Сваляне и почистване на турбо
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Сваляне и почистване на турбо
Здравейте колеги. Има ли смисъл от сваляне на турбото и почистване на геометрията му? Колата ми е на 311 500 км.(525D), и си мислех тия дни за тази операция и нейният смисъл. Това лято свалях всички турбопътища, кулер, ЕГР, колектор, чистих наред. Сега се замислих за турбото. Потърсих в нета инфо за самото сваляне и попаднах на това
http://forum.bmw5.co.uk/topic/80261-525 ... ment-help/
Така като гледам, добре е обяснено и турбото излиза нагоре, не отдолу. Аз се питах дали не се маха кутията на въздушния филтър, ама така като гледам, не, само ABS помпата се мести да има място. Въпросът ми не е толкова по демонтажа, колкото за ползите. Гледам, че е бая играчка, трябва и канал, та дали си заслужава упражнението. Имам всички инструменти и мерак доволно, но не ща да се захващам с нещо безмислено.
http://forum.bmw5.co.uk/topic/80261-525 ... ment-help/
Така като гледам, добре е обяснено и турбото излиза нагоре, не отдолу. Аз се питах дали не се маха кутията на въздушния филтър, ама така като гледам, не, само ABS помпата се мести да има място. Въпросът ми не е толкова по демонтажа, колкото за ползите. Гледам, че е бая играчка, трябва и канал, та дали си заслужава упражнението. Имам всички инструменти и мерак доволно, но не ща да се захващам с нещо безмислено.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Сваляне и почистване на турбо
За тия 300 000 дали някога е сваляна турбината да се чисти? Аз клоня по- скоро към не. След чистене ще усетиш разликата в това, че геометрията ще сработва по- бързо и акуратно. Може сега нагара да е малко, но и съвсем малко може да пречи на геометрията да се движи плавно. Миналото лято, когато взех колата свалях турбото да изчистя геометрията. Нямаше толкова нагар, но пак се усети разликата. На новото турбо чакам 50те хиляди да я сваля и изчистя и нея 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Благодаря за отговора колега. Аз имам колата кога беше на 214 000 км. Преди това незнам, аз не съм правил упражнението.
Ти как свали турбината, както е показано в линка ли? Нещо има ли да се добави като манипулация или всичко е така, както е описано? Просто искам да събера максимално достоверна информация, понеже не е като да свалиш една гума за смяна и да не изпусна нещо.
Ти как свали турбината, както е показано в линка ли? Нещо има ли да се добави като манипулация или всичко е така, както е описано? Просто искам да събера максимално достоверна информация, понеже не е като да свалиш една гума за смяна и да не изпусна нещо.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- SHTILL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Сваляне и почистване на турбо
Elesar74 написа:Благодаря за отговора колега. Аз имам колата кога беше на 214 000 км. Преди това незнам, аз не съм правил упражнението.
Ти как свали турбината, както е показано в линка ли? Нещо има ли да се добави като манипулация или всичко е така, както е описано? Просто искам да събера максимално достоверна информация, понеже не е като да свалиш една гума за смяна и да не изпусна нещо.
Като цяло процедурата е следната:откачаш маркуча към кулера, откачаш генерацията след турбото, маслената магистрала и отвиваш турбото от колектора. Вадиш турбото (при мен Е46 320д излезе от долу. Предполагам и при теб е така, но нека някой правил процедурата да каже) и сядате на масата
Аз се прецаках и не снимах как е разположена номер 1 от снимката и си играх час- два време. Ако имаш телефон под ръка снимай, за да не умуваш и ти
Махаш:
1 е управляващото колело (пръстен, релса или както там се води)
2, 3, 4 са ролките, по които движи номер 1
На ръка се свалят
След като ги махнеш 1,2,3 и 4 се виждат 3те болта (не помня за какъв накрайник бяха), който държат плочката с лопатките. Отвиваш ги и започваш да чистиш. Аз направих така: накиснах плочката с лопатките в съд с нафта. Доизчистих с парчалче до блясък и после върху равна повърхност сложих парче ситна шкурка. С лопатките надолу върху шкурката и направих 4-5 кръгчета
Като цяло съм ти описал каква е самата процедура. Ако нещо съм пропуснал конкретно за модела, моля някой ме допълни
Поздрави

edit: Ето и едно видео за ориентир
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Казваш си го вадил отдолу. Като гледам на линка в първия си пост, човека го е вадил отгоре и именно затова е махал наред неща, който може да останат ако се махне отдолу. Например входящия маркуч от дебитомера. Твоето описание на демонтажа е доста по опростено, но и като че ли далеч по-практично, именно да излезе отдолу. Все още мисля кое как да стане и кога, ще пиша по темата. Ако някой има допълнително инфо, освен това на колегата SHTILL, благодарско.
EDIT. Оказа се, че турбото се държи с 10 мм болт(3 броя) за колектора, който обаче не е шестограм, а нещо като еврейска звезда, само че външна. И това нямам с какво да го развия. Питах насам натам, до магазини ходих, такава вложка няма. Засега съм се отказал да се занимавам с турбото.
EDIT. Оказа се, че турбото се държи с 10 мм болт(3 броя) за колектора, който обаче не е шестограм, а нещо като еврейска звезда, само че външна. И това нямам с какво да го развия. Питах насам натам, до магазини ходих, такава вложка няма. Засега съм се отказал да се занимавам с турбото.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Здравейте колеги. Да побутна старата си тема. Сега един приятел иска да сваля неговата турбина и да й направи цялостна ревизия. Намерил е комплект за подмяна на лагери, семеринги и друг неща и дотук добре. Моят въпрос е, някой разглобявал ли е такава турбина, с променлива геометрия, понеже това, което съм виждал аз, стига само до почистването на самата геометрия, повече, не. Става въпрос за компресорната част. И друго, след като се подменят частите, после има ли нужда от балансиране на вала?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Това го гледах миналата година, но нашите турбини не са точно такива. Не че няма общи неща. Освен това, тук човека сменяше и перката, а ние няма да я сменяме. Общо взето, това е най-пълното и подробно видео за разглобяване на турбо. За тези с променливата геометрия има няколко, но само по отношение на почистването на геометрията. Разглобяване по навътре, не. И затова питам във форума, дали някой е правил това упражнение. За рециклиране на турбо отиват към 300 и нагоре лева в специализиран сервиз. От друга страна има в нет-а комплекти за подмяна на някои от частите, уплътнения и т.н. за 100-120 лв. И ако може да се икономисат един 200 лв., защо не? От друга страна, ако се наложи някакво последващо балансиране на турбото, явно в любителски условия няма как да се случи. Не знам и да ли е задължително, което е вторият ми въпрос. Общо взето, мътна работа.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Сваляне и почистване на турбо
Моят съвет е сваляш и носиш във фирма където рециклират турбини. Освен почистването след това турбината е хубаво да се качи/замери на стенд, да се види какви параметри вади, да се види на къде е, луфтове и т.н., а и много важно нещо, дали има дисбаланс! Според мен всичко друго е компромис! Хич не е толкова просто нещо променливата геометрия и лагеруването като се има в предвид какви обороти развива....
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Работата с турбината не стана, комплекта който беше за подмяна на частите, се оказа за начална инсталация. Честно казано, така като мисля, ако сега има разбит лагер и луфт, съответно има и дисбаланс някакъв. Е, ако се подмени разбития лагер с нов такъв, това какво означава, че ще се получи дисбаланс ли? Естествено е да е точно обратното, нещата да се подобрят, а не влошат. Гледах клип в нет-а, бележат положението на гайката с оста, я с маркер, я с нещо друго, даже с пила. Разглобяваш, сменяш, после по обратния ред, така както гледам, нищо сложно. После се завива, докато съвпадне едното с другото. Това, при разглобяване на компресорната част. И тук може евентуално да се наложи стенд после, казвам, евентуално. Колкото до почистването на променливата геометрия, тя какво отношение има към положението на оста и лагеруването? Променливата геометрия е разположена в страни по топлата част и ако е само до нейното почистване, хич не го мисля. С моя приятел нищо не стана по отношение на турбината, но аз се замислям за моята. Омаслено е покрай нея. Но ще я сваля само ако подменя части от компресора, само за геометрията не ми се занимава.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Сваляне и почистване на турбо
Elesar74 написа:Работата с турбината не стана, комплекта който беше за подмяна на частите, се оказа за начална инсталация. Честно казано, така като мисля, ако сега има разбит лагер и луфт, съответно има и дисбаланс някакъв. Е, ако се подмени разбития лагер с нов такъв, това какво означава, че ще се получи дисбаланс ли? Естествено е да е точно обратното, нещата да се подобрят, а не влошат. Гледах клип в нет-а, бележат положението на гайката с оста, я с маркер, я с нещо друго, даже с пила. Разглобяваш, сменяш, после по обратния ред, така както гледам, нищо сложно. После се завива, докато съвпадне едното с другото. Това, при разглобяване на компресорната част. И тук може евентуално да се наложи стенд после, казвам, евентуално. Колкото до почистването на променливата геометрия, тя какво отношение има към положението на оста и лагеруването? Променливата геометрия е разположена в страни по топлата част и ако е само до нейното почистване, хич не го мисля. С моя приятел нищо не стана по отношение на турбината, но аз се замислям за моята. Омаслено е покрай нея. Но ще я сваля само ако подменя части от компресора, само за геометрията не ми се занимава.
Дори и само да свалиш компресорната перка, после задължително баланс.
50 лв са, а ще ти спестят много главоболия.
Аз турбото го свалям от долу, много по-лесно е и нищо не демонтираш от периферията.
Махаш генерацията, болтовете на топлата част в блока, 3 те на колектора и пада, разбира се и турбо пътищата и маслените магистрали, най лесно е да махнеш перката и заборника около нея, за да ти отвори място за тръбите от маф-а
За това се сещам в момента...
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Отгоре отдолу, ще го измъкна някак. И аз мислех за отдолу и ме спираше това, че ще трябва да махна и DPF-то. Отгоре май по-сложно. 50 лв. казваш. Трябва след като го сваля и подменя частите, да го пратя някъде да го балансират, тук при нас няма подобна услуга. Може да звучи тъпо, но ако мога да направя нещо сам, предпочитам този начин. И ако мога да спестя някой лев, добре дошло. Между другото, тия 3-те болта на колектора, какъв размер са? В realoem видях 10, купих вложка, оказа се малка. Купих 12, влезе. Ама не съм пробвал да развивам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Сваляне и почистване на турбо
Elesar74 написа:Отгоре отдолу, ще го измъкна някак. И аз мислех за отдолу и ме спираше това, че ще трябва да махна и DPF-то. Отгоре май по-сложно. 50 лв. казваш. Трябва след като го сваля и подменя частите, да го пратя някъде да го балансират, тук при нас няма подобна услуга. Може да звучи тъпо, но ако мога да направя нещо сам, предпочитам този начин. И ако мога да спестя някой лев, добре дошло. Между другото, тия 3-те болта на колектора, какъв размер са? В realoem видях 10, купих вложка, оказа се малка. Купих 12, влезе. Ама не съм пробвал да развивам.
Внимавай, че не са точно обикновенни болтове, трябва ти чашка с повече от 6 стени вътре, нещо като звезда е (незнам как се казва)
Баланс в реал турбо, 50лв е баланса, от всички по известни сервизи само те се съгласиха само на баланс. Всички искат да отворят турбото първо и отиваме на мин 300 лв
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Сваляне и почистване на турбо
Точно външна еврейска звезда са им главите. Намерих вложка, но realeom ме подведе, 10-ти номер не стана, 12 влезе. Сега само чакам едни пари да дойдат и го свалям за ремонт. Пък къде ще го пратя на баланса, ще видя.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
