се погледне направеното от някой дето знае какво трябва да гледа и търси/измери.
Това което може да се направи на полеви условия е да се провери дали на някое от тези релета, които се виждат вътре в кутииката не е им залепнал някой контакт и по точно релето което трябва да включи К22.
Това което може да се направи на полеви условия е да се провери дали на някое от тези релета, които се виждат вътре в кутииката не е им залепнал някой контакт и по точно релето което трябва да включи К22.
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Колкото и странно да прозвучи колата не я карах няколко дена понеже бях с служебната и вчера вечерта ми се наложи да ползвам моята..... И за голяма изненада проблема го няма... ще напиша ако разбера от какво беше. Имам следното подозрение : Контролния модул или както и там да се води управлението с бутоните вътре в купето беше залято от деца с кола и ми се струва че преди да изсъхни напълно както предполагам е сега нещо е окъсявало и от там се е появил и проблема с перката , а сега вече като е напълно сухо (няколко дена по късно ) проблема да е изчезнал. Това е само моя теория която не мога да потвърдя, но просто не мога да си го обясня по друг начин . Все пак голямо БЛАГОДАРЯ на всички които се опитаха да ми помогнат 

- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Перката на климатика работи постоянно?
Хайде в джаза. Цяло лято избутах без климатична перка (не знаех, че не работи). Заех се с проследяване на случая. Единият бушон в жабката беше изгорял. Смених го, перката изпуши и замириса на изгоряло. Откачих я от буксата.
Току що мерих на буксата: 10,3 в (вместо 12) и 3 и нещо на другата комбинация от пинове.
oci написа:... перката е с три кабела, два дебели единия е 12 волта, другия маса, мериш ги с мултицет между тяхп трябва да има 12 волта и между масата и тънкия трябва да имаш от 2 до 7 волта това е управляващ от екуто, това го правиш при пуснат климатик...
Току що мерих на буксата: 10,3 в (вместо 12) и 3 и нещо на другата комбинация от пинове.

Re: Перката на климатика работи постоянно?
Е може и акумулатора да е паднал на 10.3в.Премери и на друго място в колата дали дава същото напрежение,ако е по високо,отиваш като мен на бушоните над акумулатора.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани