пистов мотор за начинаещ

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от ociata » 30 Юли 2014, 11:08

Такаа за 2к ще се облечеш повече от прилично(надявам се не го пишеш просто така). Марките за облеклото са ясни - алпинстар и дайнес. За каска освен скъпите и доказани като шой, можеш да погледнеш каберг и като цяло можеш да им видиш чисто damage rating-a тук: http://sharp.direct.gov.uk/ (ако каската която мислиш да купуваш я няма в този сайт, аз лично бих я пропуснал :mhihi: )

Относно мотора няма да се повтарям с колегите, все пак каквото ти е на сърце това ще вземеш. Моят първи мотор се отложи с няколко години поради ред причини, но до някъде съм радостен от този факт защото склоних да си взема naked/tourer вместо пистарка. Проблема на р6, цбр и повечето такива мотори е че като навиеш масура до 4-5000 оборота набира плавно без драми и тъкмо си казваш хмм че аз мога да го държа това и така те удря в задницата че направо не знаеш какво се случва. Именно затова много хора съветват да не се взимат за първи, защото с почти нулев опит в някой завой няма да прецениш добре ситуацията ще навиеш масура и гъза му ще избяга пред теб(наистина се случва и надявам се няма да го разбереш по тежкия начин). Затова е хубаво първия ти мотор да 'разгръща плавно мощността си'. Също така връщане предавка надолу в завой пак може да доведе до поднасяне на задницата и т.н. работи които надявам се ще ти обеснят на курсовете(които задължително изкарай преди да вземеш мотор). А да даваш газ на правата не е особено трудно, трудното идва в напечени ситуации :winky:

Специално за моторите, които си огледал р6 е карбуратор, ако някой е пипал преди тебе не както трябва никога няма да го вкараш в правия път. Също имат известни проблеми със скоростите(2ра изключва), макар не всички да страдат от това. Като запалиш мотора загрял трябва да държи 1200-1500 обората, всичко друго е странно и не е нормално. Огледай хубаво рамката за кривини заварявания и прочие издевателства. Виж коловете дали имат масло по тях, дори да нямат виж за набраздявания които са сигурен признак че скоро ще има и масло :mhihi:

Бандитите също са карбуратори от тея години, но при тях(не знам защо) като че ли има повече разбиращи хора който ги вкарват в правия път. Имат епизодични проблеми с електрониката.

Хорнет-а е най-доказалата се новобранска машина. Не случайно по съборите те са най-многобройни. Нещо като голф-а на моторите - здрав, относително евтин за поддръжка и достатъчно мощен.

Аз лично карам монстър 620 и за него мога да ти напиша доста, но най-вжното е че е относително маломощен(70коня), разгръща много плавно мощността във всички обороти и е инжекцион. Минуса му е че е въздухарка и че е по-бавнооборотен(макса му е 12).

Поздрави и се похвали като вземеш някаква двуколка :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от xerial » 30 Юли 2014, 11:18

Има едни книжки на Keith Code California Superbike School - ако можеш ги намери и прочети , след като почнеш да караш пак ги прочети :yes:

много от нещата ще ти се изяснят и ще имаш представа горе долу какво се случва и какво да не правиш - най-важното :winky:
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 26.10.2011
Местоположение: Русе
Мечтае да кара: e46 330i

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от minimalcoholic » 30 Юли 2014, 12:07

Благодаря ви за съветите колеги. Ще продължавам да събирам информация и да чета относно двуколесните МПС-та. Като изкарам категорията, едва тогава ще се насоча да търся и мотор ! :driving:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 23.05.2014
Мечтае да кара: F30 Alpina

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от Crusible » 30 Юли 2014, 13:17

Супер спорт моторите са си мания, обаче и от мен получаваш съвета да натрупаш опит и после да се метнеш на такъв.

Аз лично карам Хонда Хорнет (2004) и определено заедно с другите голи турери (бандит/гср/монстер и т.н.) това е най-подходящия формат за ентри мотор (0-100 3.8с.). По горе са описали доста добре защо, но ето ти и от мен малко обосновка:

Ще ти трябва повече време, за да свикнеш с позицията и нервния характер на тези мотори, при турерите е доста по удобно. Важно е да е удобно, понеже истинската школа идва като излезеш сам на пътя с всичките заспали или откровено агресивни спрямо теб шофьори. Трябва да можеш да реагираш по най-добрия начин. Карането на мотор не е само техническото му владение, ами е свързано и с това да свикваш с трафика, да можеш да предвиждаш шитнята преди да ти се е случила. Когато видиш кола спряла на малка пряка инстинктивно да отпуснеш ръчката преди да си АБСОЛЮТНО сигурен, че те е видял и не смята да ти отнема предимство (75% от тежките/фатални сакатлъците са по този шаблон).

Друго, карането на мотор също така не е и само ръчкане по правите. Супер класическата грешка на новобранците е, оп малка правичка, дай да направим 140 на втора и като дойде завоя се чудят как да спират и да взимат завоя (правил съм я тая грешка, падал съм, знам за какво говоря). С пистаците изкушението е още по голямо, щото е много сладко да държиш оборотите между 12 - 16к.

Реално, ако не държиш на пластмасите (визията), един гол мотор като хорнета ще ускорява до 100 за около 3.8, имаш си гарантирани 230 км. макс. скорост, което е повече от достатъчно в 99% от случаите. Сега, ако искаш да гониш панамерите, нема да стане нали, ама пък за новобранец си е откровено тъпо да го правиш, така или иначе. И накрая, като карам по завоите с мойте приятели с 600-ки и 1000-ки, не изоставам даже по скоро е обратното, щото е по-важно как се кара (http://www.youtube.com/watch?v=KoCnwxN7HYA).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 12.08.2004
Пол: Мъж

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от blqsu4ko » 30 Юли 2014, 13:52

Малко ОФФ, но ако съм на 21 години и имам само Б и М каква е най-голямата категория А, която мога да изкарам?
Мога ли направо А2 и кои мотори се вписват в тази категория?
Например хорнет 600 или бандит 400? Също така как се придобива А кат. след това? Автоматично при навършване на 24 или се кара изпит отново?
И ако може съвет къде да запиша курс. Иска ми се да е тази година, около септември.
Мотор ще се купува евентуално за другия сезон чак но съм се насочил към монстър/бандит/хорнет. Като чета отговорите ви май тези са най-подходящи?
Благодаря!
Live it like you Love it

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от Borymeckata » 30 Юли 2014, 14:29

Бих те посъветвал - покарай различни видове мотори и ще видиш дали точно спортистите те грабват най-много. Може пък в теб да дреме ендураджия или чопърист? Аз за себе си (лично) открих, че най-силно ме кефят уличните бойци:
http://na2gumi.blogspot.com/2010/03/aka-street-fighterz.html

http://na2gumi.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

Голи мотори с подчертано агресивен и спортен дух. Не обичам шарените пласмаси - т. нар. спойлери... Огледай се и ти - не е задължително да намериш "своя" мотоциклет сред "пистовите"...
Excellent! Steven is my name!

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 320i
Мечтае да кара: E36 M3

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от JuStDieSeL » 05 Авг 2014, 20:25

Не виждам смисъл да си взима човек под 600 кубика мотор ако не му се хвърлят пари точно след 4-5 месеца ще му умалее... Ще го продава и после следващия и после пак следващия до като стигне 600/1000.. Дали ще е 400, 600 ,1000 кубика човека навива мусура не мотора и със скутер може да се осакатиш!

Ако е със всичкия си и внимава мотора е без значение а иначе екипировката е по-важна и от самия мотор на братовчед ми първият му мотор беше yamaha r1 и след 3 години още е жив и си кара всичко зависи от човека! Ама хората сякаш това не го разбират най-добре е взимаш този който ти харесва и ти е по джоба всички други приказки са хорски.


Според мен, ако мислиш да караш РАЗУМНО си вземи 1000ка. Защо? Защото като свикнеш след 2-3 месеца със 600ката ще се чудиш на кой да я продадеш. Това дали се учиш на 600-ка или 1000ка за мен няма разлика. В началото бавно и внимателно после внимателно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от bum_bum » 05 Авг 2014, 22:52

Как се свиква да имаш под гъза 200 коня за 2-3 месеца? Колко да му свикнеш? 30-40к са някакъв абсолютен минимум да кажеш, че си свикнал на кола или на мотор при положение, че нямаш никакъв опит. И то при положение, че имаш малко от малко дадено и отгоре да караш. Щото има такива и два милиона да минат пак не става шофьор от тях. Аз на 38 години сефте се качих на две колела с двигател и при все, че е някакъв пиклив 125сс скутер и на моменти ми идва да скоча и да го тегля че да върви повече напълно съзнавам, че грам нямам идея и понятие как се кара и при първата по-сериозна ситуация с по-висока скорост съм си пикал в крачола нацяло.

И свикнал не означава, че можеш да го караш кой знае как. Пак по всяко време можеш да попаднеш на ситуация в която не си влизал с по-лесния за управление мотор и да не знаеш как да реагираш. Да, достатъчно успешно можеш да се пречукаш и със скутер и с колело дори (справка Тото Волф). Разликата е там, че при една потенциална ситуация със скутера или слабия гол мотор ще си с много по-ниска скорост тъй като там тя се усеща повече и той няма да те кара да навиваш масура и да се чувстваш сигурен в повечето ситуации. След няколко месеца ще ти омалее и ще искаш по-голям ама ще го караш докато се продаде и в това време ще трупаш опит. А с големия това е времето в което ще му нададеш повече газ и от там нататък всичко е въпрос на късмет или на време.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 30.07.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е39 525д 2001
Мечтае да кара: F13 с М буквичка.

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от DiMIcha84 » 05 Авг 2014, 23:25

Аз също като теб през 2006-та бях пред същата дилема, никога не се бях качвал на какъвто и да било мотор, но толкова много се бях зарибил по пистовите мотори, че реших да си купя. Принципно исках 600цц, (GSXR, CBR или YZF) в крайна сметка си взех YZF750. Първия месец всичко беше точно, изкарах А категория направих около 5к км на моторчето, и в последствие като всеки ентусиаст си повярвах, че съм се научил да карам и започнах да давам повечко гас, последваха 3 падания за мое щастие по леки, и от тогава реших, че мотора не е за мен и така си стои в гаража от няколко години без дори да съм го палил. Съвета ми е ако наистина си решил твърдо да си купуваш мотор, вслушай се в съветите на колегите и си вземи за първо време някой бандит, хорнер или нещо подобно, докато придобиеш поне малко опит, защото повярвай ми пистовите мотори не са за новобранци и в повечето случаи грешките се наказват скъпо.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: София/Враца
Пол: Мъж

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от ociata » 06 Авг 2014, 9:48

Съжалявам колеги, обаче да се учиш на 1000 е като жена ти да е Памела Андерсън и ти да я ебеш само с вибратор. Кое и е слабото на някоя 600-ка - хората ги карат с години преди да изтискат потенциала от тях на максимум. Нали говорим за истинско каране, взимане на завои с висока скорост, правилно изцеждане на скоростите(а не всичко в прекъсвача) и т.н. Особено пък ако говорим за спорт/супер спорт мотор.

И това с продажбата след 3-4 месеца, дори да е така пак не е драматично. Ако не си карък и вземеш читава машина за един сезон няма да набиеш повече от 4-500лв за обслужване и следващия сезон ще я продадеш почти без загуба.


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от snaiperist0 » 06 Авг 2014, 13:28

JuStDieSeL написа:Не виждам смисъл да си взима човек под 600 кубика мотор ако не му се хвърлят пари точно след 4-5 месеца ще му умалее... Ще го продава и после следващия и после пак следващия до като стигне 600/1000.. Дали ще е 400, 600 ,1000 кубика човека навива мусура не мотора и със скутер може да се осакатиш!

Ако е със всичкия си и внимава мотора е без значение а иначе екипировката е по-важна и от самия мотор на братовчед ми първият му мотор беше yamaha r1 и след 3 години още е жив и си кара всичко зависи от човека! Ама хората сякаш това не го разбират най-добре е взимаш този който ти харесва и ти е по джоба всички други приказки са хорски.


Според мен, ако мислиш да караш РАЗУМНО си вземи 1000ка. Защо? Защото като свикнеш след 2-3 месеца със 600ката ще се чудиш на кой да я продадеш. Това дали се учиш на 600-ка или 1000ка за мен няма разлика. В началото бавно и внимателно после внимателно.


това са пълни глупости , все едно за първа кола вместо 2.8 ( да речем е36 ) направо си вземи М3 ( пак е36 ) щото бързо ще им свикнеш както е казал Бум_бум по горе ( категорично съм съгласен с него ) да свикнеш не значи просто да се чустваш така и да взимаш завоите ... 600 съм го карал с 220 на 3-тия месец ама тва не ме спря да падна след това .. а за 1000 мога да ти кажа че разликата е че на 2-ра освен че дига 180 кат ти се дигне предницата ( и ако няма демфер ) няма да ти описвам колко грозно ще ти се получи

общо взето съм убеден , че мотор не си карал :ok:
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 221
Регистриран на: 2.03.2010
Пол: Мъж
Кара: квото дойде

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от mambata_943 » 06 Авг 2014, 15:02

Винаги съм се чудил - как хора, които не са се качвали никога на кола или мотор и веднага скачат на нещо мощно, абсолютно неразумно според мен. Както казаха някои колеги, по - добре нещо по маломощно и недей жали пари за екип !

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 23.05.2014
Мечтае да кара: F30 Alpina

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от Crusible » 07 Авг 2014, 18:01

JuStDieSeL написа:Не виждам смисъл да си взима човек под 600 кубика мотор ако не му се хвърлят пари точно след 4-5 месеца ще му умалее... Ще го продава и после следващия и после пак следващия до като стигне 600/1000.. Дали ще е 400, 600 ,1000 кубика човека навива мусура не мотора и със скутер може да се осакатиш!

Ако е със всичкия си и внимава мотора е без значение а иначе екипировката е по-важна и от самия мотор на братовчед ми първият му мотор беше yamaha r1 и след 3 години още е жив и си кара всичко зависи от човека! Ама хората сякаш това не го разбират най-добре е взимаш този който ти харесва и ти е по джоба всички други приказки са хорски.


Според мен, ако мислиш да караш РАЗУМНО си вземи 1000ка. Защо? Защото като свикнеш след 2-3 месеца със 600ката ще се чудиш на кой да я продадеш. Това дали се учиш на 600-ка или 1000ка за мен няма разлика. В началото бавно и внимателно после внимателно.


Брат, имам усещането, че не си карал много много мотори (може и да бъркам)! 600 кубика мотор меко казано няма да ти умалее за 4-5 месеца, ако си новак. Незнам защо е излязла някаква градска легенда или криво разбиране, че 600 кубиковите мотори (турери и супер спорт) бързо омръзват. Реално имаш около 100-130 к.с. на машина с тегло от около 170-190 килограма. Динамиката е страхотна, на старта само кола с адски старт (4х4) и много коне може да ти се опъне до към 180. Правил съм толкова много замервания, говоря за хорнета (599цц 98к.с.), за ЦБР/Р6/636/Гиксер 600 и т.н. там нещата са още по-сериозни.

Друго, 600 кубиковите мотори са най-бързо пласираните на пазар, понеже са и най-масови, така че няма причина да продаваш мотора повече от 2-3 месеца най-много, освен ако не е някакъв коптор.

Прав си, че всичко опира до акъла, обаче имам приятели, които се метнаха на 1000-ки моментално след изпита и вече втори сезон не могат да се отпуснат по завоите, супер стегнато карат понеже ги е шубе (разбираемо), а това не е най-добрия начин да си почнеш да трупаш километри, да не говорим, че ги гледаш с някакъв мега луд мотор, пък кат тръгнем към Самоков и ги чакам.

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от alx » 08 Авг 2014, 16:30

minimalcoholic написа:Здравейте колеги, от известно време съм решил да си купувам мотор. Преди това естествено ще си изкарам категорията. Моля дайте ми съвет, какъв пистов мотор е подходящ за "прохождащ моторист" :) Насочил съм се към Сузуки ГСХР 600 К3 и Ямаха Р6.


това че първия мотор трябвало да бъде по цивилизован, по-маломощен... аз не вярвам на такива работи. първия мотор трябва да е лек (като тегло)... и нищо повече.

така че... взимай каквото ти харесва, но имай напредвид, че ще го изпуснеш веднъж-дваж... та приготви се да го караш надран/ нажулен или да плащаш за пластмаси. и ще трябва да се учиш да го подържаш и правиш - по тази причина гледай да не е някакъв с много електроника.



... другото всичко ти е в главата. ако си луд - и със 50 кубика ще се пребиеш... ако имаш винаги едно на ум и имаш респект към машината - и на буса да се метнеш (ако не ти е тежка да я маневрираш) пак ще си в час. затова - тия играчки дето си си ги намислил - биват поне за мене щото са леки.

на мене първия мотор ми беше 1993 кави зх-11д и на него на практика съм се учил да карам... така че ... решавай за себе си
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: пистов мотор за начинаещ

Мнение от Cyberloner » 08 Авг 2014, 16:46

аз пък съм се засилил за чопър от 2 месеца и не мога да си избера гледах сумати мотори уж големи и като седна са ми все едно "зайка 3". Някой може ли да даде съвет за конкретен модел, на който рамката да е по-големичка.

За информация:
200см, ~115kg, дълги крака и ръце

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: alekangg, Top Gun Maverick

Последни теми
Facebook